Autor Wątek: Audio Video Show 2018  (Przeczytany 27183 razy)

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 25399
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #525 dnia: Listopad 21, 2018, 18:55 »
No i ktoś im światło włączył. Ja chodziłem macając ściany ;)
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Empire 4000 D/III, pre Husariaa, Roksan K3, Haydn Grand, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Offline michał_flaga

  • maniak
  • ****
  • Wiadomości: 276
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #526 dnia: Listopad 21, 2018, 19:04 »
subiektywny wybór zdjęć... ramiona gramofonów tej firmy nie posiadają mechanizmu antyskatingu, a główki uchwytów do podtrzymywania przy ustawianiu igły nad płytą. ten dysk to matka DMM dla matrycy - można z niej grać muzykę, ale ostrożnie i tylko kilka razy - jest twarda i niszczy igłę oraz siebie - to stalowa blacha pokryta warstwą miedzi. na zdjciu matthias luck - inżynier, który projektuje urządzenia w firmie brinkmann. piotra metza przedstawiać nie będę, a na dole syn Larsa, Timo Engstrom - z firmy o tej samej nazwie.

Offline marekw 76

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 770
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #527 dnia: Listopad 21, 2018, 20:04 »
Frywolny zaskoczyłeś tymi Alpha od Tonsila.
Słyszałem, że ten nowy Altus to super są i grają na bardzo wysokim poziomie. A Ty tutaj z takimi maleństwami...
Z drugiej strony kolega szuka czegoś małego do 18 m... nadadzą się?
stereo: LAR IA-200H; Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 25399
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #528 dnia: Listopad 21, 2018, 20:17 »
Nigdy, ale to nigdy- nie można wierzyć na słowo co jakiś leszcz napisał na forum. Można się zainteresować i sprawdzić.

szuka czegoś małego do 18 m... nadadzą się

Jeśli planuje je wstawić w regał, to z pewnością nie. One będą wymagały potraktowania jak duże podłogówki. Sprawdzić samodzielnie czy nie kłamię.
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Empire 4000 D/III, pre Husariaa, Roksan K3, Haydn Grand, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Offline marekw 76

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 770
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #529 dnia: Listopad 21, 2018, 20:42 »
Z tego co wiem to planuje godnie je rozstawić tylko pomieszczenie ma zagracone.
A Twoje posty czytam zawsze z ciekawością - nie mają nic wspólnego z rybami  :np:
W każdym razie przekazałem info. Kolega ma sprawdzić.
stereo: LAR IA-200H; Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Offline dino

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3645
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #530 dnia: Listopad 22, 2018, 00:16 »
Na śmierć zapomniałem.
Ten graniak (a właściwie ramię) RCM opisał jako "ramię bez overhangu".
Cuda ?

Offline krzysiek

  • peace among worlds
  • maniak
  • ******
  • Wiadomości: 1146
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #531 dnia: Listopad 22, 2018, 00:57 »
W sensie, że wkładkę przykręca się na sztywno, bez ustawiania? To Well Tempered tak ma.
Modwright KWI-200, Dynaudio Special 25, Chord Qutest, poprzednio na forum jako blackholesun

Offline Moriarty

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 675
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #532 dnia: Listopad 22, 2018, 07:11 »
Z jednej strony masz wyszczególnione elementy i możesz sam złożyć w cenie rynkowej. Nie wiem ile to wyjdzie, chyba nie połowa, bo to by nie miało sensu. Z drugiej strony efekt końcowy- kolumna- to wynik paru eksperymentów. Know How jak to złożyć, żeby TAK grało. Parę złotych narzutu wydaje się mnie naturalne. Z trzeciej strony dlaczego człowiek miałby je składać za darmo w gotowe paczki?

Oj, nie zrozumieliśmy się chyba :). Jasne, że know-how ma prawo kosztować, podobnie jak wysiłek włożony w złożenie zestawu DIY do kupy. Hej, być może nawet, gdybym nazywał się Kulczyk, zaakceptowałbym bez zmrużenia okiem fakt, że za to złożenie do kupy dżentelmeni - którzy i tak w pierwszej kolejności zarabiają na marży za podzespoły - życzą sobie, bagatela, trzy tysiące złotych ;).

O, cny frywolny truchcie! Zaprawdę, nie jestem Januszem domagającym się wszystkiego za darmo!
To, co mnie oburza, zawiera się w kwestii skali.

