Autor Wątek: Let's do it together, czyli zróbmy to razem. Małpujemy preamp Kondo KSL-M7 Line.  (Przeczytany 28946 razy)

Offline malg

  • meloman, audiofil??
  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3783
  • muzyka jest jedna, słuchaczy wielu, a sprzętu ...
Ciekawe kiedy ja dostanę
bo tez przebieram nóżkami, zeby coś dalej ruszyć

Online konrado77

  • maniak
  • **
  • Wiadomości: 88
Właśnie sprawdziłem paczkę, brakuje tylnego panelu

Offline amati74

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 2749
Właśnie sprawdziłem paczkę, brakuje tylnego panelu
Nie denerwuj się, dostałeś troszkę czekoladek, a teraz znów będziesz czekał na wisienkę w zalewie spirytusowej zwienczjącą wszystko. To czekanie jest czasami fajne

Offline malg

  • meloman, audiofil??
  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3783
  • muzyka jest jedna, słuchaczy wielu, a sprzętu ...
a ja nic nie dostałem, wiec z czego mam się cieszyć ?

Offline amati74

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 2749
a ja nic nie dostałem, wiec z czego mam się cieszyć ?

Offline kris79

  • *
  • Wiadomości: 6
Gra i buczy😁. Na początku był lekki przydzwiek, jakoś udało się opanować. Jeszcze tylko kable uporządkować.
Dźwięk super analog z głębią i detalem. Dodam tylko że na lampach Electro Harmonix Gold, z czasem wymienię na lepsze. Ale i teraz jest bardzo dobrze 👍
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2018, 01:08 wysłana przez kris79 »

Offline amati74

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 2749
Gra i buczy. Na początku był lekki przydzwiek, jakoś udało się opanować.
Dźwięk super analog z głębią i detalem. Dodam tylko że na lampach Electro Harmonix Gold. Z czasem wymienię na lepsze.
Co to za płytka ta trzecia najwyższą przy gniazdach

Offline kris79

  • *
  • Wiadomości: 6
Potek Lite V02
Miałem różne potencjometry.  Analogowe jeśli  dobre to słono trzeba zapłacić.  Alpsa są do dupy, ten Lite V02 jest wporzo.
Ja swój preamp kupiłem od Chińczyka i przerobilem przede wszystkim PCB zasilanie, trafo. Koszt dodatkowy, ale się opłacało 🕺.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2018, 01:39 wysłana przez kris79 »

Offline wiki

  • **
  • Wiadomości: 54
Też mam taki fajny potencjometr cykający.
Ale ja kupiłem inny przdwzmacniacz (na czterech lampach).
I też będę wymieniał zasilanie na tranzystorowe.
Już na starcie przedwzmacniacz gra bardzo fajnie.

Online vasa

  • Słucham klasyki.
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 7432
kupiłem inny przdwzmacniacz (na czterech lampach)
A zdjęcia gdzie ??? ?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: Lenco L450+Benz Micro ACE+stepup z Pre Q-Audio+Lyngdorf+Tuby DIY na Fostexach 206 + kable. Też nieistotne.

Offline wiki

  • **
  • Wiadomości: 54
Tak, oczywiście.
Takie tylko obecnie mam, czyli środek. Nie widać transformatorów.

Offline wiki

  • **
  • Wiadomości: 54
Zasilacz chcę zrobić na dwóch płytkach (takie jak Wasze).
Jedna będzie zasilać prawy kanał i żażenie 6,3V.
Druga będzie zasilać lewy kanał i żażenie 12,6V.

Offline malg

  • meloman, audiofil??
  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3783
  • muzyka jest jedna, słuchaczy wielu, a sprzętu ...

Offline wiki

  • **
  • Wiadomości: 54
Gra i buczy😁. Na początku był lekki przydzwiek, jakoś udało się opanować.
kris79
Co Ci buczało i co zrobiłeś, że przestało?
Zaraz też będę podłączał, to może wskazówka się przyda.

