Tanie granie.

Zaczęty przez frywolny trucht, Kwiecień 15, 2016, 17:17

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

#150
O! Tutaj oryginalna igła ( na osłonce napis Philips) : http://www.ebay.co.uk/itm/262502659589?clk_rvr_id=1221754158886&rmvSB=true To naprawdę mnie zdumiało, że zawieszenie oryginalnej igły z końca lat 70-tych nie sparciało  :o Zawsze byłem na nie w temacie starych igieł, nawet NOS, a tu taka niespodzianka. Na pewno sporo zależy od warunków przechowywania, ale mimo wszystko, to szmat czasu. Przy czym gdzieś wyczytałem, że właśnie w latach 70-tych wytwarzano najtrwalsze gumy. I wcześniej i później było gorzej. Może tutaj leży tajemnica, a może nie użyto gumy? W każdym razie GP 412 Mk2 z oryginalną igłą to już nie jest tanie granie. 300 dolarów plus koszt wysyłki, opłaty celne.

Acha, jeszcze taka uwaga. Zdarzają się przekręty z tymi osłonkami igieł, gdy sprzedawca podmienia ze złamanej oryginalnej i przekłada na zamiennik, podnosząc w ten sposób znacząco wartość.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

frywolny trucht

Tak, ale akurat wychodzi drożej jak Wamat.

Tymczasem przypomniałem sobie, że kupiłem kiedyś któregoś GP z uszkodzoną igłą. Pod lupą nie było widać, a na płycie igła gubiła rowki. Dopiero pod mikroskopem zauważyłem, że brakuje diamentowego, wklejanego ostrza :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Odszukałem rzeczoną igłę, wziąłem przysłowiowy młotek i postanowiłem zabawić się w Gerwazego ;)
W poszukiwaniu zawieszenia, które nie sparciało. Bo to był chyba oryginał. Z tego co pamiętam.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Po wyrwaniu igły okazuje się, że mamy na końcu uformowany czworokątnie magnes. Jest na tyle silny, że spokojnie utrzymuje w powietrzu całą igłę. Czasem zdarza się, że cantilever obróci się w wyniku nieszczęśliwego wypadku wokół osi wzdłużnej. W przypadku tego Philipsa nie ma szans  by nastąpiło to w zawieszeniu przez ten kwadratowy profil.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Zaglądamy do środka i już widać jakieś wypełnienie. Amortyzator?
( to pomarańczowe to klamerka, użyta tutaj jako uchwyt)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Wybebeszamy troszkę i ukazuje się bardziej w konsystencji plastik niż guma. Czyżby to była cała filozofia trwałości?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

Troszkę to  trwało.
Wkładka szła i szła... W końcu przyszła, bez śrubek psia mać :(
Zamówiłem śrubki i zaginęły w akcji :( znaczy gdzieś po drodze.
Miałem jakieś w domu - kur... za krótkie! Przy okazji jeszcze czerwony drucik uwaliłem. Wrrrrrrr! WTF - myślę, ale mam pecha...
Ale mówię: kij, zaraz urlop, będę w Polsce to na alle sobie zamówię.
Dziś w końcu troszkę czasu się znalazło to zamontowałem i... ja pierdykam ona naprawdę gra! Wali, młóci i napier...  :)
Rock to rock! szaleństwo! petarda!
Kupię sobie od razu zapas igieł bo ta wkładka zostaje.
Dzięki za cynę ;) Frywolny!

stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

frywolny trucht

Wykupmy cały dostępny asortyment i za rok będziemy dyktować warunki cenowe. Bo ona jest zdecydowanie za tania. Zwyczajnie nie zasługuje na to  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

Zerkalem juz ostatnio w strone 501 mkII ;) bo tam wiecej mozliwosci z iglami...
Ale juz musiales o Empire 4000 naskrobac  :-\
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

malg

Cytat: marekw 76 w Sierpień 06, 2017, 13:08
Zerkalem juz ostatnio w strone 501 mkII ;) bo tam wiecej mozliwosci z iglami...
Ale juz musiales o Empire 4000 naskrobac  :-\
a dlaczego 501-ka, raczej polecałbym z serii 400: 406-ke, na przykład

marekw 76

Nie wiem dlaczego 501-ka mkII.
Pewnie dlatego, ze wyczytalem, iz dopasuje do niej wiekszosc igiel?
Dlatego, ze jest tansza niz 412? ;)
Naprawde nie wiem. Tak poczytalem i zaczalem poszukiwania ale wtedy Frywolny tym Empire'em namieszal mi w glowie...
A ta 406 mkII lepsza od 501 mkII? Oczywiscie o samo body mi chodzi.
Sorry, ze znowu bez polskich znakow pisze.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

frywolny trucht

5.. jest następcą 4... Ale co ciekawe, nie przełożyło się na wyższe modele. Nie ma na przykład modelu 512 czy 522. Mało tego piszą, ze im późniejsze tym było większe cięcie kosztów, a wkładki były coraz tańsze. Historia jest dość skomplikowana, czasem numeracja była zwyczajnie pozbawiona sensu. Także nie wiem. Czasem wydaje mi się, że coś rozumiem, a za chwilę trafiam na źródło, które temu zaprzecza.
Tutaj np. nie mam mowy aby wkładki te produkowała Nagaoka dla Philipsa: http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=6805.0

