Autor Wątek: Blog Therion'a  (Przeczytany 8316 razy)

Offline pelot

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 475
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #100 dnia: Wrzesień 08, 2018, 09:15 »
Jak byś miał dostęp , popróbuj pre Sikory .
Warte uwagi, nie twierdzę że jest zajebiste ,czy coś w ten deseń .
Swego czasu chwalił się,  że poległa w konfrontacji z nim RCMowska Theriaa.
Nie wiem nie porównywałem.
Natomiast wiem że jest lepsze od Krzyśkowej -Husarii,  bo to akurat porównywałem u siebie i u niego.

Offline Piterski

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 2917
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #101 dnia: Wrzesień 08, 2018, 09:19 »
Swego czasu chwalił się,  że poległa w konfrontacji z nim RCMowska Theriaa.
Słuchałem przerobionego przez Sikorę RCM Sensor Prelude. Był efektowny ale czy to właściwy kierunek każdy musi sobie odpowiedzieć sam.
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, Micro Seiki DD-40, DV-20x2L, Ortofon Rohman, Sensor2, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.
Kable IC: Stereovox HDSE, TMR Ramzes, Furutch Reference III, Cardas Neutral Reference.
Kable Głośnikowe DIV Barka z Lukarnet.

Offline Melepeta

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 744
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #102 dnia: Wrzesień 08, 2018, 14:40 »
Qrdę, co zrobić, żeby podobne efekty wyciągnąć z CD
Kupić Marantza CD94 i go zmodyfikować. Podobno wszyscy koledzy Janusza Sikory na takich grają. Podobno modyfikuje im to ktoś z pomorza. Nie mam dokładnych informacji, ale jeśli trzeba, mogę zasięgnąć języka :)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 3799
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #103 dnia: Wrzesień 08, 2018, 14:42 »
Kupić Marantza CD94 i go zmodyfikować. Podobno wszyscy koledzy Janusza Sikory na takich grają. Podobno modyfikuje im to ktoś z pomorza. Nie mam dokładnych informacji, ale jeśli trzeba, mogę zasięgnąć języka

Ja to coraz częściej czytam, że Jot Sikora to wyznacznik hiendu jest. Bo skoro wszyscy koledzy... Sorki, nie mogłem się powstrzymać, Arek wybacz... :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac ~ Accuphase clone amplifier by China Mean ~ Audio Nirvana - InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro ~  Tomanek ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ KBL Sound (dzięki miniabyr) ~ Yamaha CDX-9

Offline Melepeta

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 744
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #104 dnia: Wrzesień 08, 2018, 14:56 »
Spoko. Ja nie z tych co się obrażają :)
Mnie dłubany Philips CD960 gra zaje... fajnie :)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Offline Piterski

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 2917
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #105 dnia: Wrzesień 08, 2018, 15:10 »
Ja to coraz częściej czytam, że Jot Sikora to wyznacznik hiendu jest
Dla jednych Sikora dla innych Lampizator. Takich guru jest wielu.
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, Micro Seiki DD-40, DV-20x2L, Ortofon Rohman, Sensor2, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.
Kable IC: Stereovox HDSE, TMR Ramzes, Furutch Reference III, Cardas Neutral Reference.
Kable Głośnikowe DIV Barka z Lukarnet.

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 3799
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #106 dnia: Wrzesień 08, 2018, 15:29 »
Dla jednych Sikora dla innych Lampizator. Takich guru jest wielu.

No jest. Fakt.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac ~ Accuphase clone amplifier by China Mean ~ Audio Nirvana - InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro ~  Tomanek ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ KBL Sound (dzięki miniabyr) ~ Yamaha CDX-9

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 3799
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #107 dnia: Wrzesień 08, 2018, 15:30 »
Mnie dłubany Philips CD960 gra zaje... fajnie

I to mogiem zrozumieć :) Zdrówka :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac ~ Accuphase clone amplifier by China Mean ~ Audio Nirvana - InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro ~  Tomanek ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ KBL Sound (dzięki miniabyr) ~ Yamaha CDX-9

Offline rudy-102

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 9304
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #108 dnia: Wrzesień 08, 2018, 16:42 »
Therion. O tej skrzyneczce piszesz?


