Autor Wątek: Pre LAR LPS-1 made in Poland  (Przeczytany 43129 razy)

kangie

  • Gość
Pre LAR LPS-1 made in Poland
« dnia: Czerwiec 05, 2014, 08:24 »
Kilka słów o preampie LAR LPS-1. Mam go od ponad 6 miesięcy. Miałem przyjemność poznać konstruktora p. Czyżewskiego osobiście. Biorąc pod uwagę pieniądze które za niego zapłaciłem - oferuje bardzo dużo zarówno pod względem sonicznym jak i wizualnym. Kupiłem używany za połowę ceny nowego. W tej kwocie nie da się kupić nic grającego lepiej. Poza tym brzmieniowo ten LAR gra podobnie jak droższe zachodnie konstrukcje. Nie podam konkretnych kwot, ale wiem że to był dobry krok i ten preamp posłuży u mnie długo. Te dwie skrzyneczki są bardzo dobrze wykonane. Pokrętła wyciągnięte na zewnątrz są bardzo wygodne (nie trzeba dłubać wkrętaczkami w mikroswitchach itp. Wysoka jakość gniazd sygnałowych i zasilania. Solidna sekcja zasilania w osobnej metalowej obudowie. Można ją umieścić z dala od drugiej skrzyneczki - sekcji elektronicznej. W sumie nie potrzeba bo gdy skrzyneczki są blisko siebie nic nie brumi, szumi, nic nie zakłoca. Ma bardzo niski poziom szumów. To naprawdę porządna elektroniczna robota. Pan Czyżewski dobrze wie co robi. Premp gra równym pasmem bez "efekciarstwa" (dokładnie odwzorowana krzywa korekcji RIAA), daje sporo powietrza i przestrzeni. Na pewno daleko zostawia w tyle preampy wbudowane we współczesnych budżetowych wzmacniaczach stereo, np. mojej Yamahy R-S700 oraz tanie preampy Pro-Jecta. Miałem przez pół roku Pro-Jecta Phono Box SE i niestety to nie ta liga i chyba nie fair jest porównywać te konstrukcje. W porównaniu z w/w preampami LAR powoduje otwarcie się dźwięku, opadnięcie koca z kolumn i obecność powietrza między muzykami. Nie gra "chudo". Gra tłusto, z rozmachem. W końcu pojawia się bas, który potrafi nieźle kopnąć. Ma dwa pokrętła. Jedno to pokrętło wyboru impedancji od 20 omów do 47 komów skokowo (bodajże 6 poziomów) i drugie pokrętło wzmocnienia sygnału Gain w zakresie od 46 do 66 dB. Pomaga to dopasowac głośność naszego gramofonu do głośności np. odtwarzacza CD. Gram z pokrętłem Gain ustawionym na godzinie 12 i wystarczało by głośno zagrać na bardzo wymagających niskoskutecznych 84dB kolumnach Sonus Faber, które potrzebuję dużo prądu, bo inaczej "śpią".

To preamp do wkładek MM i MC. Jest wspólne wejście. Ustawia się wartość impedancji i wzmocnienia.

Oczywiście istnieją lepiej grające preampy gramofonowe na tranzystorach i lampach czy nawet "kościach", ale kosztują dużo dużo więcej.
Pytałem Pana Czyżewskiego co powoduje że LAR gra tak dobrze i dodaje tego powietrza i wypełnienia w przestrzeni dźwiękowej. Odpowiedział, że to kwestia topologii preampu i przede wszystkim porządnej sekcji zasilającej na której nie oszczędzał. Wykonał "twarde" zasilanie" z zapasem mocy, użył bardzo dobrej jakości komponentów co przełożyło się na bardzo dobre działanie tego preampu gramofonowego. Ten, kto trzymał tego LARa w ręce wie o czym teraz piszę.

Tutaj recenzja: http://soundrebels.com/artykuly/recenzje/item/147-lar-lps-1


Dane techniczne:

- wzmocnienie napięciowe: regulowane w przedziale od +46 dB do +66 dB
- korekcja charakterystyki częstotliwościowej: RIAA
- niedokładność korekcji: +/- 0,5 dB
- impedancja wejściowa: regulowana w przedziale od 20 Ohm do 47 kOhm
- odstęp sygnału od szumu: >100 dB
- maksymalny poziom sygnału wyjściowego: 9 V RMS
- impedancja wyjściowa: 100 Ohm
- zasilanie: 230 V, 50 Hz
- pobór mocy: maksymalnie 5 W
- wymiary, mm: przedwzmacniacz 190 x 106 x 50, zasilacz 170 x 106 x 50
- masa: 1,5 kg
- możliwość wyboru koloru obudowy: czarna / srebrna (front czarny)

