Docisk

Zaczęty przez masza19, Październik 09, 2021, 18:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

miniabyr

Cytat: vasa w Listopad 05, 2023, 15:00Z drugiej strony doskonale rozumiem Frywolnego i jego lenia, ja zwykłego zakręcanego clampa często nie zakładam 😁
Ech leniuch , leniuch, a to takie fajne jest i jeszcze bardziej nieszablonowe podejście do drapania czarnuch. I tak jestem w mniejszości -plików nie tykam , to przynajmniej przy drapaniu chcę się wyróżnić .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Marcinus

Cytat: Grzmot w Listopad 05, 2023, 14:33
Cytat: Marcinus w Listopad 05, 2023, 14:08To wypadałoby precyzyjniej napisać.




https://forums.stevehoffman.tv/threads/resonance-hifi-news-analogue-test-measurements.1185932/


Czytam to forum od dawna, ale dziś mnie sprowokowałeś do tego abym popełnił wpisy.
Jakim trzeba być Grzmotem, żeby się chwalić swoimi wpisami na zagranicznym forum, na którym również już się na Tobie poznali??

Piterski

Jak admin się jeszcze nie Połapał to Grzmot to kolejna reinkarnacja Gerwazego.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Bacek

Cytat: Grzmot w Listopad 06, 2023, 11:05Cały ciężar, talerza, docisku, jeśli taki używamy, opiera się na tej okrągłej podkładce. Cały cieżar.


I jaki stąd wniosek płynie? Bo pomijając gramofony z magnetycznym odciążeniem łożyska, 99% albo więcej gramofonów ma taką budowę. Nawet te których talerze ważą po kilka kilo.

frywolny trucht

Używam takiego, o regulowanej masie i muszę powiedzieć, że jest cacy taka możliwość. Od "nic nie słychać" można przejśc do "zayebiście", aż po "to już przesada". Czyli mozliwość dobrania masy docisku jest wporzo :)

https://audiomaniacy.pl/index.php/topic,315.msg356322.html#msg356322

Te lekkie zakręcane tylko prostują płytę. Rezonanse- masa.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Pboczek

Dociski, maty, outring i tłumieniu rezonansu. Jeden gramofon i tyle możliwości słyszalnego wpływania na dźwięk, bez cudownych wynalazków (również dającego się mierzyć). Wydaje mi się że to jest sedno analogu. Ciekawe to hobby, bardzo ciekawe.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

vasa

Cytat: frywolny trucht w Listopad 06, 2023, 12:48Te lekkie zakręcane tylko prostują płytę. Rezonanse- masa.
No jednak nie. Chodzi o to żeby jak najbardziej "zespolić" matę z płytą, a najlepiej talerz z płytą. Wtedy sama płyta napędzana przez drgający wspornik z jednej strony i zakłócenia od napędu z drugiej nie drży. Ogólna masa układu też jest ważna ale jeżeli płyta leży na dwutonowym talerzu i drży (bo nic jej nie dociska do tych dwóch ton) to igła dalej zbiera zniekształcenia.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Pewnie ja szukam źródeł rezonansów w silniku DD. Jeżeli gramofon ma napęd paskowy, silnik poza plintą, trafo na innej półce to OK, można szukać zespolenia, ale ja wiem czy warto?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Bacek

#183
Bo ja wiem czy w zespolonym DD jest pod tym względem gorzej. Tak zwany cogging potencjalnie występuje w każdym silniku (czyli w tych od paskowców też) i w wielu DD pomiary wykazały że nie ma zauważalnego efektu. Co innego może hałasować? Łożysko które w DD jest osią silnika w paskowcach też jest tylko że nie napędza.

frywolny trucht

Współczesne DD mają S/N koło 50 dB i to jest dramat. Technics, którego posiadam lawiruje, coś tam pomiar ważony, coś tam skopiował od modelu wyższego.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Bacek

Ale to nie mówmy o DD tylko o kiepskich gramofonach. 
A pomiar czy to noise and rumble czy w&f zawsze był ważony i jest kilka standardów tych pomiarów także żeby porównywać że sobą warto wiedzieć jak pomiar był robiony. Bo dla tego samego napędu pomiar wg. DIN czy JIS dają kompletnie inne wartości.

dyletant

#186
Może to rozwiązanie pogodzi leniwych i bardziej wymagających co do ilości podparcia łożyska plinty, których ma aż trzy.

