Przedwzmacniacz gramofonowy- jaki?

Zaczęty przez wojtek41, Lipiec 01, 2014, 17:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Odpowiedź znajdziesz pod moim awatarem. Co za Enigma.

Ale jak wrócę do domu to zawołam sąsiadów - wsparcie zawsze się przyda
Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

To powinno lekko pomóc:


vasa

A jak się machnie heblem "nie wiem" to co wybucha?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

benpe

legendarny przełącznik "nie wiem" to regulacja pojemności dla MM
pozycja środkowa to 75pF, do góry +180pF, dół +250pF
AdFontes+ZontekDelta->Lyra+xOnO oraz CD94mk2+lampizacja zbalansowana

GregWatson

Pierwsze wrażenia po odsłuchu "Bolera" - Ravela.

Konfiguracja: Micro Seiki MR-711, Sumiko Blue Point No.2, NAD 356Bee, KEF Q5.

1. Ze względu na inny rodzaj gniazda (DIN) w gramofonie dołączony kabel nie był wykorzystywany. Jechałem na swoim robionym własnoręcznie z dodatkowymi masami na kanał.
2. Nie wiem jak inni ale ja wyraźnie słyszę lekkie brumienie.
3. Podczas testów wykorzystałem do porównań LARa LPS-1 oraz Pro-Ject Phono Box SE II.
4. Ustawienia jakie zastosowałem w przesłanym pre:
- pokrętło w pozycji 2 oraz później w pozycji 6, w pozycji 6 wyraźnie więcej dynamiki,
- przełącznik NIE WIEM (regulacja pojemności ustawiona na 250 pF),
- przełącznik "dodatkowy gain" (przełącznik w dół),

Kolejność odsłuchów:
- LAR LPS-1, gain ustawiony w pozycji godz. 11,
- pre Benpe, pokrętło w pozycji 2,
- pre Benpe, pokrętło w pozycji 6,
- Pro-Ject Bhono Box SE II.

Jednocześnie oświadczam iż wrażenia odsłuchowe są wyłącznie subiektywne biorąc pod uwagę charakterystykę posiadanego sprzętu (NAD + KEF) i nie należy brać je na poważnie a jedynie jako jedną z wielu opinii i sugestii osobistych.

Biorąc pod uwagę różnorodność charakterystyki "Bolera" Ravela w pierwszej części różnice nie były aż tak bardzo zauważalne i moje odczucia wyglądały następująco:
- LAR LPS-1 (wyraźnie słyszalna dynamika utworu, słyszalna przestrzeń jaki scena),
- Pre Benpe - (detalicznie z wyraźnie słyszalną sceną, można było wyczuć poszczególne instrumenty), przełącznik w pozycji 6 wyraźnie lepiej,
- Pro-Ject Phono Box SE II - (detalicznie ale i trochę za sucho, brak przestrzeni)

Druga część Bolera to:
- LAR LPS-1 - dynamika wgniata w fotel - czuje się bliskość dźwięku jak i samo uczestnictwo w przestrzeni muzycznej, mniej słyszalne detale ale za to słychać dobrze scenę.
- Pre Benpe - jak dla mnie to brak pazura ale znakomita scena i detale. Myślę iż będzie to znakomite pre do muzyki klasycznej i elektronicznej za to mocny rock nie będzie dobrze eksponowany ale to jeszcze sprawdzę,
- Pro-Ject Phono Box SE II - trochę za suchy ten dźwięk ale detale słyszalne może mniej jak w tych pre powyżej, dobra scena no i brak pazura, kapcie nie zleciały.

To był etap I.

Niebawem etap II i muzyka elektroniczna - "Bema pamięci rapsod żałobny" - Czesława Niemena.
Trochę tego i trochę tamtego też.

benpe

Słuchacie na RCA, a konwersja z naturalnego tutaj XLR jest na Lundahl'ach.
Być może wskazywane braki w obszarze dynamiki są właśnie wpływem tych trafek.
Mam zrobiony też desymetryzator na kości INA134 od BB, może lepiej się tu sprawdzi.
AdFontes+ZontekDelta->Lyra+xOnO oraz CD94mk2+lampizacja zbalansowana

frywolny trucht

Cytat: benpe w Luty 01, 2015, 21:23a konwersja z naturalnego tutaj XLR jest na Lundahl'ach

Mógłbyś nieco rozszerzyć myśl?

GregWatson

Dziś zamieszczam resztę opisu wrażeń odniesionych po wysłuchaniu pre naszego kolegi Benpe i jutro rano wysyłam do właściciela. Do zestawu dorzucam kabel zasilający jako że mam ich więcej i leżą zupełnie niepotrzebnie i niech to będzie mój mały wkład w podzięce za życzliwość i umożliwienie wysłuchania urządzenia nad którym zapewne spędzono długie godziny twórcze.
Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

Ja się skłaniam ku myśli, żeby benpe już nic elektronicznie nie ulepszał. Chciałbym go taki jak jest jeśli chodzi o bebechy, moje wątpliwości budzi tylko obudowa. Na wkładce MM o sporym poziomie wyjściowym nie doznałem dyskomfortu braku dynamiki. Oczywiście chodzą po głowie myśli co będzie jak założę jakąś MC LO, ale jak rozumiem XLR ma być wybawieniem? Czy nie rozumiem? Proszę mechanicznie wyjaśnić :)

benpe

Ten przedwzmacniacz traktuje wkładkę jako źródło symetryczne (no prawie bo bez odczepu środkowego). Wzmocnienie obu gałęzi jest prowadzone do symetrycznego gniazda wyjściowego.
Aby poprawnie przejść do RCA trzeba sygnał konwertować - do tego są tutaj transformatorki. Można to także wykonać na półprzewodnikach (wzmacniacze operacyjne dobrze sobie tu radzą).