No więc mamy te monitory, już złożone, za 15 tys. zł. Fair enough? No cóż. Porównajmy je do większych, podłogowych trójdrożnych kuzynów. Ten sam berylowy tweeter. Średniotonowiec też produkcji SB Acoustics, z tej samej najwyższej serii Satori, bardzo ceniony. Notabene oba głośniki w powszechnej opinii zgrywają się tak genialnie, że nie słychać szwów, brzmią jak jedno źródło. Na dole solidny papierowy woofer, też SB Acoustics.

Zwrotnica - na częściach Jentzena z wyższej półki. Obudowa - na takim poziomie wykonania, że klękajcie narody, kolumny wyglądają jak milion dolarów w banknotach, na których przeciąga się kocio Scarlett Johansson w bikini.

Oczywiście te podłogowce są robione przez fachowców, obliczenia wsparli odsłuchami, brzmią świetnie.

No to skoro tamte monitory według Ciebie mają prawo kosztować 15 tys. zł, jak sądzisz, ile kosztują te podłogowce?

Zaraz Ci powiem, tylko najpierw usiądź.


Niecałe 10 tys. zł.

 

Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 25399
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #533 dnia: Listopad 22, 2018, 09:26 »
Porównajmy je do większych, podłogowych trójdrożnych kuzynów

No OK, a ma to jakąś nazwę, funkcjonuje pod jakąś marką?


Cuda ?

Zrobiłem przegrzebki internetowe i gramofon,a właściwie napęd, to Dohmann Helix 2. Niestety zakłada się do niego różne ramiona, a tego akurat nigdzie nie znalazłem w parce, więc musiałbym znać nazwę producenta ramienia. Przy czym mnie to wygląda na jakiś ukłąd teleskopowy. Jak w wędce. Albo ramię przesuwa się po jakiejś krzywce. Wystarczyło pomachać ramieniem lewa- prawa i byłoby wiadomo co to za cuda ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2018, 09:35 wysłana przez frywolny trucht »
ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Empire 4000 D/III, pre Husariaa, Roksan K3, Haydn Grand, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Offline Moriarty

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 675
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #534 dnia: Listopad 22, 2018, 09:37 »
Porównajmy je do większych, podłogowych trójdrożnych kuzynów

No OK, a ma to jakąś nazwę, funkcjonuje pod jakąś marką?

Model Zephyr, wersja Beryllium, z manufaktury YB Audio. Godny sprzęt, godna cena, obie strony zadowolone. Sam bym kupił, gdyby mnie było stać.

Jak widzisz, można.   

Offline merlin1973

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3523
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #535 dnia: Listopad 22, 2018, 11:24 »
Pozdrawiam S.CH.

Offline dino

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3645
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #536 dnia: Listopad 22, 2018, 18:12 »
Zrobiłem przegrzebki internetowe i gramofon,a właściwie napęd, to Dohmann Helix 2. Niestety zakłada się do niego różne ramiona, a tego akurat nigdzie nie znalazłem w parce

Mam - ciekawe

ViV Lab "Rigid Float /CB" tonearm

The latest version of the Rigid Float tonearm is the brand new "Rigid Float /CB". Besides some minor updates the new version is identical to the original version, same unique features. But the most important difference and a major upgrade is the newly developed tonearm wand, which is made of carbon. It is extremely lightweight with a very high stiffness and favorable resonance characteristics. We were shocked about the improvement in performance of the already fantastic sounding original Rigid Float tonearm.

The Rigid Float tonearm is a STRAIGHT tonearm design with (magneto-fluid) OIL FLOATED PIVOT and NO OFFSET-ANGLE structure. Very easy installation, just to put anywhere - no mounting neccassary. It now comes with the original Nelson Hold headshell.

