Dociski i stabilizatory

Zaczęty przez GregWatson, Wrzesień 14, 2014, 23:11

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pboczek

Co mu się stało, tak do końca nie rozumiem, Masza, Ziko, i in. W ogóle nie wiedziałem że stare konie są takie kapryśne. ;)

Cyfra jest ok, jestem zawsze pod wrażenie nowych dobrych remasteringów i HD, gra to że hej, tylko życia brakuje na to wszystko i pieniędzy. :D
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Cytat: turner w Czerwiec 10, 2022, 15:35To tylko przerosty ambicjonalne.
Napiszę dosadnie bo jeszcze nic tu merytorycznie nie wniosłeś, a już pieprzysz koleś głupoty
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Dyskusja deczko zjechała nie na ten temat.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Piterski

Bum to twoja zasługa, że Pawła już tu nie ma więc zamilcz.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

wiki

A tak można napomknąć o płytach CD DDD.

Ale przecież dzisiejsza większość nowo nagrywanych płyt analogowych to cyfrowe nagrania....
I powinny być na nich dopiski DDA......
I nasuwa się pytanie.... Co to za anolog, nagrany i przetworzony cyfrowo? Czyli DDA.
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Pboczek

Zgadza się wiki, duża część dzisiejszych wydań winylowych to DDA, ale nie wszystkie. Są serie i wydawnictwa nagrywające wyłącznie AAA. Ogólnie DDA to nie jest samo zło, chodzi raczej o skopanie zawartości muzycznej w wielu nowych wydaniach.

Bum, Twoje zdanie na temat docisków przeważyło, od dzisiaj one nie grają, a Ty masz syndrom sztokholmski.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Pboczek

Kawiarniana lub nie, nikt cię nie chce a ty się pchasz, mamy gdzieś twoje złote przemyślenia.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

audroc

Widzę że temat który mnie zainteresował wrócił- wielkie dzięki, bo trochę sie merytorycznie zaangażowałem...
Pozwolicie że najpierw jedno zdanie do tematu który trochę sam tu wyskoczył czyli AAD, DDA itp itd.
Otóż płyty SACD też sa tak nagrywane, są wersje zgrywane z oryginalnych analogowych taśm, są wersje konwertowane z plyt CD ale są też płyty SACD nagrywane natywnie. Kapitalne płyty SACD wydaje Stockfish.

A w temacie docisków- jak wspominałem wcześniej od kilku juz dni słucham bez docisku. Nie żebym się wystraszył o mojego Thorensa, ale chciałem sieostatechnie przekonać, skoro zabieram głos w dyskusji o tymże.
Wnioski- bez docisku jest równie komfortowy i ciekawy odsłuch, tyle że nieco inny. Nie nazwałbym go gorszym tylko właśnie innym. Mianowicie dźwięk bez docisku jest bardziej ulotny, nie ma tej precyzji, dociążenia, ale jest zwiewnośc.
Można by powiedzieć że muzyka bardziej sie unosi, muzycy nie stoja tak twardo na scenie.
Starałem sie słuchać tych samych płyt, o podobnej wieczorowej porze, nie zakładałem przez te dni docisku wogóle, po prostu czekałem na swoje wrażenia bez spiny, wiedząc że kiedy zechcę uzyję docisku i tyle.
Podsumowując- moje wnioski sa takie, że podobnie jak w przypadku wkładek gdzie mam swoje ulubione płyty pod MM, a inne pod MC, tak też jest z moja amplifikacją i tak też będzie z dociskiem.
Ciekawostką jest to, że nie odgrywa tu wiodocej roli rodzaj muzyki, przed chwilą słuchałem bez docisku Flying Colors- Second Flight, a przedtem starego King Crimson i obie zagrały bajecznie.
Dla mnie temat jest jakby oswojony, jak napisałem wcześniej nie mam spiny na słuchanie z dociskiem, jednak chetnie poczytam o waszych wrażeniach, najchętniej konkretnych, żebyśmy nie wracali do wersji że nie wolno docisku bo tak mówili...

Pboczek

Na czym polega natywne nagranie?

Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

audroc


audroc

PS- myslałem że dyskutujemy na pewnym poziomie ?

audroc

Ok może nie wszyscy młodzi ludzie na forum musza wiedzieć, jakieś 10 lat temu w Polsce nagrywało sie koncerty bezposrednio na tzw. setkę na sprzęcie SONY SACD. Było o tym sporo w prasie Audio, rozumiem że wszyscy czytali i zaraz ktoś napisze dokładnie o jakie koncerty chodziło. Mam nadzieje że koledzy maja te płyty z swoich zbiorach ?