Offline malg

  • meloman, audiofil??
  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3783
  • muzyka jest jedna, słuchaczy wielu, a sprzętu ...
czy ktoś oprócz Kondrado dostał obudowę od McGywera ?
zaczyman sie denerwowac,  >:(
 ile to juz cvzasu minęło a obudowy nie ma  :-[ :-[ :-[

Offline GregWatson

  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 7750
  • Ale o co chodzi ???
Też się nie mogę doczekać. >:(
Zestaw I: NAD C356BEE/MOD+MDC DAC, Micro Seiki DD-40, Ortofon Quintet Black, Denon DL-103R, LAR LPS-1, Ortofon Verto, KORG DS-DAC-100, Pioneer PD-9700, PDR-05, D-07, CT-959, Micro Seiki MX-5, Lovely Cube Premium, Sennheiser HD 600
Zestaw II: Pioneer A-88X, F-91, Micro Seiki MR-711, Micro M-7000/e, AT-440MLa,  Sony MDS JA20ES, Micro Seiki MX-1
Inne: Beresford TC-7220 MKII, KEF Q1, Q5

Offline kris79

  • *
  • Wiadomości: 6
Zaraz też będę podłączał, to może wskazówka się przyda
Był przydzwięk w jednym kanale. Zmieniłem z drutu srebrzanka na miedziana linka i poskręcałem. Takie proste niby☺. Prawdopodobnie ale nie jestem pewny (to musi się wypowiedzieć fachowiec), prawdopodobnie przekrój przewodu polączeniowego nie może być za duży  (adekwatnie do amperażu). Za duży moze działać jak antena. Ze swojej  strony polecam kondensator Audyn True Cooper . Miałem różne preampy, i te niby hiend, ale ten jest warty doinwestowania. Bije spokojnie Audio Research LS17 i Gryphona Tabu One.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2018, 18:38 wysłana przez kris79 »

Offline McGyver

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 2732
  • NIP 6442737255, REGON 369398784
Czołem,
Po awarii forum i wyjazdach urlopowych wracamy do roboty. Pakuję pozostałe obudowy do wysyłki.
Konrado77, podeślij mi proszę adres żebym mógł dosłać Ci brakujący zadek. Po awarii forum za nic nie umiem znaleźć.
Malg, podeślij mi proszę Twój numer telefonu dla kuriera.
Wiki, testowałem to lampowe zasilanie co masz u siebie. Zamulało niemiłosiernie, więc wywaliłem i wstawiłem półprzewodnikowe ze stabilizacją. Pomogło, i to bardzo.

Padały pytania o kondensatory sygnałowe. Kilka uwag z mojej strony:
- Jensen miedziany ma bardzo dobrą barwę, ale zamula i zaokrągla górę. Stosunek cena/jakość IMHO niekorzystny.
- Audio Note miedziane ma taki sam charakter, ale zamula i zaokrągla nieco mniej. Stosunek cena/jakość IMHO dyskusyjny. jenseny i Audio Note mogą natomiast posłużyć do uspokojenia nadmiernie "wyrywnych" systemów, choć osobiście uważam że kompensowanie jednej wady inną przeciwstawną wadą to dość średni pomysł.
- Audyn True Copper i True Copper Max grają barwnie i bardzo równo. Polecam. Trzeba jedynie przeczekać okres dziwacznego zachowania tych kondensatorów podczas wygrzewania (ok. 2 tygodnie). Dobry stosunek cena/jakość.
-Audyn Tri-Reference gra podobnie jak True Copper, choć w bezpośrednim porównaniu wychodzi, że ma ciut słabiej rozwinięte zalety. Ale jest za to znacznie tańszy, stosunek cena/jakość wyjątkowo korzystny.
- Rike Audio S-Cap chłodniejszy w barwie, ale za to dynamiczniejszy. Dobry stosunek cena/jakość. Do spokojnych systemów w sam raz.
- Jupiter Copper Foil paper in wax, świetna barwa, przestrzeń i detal, mistrzem dynamiki nie jest, ale też nic nie zamula. Bliski neutralności, choć lekko po ciepłej stronie. Kosztuje sporo, ale też oferuje sporo, więc stosunek cena/jakość oceniam jako dobry.
- Duelund Alexander to przede wszystkim dynamika, precyzja i detal, ale podane tak, że nie ma żadnej nachalności ani "rzucania na twarz". Nie zaniedbuje przy tym barwy ani przestrzeni, Tak jak Jupiter jest bliski neutralności, tyle że z kolei stoi leciutko po jej chłodniejszej stronie. Cena taka sama jak u jupitera, stosunek cena/jakość równie dobry, tyle że nadaje się do innych systemów.