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

#163
z tego właśnie powodu, ja preferuję serie 400, o czym napisałem:
Cytat: malg w Sierpień 07, 2017, 00:15
.... raczej polecałbym z serii 400: 406-ke, na przykład
406-tkę ze względu na cenę, może być też 401-tka (może nawet ją powinienem wskazać jako pierwszą) oczywiście mk II

marekw 76

A ja sobie przypomniałem dlaczego nad pięćsetjedynką się zastanawiałem... Bo widziałem nówkę :) A 401 używana za niewiele mniej była...
Popatrzę wobec tego na serię 4xx w przyszłości.
Czy 412 to też inne całkiem wnętrze względem tej 401 lub 406?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

frywolny trucht

#165
Z parametrów elektrycznych wygląda, że to te same wkładki:

Ale jest różnica na separacji kanałów. Nie wiem czy ta różnica to nie wynik lepszej igły, czy jakiejś modyfikacji w budowie przetwornika.
Zakładam, że ponieważ jest malunia, to raczej wynik lżejszej igły. Powiem tak. Nie robiłem zawodów bezpośrednich, ale tak z pamięci nie wyczuwam różnicy między poszczególnymi numerkami. Dużo- na pewno- wnosi igła.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GP412

wkładek z tej serii czyli 400,401,412,422,500,itp.Każdą zmierzyłem.Pierwsze modele(pierwsza połowa lat 70)mają nieco większą indukcyjność(ok.800mH) ale są dokładniej nawijane rzędu 0,5-1 procenta rozbieżności między kanałami.Póżne modele miewają nieco mniejszą indukcyjność(ok.550-650mH)choć z tym nie ma reguły  ale znacznie mniej staranności w wykonaniu(większe rozbieżności-procentowo).GP 422 jako wkładka kwadro różni się indukcyjnością(mniejszą) jak w wszystkich wkładkach kwadro.Reszta to różnice mechaniczne obudowy z tworzywa no i kolor..złoto ładnie wygląda.Różnice główne to igły.400 to igła o szlifie sferycznym typu "bonded"(choć pierwsze modele były typu "nude" szafirowe),401 to igła o szlifie eliptycznym typu "bonded".Igła 412 to igła eliptyczna o zmniejszonej masie typu "diasa"(podstawa tipu z szafiru+końcówka z diamentu,422 to igła o małej masie i szlifie typu shibata typu "nude".Zawieszenie oryginalnych igieł jest tzw.drutowe,łożysko elastomerowe pełni rolę tłumika.
Lubię gramofony..i kukam w wkładeczki

GP412

..ehh..przez to że nie lubię pisać "wciołem" początek..Konstrukcja wkładek z tej serii jest TAKA SAMA-4 cewkowa..prze moje ręce przeszło ich ok.100 każdą dokładnie obejrzałem i zmierzyłem...
Lubię gramofony..i kukam w wkładeczki

frywolny trucht

Jak już jesteś- powiedz, czy miałeś do czynienia z jakąś wkładką DECCA. No i czy różnica separacji kanałów pomiędzy GP 401, a 412- jak domniemam- zależy raczej od igły niż modyfikacji konstrukcji wkładki? Z góry dzięki.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GP412

..nie DECCI jeszcze nie "złapałem" choć na nią poluję(za w miarę małe pieniażki).Przeważnie jest tak u producenta że na wyższe modele wkładek dokonuje się selekcji generatora+większa dokładność w wykonaniu igły..i mamy różnicę.
Lubię gramofony..i kukam w wkładeczki

frywolny trucht

Czyli lepiej mieć złoty papierek niż srebrny  ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

Dzięki za wyjaśnienia.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

frywolny trucht

Taką rzecz znalazłem. Fragment katalogu. Ponoć z 81 roku. Pierwsza wkładka z prawej ewidentnie ma kształty, które znamy z Nagaoki. I co? Wyjdzie za chwile, że powszechne przekonanie, że serię GP mk1 i mk2 jednak nie robiła Nagaoka?
No i proszę bardzo- jest wkładka MC GP922Z ( 0,12mV) i step-up do niej.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Therion

#173
Taki teścik sobie strzeliłem właśnie:

porównanie plików flac zrzuconych z CD (gra jak CD, nie da się odróżnić) z dwiema wkładkami: Goldring Electra i... AT95E. Dlaczego te? Bo akurat te w tej chwili posiadam.

Płyta Kari Bremnes norwegian mood, strona 2 utwory 1 i 2. Gramofon Transrotor.

1. Flac vs Electra - wygrywa flac. Dźwięk z gramofonu przytłumiony, bez poweru. Typowy koc na kolumnach.

2. Flac vs AT95E - wygrywa gramofon. Muzyka brzmi zdecydowanie lepiej niż flac, jest znacznie więcej poweru, potęgi dźwięku.


Wniosek?


Szukam nowej wkładki tak czy siak, ale wynik tego porównania mnie zadziwił. Chyba trochę jak kiedyś lampy RFT.

Nie mam zamiaru nikomu niczego udowadniać (że tanie jest lepsze itp), po prostu szukam fajnej wkładki a zauważyłem, że zarówno Goldring Electra jak i 2100 mulą w porównaniu z moimi płytami lub plikami. Teraz wiem dlaczego. A raczej nadal nie wiem. Ale za to doceniam możliwości dobrego gramofonu.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

frywolny trucht

Czasem może chodzić zwyczajnie o zgranie się wkładki z ramieniem. Na moim Ad Fontes, z lekkim aluminiowym ramieniem, AT95E nigdy nie błyszczała. Założyłem ją do starego Dual 1019, który ma ramię z dynamiczną kompensacją i z wkładki wylazł potwór. Jakoś nie chce mi się szukać czegoś lepszego. Jest ogień.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93