Szalone sprzęty

Zaczęty przez frywolny trucht, Czerwiec 09, 2014, 23:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

tomasz_pianista

Heh,prawie wszystkie projekty z kickstartera to niewypał, wystarczy poczytać o niektórych.

Ten gramofon to tylko design,każdy kto ma pojęcie wie, że to nie jest dobry pomysł. Ale kampania reklamowa świetna, więc dużo ludzi wpłaciło kasę.

Wiele z tych projektów ma opóźnienia, niektóre w ogóle nie trafia do produkcji...a pieniądze "ewaporuja ",używając słownictwa Orwella:)
Grupa ratowania poziomu.

rudy-102

Cytat: elem w Listopad 29, 2016, 17:20
A nie odfrunie taki naleśnik? Strach okno otworzyć  ;D
I kota do pokoju wpuścić :)

rudy-102

Jednak wolę moim czołgiem kręcić.

frywolny trucht

Papierzaki. Dużo papierzaków.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Specjalnie dobrane częstotliwości znieczulają i kastrują komara w locie.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102



frywolny trucht

#182
Mam pewien problem z tym gramofonem, w sensie oceny wiarygodności konstruktora, ale nie do końca się znam.
Gramofon jest ukończony, cytuję opis:

"Nie budowałem tego gramofonu "na Pałę" w celu pomiarów drgań i szumów powstał na potrzeby tego projektu profesjonalny miernik drgań i szumów , opracowana przeze mnie przystawka do oscyloskopu o czułości 2mV , Thorens TD160MKll ma szumy łożyska na poziomie 12mV , czyli 10mV względem tła , Gramofon Dębowy Citrone ma szumy łożyska na poziomie 3mV , czyli 1mV względem tła . Udało się to dzięki modyfikacji napędu Direct Drive , polerownie na "lustro"  i zmiana pasowań łożyska , dobrałem też olej silikonowy o odpowiedniej grubości filmu . razem dało to świetne wyniki pomiarowe jak i znacznie zmniejszyło opory ślizgu na łożysku . Wydawać by się mogło że przy długim ramieniu antyskating nie jest potrzeby , ale tak nie jest klasyczne rozwiązanie na żyłkę jest najskuteczniejsze i łatwe od estetycznego wykonania . Headschell wykonany ręcznie z drewna głogowego , Polecam drewniane headschelle grają dużo lepiej od aluminiowych ."

Szumy łożyska w mV, a nie dB?
Są zdjęcia z układem antyskating, ale ostateczna wersja go nie ma. Po co było udowadniać, że antyskating jest niezbędnie potrzebny?
Cardan pochodzi z Ad Fontes, kijek też- tyle, że tutaj jest dłuższy dłuższy. Tylko headshel z cudownego głogowego drewna.
Direct Drive, ale ulepszony olejem. No nie wiem, może on i na pałę nie był lepiony.



ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Nie chcę się pastwić, ale jak ktoś pisze, że buduje gramofon klasy high end, to może chociaż łożyskowanie Cardana powinno wyglądać inaczej? Takie przekoszenie względem pionu i poziomu?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 07, 2016, 19:40Mam pewien problem z tym gramofonem, w sensie oceny wiarygodności konstruktora,
Ja też niespecjalnie mogę to ocenić. Ale można pokombinować.
Szum tła w normalnych warunkach dla gramofonu. (Czyli pomiar elektryczny kiedy ramię jest podniesione) to ok 50-60dB. Jeżeli przyjmiemy że zastosowane pre miało wzmocnienie 50dB (5mV ze wzmocnieniem 50dB da sygnał roboczy 1,58V co chyba ma sens) to można coś posprawdzać.
Cytat: frywolny trucht w Grudzień 07, 2016, 19:40w celu pomiarów drgań i szumów powstał na potrzeby tego projektu profesjonalny miernik drgań i szumów , opracowana przeze mnie przystawka do oscyloskopu o czułości 2mV , Thorens TD160MKll ma szumy łożyska na poziomie 12mV , czyli 10mV względem tła , Gramofon Dębowy Citrone ma szumy łożyska na poziomie 3mV , czyli 1mV względem tła
Jeżeli całkowity szum z łożyska wyszedł 12mV to znaczy że odstęp szumu od sygnału wynosi 42,4dB.
Nie jest to zbyt dobry wynik. Można nawet napisać że jest podły :( 
Cytat: frywolny trucht w Grudzień 07, 2016, 19:40przy długim ramieniu antyskating nie jest potrzeby , ale tak nie jest klasyczne rozwiązanie na żyłkę jest najskuteczniejsze i łatwe od estetycznego wykonania
Ciekawe dlaczego w hajendowych gramofonach nie stosuje się ramion o długości np metra? Albo 2metry? Przecież wtedy powinno być jeszcze lepiej. A tu jakieś skromne 9 czy 12 cali. Gupie jakieś te wszystkie konstruktory. Łącznie z Japońcami   :-[
Cytat: frywolny trucht w Grudzień 07, 2016, 19:40Polecam drewniane headschelle grają dużo lepiej od aluminiowych ."
A to już nie ja. W dźwięku headshelli specjalizują się inni.
Cytat: frywolny trucht w Grudzień 07, 2016, 20:09Zestawik dla Vasy.
Bardzo dziękuję :) Jest taki jak trzeba; lampki, szerokopasmowce i lekki vintage ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Wydaje się zgrywać z preferowaną muzyką. Trochę i przez głupiego jutuba słychać. Mnie się podoba.
20 cali ramionko, to już w sumie tangencjal, jeśli chodzi o błąd prowadzenia igły ;D Chyba w tym wątku są i dłuższe.

Szum w Voltach? Ok, w końcu to nie moja dziedzina.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

#187
Cytat: frywolny trucht w Grudzień 07, 2016, 22:1620 cali ramionko, to już w sumie tangencjal, jeśli chodzi o błąd prowadzenia igły
Owszem, błąd kątowy jest już raczej pomijalny, natomiast drgania własne tak długiej wędki absolutnie pomijalne nie są.
Sztywność elementu maleje z trzecią potęgą czyli ramię 20cali ma rezonanse własne 11razy niżej niż ramię 9cali.
Wg badań reed.lt rezonans ich ramienia to 750Hz, może interferować z drganiami wkładki i akustycznymi.
http://www.reed.lt/research/58-wood-vs-the-rest-testing-armtube-material
Rezonans na poziomie 70Hz będzie na pewno interferował z basem (znaaacznie wyższe energie niż przy 750Hz), wkładką i napędem.
I właśnie dlatego nie robi się metrowych ramion :o
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Jednak robią  ;D
Rezonanse rezonansami, a masa efektywna?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 07, 2016, 23:06Rezonanse rezonansami, a masa efektywna?
Masa efektywna sobie rośnie :) Można oczywiście zastosować coś cienkościennego z kevlaru i będzie relatywnie niska, tyle że w technice zawsze jest coś za coś. Generalnie, ramię ponad 12cali to już jazda na własne ryzyko.
Chociaż może się oczywiście zdarzyć że ramię ze smyczka do kontrabasu będzie się świetnie sprawdzać w jazzie ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

jamówię

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 07, 2016, 19:40
Mam pewien problem z tym gramofonem, w sensie oceny wiarygodności konstruktora, ale nie do końca się znam.
Gramofon jest ukończony, cytuję opis:

