Autor Wątek: Ad Fontes  (Przeczytany 468349 razy)

Offline Piterski

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3210
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3475 dnia: Marzec 06, 2018, 20:20 »
Płyta Adjust przydaje się do precyzyjnego ustawienia azymutu igły.
Na Hi-Fi sprawdzisz częstotliwość rezonansową ramienia z wkładką i jak przechodzi testy bias setting.
To pokazuje też czy kalibracja poprawiła trakcję igły.

Zaczynam jednak od protaktora Clearaudio lupy i lusterka, używam też pomocniczo prostych grafitów ołówkowych i ekierki.
Przepraszam że nie opisuje tego bardzo dokładnie ale nie czuje się dziś za dobrze a i tak napotyka się czasem na rożne problemy lub błędy których nie przewidzę i rozwiązuje w trakcie obserwując jak mi idzie kalibracja i wychodzą testy.
Przykładowo możesz mieć odchyloną przeciwwagę.

Ja zaczynałem tę zabawę to wszystko wydawało się generalnie proste a i tak potrafiły mi się pojawiać w dźwięku artefakty.
W miarę jak poznałem Ad Fontesa nauczyłem się go tak ustawiać by problemy usuwać lub minimalizować.


Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, Pionier PL70II, DV-20x2L, Ortofon Rohman, Sensor2, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.
Kable IC: Stereovox HDSE, TMR Ramzes, Furutech Reference III, Cardas Neutral Reference.
Kable Głośnikowe: Furutech Reference III.

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 4412
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3476 dnia: Marzec 06, 2018, 20:27 »
Owszem sensu 0,1mm pewnie nie ma, jednak jeśli jest powiecmy różnica 3mm to raczej ma to znaczenie?

Ma i ja to stwierdziłem. Jednak to przytoczone 3 mm nie występuje zbyt często, najczęściej mamy z różnicą miniejszą, stąd różnice mniejsze :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac ~ Accuphase clone amplifier by China Mean ~ Audio Nirvana - InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro ~  Tomanek ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Offline Therion

  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1162
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3477 dnia: Marzec 06, 2018, 20:32 »
A co zrobisz jak ustawisz superekstraprofesjonalnie dla płyty cieniutkiej, założysz płytę 200g ( inna grubość), z lekką miską? Czy jeśli założysz na talerz płytę z krzywizną 2-3mm o łagodnym przebiegu- słyszysz różnicę w dźwięku?

Gdy miałem AdFontesa, to raz, w przypływie desperacji, włączyłem nieważną płytę, słuchawki i zluzowałem śrubkę od VTA. Chciałem sprawdzić, czy będzie moment w którym gramofon zagra normalnie, bez mulenia. Albo w którym zacznie mulić bardziej. Trzymając " w palcach" regulację, unosiłem i opuszczałem podstawę ramienia do skrajnych pozycji. Okazało się, że w przypadku VTA, dokładnie skrajne pozycje, mają jedynie wpływ na brzmienie. Pośrednich kompletnie nie słychać.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline christo

  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1041
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3478 dnia: Marzec 06, 2018, 20:39 »
Gdy miałem AdFontesa, to raz, w przypływie desperacji, włączyłem nieważną płytę, słuchawki i zluzowałem śrubkę od VTA. Chciałem sprawdzić, czy będzie moment w którym gramofon zagra normalnie, bez mulenia. Albo w którym zacznie mulić bardziej. Trzymając " w palcach" regulację, unosiłem i opuszczałem podstawę ramienia do skrajnych pozycji. Okazało się, że w przypadku VTA, dokładnie skrajne pozycje, mają jedynie wpływ na brzmienie. Pośrednich kompletnie nie słychać.
To zależy od szlifu igły. Czym ostrzejszy tym vta ma większe znaczenie. W przypadku sferyków VTA jest praktycznie nieistotne. To raz. Dwa - zagadka. O ile milimetrów trzeba podnieść 14" ramię, żeby zmienić SRA o i stopień? :)
Yamaha PF-800 (Denon DL-103), NUDAmini, Xindak MT-1 (PP EL84), ART Stiletto 6, Denon DCD-735 DVD-3910

Offline Piterski

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3210
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3479 dnia: Marzec 06, 2018, 21:01 »
O ile milimetrów trzeba podnieść 14" ramię, żeby zmienić SRA o i stopień? :)

Całkiem sporo, pewno nie wystarczy 1-2 mm. Bawiłem się z tym już kilkakrotnie i ślęczałem z lupą i latarką, w końcu wzrok też jest niedoskonały.
Przy prostopadłym czole wkładki przydaje się ekierka (patent od Grzegorza) i potem można się pobawić w dopasowanie ustawienia wysokości kardana.
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, Pionier PL70II, DV-20x2L, Ortofon Rohman, Sensor2, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.
Kable IC: Stereovox HDSE, TMR Ramzes, Furutech Reference III, Cardas Neutral Reference.
Kable Głośnikowe: Furutech Reference III.

