Autor Wątek: MICRO SEIKI  (Przeczytany 14843 razy)

Offline GregWatson

  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 10480
  • Ale o co chodzi ???
Odp: MICRO SEIKI
« Odpowiedź #75 dnia: Stycznia 08, 2021, 18:34 »
Trochę historii. Tłumaczenie (może nie do końca dokładne).

"Micro Seiki miało kilku podwykonawców, takich jak. Fujiya Audio pod kierownictwem utalentowanego inżyniera Junichi Okumury (twórca technologii Dragon CT i Accutrac), MTC, Mito, Denso, Akisawa Seiki i Saitama Micro i znajdowała się na drugim końcu świata w Japonii, co czyni ją największym producentem gramofonów wszechczasów. Żadnej innej firmie nie udało się nigdy złamać swoich gigantycznych liczb. Byli specjalistami i, w przeciwieństwie do Dual czy PE, pozostawali czystym producentem gramofonów. Był także liderem w dziedzinie badań i rozwoju napędów, podwozi i ramion. Każdy fan winylu nadal zna DQX 1000 lub BL91. Nakamichi TX1000 i Dragon CT również zostały wyprodukowane przez Micro Seiki. Ale zarabiali tylko na produkcji na dużą skalę ... Wielu dużych producentów sprzętu hi-fi bez własnej produkcji gramofonów oferowało również całe linie OEM. Dla Luxmana tradycyjnie zaprojektowali i wyprodukowali wszystkie modele. Najczęściej jednak ograniczali się do dostarczania podstawowych modeli do znanych firm HiFi, takich jak ADC, Denon, Sharp, Toshiba, Hitachi, Sanyo, Sansui, Kenwood, Telefunken, Saba czy Scott. Dostarczyli także firmy wysyłkowe Quelle, Neckermann tutaj i RadioShack w Ameryce. W latach 1976-1983 początek ery CD był okresem rozkwitu tych modeli OEM. Zbiegło się to oczywiście z rozkwitem płyt winylowych. Nigdy nie było więcej i lepszych urządzeń niż w tamtych latach.

