Menu główne

AKAI GX 620

Zaczęty przez frywolny trucht, Grudzień 17, 2015, 16:40

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Do tego magnetofonu była produkowana osłona przeciwkurzowa na szpule i tor prowadzenia taśmy. Od czasu do czasu bywają na jebaju w różnym stanie. Z reguły w okolicach 700 zł. Czyli sporo jak za kawałek pleksy. Reagując na zapotrebowanie, firma z Rygi wpadła na pomysł, że będzie robić osłony przeciwkurzowe. Widać, że największy problem technologiczny sprawia jej wykonanie łuków. Firma robi więc albo jakieś kształty sześciokątne ( o wątpliwej esytetyce), albo dochodzi do innych dziwnych rozwiązań. Za cenę oryginalnej pokrywy. Na zdjęciu poniżej pokrywa, która jest przeciwieństwem oryginału. Nie chroni taśmy na szpuli, za to uniemożliwia sterowanie magnetofonu. To znaczy z oryginalną osłoną można było normalnie użytkować magnetofon, a tu się nie da. Jeszcze gorzej sytuacja wyglądać będzie z nałożonymi mniejszymi szpulami, albo bez szpul. Piękna dziura u góry zaprasza kurz. 750 zł z przesyłką  :o Mhm
http://www.ebay.co.uk/itm/141833217731?clk_rvr_id=1098471232635&rmvSB=true

A może osłona ma chronić przed kotem, żeby nie pogryzł taśmy? Nie DUST COVER a CAT COVER?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

A tak w ogóle to co się stało temu teacu?  :o
On z czasem sczerstwiał czy od początku grał (jak wynika z Twoich wpisów) tak sobie?

frywolny trucht

Raczej chodzi o skomplikowaną eksploatację. Od samego nakładania taśmy można osiwieć.
Dźwiękowo kopia do oryginału wychodziła niemal 1:1 czyli jak CD był potraktowany loudnes war, to jednak kopia nadal była mało romantyczna  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 23, 2016, 15:13Raczej chodzi o skomplikowaną eksploatację. Od samego nakładania taśmy można osiwieć.

Żebym nie miał praktycznie tego samego to może i bym uwierzył.
Pierwszy raz zajęło mi to z 10 minut  :D ale teraz to kilka sekund.

gratefullde

Arek, to ja wpadnę po niego i jak mnie przekona to odkupie od Ciebie ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

#55
Jeśli uznać, że Tascam 32 ma taki sam tor prowadzenia, to można uznać, że one wszystkie szpulaki mają praktycznie taki sam tor prowadzenia taśmy  ;) Ot, zawsze trzeba przewlec taśmę przez 5-6 punktów.
Ale to nie jest temat ilości punktów, tylko poszczególnych odległosci- co daje nam lepszą lub gorszą ergonomię. Zacznijmy od tego, że osłona głowic w Akai jest przeźroczysta, a w Tascamie można ją podnieść i widać jak się taśma układa. W Teac-u jest to totalnie zabudowane (sam tor rozciągniety niemal na całą szerokość magnetofonu). Jeszcze jakby leżał. Ale stoi. Rolki dociskające są blisko osłony, co utrudnia nakładanie taśmy. To odległości pomiędzy poszczególnymi punktami powodują, że coś się robi łatwiej lub trudniej. No i na koniec morderca ergonomiczny Teac'a. Lewy napinacz w Akai. Pomimo luzu na taśmie, nie pozwala na spadanie kolejnych zwojów taśmy z lewej szpuli. Prawy też jest duuuuży, ergonomiczny, ma olbrzymi zasięg pracy i to pomaga. Te drobne szczegóły powodują, że taśmę na Akai chyba dałbym radę założyć po ciemku.

Co do Teac'a. Niech sobie dojrzewa. Popatrzcie ile wołają za takiego z literką M ( dwuścieżkowy) za Wielką Wodą :)
http://www.ebay.co.uk/itm/291883930284?clk_rvr_id=1098513183026&rmvSB=true

Poniżej zdjęcie zabójcy ergonomicznego:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

Zdjęcie nr 11 z linku do aukcji ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

Sporo tego przykisili.
Tutaj od 6 minuty jak się zakłada taśmę w GX-625 ( różni się od mojego elektronicznym licznikiem)



Rozumiem, że Teac ma profesjonalniej zrobione, że równiej ciągnie. Ale ja nie czuję, by ten ciągnął nierówno  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93