Dociski i stabilizatory

Zaczęty przez GregWatson, Wrzesień 14, 2014, 23:11

Poprzedni wątek - Następny wątek

rockandroll

Zamiast docisku, poszukałbym Speedboxa.

kangie

Cytat: eyeinsert w Luty 09, 2015, 20:08
jak najbardziej, ten cel mi przyswieca  :)
Zapomnij. Jesli w slepym tescie odgadniesz dobrze 8/10 trafien ze gralo z dociskiem lub bez, to warto kupic. Ale gwarantuje Ci ze nie odgadniesz. Oczywiscie plyta nie moze byc bardzo krzywa.

Te lekkie 200gramowe dociski sluza raczej tylko do docisniecia krzywej plyty jesli jest brzuch na srodku. Ale docisniesz tylko jedna strone. Druga strona niestety steka i jeczy. Rysowal to pare dni temu Frywolny.

eyeinsert

mam rozumiec, ze docisk nie ma sensu ?
guru vinylowi mowia cos innego, a jesli chodzi o speedboxa to juz go prawie kupilem ale inny znawca stwierdzil, ze to sluzy tylko do wygodnej zmiany predkosci obrotowej, jako ze slucham tylko lp's, zrezygnowalem.
Pozdrawiam
ARCAM A 38, ARCAM CD 37, ARCAM T 32, PRO JECT EXPRESSION III classic, Paradigm Studio 60 v 5 kabli nie pamietam ale fajnie graja

kangie

Guru winylowi wypisuja na forach rozne ciekawe rzeczy. Docisk mozesz sobie kupic. Majatku przeciez nie kosztuje.

frywolny trucht

Cytat: eyeinsert w Luty 10, 2015, 15:19mam rozumiec, ze docisk nie ma sensu ?

Ma sens, bo gdy wyprostujesz płytę, poprawisz warunki pracy igły. Im bardziej wyrafinowany szlif igły, tym bardziej igła ci się odwdzięczy. Czy dociski za setki złotych, które mają znosić rezonanse, wibracje jakoweś, działają? Nie wiem. Najlepiej sprawdzić na własnym przykładzie, bo może akurat Twój system będzie wrażliwy, a może wręcz przeciwnie? Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi. Można pożyczyć za kaucją taki wynalazek, można pobawić się w Zosie Samosię, nasypać piasku w woreczek, a to 500g, a to 700g i weryfikować co tam słychać.

gratefullde

Potrafi wyprostować płytę jak i wbić ja w bardziej podatna matę a tym samym unieść brzegi.  Wszystko z głową i w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb i warunków.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

masza

Ja bym nie stosował docisku razem z miękką matą.

frywolny trucht

Trzeba też mieć świadomość, że docisk obciąża łożysko i silnik. Zakładanie półkilogramowego docisku na tani, leciutki gramofon skończy się tylko źle, a innej konstrukcji i kilogramowy nie zaszkodzi.

masza

Widziałem już wielki docisk na pływającym Thorensie :)

kangie

Panowie, skoro docisk, to i outerring trzeba zakladac. Jak bawic sie to po calosci :-)

Mialem przez rok drogiego Pro-Jecta z twardym talerzem oblanym 2-3mm PVC. Byly maty. Potem pogonilem do ludzi. Gralem z zakrecanym dociskiem. Jesli plyty byly proste, to jeden pies czy gralo z dociskiem czy bez.

Teraz gram na Micro Seiki wyposazonym w oryginalna bardzo gruba mate gumowa. Kladlem aluminiowe krazki z otworami fi 7,3 i jeden pies. Tak i tak gra znakomicie.

