Autor Wątek: Problematyka połączeń zbalansowanych.  (Przeczytany 4231 razy)

Offline ahaja

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 537
Problematyka połączeń zbalansowanych.
« dnia: Październik 24, 2015, 14:28 »
Frywolny
Jak masz możliwość wejścia w pre prawdziwym symetrykiem to warto. Po przejściówkach to niestety nie jest dokładnie to co ma być.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/ZreNz_gckdoNiVrVMRfatdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
Najlepiej jak byś miał wtyczkę 5tkę - wtedy znacznie łatwiej to zrobić. Nie ma dodatkowego kabla uziemienia bo to leci ekranami kabli xlr. Wewnątrz po 2 żyły sygnałowe na kanał.

Offline Piterski

  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1939
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2015, 14:44 »
AdFontes ma wyjście zbalansowane ponieważ na gniazdach cinch idzie + na bolec i - na zacisk dla każdego sygnału osobno.
Masa ramienia idzie też osobnym zaciskiem czyli mamy sygnał symetryczny bez 5 pinowej wtyczki.

Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, AdFontest, Micro Seiki DD-40, Sensor2, DV-20x2L, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.

Offline Piterski

  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1939
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2015, 23:46 »
Mam wolny kabel przejściówkę balans -> niebalans. Gdybyś potrzebował to proszę.
A czy ja mógłbym od ciebie ten kabel wypożyczyć, na kilka - kilkanaście dni?
Chciałem spróbować jak się zmienia i czy się zmienia brzmienie po takiej podmianie dźwięk na wyjściu zbalansowanym w stosunku do niezbalansowanego.
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, AdFontest, Micro Seiki DD-40, Sensor2, DV-20x2L, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.

Offline vasa

  • Słucham klasyki.
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 6443
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2015, 23:54 »
A czy ja mógłbym
Jeżeli jesteś osobą pełnoletnią, nie ubezwłasnowolnioną oraz samodzielną to owszem.
W przeciwnym przypadku jedynie za zgodą opiekuna prawnego :)

A na priva proszę podać adres
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: Lenco L450+Benz Micro ACE+stepup z Pre Q-Audio+Pionieer Lyngdorf+Tuby DIY na Fostexach 206 + kable. Też nieistotne.

Offline ahaja

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 537
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2015, 01:00 »
Piterski
Jeśli te wyjścia w gramofonie są zakończone gniazdami rca to nie jest to zbalansowane. Nie zyska się wtedy tego co takie połączenie oferuje.
Musiała by byc 5tka DIN albo gniazda XLR w Fontku.

Offline Piterski

  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1939
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2015, 09:51 »
Piterski
Jeśli te wyjścia w gramofonie są zakończone gniazdami rca to nie jest to zbalansowane. Nie zyska się wtedy tego co takie połączenie oferuje.
Musiała by byc 5tka DIN albo gniazda XLR w Fontku.

Ja się na tym nie znam i dlatego proszę o wyjaśnienia. Poniżej masz schemat połączeń dla Sensora.
Zbalansowane i niezbalansowane tak jak w AdFontest, tyle tylko, że na przewodach nie ma ekranu.
Wytłumacz mi proszę jaka jest różnica między takim połączeniem, a XLR.
Dla mnie nie ma żadnej bo masa jest odseparowana od połączenia cewek z wkładki tak jak to ma miejsce w XLR.






[zaktualizowano link ze schematem]
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2015, 20:24 wysłana przez GregWatson »
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, AdFontest, Micro Seiki DD-40, Sensor2, DV-20x2L, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.

Offline ahaja

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 537
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2015, 22:10 »
A gdzie ten schemat wrzuciłeś?
Nie widzę na stronie żadnego obrazka ...

Offline Piterski

  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1939
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 25, 2015, 22:22 »
A gdzie ten schemat wrzuciłeś?
Nie widzę na stronie żadnego obrazka ...
Wkleiłem jako zdjęcie w moim poście.

Koledzy czy tylko ja go tam widzę?!
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, AdFontest, Micro Seiki DD-40, Sensor2, DV-20x2L, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.

Offline vasa

  • Słucham klasyki.
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 6443
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 25, 2015, 22:32 »
czy tylko ja go tam widzę?!
Zdjęcie jak byk.

[zdjęcie zniknęło, dodałem jako załącznik]
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2015, 15:31 wysłana przez frywolny trucht »
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: Lenco L450+Benz Micro ACE+stepup z Pre Q-Audio+Pionieer Lyngdorf+Tuby DIY na Fostexach 206 + kable. Też nieistotne.