"Nie budowałem tego gramofonu "na Pałę" w celu pomiarów drgań i szumów powstał na potrzeby tego projektu profesjonalny miernik drgań i szumów , opracowana przeze mnie przystawka do oscyloskopu o czułości 2mV , Thorens TD160MKll ma szumy łożyska na poziomie 12mV , czyli 10mV względem tła , Gramofon Dębowy Citrone ma szumy łożyska na poziomie 3mV , czyli 1mV względem tła . Udało się to dzięki modyfikacji napędu Direct Drive , polerownie na "lustro"  i zmiana pasowań łożyska , dobrałem też olej silikonowy o odpowiedniej grubości filmu . razem dało to świetne wyniki pomiarowe jak i znacznie zmniejszyło opory ślizgu na łożysku . Wydawać by się mogło że przy długim ramieniu antyskating nie jest potrzeby , ale tak nie jest klasyczne rozwiązanie na żyłkę jest najskuteczniejsze i łatwe od estetycznego wykonania . Headschell wykonany ręcznie z drewna głogowego , Polecam drewniane headschelle grają dużo lepiej od aluminiowych ."

Szumy łożyska w mV, a nie dB?
Są zdjęcia z układem antyskating, ale ostateczna wersja go nie ma. Po co było udowadniać, że antyskating jest niezbędnie potrzebny?
Cardan pochodzi z Ad Fontes, kijek też- tyle, że tutaj jest dłuższy dłuższy. Tylko headshel z cudownego głogowego drewna.
Direct Drive, ale ulepszony olejem. No nie wiem, może on i na pałę nie był lepiony.









Kostruktor tego cuda,przywołał między innymi mój gramofon,odnosząc się do szumu łożyska na jakimś tam wysokim poziomie. Cóż ja tego nie słyszę,ale też mam zawsze sporą rezerwę wobec konstruktorów,którzy popełniając swoje pierwsze dzieło,bez zająknięcia dyskredytują osiągnięcia wirtuozów analogu,za którymi stoi sztab inżynierów i tysiące sprzedanych gramofonów. Ja temu panu mówię-dziękuję.

Al Capone

Od pewnego czasu do wszelakich technikaliów takich jak szumy łożyska czy przekoszenie ramienia mam stosunek ambiwalentny. Z jednej strony racja, z drugiej praktyka weryfikuje lub "zmiękcza" te zasady.

Przykładowo. Słuchałem jakiś czas temu gramofonu DIY (niestety nie mam zdjęcia). Paskowiec, ustawiony na marmurowym blacie. Długie ramię chyba z balsy, również DIY, kolebiące się całe w lewo lub w prawo jak radziecka babuszka. Na końcu jakiś wyższy Ortofonik. Całość sugerująca jakość Bambino ew. Daniela.

Był tylko jeden mały problem z tym gramofonem. Grał super.

Kilka tygodni temu miałem okazję posłuchać Ad Fontes u doświadczonego gramofonowca. Na końcu też Ortofon (nie pamiętam jaki ale pow.1500zł). Gramofon śliczny (jak dla mnie) ale dźwięk, co najwyżej, poprawny. Raczej tylnej części ciała nie urywający.

kawosz

#192
Powiedzcie mi co to znaczy słuchałem gramofonu ? :o . Przecież ten sam gramofon może zagrać na tysiąc sposobów . Dla mnie gramofon to platforma do podwieszenia dobrego przetwornika . Ramię i preamp to oddzielny temat .
Ewentualnie można się pokusić o ocenę ale przydało by się napisać . Gramofon X z wkładką Y grający w torze ......
I proszę o konkretne przetworniki bo inaczej to bez sensu



Piterski

Cytat: kawosz w Grudzień 08, 2016, 13:48Powiedzcie mi co to znaczy słuchałem gramofonu ? :o .
Słuszna uwaga Kawoszu, że porównywać trzeba Trio - gramofon z ramieniem i wkładką oraz co najmniej preamp bo kiepskie pre potrafi zabić dobry gramofon.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Cytat: kawosz w Grudzień 08, 2016, 13:48I proszę o konkretne przetworniki bo inaczej to bez sensu

I certyfikat prawidłowego ustawienia azymutu wkładki ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Al Capone

#195
Cytat: kawosz w Grudzień 08, 2016, 13:48Powiedzcie mi co to znaczy słuchałem gramofonu ?  .