Z perspektywy czasu Micro prawdopodobnie miał trzy różne zestawy, z których złożył te modele. Z jednej strony zwykłe napędy bezpośrednie z drewnianym podwoziem i mechanicznie przesuwanym półautomatycznym lub w pełni automatycznym. Najlepsze modele również z kontrolą kwarcu. Następnie w pełni zautomatyzowana maszyna z oddzielnym silnikiem dla ramienia i sterowaniem podnośnikiem, która wyłoniła się z „Accutrac 4000” opracowanego dla ADC w 1976 roku. Modele TOTL są również wyposażone w super lekkie ramiona tonowe opracowane dla ADC 1500-1700, które później zostały również dostarczone do Linn. Trzecim i absolutnie podstawowym zestawem są jednostki napędu pasowego, które zbudowali dla producentów OEM. Ale nie było ich zbyt wielu. Tym bardziej zdumiewające są walory tych modeli BOTL. Pod koniec lat 80-tych XX wieku, dzięki zastosowaniu taniego plastiku w ważnych elementach funkcjonalnych, takich jak łożyska ramienia i podstawy, zaczęło się schodzenie na poziom śmieci z tymi podstawowymi urządzeniami. Dlatego wymieniłem je oddzielnie poniżej. Te modele są dziś całkowicie niedoceniane. Patrząc na samą jakość dźwięku, wszystkie są wybitnymi urządzeniami w swoim rodzaju. Wszystkie mają wspólne niezwykle dobrze regulowane silniki. Zarówno z modelami z napędem pasowym, jak iz napędami bezpośrednimi. Ten nawet kwarc ustabilizował się z szumem i trzepotaniem poniżej 0,03%. Matsushita lub Fujiya Audio były zwykle używane jako silniki. Podwozie jest prawie zawsze wykonane z drewna. zbudować. Dzięki wariantom ADC firma Micro opracowała nowy system plastra miodu z tworzywa sztucznego z absorpcją pianki. Mają doskonałe odsprzężenie ramienia od łożyska talerza. Idzie to w parze z wyjątkowo niskim dudnieniem, a jednocześnie bardzo głębokim odtwarzaniem. Wszystkie podwozia są wyposażone w dobre stopy amortyzujące. Firma Micro-Seiki praktycznie wymyśliła tę koncepcję! W każdym razie jako pierwsi zaoferowali tę koncepcję w serii. Nawet zwykłe „stopy absorbera”, powszechnie używane dzisiaj, są wynalazkiem Micro-Seiki, który by pomyślał ... Twoje charakterystyczne ramię typu S prawie zawsze ma otwarte „U” jako główne łożysko, takie jak dobrze znane MA 303 z Solid 5 Ten 303 z DD5 jest prawie zawsze używany przez wysokiej jakości OEM jako wariant wbudowany (krótszy i statyczny AK). W prostych modelach zainstalowano mikro ramię z dobrze znanego MR122, MA101. W ultralekkich modelach zastosowano kwadratowy blok łożyskowy. Charakterystyczne jest również to, że bloki łożyskowe ramienia są wykonane w całości z metalu, często też były one odwracane z „pełnej”, np. z Siemens RW555. Plastik był używany tylko jako przebranie na podstawie, jeśli w ogóle. Na przykład wszystko, co świeci srebrem na ramieniu Telefunken CS20 / STS1 / RS30, to solidne aluminium! Mają bardzo dobre pozycjonowanie końcówek. Jeśli spojrzysz na przykład na producentów OEM DQ44 (2 w pełni automatyczne silniki), zobaczysz tylko najlepsze komponenty. Układy scalone JRC (Japan Radio Company), takie jak. używali również Accuphase i Nakamichi. Tam, gdzie w niemieckich tokarkach są instalowane „najtańsze” mikroprzełączniki, można je już stosować jako „wyłączniki krańcowe” na linii produkcyjnej. Wszędzie, gdzie spojrzysz, wszystko zostało zmontowane z wielką starannością i uwagą. Brak plątania się przewodów, ale starannie ułożone wiązki przewodów determinują obraz. Drewniana podstawa w połączeniu z dobrymi, niskorezonansowymi, stabilnymi ramionami jest niemal idealna, jeśli chodzi o 3.
Obwód oscylacyjny gramofonu. Odpowiednio, te ramiona mają również ekstremalny zakres podatności roboczej. Rezonans głębokości można idealnie wyregulować, wybierając po prostu ciężką lub lekką główkę. Występuje w tej formie, bardzo rzadko w kombinacjach dużych serii. Odtwarzacze mają dźwięk „zero”. Jednak pod względem drgań nie są one martwe, ale raczej mają tę poszukiwaną, idealną równowagę między tłumieniem drgań a sprzężeniem, która wspomaga wchodzenie i wychodzenie z igły, ale nie powoduje jeszcze rezonansu i / lub tłumienia. Jeśli spojrzeć na ważne szczegóły konstrukcyjne, jakość wykonania jest na najwyższym poziomie. Jednak „skrzypienie” automatu ma swój własny urok. Ale oferowali również modele z prawie bezgłośnym serwomechanizmem sterującym ramieniem jako OEM DQ44 ..... Jedyną znaną wadą jest podnośnik, który z czasem zmienił się w "plopujący podnośnik" z powodu "nieużywanego". Tutaj możesz łatwo przynieść wymagane 500000 oleju silikonowego z góry na drążek podnoszenia. Nie musisz niczego demontować. Kiedyś zebrałem urządzenia, które Micro-Seiki wyprodukowało jako OEM. Oznacza to, że dziś na znanych rynkach internetowych można znaleźć i kupić urządzenia najwyższej jakości. Niewielu właścicieli zna prawdziwego producenta, nie mówiąc już o tym, że używają systemu, który może przekazać prawdziwe cechy tej tokarki ..... Te łopatki są genetycznie oparte na tokarce Micro-Seiki, Solid-1, MB10-18, MR110, 111 , DD1-DQ44 ..... Uzbrojenie to zmodyfikowane pożyczki z MA101, MA202, MA303 i MA505. Ogólnie rzecz biorąc, ramiona niedrogiego napędu paskowego klasy podstawowej zostały połączone z nieco okrojonymi napędami bezpośrednimi klasy szlachetnej. A sztuczki, takie jak mechanizmy wyłączania sterowane czujnikiem Halla, są po prostu pomijane. Pod względem jakości, najwyższej jakości, które zbudowali dla producenta OEM oprócz Luxmana, to tokarki na zlecenie BSR jako „ADC” i „BSR”, w tym indywidualnie dostępne ramiona LMF 1 + 2. Model „ADC 1500-1700” z wysoce efektywną koncepcją tłumienia wykonaną z betonu i pianki PU został nieco zmodyfikowany jako BSR „Quanta”, poniżej droższych modeli ADC. Często w BSR Micros wciąż można znaleźć pierwotnie zainstalowane Magnesium Headshells ADC i systemy XLM. Wyrafinowane jednostki napędowe, takie jak NAD 5020/5040 z ramieniem Linn Basik, były rzadko produkowane dla OEM. Firma Micro-Seiki była specjalistą w zakresie koncepcji najwyższej jakości napędów z napędem bezpośrednim i kwarcem, a także przełomowych badań nad zachowaniem rezonansu podczas odtwarzania, które włączyli do gramofonów BSR i Luxman. Ukoronowaniem były zdecydowanie ekskluzywne gramofony Luxman firmy Micro-Seiki. Współpraca między obiema firmami była tradycyjnie bardzo bliska. Linn jest również dostarczany przez Micro-Seiki od 1978 roku: ramiona Basik LV-V i LV-X można znaleźć nieco zmienione u różnych producentów OEM.