Czy XLR jest tutaj wybawieniem?
Oczywiście nie, bo tor symetryczny sprawdza się najlepiej w CAŁOŚCI, czyli od źródła (DAC lub wkładka phono) poprzez preampy, regulacje głośności i końcówki mocy.

Myślę, że więcej krzemu już nie warto tam wkładać i pozostańmy na tych Lundahl'ach a jak będziesz miał okazję to sprawdź preamp u kogoś kto ma tor symetryczny.
AdFontes+ZontekDelta->Lyra+xOnO oraz CD94mk2+lampizacja zbalansowana

GregWatson

II etap odsłuchów pre i "Bema pamięci rapsod żałobny" - Niemena.

Mimo iż jest to muzyka elektroniczna to porównania wypadły podobnie jak w opisie wyżej dodatkowo wrzuciłem trochę dżezu aby posłuchać interpretacji tego rodzaju muzyki i wyszło całkiem przyzwoicie. Choć trochę pazura przy dżezie by się przydało.

Hmm teraz trochę rocka i tu mam szkopuł bo nie są to dźwięki w moim guście ale być może tylko w moim (może na całe szczęście), za chłodno i sucho tak trochę bez zęba - tu LAR zmiażdżył oba pre jak chciał. Na koniec przyszło mi wszystko pozamiatać. :) :) :)

Jako że nie jestem elektronikiem to gówno wiem na ten temat ale z pewnością nie będzie to ostatnie pre autora czego serdecznie życzę.

Ale powiem szczerze że mi osobiście podobają się takie klocki bo nigdy nie wiadomo co w sobie kryją no może ciut mniejsze ale ładne są. Myślę iż nie jedna osoba będzie w przyszłości zadowolona jak utrafi w odpowiedni dla siebie tor. Mój być może nie był taki cacy.

Podziękowania dla autora.
Miło jest posłuchać na własnym torze coś innego bo to poszerza horyzonty i gusta.

Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

Cytat: GregWatson w Luty 02, 2015, 09:53Do zestawu dorzucam kabel zasilający

Coś Furutecha mam nadzieję? Bo jak nie, to nabyłem takiego hajenda  z myślą o tym pre, za 89 zł:

Długość użytkowa kabla 100cm
Linki z cienkich drucików z miedzi elektrolitycznej.
Izolacja żył z PVC (rezystancja właściwa >20 GOhm x cm)
Płaszcz wewnętrzny na bazie PVC
Oplot z ocynowanych drutów miedzianych
Płaszcz zewnętrzny na bazie PVC
Oplot nylonowy czerwony
Wtyczka zasilająca w standardzie Schuko IP44

;)

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

A rzeczywiście, to odeślę swój.
Nie zauważyłem, że wrzuciłeś dalszą część opisu. Ale teraz widzę, że się wijesz jak piskorz :)
Domyślam się, że Retro ma albo niejaki problem z wkładkami MC, albo LAR przez kręcenie gainem wygra dynamiką z każdym pre?

vasa


Cytat: frywolny trucht w Luty 02, 2015, 20:56albo LAR przez kręcenie gainem wygra dynamiką z każdym pre?
Myślę że gdybyście popracowali nad Bempe żeby pożyczył Borbelego na odsłuchy to dopiero wtedy można by było oceniać i klasyfikować preampy.
Jakiś punkt odniesienia by był [emoji3]
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht


vasa

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

No tak. Połowy wątku nie ogarnąłem  :-[

vasa

Nie martw się  8)
To znak że rozrasta się szybciej niż jesteś w stanie ogarniać.
I oby tak dalej  ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

benpe

W sprawie Borbely.
Preampy lampowe to nie jest wdzięczny temat dla naszych firm kurierskich.
Sprawa nie jest może krytyczna jak zastosowane są jakieś Tesle albo RFT, ale jak Siemensy CCa lub jakieś Amperexy, Telefunkeny czy Mullardy to trzeba pewnie lampy wyjmować i zawijać w kilka warstw odzieży ochronnej.

AdFontes+ZontekDelta->Lyra+xOnO oraz CD94mk2+lampizacja zbalansowana

vasa

To może ja dam mojego.
Jeżeli dogadamy odbiór osobisty.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

 :o

gratefullde

Cytat: vasa w Luty 03, 2015, 12:07To może ja dam mojego.
Jeżeli dogadamy odbiór osobisty.


Nie ma sprawy, może przy okazji odbiorę wzmacniacz ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

Podumałem, podumałem. Retro mi na razie starczy  8)

gratefullde

Cytat: frywolny trucht w Luty 03, 2015, 17:14
Podumałem, podumałem. Retro mi na razie starczy  8)
.... jesteś pewien ?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9