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2014, 08:29 wysłana przez kangie »

Offline GregWatson

  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 7967
  • Ale o co chodzi ???
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 05, 2014, 21:27 »
No i tym samym chciałem potwierdzić wszelakie pozytywne opinie o LAR-ze LPS-1. Słuchałem go wcześniej później miałem w chałupie na testach a dziś zafundowałem sobie to cacko.
Rozmawiałem z Panem Eugeniuszem Czyżewskim no i jak się okazuje jedynym dystrybutorem jest zgodnie z podpisaną umową Strefa Dźwięku z Wrocławia. 
Jedynie dodam że udało mi się zbić z ceny. (Cena sklepowa 1990 zł).

Jeśli zastanawiacie się nad dobrym preampem to polecam. Wart tej ceny.

Jedynie dodam iż kombinacja na której testuję preampa to: Pro-Ject Debut III acryl, Sumiko Blue Point No.2, NAD C356BEE, KEF Q5.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2014, 21:32 wysłana przez GregWatson »
Zestaw I: NAD C356BEE/MOD+MDC DAC, Micro Seiki DD-40, Ortofon Quintet Black, Denon DL-103R, LAR LPS-1, Ortofon Verto, KORG DS-DAC-100, Pioneer PD 9700, PDR-05, D-07, CT-959
Zestaw II: Pioneer A-88X, Micro Seiki MR-711, AT-440MLa, Shure M97Xe, Sony MDS JA20ES, Pioneer F-91
Wspólne: Beresford TC-7220 MKII, KEF Q5, Q1

Offline jajacek1410

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 827
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 05, 2014, 22:07 »
Nie wiecie, czy wypożyczają wysyłkowo za kaucją? A może p. Czyżewski wypożycza? Chętnie bym posłuchał, tylko u siebie - inne słuchanie w ogóle nie ma sensu.
Wrocław to jedno z moich miast rodzinnych, tyle że teraz sprzęt i pryczę  mam na drugim końcu Polski. W ciemno kupować mi się nie uśmiecha.
Teraz jadę na Project Tube Box SE2. Zadowolony jestem, tylko pewnie mógłbym być zadowolony bardziej:). Być może LAR to jest to, a może trzeba szukać jeszcze gdzie indziej? Nie wiem...
Pozdrawiam Wrocławiaków (i całą resztę też)  :D
Jacek
KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

Offline GregWatson

  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 7967
  • Ale o co chodzi ???
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2014, 22:28 »
Musisz rozmawiać ze Strefą Dźwięku w temacie wypożyczenia najlepiej telefonicznie. Ja próbowałem tak zrobić to mi zaproponowano kaucje w wysokości ceny detalicznej. Jedynie co to walcz o niższą cenę.
Co jakiś czas ukazują się upgrade do tych preampów i robione są one gratis (wysyłasz tylko do Strefy Dźwięku lub bezpośrednio do Pana Eugeniusza). Zresztą co ja tu będę gadał. Dzwoń i uzgadniaj. W tym roku zeszło już 28 tych preampów przynajmniej z takim numerem mam umieszczony na gwarancji.

Mam co prawda zarówno Pro-Jecta Phono Box SE II jak i LARa LPS-1 i Pro-Ject nawet do pięt nie sięga.  Różnica znacząca ogólnie rzecz powiem.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2014, 22:39 wysłana przez GregWatson »
Zestaw I: NAD C356BEE/MOD+MDC DAC, Micro Seiki DD-40, Ortofon Quintet Black, Denon DL-103R, LAR LPS-1, Ortofon Verto, KORG DS-DAC-100, Pioneer PD 9700, PDR-05, D-07, CT-959
Zestaw II: Pioneer A-88X, Micro Seiki MR-711, AT-440MLa, Shure M97Xe, Sony MDS JA20ES, Pioneer F-91
Wspólne: Beresford TC-7220 MKII, KEF Q5, Q1

Offline jajacek1410

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 827
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 05, 2014, 23:07 »
Mam co prawda zarówno Pro-Jecta Phono Box SE II jak i LARa LPS-1 i Pro-Ject nawet do pięt nie sięga.  Różnica znacząca ogólnie rzecz powiem.
O kurczę, aż tak? Wiem, że w Pro-Ject'cie (jak to napisać?) oszczędzali na zasilaniu - zasilacz słaby jest, I tu mam dylemat, czy pójść w porządny zasilacz od Tomanka - koszt nie mały (pewnie z 5 stów, albo lepiej), ale poprawa z całą pewnością będzie, czy odpuścić i pójść w nowy preamp. Kosztowo pewnie wyszłoby na remis. Najlepiej byłoby mieć jednocześnie do testów LARa i Tubeboxa z zasilaniem od Tomanka. Ale tego się pewnie nie uda zorganizować. Trza się na coś zdecydować.

KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

kangie

  • Gość
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 06, 2014, 10:38 »
Z tym pre Pro-Jecta brzmienia nie zbudujesz. Szkoda czasu i zachodu. Pro-Ject niechaj robi gramofony, a preampy niechaj robią inni ;)

Offline elem

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 7097
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2014, 11:36 »
Jak się ustawia wzmocnienie np. dla 0,3mV? Płynnie, na ucho?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Offline zukzukzuk

  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 06, 2014, 13:13 »
To chyba najlepsze wyjście:)
Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment.Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway?The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it.Differentiation by numbers is for those who do not.

kangie

  • Gość
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 07, 2014, 01:05 »
To zalezy czy grasz z trafem czy bez. Z trafem ustawiam na godz. 10 (ok. 50 dB), a bez na godz. 12-14 (ok. 56-60 dB). Wazne zeby nie wejsc w przesterowanie sygnalu.

Offline zukzukzuk

  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 07, 2014, 17:03 »
Jeśli chodzi o LAR-a, to Łukasz zapewne ma rację :)

Przy okazji.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, dlacego w moim pre, dla wejścia mc, są opcje nieco mniejszego wzmocnienia: +24, 30 i 36 dB.
Gram na 30 dB i sygnał z gramiaka już w tym momencie jest nieco wyższy, jak dla wejścia liniowego...

Więc jak to jest?
Tu 50 i więcej, a w moim (Nakamichi CA 7) - 30 dB? Ustawienia gain dla wejścia mc - widoczne po lewej.

Wkładka - Dual MCC 120 (0,4 mv/1 Khz)

Pozdrawiam!
Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment.Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway?The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it.Differentiation by numbers is for those who do not.

Offline slawomir273

  • maniak
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 08, 2014, 08:28 »
Jest może ktoś z Torunia i posiada ten przedwzmacniacz?

Offline GregWatson

  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 7967
  • Ale o co chodzi ???
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 09, 2014, 09:26 »
Muszę przyznać, że po zmianie pre na LARa - oram wszystkie płyty od początku. Pod koniec sierpnia może wyjdę do sklepu. ;)
Zestaw I: NAD C356BEE/MOD+MDC DAC, Micro Seiki DD-40, Ortofon Quintet Black, Denon DL-103R, LAR LPS-1, Ortofon Verto, KORG DS-DAC-100, Pioneer PD 9700, PDR-05, D-07, CT-959
Zestaw II: Pioneer A-88X, Micro Seiki MR-711, AT-440MLa, Shure M97Xe, Sony MDS JA20ES, Pioneer F-91
Wspólne: Beresford TC-7220 MKII, KEF Q5, Q1

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1630
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 09, 2014, 11:19 »
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, dlacego w moim pre, dla wejścia mc, są opcje nieco mniejszego wzmocnienia: +24, 30 i 36 dB.

To jest związane z tym, że wkładki mają różne poziomy wyjściowe. Pamiętam, że Denon DL 304 miał 0,18 mV, czyli niemal połowę tego co obecny Dynavector 20x2L, 0,3 mV. I pre z tym Denonem grało stosunkowo za cicho (na szczęście mam możliwość regulacji gainu jeszcze na wyjściu z pre). A są wkładki MC, ktore maja nawet 0,5 mV i więcej, co oznacza, że nie potrzebują one wielkiego wzmocnienia.
SE 6C33C/6F8G + pre phono ecc83 Gennett + Tannoy Cheviot + Sony PSX-70 + Dynavector 20x2 + Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro +  Tomanek + Questyle CMA 600i + Senheiser HD598 + AKG 240DF + Denon AH-D7200

Offline zukzukzuk

  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 09, 2014, 13:53 »
 
Znaczy - chodziło mi o fakt, dość dużych różnic w preampach.

Jeszcze raz. W LAR-ze, maksymalnie jest prawie 2 razy tyle, co w moim. Tymczasem, u mnie +30 dB dla 0,4 mV -  już jest nieco nadto (w porównaniu np. do sygnału z płyty CD na wejściu liniowym).

O ile się nie mylę, wkładkę Denona DL 304 próbował znajomy (ma identyczny zestaw per-power-kolumny) i wzmocnienie nie było zbyt słabe. Więc, niezmiennie zastanawia mnie fakt, dlaczego w jednym wypadku jest max +36 dB, a w innym - potrzeba 50 i więcej. Oczywiście, że od przybytku głowa nie boli:) .
Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment.Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway?The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it.Differentiation by numbers is for those who do not.

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1630
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 09, 2014, 13:59 »
No fakt, nie boli :)
Na zachodnich forach czytam, że do mojej wkładki to przynajmniej 60 dB gainu być powinno a tu panie 30, które mam, wystarcza.

No u mnie z Denonem było na prawdę za cicho :)
SE 6C33C/6F8G + pre phono ecc83 Gennett + Tannoy Cheviot + Sony PSX-70 + Dynavector 20x2 + Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro +  Tomanek + Questyle CMA 600i + Senheiser HD598 + AKG 240DF + Denon AH-D7200

Offline jajacek1410

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 827
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 11, 2014, 20:27 »
rozmawiać ze Strefą Dźwięku w temacie wypożyczenia najlepiej telefonicznie.
Wpadłem na chwilę do Wrocławia i przy okazji do Strefy. Miło i sympatycznie. Omówiliśmy się na wypożyczenie. W ciemno kupować nie chcę. Mówicie (razem z Kangim), że LAR lepszy od P-J Phono Boxa II. Pewnie tak jest, tyle że ja mam Tube Boxa II, a to już trochę wyższa półka. Cenowo drożej niż LAR. Dlatego muszę posłuchać, żeby nie strzelić byka. A może ktoś ma porównanie z TubeBox II?
KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

Offline GregWatson

  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 7967
  • Ale o co chodzi ???
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 11, 2014, 21:02 »
Najlepiej jak sam porównasz sobie te dwa preampy w swoich domowych warunkach. Tak będzie najlepiej. Z uszami to jest tak że każdy ma swoje i słyszy po swojemu. Fajna sprawa z potencjometrem GAIN bo możesz sobie regulować "podbicie" w locie. Ja ustawiam na godz. 10 - 11.
Zestaw I: NAD C356BEE/MOD+MDC DAC, Micro Seiki DD-40, Ortofon Quintet Black, Denon DL-103R, LAR LPS-1, Ortofon Verto, KORG DS-DAC-100, Pioneer PD 9700, PDR-05, D-07, CT-959
Zestaw II: Pioneer A-88X, Micro Seiki MR-711, AT-440MLa, Shure M97Xe, Sony MDS JA20ES, Pioneer F-91
Wspólne: Beresford TC-7220 MKII, KEF Q5, Q1

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1630
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 30, 2014, 20:56 »
Miałem w ostatni weekend przyjemność słuchać LPS-1 w moim systemie, całe 3 dni. Muszę tu znacząco odchrząknąć i wykrztusić z siebie kilka słów... pozytywnych bardzo.
To bardzo dobre pre phono, z naciskiem na "bardzo". Ono nie miażdży, nie rozjeżdża konkurencji do iluś tam tys. To pre po prostu gra muzykę. Dźwięk niesamowicie poukładany, świetny bas, głębia, przestrzeń, scena... Dla mnie jedynie gain mógł by być ciut większy ale i tu źle nie było, wzmacniacz mam zresztą specyficzny, nie mogę narzekać.
Byłem w sumie w szoku, że za taką cenę, niezbyt wygórowaną, dostajemy tak wiele. Polecam i już.
SE 6C33C/6F8G + pre phono ecc83 Gennett + Tannoy Cheviot + Sony PSX-70 + Dynavector 20x2 + Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro +  Tomanek + Questyle CMA 600i + Senheiser HD598 + AKG 240DF + Denon AH-D7200

Online vasa

  • Słucham klasyki.
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 6353
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 01, 2014, 23:24 »
W LAR-ze, maksymalnie jest prawie 2 razy tyle, co w moim. Tymczasem, u mnie +30 dB dla 0,4 mV -  już jest nieco nadto
Mogę jedynie zgadywać. Ale chyba się nie pomylę.
Większość przedwzmacniaczy gramofonowych ma dwa układy wzmacniające; układ główny dla MM i dodatkowy dla MC.
Być może w Twoim opis dotyczy tego wzmocnienia wstępnego, dla MC żeby uzyskać poziom wymagany dla MM.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: Lenco L450+Benz Micro ACE+stepup z Pre Q-Audio+Pionieer Lyngdorf+Tuby DIY na Fostexach 206 + kable. Też nieistotne.

kangie

  • Gość
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 02, 2014, 06:14 »
Dla mnie jedynie gain mógł by być ciut większy ale i tu źle nie było, wzmacniacz mam zresztą specyficzny, nie mogę narzekać.
Gain jest ogromny, regulowany w zakresie 46 do 66 dB. 66dB to bardzo dużo jeśli chodzi o preampy gramofonowe RIAA. Przydatna funkcja do wyrównania poziomów, choć nie przesadzałbym z kręceniem tej gałki na maksa. Podejrzewam, że chodzi Ci o współpracę z wymagającymi wkładkami MC LO. Tutaj jest rozwiązanie i można pomóc preampowi we wzmocnieniu sygnału. Wtedy stosuje się trafa dopasowujące/wzmacniające i wejście MM w preampie.
Oczywiście są lepsze preampy gramofonowe, ale trzeba już odkładać pieniądze i co ważniejsze - bacznie obserwować aukcje zagraniczne. Być może któraś żona wystawi preamp po zmarłym mężu-audiomaniaku i wtedy można coś takiego kupić. Sorry, że tak drastycznie, ale tak uważam.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2014, 06:18 wysłana przez kangie »

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1630
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 02, 2014, 06:35 »
Kangie, ja się z tym zgadzam, że to świetny preamp, bez dwóch zdań. Jest bardzo muzykalny, niknie gdzieś potrzeba analizowania muzyki, po prostu się jej słucha z przyjemnością.
Co do współpracy z wkładką MC LO to mam Dynavectora, 0,3 mV i musiałem gałę gainu dać na max by poziom był porównywalny do CD.
Ale to nie jest poważny mankament, pre grało bardzo dobrze.
Nie zdążyłem wypróbować go z trafami dopasowującymi. Posiadam takie od AA. Może następnym razem.
SE 6C33C/6F8G + pre phono ecc83 Gennett + Tannoy Cheviot + Sony PSX-70 + Dynavector 20x2 + Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro +  Tomanek + Questyle CMA 600i + Senheiser HD598 + AKG 240DF + Denon AH-D7200

kangie

  • Gość
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 02, 2014, 09:11 »
Nie zdążyłem wypróbować go z trafami dopasowującymi. Posiadam takie od AA. Może następnym razem.
Jeśli będziesz miał okazję, to wypróbuj LARa z trafem Ortofonem Verto. Wtedy gain w LARze idzie na godzinę 10-12. Mniejsze zniekształcenia i przede wszystkim wyciągniesz detal z rowka i dynamikę (atak, narastanie sygnału).

Offline gratefullde

  • Muzyka muzyka muzyka
  • moderator
  • *******
  • Wiadomości: 1630
  • Wolę błąd en­tuzjas­ty od obojętności mędrca
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 02, 2014, 19:04 »
Verto to niemalże 2 x LAR,  jeśli rozpatrywać cenę, nikt ze znajomych nie ma. Ale już sam LPS-1 pokazuje na co go stać. 
Jest na rynku takie cus jak Phonomena, wersja juz mk 3. Mnogość ustawień,  cena ok 2900, ktoś to miał,  słuchał tego, jaki to poziom?
Wiem, ze kolega Yul używał w swoim systemie ale z dostępnością kolegi Yula jest problem.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2014, 06:20 wysłana przez gratefullde »
SE 6C33C/6F8G + pre phono ecc83 Gennett + Tannoy Cheviot + Sony PSX-70 + Dynavector 20x2 + Raspberry Pi 3 Digi Plus Pro +  Tomanek + Questyle CMA 600i + Senheiser HD598 + AKG 240DF + Denon AH-D7200

kangie

  • Gość
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 02, 2014, 20:01 »
Za 3-3,5kPLN dostaniesz z drugiej reki ukrainska lampe Phast ktora ma w srodku trafa nawijane przez szwedzkiego Lundahla. Zreszta Verto tez ma w srodku Lundahle. Phast gra wysmienicie. Polecam.

frywolny trucht

  • Gość
Odp: Pre LAR LPS-1 made in Poland
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 18, 2014, 11:08 »
Jednominutowe próbki dźwiękowe jak gra ten przedwzmacniacz z gramofonem Ad Fontes, wkładką Goldring 2500, można pobrać stąd i porównać z dzielonym darkulem: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=411.msg11582#msg11582  , oraz porównać z Pro-Ject Tube Box SE 2 pobierając pierwsze dwie próbki stąd ( test wkładek gramofonowych, zawierający próbki):  http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=387.msg11577#msg11577