Dociski i stabilizatory

Zaczęty przez GregWatson, Wrzesień 14, 2014, 23:11

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#1
AudioCraft i Pathewings -ciekawi producenci docisków/stabilizatorów do płyt gramofonowych i nie tylko zresztą:

http://www.audiocraft.sklep.pl/
http://www.highfidelity.pl/@main-1581&lang=
http://shop.pathewings.com/en/6-clamps


Ciekawe czy wykorzystujecie tego typu dociski i jak waga takiego stabilizatora wpływa na całość Waszego toru i czy w ogóle coś to daje?. Jakie rodzaje oraz typy docisków stosujecie w swoich systemach.?


Trochę teorii:

http://www.audiocraft.sklep.pl/cms.php?id_cms=6
http://tninigeria.com/2012/06/11/stabilizacja-plyty-winylowej-przez-uzywanie-docisku-stabilizatora/












Trochę tego i trochę tamtego też.

gratefullde

Ja używam docisku otrzymanego wraz z gramofonem Ad Fontes. Dość ciężki docisk ok 0,6 kg. Spisuje się na tyle dobrze, że używam go stale. Wmówiłem sobie, że bez niego dźwięk jest mało rozdzielczy a bas bułowaty. Jak pisałem wcześniej jest znakomity. Kiedyś kupię jeszcze jakiś fajny (od audiocrafta) i na pewno także będzie znakomicie.
Bardzo fajny artykuł (Stabilizacja płyty winylowej przez używanie docisku (stabilizatora)), który poparł moje słyszenie i sens stosowania stabilizatora.

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

miniabyr

#3
To ja też dorzucę swój docisk marki Zontek . Małe dzieło sztuki o masie 500g.Są też cięższe 800g.Szkoda że zdjęcie marnej jakości i nie widać jakości wykonania .....A Paweł również robi je sam. :o ;D
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

elem

Mam dwa - ciężki Projecta i dokręcany, zaciskowy SME. Projecta uzywam w zasadzie tylko przy jakims testowym słuchaniu, szybciej da się go zdjąc i założyć. Lekki, szeroki prawie na cały label, SME przez zaciskanie potrafi przy okazji wyprostowac lekko krzywą płytę. Precyzja i wybrzmienia w górze pasma, lepiej prowadzony bas, rytm, to robi SME. Cięzki Project powoduje lekkie rozjasnienie średnicy, co części płyt wychodzi na dobre.

Taki zaciskowy DIY zrobił kolega paul67, był  ale jakoś się zmył z AM. Pauuuuul!
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

GregWatson

#5
Po przeczytaniu kilku materiałów dotyczących właśnie stabilizatorów postanowiłem spróbować i zrobiłem sobie pierwszy o wadze 320 g (jeszcze jak miałem Daniela), używam go do dziś na  Pro-Ject i także odnoszę wrażenie, że jest lepiej. Pewnie aby potwierdzić celowość takich zastosowań należałoby przeprowadzić badania - testy na płaszczyźnie naukowej celem potwierdzenia takich odczuć.

Idąc dalej tym tropem iż pierwszy docisk sprawdził się postanowiłem wyskrobać (zamówić) dwa następne do mojego Micro Seiki. Najpierw sprawdziłem jakie wagowo firma Micro Seiki robiła a potem przymierzyłem się do przygotowania i sprecyzowania zamówienia.

I tak w zestawie posiadam teraz trzy sztuki:
- jeden z poziomiczką w środku o wadze 320 g,
- drugi o wadze 550 g,
- trzeci z poziomiczką w środku o wadze 840 g.

Dwa ostatnie jeszcze przed polerką i wykończeniem a poziomiczka w tym ostatnim osadzona będzie w docisku.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Kubeł

Fajne, gdzie konkretnie realizowałeś zamówienie jeśli można spytać?

GregWatson

Jeśli będą chętni, którzy zainteresowani są zamówieniem podobnych docisków wraz z szacunkowymi kosztami (możliwy jest własny projekt oraz wybór materiału) mogę podać namiary na PW do osoby która realizuje tego typu zamówienia.
Trochę tego i trochę tamtego też.

rockandroll

Przed stosowaniem docisków, sprawdziłbym co na ten temat sądzi producent. Dołożenie 250g lub więcej, może dość niekorzystnie wpływać na pracę talerza i łożyska. Oczywiście, są gramofony, gdzie takie "stabilizatory" są częścią konstrukcji, ale dociążanie np. Regi nie będzie zbyt korzystne.

GregWatson

To prawda. Z dużą rozwagą trzeba dobierać wagi poszczególnych docisków aby móc osiągnąć pozytywne efekty. Warto zapoznać się z budową gramofonu, łożyskowaniem jak i opisami technicznymi firmy produkującej gramofon czy i jak były czy też są stosowane dociski w poszczególnych modelach. Niektóre gramofony nie są przystosowane do używania docisków wagowych a jedynie mogą liczyć na dociski zaciskowe.
Trochę tego i trochę tamtego też.

miniabyr

Czy jesteście pewni,że zawsze stosownie docisku "robi" lepiej. Ja tak nie twierdzę. Zauważyłem że wiele płyt potraktowanych dociskiem wykrzywia się na krawędziach robiąc przysłowiowy "grzybek" ....i całe ustawienie azymutu szlag trafia. Możecie sami się przekonać i przyjrzyjcie się co robi docisk . Po takim doświadczeniu zawsze będziecie się zastanawiać te działanie jest właściwe.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

frywolny trucht

Dokładnie miniabyr! Szczególnie jak mata na to pozwala. Inna sprawa. Jak płyta jest w ksztłcie miseczki i kładziemy denkiem na dół- docisk nic nie wnosi geometrycznie. Ale jak obrócimy płytę i jej denko jest u góry- i owszem.

gratefullde

Cytat: miniabyr w Luty 01, 2015, 17:17
Czy jesteście pewni,że zawsze stosownie docisku "robi" lepiej. Ja tak nie twierdzę. Zauważyłem że wiele płyt potraktowanych dociskiem wykrzywia się na krawędziach robiąc przysłowiowy "grzybek" ....i całe ustawienie azymutu szlag trafia. Możecie sami się przekonać i przyjrzyjcie się co robi docisk . Po takim doświadczeniu zawsze będziecie się zastanawiać te działanie jest właściwe.