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 17028
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 26, 2015, 08:20 »
No i w fonciaku jest jak pisze piterski. Plusek i minuek to jeden cinch, a uziemienie ramienia osobno. Czyli 5 osobnych przewodów.
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Philips GP 412 Mk2, pre Husariaa, MAP 306, MCD 204, Haydn Grand, JBL ES 150P, Sennheiser HD 598, OPPO PM-2, HA-1, Takstar 80 PRO V2, Akai GX 620, Teac X-1000M, Albedo Blue.
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93, Kimber Cable 8VS, Pioneer Monitor

Offline ahaja

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 537
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2015, 11:57 »
Frywolny - tak. To dobrze, że leci 5 odseparowanych przewodów.
To jednak nie jest równoznaczne z przesyłem symetrycznym sygnału, bo to jest kwestia sposobu przesyłu a nie kwestia tego by się ilość kabelków zgadzała.

Takie połączenie jak na dolnym rysunku to quasi, semi (etc.) połączenie symetryczne. Czyli 'prawie'. Tu prawie robi dużą różnicę. ;-)

Jeśli amplifikacja stopnia umożliwia wejście symetrykiem to trza wejść XLR. Wtedy dostajemy max tego co takie połączenie oferuje.
Jeśli jest zaprojektowane 'inaczej' to nie ma takiej możliwości. A zapewne tak jest bo inaczej nie byłoby z tym kłopotów. Inną sprawą jest fakt, że mało jest gramofonów okablowanych i zakończonych XLR.
Jesli ktoś ma ramię z 5tką DIN to zrobienie takiego kabla to pikuś.

Offline Piterski

  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1939
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 26, 2015, 12:42 »
Zaczynam trochę kumać faktycznie u mnie połączenie jest takie jak na poniższym rysunku.
Masy w położeniu balanced nie zakładam bo powoduje zakłócenia.
Czyli nie mam ekranowania przewodów i przewody w interkonekcie nie są splecione.



Jak takie wejście sygnału do kości ma się do ewentualnych efektów sonicznych?
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, AdFontest, Micro Seiki DD-40, Sensor2, DV-20x2L, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 17028
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 26, 2015, 15:50 »
No moment, a ten kabel słuchawkowy to co? Też quasi, semi itd? Ma co prawda plecionkę ( level up) , więc sygnał leci równo, ale sytuację schrzaniono dając jacka zamiast po dwa bolce. to tak jaby dać wstrętną przejściówkę XLR-RCA. Poza tym  ahaja, ty słyszysz kable?
Czy to raczej takie techniczne podejście, że ma być równo, bo taka jet formułka?
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Philips GP 412 Mk2, pre Husariaa, MAP 306, MCD 204, Haydn Grand, JBL ES 150P, Sennheiser HD 598, OPPO PM-2, HA-1, Takstar 80 PRO V2, Akai GX 620, Teac X-1000M, Albedo Blue.
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93, Kimber Cable 8VS, Pioneer Monitor

Offline ahaja

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 537
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 26, 2015, 16:14 »
Wychodzi wysoki poziom na słuchawki czyli + i - na każdy kanał. Dlatego masz na końcu 2 jacki mono.
Podobnie jak sygnał na kolumny ze wzmaka symetrycznego wychodzi + i - bez ekranu.

Tutaj rozważamy przesyłanie niskiego sygnału symetrycznego jaki idzie z wkładki do pre.

To, że jeden klocek gra lepiej od innego wynika z konstrukcji czyli techniki a nie z naszego 'słuchania'.
Nie deprecjonujmy technicznego podejścia bo to wpływa na jakość klocków, którymi się otaczamy ... a papier ? Przyjmie wszystko ...

Ja mam podejście do audio takie, że niezależnie od kosztów jakie się ponosi na system trzeba zrobić wszystko by na tym poziomie wyciągnąć z niego jak najwięcej.

Offline Piterski

  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1939
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 26, 2015, 20:45 »
Wtrącę jeszcze swoje trzy grosze. Swego czasu był na rynku produkt firmy RiAudio phono o oznaczeniu PH-1.
Jego budowa jest w pełni symetryczna ale na wejściu też ma gniazda chinch, a tylko wyjścia zdublowane.
Słyszałem, że Sensor w niektórych systemach brumi, miał z tym kłopot również mój kolega recenzent.
U mnie w obu wariantach mam ciszę i zero brumienia zastanawiałem się tylko, który wariant połączenia jest tym lepszym.
Schemat RCM-u jest jak przypuszczam zapewne uproszczony, Ahaja pokazał mi jak to wygląda na przykładzie wejścia z XLR.
Nie wszystko z tego rozumiem i zgadzam się, ze należy dążyć do wyciągnięcia wszystkiego co się da z danej topologi i mam wrażenie panu Adamkowi się to mimo wszystko udało.
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, AdFontest, Micro Seiki DD-40, Sensor2, DV-20x2L, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 17028
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 27, 2015, 11:09 »
Wrzucam zdjęcia bebechów mojego pre. Pewnie jesteście w stanie odczytać na ile sensownie jest on zbalansowany, czy w ogóle nie jest. W każdym razie próby z udziałem przejściówki jak na poniższym zdjęciu zakończyły się w moim przypadku przegraną XLR. Różnice są niewielkie, ta sama dynamika, głośność ( to dziwne w sumie), nieco większa separacja, ale suchszy przekaz po stronie XLR. Gęstość, echo, miód po stronie RCA. Ale to naprawdę drobne różnice, wychodzące dopiero przy bezpośrednim porównaniu.
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Philips GP 412 Mk2, pre Husariaa, MAP 306, MCD 204, Haydn Grand, JBL ES 150P, Sennheiser HD 598, OPPO PM-2, HA-1, Takstar 80 PRO V2, Akai GX 620, Teac X-1000M, Albedo Blue.
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93, Kimber Cable 8VS, Pioneer Monitor