Offline McGyver

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 2718
  • NIP 6442737255, REGON 369398784
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #109 dnia: Wrzesień 08, 2018, 17:06 »
Qrdę, co zrobić, żeby podobne efekty wyciągnąć z CD
Kupić Marantza CD94 i go zmodyfikować. Podobno wszyscy koledzy Janusza Sikory na takich grają. Podobno modyfikuje im to ktoś z pomorza. Nie mam dokładnych informacji, ale jeśli trzeba, mogę zasięgnąć języka :)
Nie ma do tego laserów, a sprzęt ma trzydzieści lat. Jak laser padnie, to mogiła.
CD transport EAD T-1000 upgrade, DAC The Protagonist Mk2, pre lampowe The Protagonist Signature, monobloki Phast Triode SE na 6B4G, kolumny Studio16Hertz Tirion.
Analog: lampowe phonostage typu "wariacja (a raczej dygresja) na temat (a raczej obok tematu) EAR834", gramofon tangencjalny Sony PS-X555ES, wkładka Ortofon MC10 plus SUT Grundig vintage. Jakoś działa.

Offline Melepeta

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 744
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #110 dnia: Wrzesień 08, 2018, 17:39 »
Jest ryzyko, jest zabawa :)
Ja mam trzy CD z tym laserem i jakoś nie boję się.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 18784
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #111 dnia: Wrzesień 08, 2018, 18:14 »
Dla jednych Sikora dla innych Lampizator. Takich guru jest wielu.

A co z Lemurem? On żyw w ogóle?
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Philips GP 412 Mk2, pre Husariaa, MAP 306, MCD 204, Haydn Grand, JBL ES 150P, Sennheiser HD 598, OPPO PM-2, HA-1, Takstar 80 PRO V2, Akai GX 620, Teac X-1000M, Albedo Blue.
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93, Kimber Cable 8VS, Pioneer Monitor

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 3799
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #112 dnia: Wrzesień 08, 2018, 18:40 »
A co z Lemurem? On żyw w ogóle?

Że Darek? Chcesz maila? :D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac ~ Accuphase clone amplifier by China Mean ~ Audio Nirvana - InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro ~  Tomanek ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ KBL Sound (dzięki miniabyr) ~ Yamaha CDX-9

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 18784
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #113 dnia: Wrzesień 08, 2018, 18:57 »
A nie. Dziękuję. Cieszę się, że żyw i funkcjonuje  ;D ;D
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Philips GP 412 Mk2, pre Husariaa, MAP 306, MCD 204, Haydn Grand, JBL ES 150P, Sennheiser HD 598, OPPO PM-2, HA-1, Takstar 80 PRO V2, Akai GX 620, Teac X-1000M, Albedo Blue.
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93, Kimber Cable 8VS, Pioneer Monitor

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1022
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #114 dnia: Wrzesień 11, 2018, 13:12 »
Wtorek.

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline rudy-102

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 9304
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #115 dnia: Wrzesień 11, 2018, 13:59 »
Co to za bańki na pre?

Online Bartolo

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 376
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #116 dnia: Wrzesień 11, 2018, 15:09 »
Co to za bańki na pre?
Stawiam na zegar NIXIE.. ;)

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1022
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #117 dnia: Wrzesień 11, 2018, 18:43 »
Co to za bańki na pre?

Lampy! Pre lampowe!

:)

(wkładki)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2018, 19:13 wysłana przez Therion »
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1022
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #118 dnia: Wrzesień 11, 2018, 18:57 »
Właśnie zsiadłem z motocykla i od razu dopadłem do sprzętu.

To pre po prostu zachwyca. I żeby było jasne - znam swoje płyty, wielokrotnie słyszałem tę samą muzykę również na referencyjnych klockach. Nigdy jednak nie był to taki spektakl. Nigdy nie słyszałem żeby tam były te informacje / dźwięki, które teraz słyszę.
Nazywanie tego holografią czy 3D nie ma sensu. Jest się OBLANYM wydarzeniami z każdej strony.

No, powiem Wam, że banan mi nie schodzi z ryja od kilku dni. To urządzenie jest świetna, ale na dodatek idealnie zgrało się z całym systemem i Rohmannem. Mój zachwyt, to suma tych 3 składników.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2018, 19:11 wysłana przez Therion »
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Online Bartolo

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 376
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #119 dnia: Wrzesień 11, 2018, 19:21 »
Piszesz o Gold Note..?

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1022
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #120 dnia: Wrzesień 11, 2018, 21:00 »
Piszę o  tym, co słyszę a na to składa się i Gold Note i reszta systemu, z którym się tak fajnie zgrał. Gdy dochodzi jeszcze jeden czynnik - Rohmann, to szczena opada.

Muszę się jeszcze powsłuchiwać w inne wkładki, ale to już na spokojnie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2018, 21:04 wysłana przez Therion »
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Melepeta

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 744
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #121 dnia: Wrzesień 11, 2018, 21:06 »
Gratulejszyn trafienia w punkt G :)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 18784
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #122 dnia: Wrzesień 11, 2018, 21:20 »
To pre ma możliwość ustawienia różnych krzywych korekcyjnych, prawda? Opowiedz jak to się ma- w wolnej chwili.
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Philips GP 412 Mk2, pre Husariaa, MAP 306, MCD 204, Haydn Grand, JBL ES 150P, Sennheiser HD 598, OPPO PM-2, HA-1, Takstar 80 PRO V2, Akai GX 620, Teac X-1000M, Albedo Blue.
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93, Kimber Cable 8VS, Pioneer Monitor

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1022
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #123 dnia: Wrzesień 11, 2018, 22:53 »
To pre ma możliwość ustawienia różnych krzywych korekcyjnych, prawda? Opowiedz jak to się ma- w wolnej chwili.

O właśnie !

Przecież to z tą informacją czekałem do wtorku! :)

To, co opisywałem powyżej o tej hiperprzestrzeni, spektakularne najbardziej robi się na takich nastawach: Decca London ulepszone +6dB i 47KOhm

Wiem, to jakby popodbijać wszystko, ale skoro mogę mieć w pokoju koncert, to czasami sobie z tej możliwości będę korzystał.

Są trzy krzywe. Byłem przekonany, że płyty nagrane w RIAA odtwarzane w Decca, bedą conajmniej charczały. A skąd! Brzmią świetnie!

A zatem:

płyty nagrane w RIAA

- odtwarzane w RIAA czy RIAA ulepszonym, brzmią tak, jak je znamy, choć znacznie szerzej, głębiej i z większym kopnięciem niż w LAR.

- w America / Columbia - płyty zapisane w RIAA brzmią łagodniej, trochę przymglone. Można tak słuchać, tylko nie wiem po co. Ale ale (tu pozwolę sobie na złośliwość) na tym nastawie brzmią i tak o niebo lepiej niż nwkładki Goldring 2100 i Electa.

- w Decca / London płyty brzmią jak na sterydach. Popodbijane są subtelnie wszystkie zakresy, ale nie jest przekroczony próg akceptacji. Vollenweider brzmi właśnie jak na koncercie. Z kolumn wysypują się perełki dźwiękowe. Ale harfa nadal brzmi jak harfa.



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2018, 23:05 wysłana przez Therion »
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1022
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #124 dnia: Wrzesień 11, 2018, 23:12 »
To co mnie zachwyca w tym ustawieniu Decca, to niezwykła wręcz lokalizacja instrumentów. To sprawia, że nawet płyty, których realizację uważałem za przeciętną, brzmią spektakularnie. Np. słucham teraz Twin Peaks. Tej czerwonej. Muzyka fantastyczna, ale płyta nagrana jest raczej płasko (szeroko, ale nie głęboko. Na tej krzywej Decca, właśnie usłyszałem efekty za sobą. Coś niesamowitego.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.