Z tańszych kondensatorów program minimum to Obbligato Gold Premium (spokój i barwa) lub Jantzen Silver Z-Cap (dynamika, detal). Poniżej tego poziomu IMHO schodzić nie należy budując M7.

Później wstawię foty.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2018, 13:26 wysłana przez McGyver »
CD transport EAD T-1000 upgrade, DAC The Protagonist Mk2, pre lampowe The Protagonist Signature, monobloki Phast Triode SE na 6B4G, kolumny Studio16Hertz Tirion.
Analog: lampowe phonostage typu "wariacja (a raczej dygresja) na temat (a raczej obok tematu) EAR834", gramofon tangencjalny Sony PS-X555ES, wkładka Ortofon MC10 plus SUT Grundig vintage. Jakoś działa.

Offline Bedford

  • **
  • Wiadomości: 80
R10 dajcie tam zworę po prostu.
Chińczyk raczej uwzględniał ten rezystor 0,75R i spadki napięcia na nim - 0,2V przy dwóch lampach [0,3V przy trzech- jak w EAR] , więc bez niego trudno będzie uzyskać dokładnie 12,6V na żarzeniu , przy podanych wartościach pozostałych rezystorów.

Offline McGyver

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 2732
  • NIP 6442737255, REGON 369398784
R10 dajcie tam zworę po prostu.
Chińczyk raczej uwzględniał ten rezystor 0,75R i spadki napięcia na nim - 0,2V przy dwóch lampach [0,3V przy trzech- jak w EAR] , więc bez niego trudno będzie uzyskać dokładnie 12,6V na żarzeniu , przy podanych wartościach pozostałych rezystorów.

Tam jest stabilizacja, więc nie widzę powodu wstawiania tego rezystora. Rezystory ustalające wartość napięcia stabilizatora tak dobrałem, by napięcie wyniosło lekko poniżej 12,6V. Są to wartości nieco inne niż te podane na PCB ale tak dobrane by występowały w standardowym typoszeregu, więc należy się trzymać mojej rozpiski, a nie wartości nadrukowanych na PCB.  Oczywiście używając oporników o tolerancji +/-20% można nie trafić w punkt, ale przecież oporniki są tanie, można kupić ich więcej i sobie miernikiem pomierzyć.
CD transport EAD T-1000 upgrade, DAC The Protagonist Mk2, pre lampowe The Protagonist Signature, monobloki Phast Triode SE na 6B4G, kolumny Studio16Hertz Tirion.
Analog: lampowe phonostage typu "wariacja (a raczej dygresja) na temat (a raczej obok tematu) EAR834", gramofon tangencjalny Sony PS-X555ES, wkładka Ortofon MC10 plus SUT Grundig vintage. Jakoś działa.

Offline wiki

  • **
  • Wiadomości: 54
Potrzebuję porady.
Stoję przed zakupami kondensatorów sygnałowych do mojego przedwzmacniacza. Na wyjściu jest kondensator C3 10uF. Trochę duży, aby coś sensownego kupić (ceny masakryczne).
Jaką najmniejszą wartość można by tam bezpiecznie wstawić? Widziałem opracowanie z 4,7uF, ale to nadal dużo. Da się zejść niżej?
Schemat poniżej.