Piterski

Cytat: audroc w Czerwiec 16, 2022, 22:10
PS- myslałem że dyskutujemy na pewnym poziomie ?
Poziom dyskusji określa kultura wypowiedzi dyskutantów
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

audroc

Zgadzam się w 100%, starajmy się do tego stosować...

audroc

A odpowiadając na pytanie, spiszę wyjaśnić że natywne nagrywanie w przypadku CD polega na nagrywaniu w jakości 16/44.1 i takim też odtwarzaniu. Nagrywania takiego się nie stosuje, gdyż jakośc takiego zapisu jest tak potwornie słaba, że nikt nie byłby w stanie tego słuchać. Dlatego nagrywa się najpierw w gęstej jakości znanej np. z płyt DVDAudio albo BluRay Pure Audio- ostatnio coraz popularniejsze, patrzcie sporo płyt na Rockserwisie.
Natomiast jeszcze większy problem jest z natywnym odtwarzaniem płyt CD, gdyż trzeba się sporo naszukać, żeby znaleźć odtwarzacz posiadający wyłącznik tzw. poprawy brzmienia w locie. Mówiąc jasniej każda płyta CD w odtwarzaczu CD od wielu, wielu, bardzo wielu lat zamieniana jest na "gęstą" i dopiero dekodowana.
W przypadku płyt SACD nagrywanie natywne mozliwe jest choćby na profesjonalnym sprzęcie SONY- było opisywane ze zdjęciami w HiFi i Muzyce. Natomiast podczas odtwarzania nie ma juz tam czego poprawiać, po prostu słuchamy gęstej warstwy SACD.
Mam nadzieję że pomogłem, kiedyś dawno temu interesowały mnie te wszystkie nowe formaty, teraz sentyment pozostał, czasem zakup nowej płyty, ale wiekszość czasu pochłaniają czarne płyty. Tu przynajmniej nie ma (jak dotąd i oby tak zostało) wojen o nowinki, gramofony są takie jak byłem mały i tyle.

frywolny trucht

#291
Wymieniłem w Technolu fabryczną matę gumowa na dwie o rzadszej konsystencji, ale dotychczasowy docisk przestał mi się mieścić pod zamkniętą pokrywą. ( Tonar? nie pamiętam już) ma 4 cm wysokości i w pozycji na leniuszka, gdy zostawiam płytę, na niej docisk- pokrywa wali w docisk. Poszukiwania zaprowadziły mnie do takiego wynalazku. Ma 3 cm wysokości i podobną masę. Zauważyłem, że powinienem oscylować gdzieś tam w okolicach 350 gramów, a wynalazek daje możliwość zabawy masą poprzez demontowalne ciężarki.

Zakup w winyle.pl. 350 zł. Jakość wykonania- bez zadziorów, ale jakaś polerka by nie zaszkodziła. Ciężarki wchodzą z pewnym luzem, dają się obracać, do tego lekki luz w osi wzdłużnej ciężarka. Dźwiękowo? Masa jest masa, takiej potrzebowałem, ani mniejszej, ani większej, by uzyskać pożądany efekt akustyczny. ciężarki można wyjąć wszystkie i dodatkowo nie montować nakrętki. U mnie optymalnie jest z trzema ciężarkami i nakrętką.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Zabawa masą:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#293
I teraz tak...
Pierwszy z lewej to też Dynavox. PST420 ( przed chwilą namierzyłem dziada). 420g, aluminium.
https://allegro.pl/oferta/docisk-stabilizator-plyty-winylowej-winyla-420-g-10983752038
Jest dobrze wykonany, spełnia swoje zadanie.

W środku najnowszy nabytek- Dynavox PST450  o masie maksymalnej 450g, stal szlachetna. Na zdjęciach wygląda na gorzej wykonany, tak normalnie nie zwróciłem uwagi na ewidentny brak polerki.

Z prawej- kompletne nieporozumienie w moim przypadku- za lekki- Pro-Ject Record Puck E - 190g, aluminium
https://allegro.pl/oferta/pro-ject-record-puck-e-black-docisk-stabilizujacy-11916996819
Szkoda, że producent się nie pokusił o coś pośredniego. Następny model ma srogie 750g. Trochę strach o napęd DD, a mniej niż połowa tego robi u mnie już robotę.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Stal jakaś nierdzewka ale faktycznie mogli ja dopieścić, od razu by się lepiej prezentował. To rozwiązanie z ciężarkami faktycznie zapewnia Ci jak gdyby 3 dociski w jednym.
Mnie tylko zastanawia ta jego mała średnica, jak to wygląda na płycie?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Myślę, że wygląda całkiem normalnie. Szczególnie jak się nie da wprost porównać z "grubaskiem".
Acha. Docisk nie przyciąga, jest wykonany ze stopu niemagnetycznego. Chyba oczywiste, że tak powinno być, ale sprawdzić nie zaszkodzi :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Zazwyczaj docisk jest średnicy zbliżonej do labela by dociskać większą powierzchnią.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

To trochę jak Torensa tylko ten wypełnia cały labwl.
Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

Tak się zastanawiam czy ten Thorens i "mój" Dynavox mają jakiegoś protoplastę. Tak coś mi się obiło o oczy kiedyś. W sensie pomysłu wygląd a'la  magazynek rewolweru ;) Natomiast biorąc pod uwagę cenę 750 zł za Thorensa- jego jakość jest skandaliczna. Krzywo poprzyklejane filce z Castoramy? Naprawdę?
No i pytanie czy ta spinająca guma pozwala na jakąś żonglerkę ładunkami?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Tak czysto informacyjnie: Thorens waży 550g- za winyle.pl Ma większą średnicę od Dynavoxa, ale do zajęcia całego labela jeszcze kawałek mu zostaje:
https://youtu.be/GZGc9ssq1G4?t=199
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93