Płytkę zamiast dociskać przysysa jak w skądinąd dobrze znanym forumowom Mickro Seiko.

Silnik z boku , pompa też. Trochę kontrowersyjne ramię tangecjalne ale można sobie dostawić co kto lubi do 12'.

Cena okazyjna jak przy niszowych rozwiązaniach no ale... Ta wygoda i oszczędność miejsca na kurzacy się docisk.

https://bergmannaudio.com/galder-turntable-bergmann-audio/

No może tylko wykresów i pomiarów brak do pełni szczęścia.

wiki

A cena tego cacka?
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Bacek

Jak ramię kontrowersyjn to i lożysko też bo na poduszce powietrznej. A powietrze jak ucieka to też jakieś wibracje tam są. Także tarcie zastępujemy innym "hałasem" i to kilka rzędów głośniejszym, choć zapewne o kompletnie innej częstotliwości.

dyletant


Patern

#190
Cytat: frywolny trucht w Listopad 06, 2023, 14:55Technics, którego posiadam lawiruje.

Slinik, zasilanie w Technics SL 1200GR są bardzo ciche, ten model deklasuje w większość starych topowych klamotów DD.
Tutaj wogóle nie ma porównanie, żadnego.
A będzie jeszcze lepiej w wersji GR2, jak zapowiada producent.
Jest cicho, w każdym miejscu.
Sprawdź sobie to prosty pomiar, z podłączonym i nie podłączonym gramofonem

   


frywolny trucht

Krzywo kręci talerzem, ale jest cichutki? :) Rozumiem. Z grubsza chodzi mi o to, że Technics przyciął w wuja, bo ulepszył wersję G o materiały izolacyjne, och i ach, każe za to płacić dwa razy więcej jak za GR i bezczelnie skopiował parametry z G do GR :) Podając tu i tu pomiar ważony, który zawsze wygląda lepiej na papierze. No, ale to nie gadka na ten wątek. Soreczka.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Patern

#192
Cytat: frywolny trucht w Listopad 08, 2023, 13:22Krzywo kręci talerzem, ale jest cichutki? :) Rozumiem. Z grubsza chodzi mi o to, że Technics przyciął w wuja, bo ulepszył wersję G o materiały izolacyjne, och i ach, każe za to płacić dwa razy więcej jak za GR i bezczelnie skopiował parametry z G do GR :)
Wersja G to jednak zupełnie inny gramofon.
Silnik, łożysko, talerz, mocowanie talerza do silnika, dodatkowy czujnik obrotów silnika, elektronika sterująca, są zupełnie inne, mają o wiele lepsze rozwiązania techniczne, mają inną konstrukcję. Również obudowa, jest zupełnie inna, 2 warstwy na górze, dodatkowa o grubości 1 cm, odlewana z aluminum, na zewnątrz obudowa jest z gumy, wewnątrz dodatkowe wytłumienie. Ramię również ma inną konstrukcja wewnątrz, nawet dźwignia opuszczania ramienia ma inną konstrukcję.
Wersja G to taka trochę lepsza wersja 1200MK7 :)
Zabawne jest to,  że z wkładką AT AT-ART9 XI, czyli nie najstańszą, trudno odróżnić, czy gra MK7 czy gra G. Są porównania, do posłuchnia  w Internecie, zrobione na bardzo dobrym sprzęcie. Więc po co te wszystkie ulepszenia? ;)     
Myślę, że to co obecnie producenci podają w parametrach technicznych to taka trochę radosna twórczość.
Owszem krzywo kręci talerzem, ale cichy jest.