Offline Bedford

  • **
  • Wiadomości: 80
Rezystory ustalające wartość napięcia stabilizatora tak dobrałem, by napięcie wyniosło lekko poniżej 12,6V. Są to wartości nieco inne niż te podane na PCB ale tak dobrane by występowały w standardowym typoszeregu, więc należy się trzymać mojej rozpiski, a nie wartości nadrukowanych na PCB.

Chodzi o to , że w tym wypadku nie dobrałeś , tylko malg podał je w rozpisce spisując wartości z płytki[  R7, R8 i R9 ].
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2000.msg185587#msg185587

Offline McGyver

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 2732
  • NIP 6442737255, REGON 369398784
Jaką najmniejszą wartość można by tam bezpiecznie wstawić? Widziałem opracowanie z 4,7uF, ale to nadal dużo. Da się zejść niżej?
Schemat poniżej.
A jaką impedancję będziesz sterował z tego?
Ja bym zwiększył R11 i R25 do 270k - 390k, wywalił R12 i R26, a kondensatory zastosowałbym 0,47u do 1,5u w zależności od tego jaką impedancją go obciążysz. 10u to faktycznie przegięcie, dobrej jakości kondensator o takiej pojemności będzie wielki jak puszka pepsi.
CD transport EAD T-1000 upgrade, DAC The Protagonist Mk2, pre lampowe The Protagonist Signature, monobloki Phast Triode SE na 6B4G, kolumny Studio16Hertz Tirion.
Analog: lampowe phonostage typu "wariacja (a raczej dygresja) na temat (a raczej obok tematu) EAR834", gramofon tangencjalny Sony PS-X555ES, wkładka Ortofon MC10 plus SUT Grundig vintage. Jakoś działa.

Offline McGyver

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 2732
  • NIP 6442737255, REGON 369398784
Rezystory ustalające wartość napięcia stabilizatora tak dobrałem, by napięcie wyniosło lekko poniżej 12,6V. Są to wartości nieco inne niż te podane na PCB ale tak dobrane by występowały w standardowym typoszeregu, więc należy się trzymać mojej rozpiski, a nie wartości nadrukowanych na PCB.

Chodzi o to , że w tym wypadku nie dobrałeś , tylko malg podał je w rozpisce spisując wartości z płytki[  R7, R8 i R9 ].
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2000.msg185587#msg185587

Musiałem dobierać, bo napisałem żeby zworę wstawić zamiast tego 0,75ohm. Gdybym nie dobierał, to bym nie kazał zwory wstawiać. Skoro to gdzieś zostało zagubione, to wieczorem siądę i dobiorę. Teraz wolę nie, bo mam mózg przegrzany od upału, a chłodziwa w postaci zimnego Lecha nie mogę jeszcze użyć bom drajwer i trzymam się zasady że rano kawka, wieczorem żubr.
CD transport EAD T-1000 upgrade, DAC The Protagonist Mk2, pre lampowe The Protagonist Signature, monobloki Phast Triode SE na 6B4G, kolumny Studio16Hertz Tirion.
Analog: lampowe phonostage typu "wariacja (a raczej dygresja) na temat (a raczej obok tematu) EAR834", gramofon tangencjalny Sony PS-X555ES, wkładka Ortofon MC10 plus SUT Grundig vintage. Jakoś działa.

Offline wiki

  • **
  • Wiadomości: 54
A jaką impedancję będziesz sterował z tego? Ja bym zwiększył R11 i R25 do 270k - 390k, wywalił R12 i R26, a kondensatory zastosowałbym 0,47u do 1,5u w zależności od tego jaką impedancją go obciążysz. 10u to faktycznie przegięcie, dobrej jakości kondensator o takiej pojemności będzie wielki jak puszka pepsi.
Obecnie steruję końcówkę mocy z mojego wzmacniacza zintegrowanego. Ale znalazłem w instrukcji serwisowej - są rozdzielone parametry i impedancja wejściowa wzmacniacza mocy to 100kohm.