I to jest bardzo słuszna uwaga :) Skalibrujcie gramofon pod granie bez maty. Ja tak zrobiłem. Na gołym talerzu płyta. Wtedy docisk działa bezbłędnie. Na macie, jakiej kol wiek, już niestety nie. Tym bardziej, że mam matę gumową, dość miękką a więc podatną na obciążenia. Do przemyślenia ;) trzeba to generalnie samemu przećwiczyć :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

miniabyr

Szkoda życia na chujowy dźwięk !

GregWatson

Pewnie ilu użytkowników tyle opinii. I każdy będzie miał rację. A dociski produkowali, produkują i będą produkować tak jak maty, talerze i wiele innych bajerów i wspomagaczy.
Trochę tego i trochę tamtego też.

gratefullde

#15
Cytat: GregWatson w Luty 01, 2015, 17:24Pewnie ilu użytkowników tyle opinii. I każdy będzie miał rację. A dociski produkowali, produkują i będą produkować tak jak maty, talerze i wiele innych bajerów i wspomagaczy.

Oczywiście, chodzi tylko co i jakdobrać by zadzałało w systemie. U mnie fajnie jest jak jest ciężko ale ja kalibruję wkładkę z dociskiem na macie :) Wiem co robię poniekąd ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

miniabyr

Ja też lubię audio biżuterię ,ale bez przegięć.Kto nie wierzy ,niech sprawdzi,czy położony docisk na płycie nie zrobi jej większej szkody niz pożytku. Jeśli zauważycie ,że krawędzie płyty unoszą się to po sprawie. Dobrze jest poświecić sobie latarką na krawędź płyty. W większości cienkie płyty mają  tą przypadłość(czyli masówka z lat 80) Te wspólczesne są grubsze ,ale też potrafią podnieść się na skrajach.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

gratefullde

Cytat: miniabyr w Luty 01, 2015, 17:41
Ja też lubię audio biżuterię ,ale bez przegięć.Kto nie wierzy ,niech sprawdzi,czy położony docisk na płycie nie zrobi jej większej szkody niz pożytku. Jeśli zauważycie ,że krawędzie płyty unoszą się to po sprawie. Dobrze jest poświecić sobie latarką na krawędź płyty. W większości cienkie płyty mają  tą przypadłość(czyli masówka z lat 80) Te wspólczesne są grubsze ,ale też potrafią podnieść się na skrajach.

Ale na prostych talerzach, z matami równymi, docisk potrafi wyrównać płytę .
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

miniabyr

Oczywiście ,ale trzeba być czujnym!
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

elem

Wykrzywianie płyty w łódkę przez docisk oznacza zły docisk lub złego dociskającego.

Owszem, lekki, dokręcany docisk o małej średnicy w rękach Pudziana to jest dramat dla azymutu a nawet stwarza niebezpieczeństwo zniszczenia płyty, jeśli wcześniej gwint nie zostanie zerwany :)

Do gramiaków, które nie lubią ciężkich docisków najlepiej używać lekkich dokręcanych lub zaciskowych.

Mam nadzieję, że kolega paul67 w końcu się zlituje i pokaże swój patent tutaj.

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

miniabyr

A wiecie który docisk jest według mnie najlepszy ? Clearaudio. Jest lekki,więc nie obciąża łożyska nadając się do każdego gramofonu i robi to ,czego od niego oczekujemy. I to jest jedyna rzecz której żałuję ,że się pozbyłem razem z gramofonem clearaudio
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

frywolny trucht

Jak wiadomo duże, ciężkie dociski z różnych magicznych materiałów mają za zadanie- oprócz prostowania płyty- znosić rezonanse, czyli poprawiać dźwięk. Plastikowy docisk Clearaudio trudno o to podejrzewać, a stówkę trzeba dać.
Oto propozycja dla Zosi Samosi na spróbowanie, czy warto w ogóle wchodzić w temat docisków ze względu na prostowanie płyt. Klips biurowy, spinacz do papieru, trzeba brać ten największy, ma już odpowiednią siłę, na zdjęciu ( filmik można znaleźć na jutubie: Audio Upgrade Ortofon 2M Red Cartridge Review), dodatkowo zabezpieczenie labela. Podkładka, cokolwiek- warto założyć, bo klips jest jednak metalowy. Zasada działania? Dokładnie jak tego:
http://winyle.pl/stabilizatory-i-redukcje/955-docisk-clearaudio-clever-clamp.html

Przykładowy link do klipsów: http://www.abis.pl/index.php?idp=355533&kod1=73056p

rudy-102

Dobre. Ma tylko jedna wadę kiepsko się to zakłada w locie.

rudy-102

Ostatnio przerabiałem docisk w postaci ogranicznika do drzwi.


Trzeba tylko bardzo dokładnie wywiercić otwór w podstawie. Górny perścień gumowy daje sie zdjąć i wygląda wtedy lepiej.
Idealne do krzywych płyt, czyli do 50% nowych wydań. Waga 1,2 kg.