Offline Piterski

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3210
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3480 dnia: Marzec 06, 2018, 21:13 »
Jeśli jeszcze pamiętam trygonometrię to ponad 6 mm.
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, Pionier PL70II, DV-20x2L, Ortofon Rohman, Sensor2, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.
Kable IC: Stereovox HDSE, TMR Ramzes, Furutech Reference III, Cardas Neutral Reference.
Kable Głośnikowe: Furutech Reference III.

Offline christo

  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1041
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3481 dnia: Marzec 08, 2018, 09:01 »
Jeśli jeszcze pamiętam trygonometrię to ponad 6 mm.
No tak. ok 7mm. Brawo. Przy ramionach 9" jest to ok. 4mm.
Yamaha PF-800 (Denon DL-103), NUDAmini, Xindak MT-1 (PP EL84), ART Stiletto 6, Denon DCD-735 DVD-3910

Offline czerni

  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3482 dnia: Marzec 09, 2018, 20:56 »
Myślę że całkiem na miejscu będzie pochwalenie się moim egzemplarzem który od kilku miesięcy cieszy oko i wspomaga cieszenie się ucha.

Cała przygoda zaczęła się całkiem niewinnie czyli od zobaczenia intrygującej fotki w necie. Potem podróż przez pół Polski do Włocławka gdzie w miłej atmosferze z Panem Andrzejem porozmawialiśmy sobie o gramofonach i nie tylko.

Potem było już z górki. ... finalna decyzja ... dosyłanie okleiny ... i po kilku tygodniach oczekiwania finalna podróż po gotowy egzemplarz.

Było w tym wszystkim wiele niepewności gdyż był to pierwszy gramofon manualny, paskowy i z tak wieloma regulacjami. Całe szczęście obawy były na wyrost :)

To mój pierwszy post więc pozdrawiam wszystkich forumowiczów a w szczególności Pana Andrzeja oraz wszystkich byłych/obecnych/przyszłych użytkowników AdFontesa.






Online vasa

  • Słucham klasyki.
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 7799
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3483 dnia: Marzec 09, 2018, 21:03 »
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
No proszę, jaki piękny kawałem muzyki :)
Też pozdrawiamy.
Napisz coś więcej. Jakiej wkładki używasz, jakiego preampa.
Coś o reszcie toru by się przydało. Np w podpisie :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: Lenco L450+Benz Micro ACE+stepup z Pre Q-Audio+Lyngdorf+Tuby DIY na Fostexach 206 + kable. Też nieistotne.

Offline Piterski

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3210
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3484 dnia: Marzec 09, 2018, 21:03 »
Witam kolegę, jako ten były, ale zadowolony użytkownik Ad Fontesa :)
Bardzo ładny fornir, co to za gatunek?

Jednego odmówić tym gramofonom nie można na pewno, czyli uroku. Na tych zdjęciach wygląda jak milion dolarów  :np:.
Sprzęt: Elektro Voice Delta, Luxman CL36, Marantz Sm-9, Pionier PL70II, DV-20x2L, Ortofon Rohman, Sensor2, Denon 3910, Marantz CD-17Ki.
Kable IC: Stereovox HDSE, TMR Ramzes, Furutech Reference III, Cardas Neutral Reference.
Kable Głośnikowe: Furutech Reference III.

Offline Bartolo

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 428
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3485 dnia: Marzec 09, 2018, 21:22 »
Cześć. Prezentuje się zacnie.. ;)

Offline rudy-102

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 9820
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3486 dnia: Marzec 09, 2018, 21:53 »
Bardzo ładny fornir, co to za gatunek?
To chyba oliwa.

Offline Old Man Kensey

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 292
  • sapiensam sat
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3487 dnia: Marzec 10, 2018, 08:51 »
Piękny gramofon, gratulacje!

Troszkę się pozmieniało w kwestii wykończenia, moim zdaniem in plus. Świetnie np. wygląda ten detal - bolec na docisk z kamyczkiem na szczycie, super pomysł! I widzę, że talerz teraz składa się z 2 grubych plastrów aluminium, zaś akryl w środku jest wyraźnie cieńszy. Ciekaw jestem, czy to wynik odsłuchów, zmiany koncepcji, czy tylko estetyka?
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Jolida 502BRC + Zu Audio Omen

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 19800
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3488 dnia: Marzec 10, 2018, 10:27 »
Jakiej wkładki używasz

On używa Goldring 2100 tudzież 2200 ;)


I widzę, że talerz teraz składa się z 2 grubych plastrów aluminium, zaś akryl w środku jest wyraźnie cieńszy

Też tak mam. Z rok czasu mam taką wersję? Jakoś tak.

ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Philips GP 412 Mk2, pre Husariaa, MAP 306, MCD 204, Haydn Grand, JBL ES 150P, Sennheiser HD 598, OPPO PM-2, HA-1, Takstar 80 PRO V2, Akai GX 620, Teac X-1000M, Albedo Blue.
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93, Kimber Cable 8VS, Pioneer Monitor

Offline rudy-102

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 9820
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3489 dnia: Marzec 10, 2018, 11:10 »
I widzę, że talerz teraz składa się z 2 grubych plastrów aluminium, zaś akryl w środku jest wyraźnie cieńszy. Ciekaw jestem, czy to wynik odsłuchów, zmiany koncepcji, czy tylko estetyka?
Wygląd talerza to zawsze była sprawa indywidualna i można było sobie zamówić sobie własną wersję. Ja wolałem pełną z aluminium.

Offline Old Man Kensey

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 292
  • sapiensam sat
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3490 dnia: Marzec 10, 2018, 20:52 »
U mnie jest wersja 1:1:1. Teoretycznie można zamienić miejscem aluminium na akryl, alem znaczącej różnicy nie zauważył. Za to pięknie się rozszczepia światło w akrylu, gdy go podświetlisz od tyłu, a w kolorze to już bajka; )
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Jolida 502BRC + Zu Audio Omen

Offline amati74

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 2878
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3491 dnia: Marzec 10, 2018, 21:13 »
U mnie jest wersja 1:1:1. Teoretycznie można zamienić miejscem aluminium na akryl, alem znaczącej różnicy nie zauważył. Za to pięknie się rozszczepia światło w akrylu, gdy go podświetlisz od tyłu, a w kolorze to już bajka; )
Poproszę jakiś ładne foto

Offline malg

  • meloman, audiofil??
  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 4005
  • muzyka jest jedna, słuchaczy wielu, a sprzętu ...
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3492 dnia: Marzec 10, 2018, 22:24 »
Wersja talerza z tego co pamiętam z rozmów z AA to też wynik aktualnie dostępnego ALU na rynku nie zawsze grube (takie ajk ma kolega Czerni) było dostępne.
Ja np chciałem grube jednolite, ale nie było go aktualnie w sprzedazī więc skończyło sie na waflu - notabene ALu u mnie też nie jest taki gruby
Widziałem natomiast AF-a z pierwszych sztuk (pewnie z pierwszej 50-tki, jak nie 30-tki) gdzie wafel na grube ALU


Offline malg

  • meloman, audiofil??
  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 4005
  • muzyka jest jedna, słuchaczy wielu, a sprzętu ...
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3493 dnia: Marzec 10, 2018, 22:25 »
@czerni - bardzo ładny AF
chyba musze coś zrobic ze swoim talerzem bo wygląda jak ze zładu złomu w porównaniu z ostatnimi modelami prezentowanymi na forum
zazdraszczam ;D

Offline Old Man Kensey

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 292
  • sapiensam sat
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3494 dnia: Marzec 11, 2018, 14:16 »
Poproszę jakiś ładne foto

Zrobię kilka fotek, obiecuję, niech tylko przyjdzie moja wkładka i znów uruchomię Foncjusza.
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Jolida 502BRC + Zu Audio Omen

Offline czerni

  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3495 dnia: Marzec 11, 2018, 19:05 »
Dziękuję za miłe słowa. Okleina to faktycznie Oliwka, zakupiona w CDO z Izdebnika. Trochę zajęło mi szukanie takiej bez zielonego odcienia oraz z wyraźnym usłojeniem a tam wybór ogromny.

Co do wkładki to faktycznie jest to Goldring 2100 i gra sobie z NAD 356BEE oraz modułem pre NAD PP375. Wzmacniacz napędza Pylon Sapphire 31SE.

Załączam zdjęcie kardana może dostrzeżecie jakieś zmiany/ulepszenia.



Online vasa

  • Słucham klasyki.
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 7799
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3496 dnia: Marzec 11, 2018, 22:45 »


Co do wkładki to faktycznie jest to Goldring 2100 i gra sobie z NAD 356BEE oraz modułem pre NAD PP375. Wzmacniacz napędza Pylon Sapphire 31SE.
Nie miałeś nigdy ochoty na spróbowanie jakiegoś innego preampa gramofonowego?
Jakoś mnie ten NAD nie przekonuje.


🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: Lenco L450+Benz Micro ACE+stepup z Pre Q-Audio+Lyngdorf+Tuby DIY na Fostexach 206 + kable. Też nieistotne.

Offline brbr

  • maniak
  • **
  • Wiadomości: 70
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3497 dnia: Marzec 13, 2018, 21:56 »
Panowie, a czy ktoś się pokusił o postawienie na wadze takiego 'kredensa'? Ja mam daleko do warzywniaka, ale ciekawym ile waży ze swoimi ustrojstwami całość :)

Offline rudy-102

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 9820
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3498 dnia: Marzec 13, 2018, 23:20 »
Lekko poniżej 20kg chyba było.

Offline malg

  • meloman, audiofil??
  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 4005
  • muzyka jest jedna, słuchaczy wielu, a sprzętu ...
Odp: Ad Fontes
« Odpowiedź #3499 dnia: Marzec 14, 2018, 16:56 »
Ja ostatnio poczyniłem  drobną modyfikację w swoim AF-ie.

W śrubce którą trzeba odkręcać i przykręcać przy kalibracji VTA wyrobiło się trochę gniazdo ampulowe.
Myślę że jeszcze dwie, trzy kalibracje i już w ogóle nie będę miał możliwości jej odkręcenia

Dorobiłem śrubkę - foto1 - do kręcenia ręcznego
Tak to wygląda - foto 2