Offline ahaja

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 537
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 27, 2015, 12:13 »
Z tego co pamiętam na wejściu jest OPA1632 a to kość w pełni symetryczna.
Przyjmie sygnał se jak i zbalansowany. Natomiast wychodzi symetryk i tam jest dalej korekcja riaa.

Musiałbym poszperać za schematem do niego ...


Offline ahaja

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 537
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 07, 2016, 14:59 »
Kienio.
7010.
Brand old.
Brand new DL103R.

Nie ten wątek, ale sobie pozwolę: ekranowane trafo permalojem, ekranowana część sygnałowa.

Stare kable rca zmienione na srebrzone xlr ...
Sings ...

Offline Gerwazy

  • ****
  • Wiadomości: 452
  • Jestem na nie :)
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 22, 2017, 23:34 »
No nie wiem, nie wiem :)

Tak na ten przykład Dual, "zapuszkowywał", to połączenie kabelków, a puszka była z bardzo grubej blachy.
Nic nie sprzedaję

Offline vasa

  • Słucham klasyki.
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 6443
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 22, 2017, 23:59 »
No nie wiem, nie wiem
Jeden z najpopularniejszych ostatnio tekstów: "Nie wiem, ale się wypowiem" :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: Lenco L450+Benz Micro ACE+stepup z Pre Q-Audio+Pionieer Lyngdorf+Tuby DIY na Fostexach 206 + kable. Też nieistotne.

Offline Gerwazy

  • ****
  • Wiadomości: 452
  • Jestem na nie :)
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 23, 2017, 00:01 »
No nie wiem, nie wiem
Jeden z najpopularniejszych ostatnio tekstów: "Nie wiem, ale się wypowiem" :P

Wyraziłem, swoje powątpiewanie, w sens zostawiania tego połączenia "na golasa", a objawiłem prawdę oczywistą :)   
Nic nie sprzedaję

Offline ahaja

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 537
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 23, 2017, 00:55 »
Jakbyś przeczytał dokładnie to byś wiedział, że Kenwood zaekranował to puszką z permaloju.
Na zdjęciach widać słupek dystansowy i otwory gwintowane w elektromagnesie.

Offline Gerwazy

  • ****
  • Wiadomości: 452
  • Jestem na nie :)
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 23, 2017, 07:00 »
Jakbyś przeczytał dokładnie to byś wiedział, że Kenwood zaekranował to puszką z permaloju.
Na zdjęciach widać słupek dystansowy i otwory gwintowane w elektromagnesie.

Na zdjęciu tego nie widać, więc zapytałem, czy nie byłby lepiej, gdyby to było zaekranowane :)

Wracając jeszcze do samego połączenia, to np Dual, samo połączenie robił bardzo elegancko, na wytykach, wymiana kabla to czysta przyjemność, bez lutowania, o ile ma się stosowny kabel, sprzed 40 lat, lub taki kabel się przygotuje
No ja wiem, że wtyki lubię śniedzieć, na ale ładnie to wygląda :)

     

 
Nic nie sprzedaję

Offline malg

  • meloman, audiofil??
  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 2049
  • muzyka jest jedna, słuchaczy wielu, a sprzętu ...
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 23, 2017, 09:48 »
Stare kable rca zmienione na srebrzone xlr ...
Sings ...
Ahaja,
a dalej to te srebrzone wychodzą z gramofonu i zakończone są wtykami
czy na XLR w plincie ?

Offline ahaja

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 537
Odp: Problematyka połączeń zbalansowanych.
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 23, 2017, 11:53 »
>Gerwazy
Na każdym z tych zdjęć są widoczne miejsca do przykręcenia puszki permalojowej.

>Malg
Kable wlutowane jak na zdjęciu, wychodzą z gramofonu i są zakończone XLR Neutrika. Bez jakiś gniazdek pod drodze.