"Słuchałem gramofonu" to znaczy, że słuchałem gramofonu a nie pralki automatycznej  ;)
Zwyczajnie nie pamiętam szczegółów. W przypadku DIY pre było również DIY. W przypadku AD Fontes polecany pre przez producenta. O dokładne nazwy wkładek nie wypytywałem. Oczywiście, że gra cały set ale aby to jeszcze w sposób miarodajny ocenić pozostały elementy toru też powinny być identyczne (plus płyta, plus pomieszczenie, plus doświadczenie użytkownika).

Wychodząc z tego założenia niczego, nigdy (prawie), nie można z niczym porównywać bo przecież "gramofon może zagrać na 1000 sposobów"

Dodam jedynie, że z jednej strony był wzmacniacz na 2A3 + Klipsch, w wypadku Ad Fontes hybryda na 6n30P i najwyższe kewlarowe JM Laby.

Z jednej strony był uznany na rynku polskim gramofon z "inżynierskim ramieniem", z drugiej strony gramofon DIY z bujającym się ramieniem i to ten drugi zagrał lepiej. Nie wiem jak to się stało, bo tak mocno pływające na boki ramie nie mogło dobrze zagrać, ale zagrało. Ad Fontes zagrał poprawnie bez fajerwerków, które miałem już okazję usłyszeć z tanich Thorensiaków. Gramofon DIY był jednak dużo lepszy.

Dla jednych ta informacja będzie sygnałem, że technikalia mogą być trochę przereklamowane (bo to ramię DIY nie miało prawa zagrać), dla drugich ta informacja będzie z gatunku bajek lub "bez sensu".

kawosz

Dla mnie informacje że u Twojego znajomego dźwięk był wycofany świadczy że coś w torze nie gra lub On lubi taki dźwięk . A przyczyna nie koniecznie leży po stronie gramofonu .
A jakie pre jest polecane do AD Fontesa? i od kiedy to preamp dobiera się do gramofonu ?

kawosz

#197
Cytat: frywolny trucht w Grudzień 08, 2016, 15:26I certyfikat prawidłowego ustawienia azymutu wkładki
A pewnie i to od Miniabyra ;D

A wracając do tematu . Da się porównać same gramofony bez reszty komponentów . Ale nie pod kątem dźwięku . Tylko wszelkich pomiarów technicznych . Takich jak obroty , łożyska itd. Był o tym temat jak Vasa się zastanawiał dlaczego dzisiejsi producenci tak nam skąpią tych informacji .

frywolny trucht

A posłuchaj na jednym gramofonie spieprzonego tłoczenia- nie wiem- Psychodancingu Maleńczuka, a na drugim realizacji z przełomu lat 60-70 wytwórni Decca. Tu są dopiero hektary przestrzeni między źle, a cudownie.
Słyszałem, że palton dla podkreślenia walorów swoich kulek na wystawie AVS, puszczał tylko audiofilskie samplery, a jak były kolumny innych kolegów z forum- cokolwiek. To znaczy, że kulki są najlepsze?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Odnośnie wpisu Ala o Kredensie i patefonie DIY z ramieniem z balsy.
Jeżeli masz na myśli produkcję Alexandra z Poznania to jest to facet który wie o gramiakach chyba najwięcej w Polsce. Z całym szacunkiem dla całej reszty, nie ta liga.
Niezależnie od tego, dobra wkładka i dobre pre zrobią więcej dla dźwięku niż napęd i ramię, kolejna kwestia to ocena brzmienia czy szukamy czegoś co gra prawdziwie czy też łże pięknie, itd, itp.
A z drugiej strony reprodukcja dźwięku to jest głównie technika, dopiero na wysokim poziomie odtwarzania dochodzą indywidualne preferencje.
A jak ktoś neguje technikę to mu wychodzi cytryniaż.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.