Key features:

    OIL FLOATED PIVOT - ViV Lab's original oil floated pivot (magneto-fluid = magnetically induced oil) not only gives perfect bearing performance but also isolates the arm from the vibration via floor or turntable. At the same time this pivot shuts out the reflection of the vibration generated by the stylus. As a result, the sound has highest purity with high dynamics, sharp focus and very low distortion. We are sure no one has ever experienced such a sound from vinyl disks.
    NO OFFSET-ANGLE STRUCTURE - We believe that elbow shaped arms with offset angle and overhang setting seriously affect the sound quality because of side force fluctuation which can never be cancelled by an anti-skating mechanism. So we dare to choose a completely straight structure. You may ask "...what about tracking errors?", and the answer is - the tracking error is a little bigger but the sound is better. You can hear no distortion even with the 7" model.
    EASY INSTALLATION - Unlike other tonearms, "Rigid Float /CB" is very easy to install. You don't have to drill your turntable plinth. Just put it anywhere on the turntable plinth. You can also put it outside the plinth of your turntable, f.i. the 13" version of the tonearm (template for optimum installation provided).
    Silk jacketed 4N silver inner wire and rhodium plated terminals ensure minimum signal loss.
    Available in 3 lengths - 7", 9" and 13" and 2 color variations - Black/Metallic and Black/Gold.
    Provides easy Azimuth adjustment.
    The Rigid Float /CB tonearm comes with ViV Lab's original "Nelson Hold" headshell. This headshell provides a special "Press Screw" that can be tightened or loosened for resonance control of the cartridge.

Fajne - stawiamy na plincie a potem zabieramy i idziemy do domu.
I ..pieprzyć tracking error  ;D
Słuchaliśmy i grało bardzo dobrze (śmiem twierdzić, że lepiej Tech Das ale on chyb grał z Sensorem 2).


Offline frywolny trucht

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 25399
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #537 dnia: Listopad 22, 2018, 18:44 »
Unboxing:

ZESTAW 1: Ad Fontes z dwoma ramionami, Benz Micro Glider SL i Empire 4000 D/III, pre Husariaa, Roksan K3, Haydn Grand, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93


Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 8481
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #539 dnia: Listopad 22, 2018, 19:09 »
O mnie... nie
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Offline vasa

  • Słucham klasyki.
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 10203
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #540 dnia: Listopad 22, 2018, 21:07 »
Fajne - stawiamy na plincie a potem zabieramy i idziemy do domu.
I ..pieprzyć tracking error 
Słuchaliśmy i grało bardzo dobrze (śmiem twierdzić, że lepiej Tech Das ale on chyb grał z Sensorem 2).
Jak pierwszy raz zobaczyłem to ramię to nie doczytałem i doszedłem do wniosku że to ramię ma ... zmienną długość :o
;D
To co Dino zacytował to tak tylko częściowo do mnie trafia. A dokładniej mogę się zgodzić że błąd kątowy jest przereklamowany.
Ale żeby tak od razu lekceważyć zupełnie :o ???

isolates the arm from the vibration via floor or turntable. At the same time this pivot shuts out the reflection of the vibration generated by the stylus. As a result, the sound has highest purity with high dynamics, sharp focus and very low distortion
Czyli że na ramię nie przedostają się wibracje z podłogi a wibracje z wkładki są wygaszane i nie wracają po odbiciu od podpory do igły.
No być może że coś jest na rzeczy ? Ale żeby tak uwierzyć na słowo to raczej nie  :-\ Jest masa innych sposobów izolacji ramienia od wpływów zewnętrznych i akurat miseczka z płynem niekoniecznie działa lepiej niż inne.
arms with offset angle and overhang setting seriously affect the sound quality because of side force fluctuation which can never be cancelled by an anti-skating mechanism
I tu znowu można się zgodzić z twierdzeniem że antyskating jest stały a siła dośrodkowa się zmienia ale żeby 20% wahania miały istotny wpływ? Bez przesady. Co najwyżej scena będzie lekko pływać.
Frywolny powinien postawić soje swobodne ramię w kisielu i sprawdzić czy jest lepiej  :D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Offline dino

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 3645
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #541 dnia: Listopad 22, 2018, 22:53 »
Jaja i kisiel panie.
Ten ferrofluid dokładni tak się zachowuje i można wozić gramiak bez ryzyka wylania.
Specjalnie z Andrzejem zażyczyliśmy sobie posłuchać tego gramiaka i ..grało.
Dodaj jeszcze ustawianie na plincie bez dziur mierzonych w mikrometrach.
Chyba muszę to dorzucić do wątku o kablach, Tym razem upada mit offsetu i szablonów.

Offline Old Man Kensey

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 547
  • sapiensam sat
Odp: Audio Video Show 2018
« Odpowiedź #542 dnia: Listopad 25, 2018, 16:35 »
Arek, dzięki serdeczne za relację i dokumentację foto. Kawał solidnej roboty odwaliłeś  ;D
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Jolida 502BRC + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen