Autor Wątek: Blog Therion'a  (Przeczytany 6323 razy)

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #150 dnia: Wrzesień 13, 2018, 12:42 »
Lampowy bufor to raczej nigdy nie ma sensu.
Eeee.... Pamięcią sięgając wieki temu, grając na jazgoczącym zestawie CA i na KEFach, prosiaczek Musical Fidelity ładnie tamował sączącą się z uszu krew  ;D


Boszsz... Przypomniałeś mi ten czas. Po Marantzu PM40 i kolumnach B&W 204 (ciepły potężny dźwięk) miałem CA640 + KEF Q5. To było okrutne przeżycie. Oby nigdy więcej.
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.


Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #152 dnia: Wrzesień 13, 2018, 15:53 »
O proszę! I niezła cena :) Dzięki.

Ja najpierw zaproszę do siebie wersję do testów. Muszę usłyszeć i ocenić tę zmianę.

Nie pamiętacie zapewne, ale przy okazji tej płyty, żałowałem, że na winylu widocznie nie dało się zapisać subwooferowego bassu jaki jest na wersji CD. Odszczekuję. Ten bas na tym winylu jest. LAR niby umiał schodzić nisko, ale tego basu nie dawał rady zagrać. GN daje po całości. Hyperiony pchają membrany co sił. W moim 24 metrowym pomieszczeniu powietrze zrobiło się gęste jak kisiel.

Wkładka ATOC9, RIAA+, 3dB, 100Ohm


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2018, 15:57 wysłana przez Therion »
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Online LampowY

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 276
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #153 dnia: Wrzesień 13, 2018, 16:06 »
Tyle, że to zasilacz do GN Phono 2 a nie do PH10.
Do PH10 jest PSU10 i zapewne w adekwatnej cenie.

Nottingham Analogue Ace Spacedeck, Heavy Kit, Ace Space (10"), Ortofon Verto, Ortofon Rohmann, DV - Te Kaitora Rua, Shure V15III, Heed Orbit 2, ARC PH7, ARC LS26, Electrocompaniet EMC-1UP, Linn Majik DS, Audio Note DAC 2.1x, MPW GM70/300B, Tannoy SRM12x, Furutech, Neotech, Yarbo

Online LampowY

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 276
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #154 dnia: Wrzesień 13, 2018, 16:08 »
A nawet nie taki bardzo drogi - 3900

https://delta-audio.pl/sklep/1776-gold-note-psu-10.html

Zapewne kupując komplet można liczyć na jakiś rabat.
Nottingham Analogue Ace Spacedeck, Heavy Kit, Ace Space (10"), Ortofon Verto, Ortofon Rohmann, DV - Te Kaitora Rua, Shure V15III, Heed Orbit 2, ARC PH7, ARC LS26, Electrocompaniet EMC-1UP, Linn Majik DS, Audio Note DAC 2.1x, MPW GM70/300B, Tannoy SRM12x, Furutech, Neotech, Yarbo

Online blackholesun

  • peace among worlds
  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #155 dnia: Wrzesień 13, 2018, 17:20 »
A póki co, za 100pln pudełka na męską biżuterię

gdzie wyrwałeś to pudełko za stówkę?
Modwright KWI-200, Dynaudio Special 25, rDAC, Sony PS-X65, Benz Micro Ace SL, Nuda II

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #156 dnia: Wrzesień 13, 2018, 19:39 »
A nawet nie taki bardzo drogi - 3900

O! A plotki głosiły, że będzie po tyle co urządzenie. E, to można rozważać.




A póki co, za 100pln pudełka na męską biżuterię

gdzie wyrwałeś to pudełko za stówkę?


chyba kupiłem jedyne, ale może jeszcze będą

http://winyle.pl/inne/6740-pojemnik-do-uchwytu-3x-sme-audio-technica-tri-capsule.html
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #157 dnia: Wrzesień 14, 2018, 17:57 »
Pytanko takie mam - a skąd wiadomo, która płyta nagrana jest z korekcją RIAA a która Columbia?

Właśnie słucham takiej płyty jak poniżej. Chyba powinienem zmienić korekcję na Columbia?

Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #158 dnia: Wrzesień 14, 2018, 17:58 »
okładka
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline drizzt

  • maniak
  • **
  • Wiadomości: 166
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #159 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:08 »
Wszystkie płyty stereo były od początku nagrywane z korekcją RIAA. Wszystkie znaczy wszystkie. Również te Columbii, zresztą sam label nie ma najmniejszego znaczenia bo płyty Columbii z epoki były tłoczone w wielu różnych tłoczniach. Tomek wkleił wcześniej linka, gdzie Michael Fremer to wszystko ładnie wytłumaczył. Trochę nawet się zirytował na pleniące się w Internetach teorie spiskowe na temat krzywych korekcji, bo to faktycznie trochę jak z antyszczepionkowcami ;) Krzywa Columbii była stosowana do mniej więcej połowy lat 50-tych ale wyłącznie dla płyt mono a nie stereo.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2018, 18:15 wysłana przez drizzt »
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #160 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:18 »
Dzięki za informację.

Przejrzałem zbiory. Taką płytę również mam. I to w zasadzie płyta zagadka. Jak widać na labelu jest napis STEREO, pod tytułami dopisek (simulate stereo) u mnie do tej pory odtwarzała się w mono .

Sprawdzę za chwilę tę korekcję Columbia, może zdarzy się jakiś cud.

A nie - rok wydania 77, czyli ok, nie ma sensu. Myślałem, że jest starsza.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2018, 18:27 wysłana przez Therion »
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline drizzt

  • maniak
  • **
  • Wiadomości: 166
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #161 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:23 »
Jeżeli jest ona „electronically re-recorded to simulate stereo” to na pewno nie jest to płyta z epoki, wobec czego również jest nagrana z korekcją RIAA.. W przypadku takich płyt inne krzywe korekcji, które ustawiasz w preampie, działają po prostu jak korektor graficzny.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #162 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:37 »
Jest jak mówisz.


W przypadku takich płyt inne krzywe korekcji, które ustawiasz w preampie, działają po prostu jak korektor graficzny.

Tu zgadzam się w połowie. Tej połowie, która dotyczy brzmienia. OK, tak pewnie jest, trochę jak podkręcone gały sopranu i basu. Zgoda.

Ale czy znasz korektor, który poszerza scenę stereofoniczną? I nie robi tego w taki sposób, że nagle wiolonczela ma 2,5 metra, tylko ... jakby rozsadza muzyków szerzej. Wstawia pomiędzy nich powietrze. To dlatego mi to tak się spodobało. Plus to, że płyty dostają koncertowego brzmienia bez straty w barwie dźwięku.

Tak czy siak - Preamp plus. Bonusem jest ta Decca. Jako korektor / dopalacz / licho wie co, ale imponujące nad wyraz.



Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline drizzt

  • maniak
  • **
  • Wiadomości: 166
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #163 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:42 »
Nie ma w tym nic złego i mogą się takie zabawy podobać. Ja nigdy nie kupię wzmacniacza bez przynajmniej podstawowej regulacji barwy.. najczęściej używam jej do ściszenia nieco góry na zbyt jasno nagranych płytach. W każdym razie korekcja barwy zwiększa mój zakres wolności jako słuchacza a powrót do stanu wyjściowego jest momentalny.. nie widzę żadnych wad, za to sporo zalet takiego rozwiązania, niestety gdzieś tak w latach 80-tych wmówiono audiofilom, że korekta to zło. Dlatego nie jestem przeciwny takim rozwiązaniom jak w tym pre, tyle że trochę ma ono mało ustawień jak na korektor i są one predefiniowane.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2018, 19:02 wysłana przez drizzt »
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #164 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:42 »
To moja najstarsza płyta. Ale nie napisali który to rok. Pewnie też coś około '60-'70
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline drizzt

  • maniak
  • **
  • Wiadomości: 166
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #165 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:48 »
około '60-'70

Wtedy już od dawna RIAA rządziło i inne krzywe nie były stosowane. Nie masz na okładce znaczka typu "use the RIAA curve" ? Na początku, w latach 50-tych często go stosowano, potem zaprzestano bo była to oczywistość.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #166 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:52 »
niestety gdzieś tak w latach 80-tych wmówiono audiofilom, że korekta to zło

Tego i mnie nauczono. Kiedyś kupiłem cały zestaw Maranta z korektorem jako osobny element. Sprzedałem go nawet nie słuchając. Regulacji barwy i basu używałem tylko w aucie.


Dlatego nie jestem przeciwny takim rozwiązaniom jak w tym pre, tyle że trochę ma ono mało ustawień jak na korektor i są one predefiniowane.

gdyby miało korektor - nie kupiłbym z powodów tych co powyżej.

tą Deccą zrobili mi jednak prezencik na całe życie. Nie może być lepszego suprajs dla takiego scenoluba jak ja.

Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #167 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:55 »
Nie masz na okładce znaczka typu "use the RIAA curve" ?

Nie, ale zobaczyłem inny - numery seryjne dla których ta płyta była tłoczona mono a dla których stereo. A zatem już tłoczyli w stereo, czyli płyta jest starsza niż sądziłem, mimo, że jest w mono.
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline drizzt

  • maniak
  • **
  • Wiadomości: 166
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #168 dnia: Wrzesień 14, 2018, 19:17 »
takiego scenoluba jak ja.

Bo te Hyperiony to całkiem fajne kolumny. Słuchałem ich z 15 lat temu w Audio Forte w Wawie i bardzo mi się podobały, co prawda kupiłem wtedy Totemy Forest ale może szkoda, że nie te AA.. sporo bym zaoszczędził a Totemów i tak już dawno nie mam :) Wtedy też bardzo zwracałem uwagę na scenę na zasadzie czym większa tym lepiej.

Teraz wychodzę z założenia, że scena powinna być taka jak na płycie - system nie powinien jej ani kurczyć ani przesadnie rozdmuchiwać, wtedy jest naturalnie i można słuchać długo z przyjemnością i bez poczucia bycia oszukiwanym przez zimne graty.. bo takie oszustwo się zawsze zemści.. jak nie na tej płycie to na następnej.. posłuchamy elektroniki z taką rozdmuchaną sceną ze szczęką na podłodze ale potem wrzucimy akustyczny jazz i nagle się okaże, że wokalistka ma usta jak odrzwia stodoły a fortepian jest wielkości całej stodoły.. i już nie jest tak fajnie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2018, 19:33 wysłana przez drizzt »
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #169 dnia: Wrzesień 14, 2018, 19:38 »
a widzisz, dla mnie to konik od początku. W zasadzie każdy klocek i kabelek sprawdzam pod tym kątem. Sam nie wiem, dlaczego to aż tak lubię.. Lubię i już. I mój obecny sprzęt daje z tym radę.

Kiedyś, umęczon jak pod "ponckim piłatem" lekko przysnąłem podczas słuchania starych nagrań Pink Floyd. Nagle słyszę - ktoś za mną zapala zapałkę i coś się smaży. A przecież nikogo w domu być nie powinno!!! :)

oczywiście to z płyty było.
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline drizzt

  • maniak
  • **
  • Wiadomości: 166
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #170 dnia: Wrzesień 14, 2018, 19:43 »
ktoś za mną zapala zapałkę i coś się smaży

Alan’s Psychedelic Breakfast! :) Oczywiście, że fajne są takie efekty jeśli są one tak nagrane na płycie.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #171 dnia: Wrzesień 14, 2018, 20:00 »
to było tak realne, że gdyby nie pampers :)
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 958
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #172 dnia: Wrzesień 14, 2018, 20:07 »
później się cieszyłem fajnymi planami w elektronice, ale np. i u Preisnera i na innych porządnie wydanych płytach. Czasami też jest tak, że płyta jest nagrana bez szału aż nagle ŁAŁ - scena (przestrzeń) wgniata w fotel (np Twin Peaks Fire... strB utw2)

I nagle dostaję do ręki urządzenie, które dodatkowo jeszcze poszerza mi to wielokrotnie. Siadasz i nie ma ścian w pokoju - otacza mnie przestrzeń po horyzont. Słychać w oddali ptaki (których wczesniej nie było słychać) szum fal, świsty meteorów...

Mi się podoba jak cholera, dlatego nie bede patrzył na to czy RIAA czy nie, nastawiam to, co daje większy fun.
Moje powiedzenie: HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline dino

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 924
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #173 dnia: Wrzesień 14, 2018, 23:37 »
A jak jest przy korekcji Decca z "wielkością" instrumentów ?
Pytam bo do tej pory (szczególnie na Audio Show) niektóre sprzęty brzmią tak "spektakularnie" że pudło gitary klasycznej wydaje się wielkie jak wiolonczela a alikwoty ze strun słychać nawet te, których normalnie nie ma.

Online LampowY

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 276
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #174 dnia: Wrzesień 15, 2018, 09:51 »
Ale czy znasz korektor, który poszerza scenę stereofoniczną?
A po co aż korektor? Wystarczy tylko fazę odwrócić  ;D
Nottingham Analogue Ace Spacedeck, Heavy Kit, Ace Space (10"), Ortofon Verto, Ortofon Rohmann, DV - Te Kaitora Rua, Shure V15III, Heed Orbit 2, ARC PH7, ARC LS26, Electrocompaniet EMC-1UP, Linn Majik DS, Audio Note DAC 2.1x, MPW GM70/300B, Tannoy SRM12x, Furutech, Neotech, Yarbo