Unikalne jest również wykrywanie pustych rowków, które Micro-Seiki opracowało dla BSR (ADC) i zostało użyte we wszystkich urządzeniach pochodzących z ADC Accutrac 4000. Modele Sharp Optonica 7100 i programowalne 9100 z pilotem zostały również wyposażone w to przez Micro-Seiki. W pełni automatyczna tokarka z 2 silnikami a 'la Siemens RW777, Telefunken CS20 i pod własną nazwą DQ44 wywodzą się od przodka Accutrac 4000. W którym oddzielny silnik obsługuje tylko napęd ramienia. Wcześniej była tylko w pełni mechaniczna wersja automatyczna, taka jak Universum F2095. Co, nawiasem mówiąc, jest synonimem jakości tej tokarki Micro OEM. Mój jest zawsze na małym stoliku, dzięki czemu możesz patrzeć bezpośrednio na krawędź swojego talerza. W przypadku wielu innych marek zobaczyłbyś pukanie do talerza, nieważne jak małe. Inaczej z tym wszechświatem, tak precyzyjnie jak szwajcarski zegarek, nie pokazuje najmniejszej kreski, jaką można było zobaczyć gołym okiem. Muszę to sprawdzić mikrometrem, żeby zobaczyć, jak to wygląda pod względem technologii pomiarowej. Sterowanie kwarcowe to również przyjemność, nawet szczotka talerzowa używana z dociskiem nie przeszkadza w utrzymaniu prędkości nominalnej .....





Micro Seiki DD-1,DD-40,MR-711,RX-2000VF,RY-2200,RP-1090,MP-1, MX-5, Gennett wzm,pre, Pioneer A-88x,CT-959,PD-9700, Sony JA20ES,CDP-501,STR-V55,TC-K81, Sherwood S-5000 mkII, Revox A-77 Prof, Onkyo M-200,P-200,TA-2570,DX-6770,T-9090 MK II,FR-435, LAR LPS-1, Ortofon Verto, MaCaBriaa, LovelyCube, Sennheiser HD-600, Dynavox AMP-S, Beresford TC-7220 mk II, Korg DS-DAC-100,JBL-250 TI,KefQ1,HecoVicta 300.