Autor Wątek: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?  (Przeczytany 862 razy)

Offline moon

  • ******
  • Wiadomości: 1136
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 07, 2017, 13:15 »
swoja droga w kategorii do 2k, moze ten wyzszy model byc ciekawa propozycja, jak troche na niego odloze, to moze wypozycze. w opisie stoi, ze posiada jakies regulacje opornikami.
Ad Fontes + Ortofon 2M Bronze + Pre Retro by Benpe + Cayin MT-35S + Canto Grand

Offline christo

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 816
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 07, 2017, 13:32 »
Michał (kolega "jamówię", niestety nie pisze juz u nas) jest bardzo zadowolony z dźwieku a trochę gratów przewalił.
Jamówię miał zawsze skłonności do hiperboli jeśli chodzi o posiadany przez niego sprzęt. :) Wystarczy poczytać co pisał o Nudzie, którą niedawno sprzedał.

Online elem

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 7219
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 07, 2017, 13:36 »
Ta jego NUDA naprawde fajnie grała, sprawdzałem  osobiście. V90 tez pewnie sprawdzę niebawem :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Offline christo

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 816
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 07, 2017, 13:37 »
swoja droga w kategorii do 2k, moze ten wyzszy model byc ciekawa propozycja, jak troche na niego odloze, to moze wypozycze. w opisie stoi, ze posiada jakies regulacje opornikami.
To najbardziej dziwaczny sposób ustawiania impedancji jaki widziałem. W gniazda MM Load i MC Load wtykasz przygotowane (nie wiem czy są jakieś w zestawie) wtyki rca z wlutowanymi opornikami. Może i to jest wygodne - odnosisz się do 47kohm dla MM (100ohm dla MC) i wyliczasz taką wartość jaka jest ci potrzebna. Niestety nie zmienisz gainu. :)


Offline christo

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 816
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 07, 2017, 13:40 »
Ta jego NUDA naprawde fajnie grała, sprawdzałem  osobiście. V90 tez pewnie sprawdzę niebawem
Bo nuda to bardzo dobry przedwzmacniacz jest! Mój czeka na obudowę ale testy "na pająka" pokazały jaki ma potecjał. Sekcja MC zagrała lepiej niż mój Trigon z trafami.
Myśałem, że Michał zrezygnował z analogu - sprzedał thorensa, nudę i myjkę (a wszystko to było wszak najlepsze na świecie! :) )...

Offline Amen

  • **
  • Wiadomości: 51
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 07, 2017, 14:35 »
MM w Musical Fidelity V90 LPS jest ponoć bardzo OK
Też słyszałem same dobre opinie o tym pre plus jako alternatywe cambridge'a cp2, ale w tej kwocie już mam zbyt duże obawy że niczego lepszego od obecnego Luxmana nie usłyszę. Plus jest taki, że z tego typu "jakimkolwiek" pre mógłbym sobie dopiąć buforek i albo zostawić jak będzie albo przeznaczyć go na cyfrę, no nie mniej wycofałem się z takich pomysłów na rzecz jednego, konkretnego pre (celowałem w lampe) i w przyszłości nowego wzmaka, już obowiązkowo na lampach. 
I czytam i czytam o Haiku Audio i od razu podlinkuję dla przyszłych czytelników zbliżony temat z tego forum:
https://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1494.0
natomiast pojęcia nie mam czy i jak tam jest rozwiązana kwestia impedancji. Poza tym super ;)

Online frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 17111
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 07, 2017, 15:44 »
Wypożycz cokolwiek i porównaj progres ze swoim Luksiem. Zarówno LAR-a jak i wcześniejszą wersję Tube Box-a możesz kupić używaną. Chyba już poniżej 1500 zł. PJ DS to będzie raczej ten sam układ, tyle, że ma pokrętełko obciążeń.

I zdecydowanie nie uważam, że PJ to kupa przy LAR  ;D

sprzedał thorensa

O! To jaki teraz jest najlepszy gramofon na świecie? Może by kupić?  ::)

jak tam jest rozwiązana kwestia impedancji

Na stałe i to jest pewien problem. Można całkiem wygodnie i łatwo podkręcić brzmienie wkładki gdy ma się takie możliwości. Trochę szkoda.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2017, 15:54 wysłana przez frywolny trucht »
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Philips GP 412 Mk2, pre Husariaa, MAP 306, MCD 204, Haydn Grand, JBL ES 150P, Sennheiser HD 598, OPPO PM-2, HA-1, Takstar 80 PRO V2, Akai GX 620, Teac X-1000M, Albedo Blue.
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93, Kimber Cable 8VS, Pioneer Monitor

Offline Marbo5

  • maniak
  • **
  • Wiadomości: 41
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 07, 2017, 20:14 »
natomiast pojęcia nie mam czy i jak tam jest rozwiązana kwestia impedancji. Poza tym super
Jeśli chcesz na prawdę dobry pre w dobrej cenie to posłuchaj Haiku. To, że nie ma regulacji impedancji to tak samo wada jak i zaleta. Mniej potencjometrów i przełączników w torze audio to krótsza droga i mniej strat, zakłóceń czy styków itp . Jak spasuje do wkładki to po co kręcić. Póki co wypożyczenie nic nie kosztuje, a zdanie sam sobie wyrobisz.

Offline dino

  • maniak
  • ***
  • Wiadomości: 245
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 07, 2017, 20:21 »
GAIN w LAR-ze mam ustawiony na godz. 11. Wydaje mi się, że jest to optymalne ustawienie.
Trzeba by pomierzyć albo podpytać p. Eugeniusza o wzmocnienie w "godzinowych" ustawieniach.
Wbrew temu co zostało powyżej napisane gain reguluje dynamikę (w pewnym uproszczeniu).
Zbyt mały spowoduje wzmocnienie sygnału z szumem przez wzmacniacz mocy. Zbyt duży może przesterować pre lub wejście wzmacniacza mocy.
Powinien być dokładnie taki żeby uzyskać na wyjściu założona wielkość przy zadanym sygnale wejściowym. Standard to 40dB czyli 100 razy.
Po prostu trzeba to policzyć.
Z moich doświadczeń wynika, że 80% słuchających "przegina" z gain bo wydaję im się, że jest bardziej dynamicznie. 
Ja (przy wzmacniaczach mikrofonowych) ustawiam gain na "ładnie" i cofam o ok 10-15%.


Offline dino

  • maniak
  • ***
  • Wiadomości: 245
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 07, 2017, 20:24 »
Jezzuuuu ten LX LPS jest zasilany z gniazda USB  :o
To mamy headroom jak nie wiem co  :'(
Prawie całe 5 V

Offline dino

  • maniak
  • ***
  • Wiadomości: 245
Odp: PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 07, 2017, 21:31 »
Co do gain/zasilania pre (i nie tylko) dobrze to wytłumaczyli tutaj:
http://www.hi-fiworld.co.uk/index.php/vinyl-lp/70-tests/106-phono-stage-tests.html?showall=1
cytat niestety w języku obcym. Tłumaczą też dlaczego lampki się tak nie przesterowują (dzięki czemu miękko brzmią)

OVERLOAD
WHAT IT TELLS US

It is remotely possible, in a few circumstances, for a cartridge to overload a phono stage, causing distortion. We test for this possibility.

Generally, modern transistors and integrated circuits have enough headroom to easily avoid being overloaded by any cartridge, but there are some limitations.

Most external phono stages use integrated circuits, fixing maximum output swing to 10V, usually because they are limited by 15V supply rails. In some designs this sinks to 6V, possibly because the designer thinks this adequate (0.5V is enough to drive most amplifiers) and it makes for a cheaper power supply. When gain for MM can be freely set, however, a gain of x200 – quite common – would put such a stage into output overload with a modern Ortofon 2M Red or Blue cartridge, able to deliver 35mV peaks.

This tells us that with MM cartridges a phono stage should ideally be able to accept 40mV input before overload. Output swing usually sets the overload ceiling, and the input limit is the output divided by gain. So if the output limit is 10V and the gain x100, the input limit is 0.1V, or 100mV. This is more than enough for modern cartridges. However, if the output limit sinks to 6V and the gain used is x200, then the input limit becomes 0.03V or 30mV, in which case overload becomes a possibility. So overload isn’t likely, but it is possible.

None of this applies to valve phono stages. Their output swing is up to 45V, and valve phono stages rarely, if ever, go into overload.

Overload conditions are rare with Moving Coil cartridges, although not impossible. Maximum output from an Ortofon Cadenza Red, which produces a healthy 0.7mV at 5cms/sec rms, is around 3.5mV.  Feeding a phono stage with a low x1000 (60dB) gain gives 3.5V output maximum. It would be possible, using higher gain to exceed 6V, if rare.


Porządny headroom to dodatkowe 20dB. I jak tu je wyciągnąć z 5 V ?