GregWatson

Micro Seiki już w latach 70-tych produkowała dociski (oraz ciężkie miedziane maty ale to inna bajka) do swoich gramofonów i nie zapewne dlatego by ładnie wyglądały. Waga była ściśle określona i mogła być stosowana tylko w niektórych modelach.
Trochę tego i trochę tamtego też.

neomammut

Dobry sposób to jednak dokręcane dociski, u SA, w poprzednim VPI był właśnie taki. Myślę, że to lepsze od ciężarów, bo nie dodaje ciężaru i pewniej trzyma płytę w ryzach. Ja niestety mam docisk, ale i tak lepiej z niż bez :)

frywolny trucht

Ten drugi na zdjęciu walczył w Doniecku.

jajacek1410

#63
Cytat: gratefullde w Luty 10, 2015, 18:39Potrafi wyprostować płytę jak i wbić ja w bardziej podatna matę a tym samym unieść brzegi. 
Też tak to widzę. Mam dokręcany docisk i podnosi brzegi także przy sztywnych matach  jak również bez maty. Im mocniej dokręcam, tym bardziej podnosi. A że jestem głuchy i nie słyszę różnicy to docisk poszedł do szafy, chociaż można nim było poszpanować :)
   
    Sytuacja była jak na obrazku, wszystko wynika z różnic w średnicach docisku, labela i wycięcia na label w macie. Tworzy się dźwignia i nie ma zmiłuj - krawędzie płyty do góry. Mozna tak jak radzi kangie, tyle że mnie się nie chce :)


KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

elem

Ta dolina pod labelem troche przesadzona :)

Ale, ale... podstawowa rola docisku to nie jest prostowanie płyty. Wpływ na brzmienie jest słyszalny ale pewnie da sie żyć z brzmieniem bez. Wszystko zależy od tego w jakim stadium szajby sie znajdujemy :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

jamówię

W SME miałem docisk dokręcany i bez niego było niestety sporo gorzej ;)

kangie

Cytat: elem w Luty 10, 2015, 21:30
Ta dolina pod labelem troche przesadzona :)

Ale, ale... podstawowa rola docisku to nie jest prostowanie płyty. Wpływ na brzmienie jest słyszalny ale pewnie da sie żyć z brzmieniem bez. Wszystko zależy od tego w jakim stadium szajby sie znajdujemy :)
Zwlaszcza po 50-tce slychac te roznice w brzmieniu, hehehe ;-)

frywolny trucht

To tylko rysunek poglądowy, łatwiej złapać kontekst jak jest przesadzony. Super Jacek!

elem

 
Cytat: kangie w Luty 10, 2015, 21:39Zwlaszcza po 50-tce slychac te roznice w brzmieniu, hehehe ;-)

Kangie, zapewniam cię, że i po setce :) Oczywiście ramię i wkładka musi miec możliwośc uchwycić te różnice w jakiejś tam jednak poprawie stabilności mechanicznej całego układu. Tak mi się wydaje ale już czekam na twoja ciętą ripostę  ;D
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

jamówię

Cytat: kangie w Luty 10, 2015, 21:39
Cytat: elem w Luty 10, 2015, 21:30
Ta dolina pod labelem troche przesadzona :)

Ale, ale... podstawowa rola docisku to nie jest prostowanie płyty. Wpływ na brzmienie jest słyszalny ale pewnie da sie żyć z brzmieniem bez. Wszystko zależy od tego w jakim stadium szajby sie znajdujemy :)
Zwlaszcza po 50-tce slychac te roznice w brzmieniu, hehehe ;-)


Najlepiej słychać po dwóch setkach:))

elem

Zdrowiej, to pogadamy po ilu przestajemy słyszeć "chodź już, wychodzimy" :) I wtedy docisk, dokręt i wypad  ;)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

gratefullde

Wpływ docisku słychać, na twardym podłożu, np. sztywnej akrylowej macie. I to nie na wszystkich krążkach.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

elem

Frywolny zrobi testy, wstawi próbki i będzie wiadomo ile komu trza dokręcić :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

gratefullde

Cytat: elem w Luty 10, 2015, 21:59
Frywolny zrobi testy, wstawi próbki i będzie wiadomo ile komu trza dokręcić :)
O :-D
He he he
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

jamówię

Cytat: elem w Luty 10, 2015, 21:56
Zdrowiej, to pogadamy po ilu przestajemy słyszeć "chodź już, wychodzimy" :) I wtedy docisk, dokręt i wypad  ;)


Oj nie zapomnę dawnych czasów jak u mnie porządziliśmy i rano okazało się,że na prodżekcie label do połowy zryty był igłą....