Pre LAR LPS-1 made in Poland

Zaczęty przez kangie, Czerwiec 05, 2014, 08:24

Poprzedni wątek - Następny wątek

MAC

Lampowe pre i SUT

Dzisiaj odkryłem, że SUT SUTowi nie równy i że SUTy grajom  :o

tatachabera

Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

elem

Cytat: vasa w Grudzień 03, 2016, 22:42Tylko dlaczego ktoś sprzedaje hajendowego killera za trzy koła?

Vasa, nie ktoś, tylko ja :)  i gdzies ty tego "hajendowego" wyczytał ?  ;D
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

gratefullde

Lampowe pre phono mc mm. Bajka.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

tatachabera

Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

vasa

Cytat: elem w Grudzień 03, 2016, 22:50
Cytat: vasa w Grudzień 03, 2016, 22:42Tylko dlaczego ktoś sprzedaje hajendowego killera za trzy koła?

Vasa, nie ktoś, tylko ja :)  i gdzies ty tego "hajendowego" wyczytał ?  ;D
Gratuluję decyzji [emoji14]
A o hajendowym kilerze to post czy dwa wyżej było.
Wpisałem się w estetykę  ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Al Capone

Cytat: elem w Grudzień 03, 2016, 22:50Vasa, nie ktoś, tylko ja   i gdzies ty tego "hajendowego" wyczytał ? 

Jeżeli nie jest highendowy to za tego Sensora mogę zaproponować najwyżej 500 zł :)

Tak poważniej to słuchałem Sensora zarówno w moim systemie jak i z Kuzmą Stabi, z którymś Benzem. Wszystko podlane Unisonem na Focalach Point Source i było świetnie. Upss....wróć.. nie świetnie. High-endowo. :)

vasa



Cytat: Al Capone w Grudzień 04, 2016, 00:03było świetnie. Upss....wróć.. nie świetnie. High-endowo. :)

To brać.
A moje pytanie pozostawiam otwarte.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Al Capone

#258
Właśnie szukam ale cena musi być "zjadliwa".

"Dlaczego ktoś sprzedaje highendowego kilera?" Może dlatego, że się zwyczajnie znudził?

elem

Cytat: vasa w Grudzień 04, 2016, 00:05moje pytanie pozostawiam otwarte.

;D przeca naklepałem kilka postów wcześniej dlaczego, już jaśniej nie umiem   :-\
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

vasa

Cytat: elem w Grudzień 04, 2016, 00:13
Cytat: vasa w Grudzień 04, 2016, 00:05moje pytanie pozostawiam otwarte.

;D przeca naklepałem kilka postów wcześniej dlaczego, już jaśniej nie umiem   :-\
Paczem, paczem, jest  :)

Jezusiczku :o Dalej brniesz i będziesz tkwił w błędzie ???
O rety,rety  :-[ :-\ :-X

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

elem

Co zrobić, cza brnąć skoro uszy mówią "bierz go!"  ;D
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

vasa

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

Cytat: tatachabera w Grudzień 03, 2016, 23:26
Cytat: gratefullde w Grudzień 03, 2016, 22:51Lampowe pre phono mc mm. Bajka.

Konkrety poproszę.
Tu mam dwie propozycje. Phonomaster Dubiela, gra świetnie, właśnie słucham, oraz pre forumowego kolegi Lenka.
Odsluchiwalem i było bardzo dobrze, szczegółowość i dynamika znakomite. Sekcja MC jest w przygotowaniu, ja Odsluchiwalem na trafach pod sekcję mm, to znakomicie grało. Trzeba było jednak zadbać by sut był dopasowany do parametrów wkładki.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

tatachabera

Cytat: gratefullde w Grudzień 04, 2016, 09:15Trzeba było jednak zadbać by sut był dopasowany do parametrów wkładki.

Ten warunek mam spełniony.
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

jamówię

Nie bardzo rozumiem Cię vasa. Sensor może komuś grać,lub nie ale jest to hiendowe pre i w wielu hiendowych systemach na całym świecie,świetnie sobie radzi. U mnie grał z gramofonem SME,ramieniem SME 309 Dynavectorem Caratem,kolumnami Thiel a potem B&W 805 Matrix. Grał że aż iskry szły i gdyby nie fakt,że podczas budowy domu,mój ówczesny pracodawca kopnął mnie w dupę i musiałem zapychać dziurę m in sprzedażą analogu,to pewnie grałby u mnie jeszcze parę lat. elem sprzedaje go za 3 koła,jest to suma która go satysfakcjonuje,wiec znowu nie rozumiem zdziwienia?za 3 koła można kupić wagon chłamu,obcmokanego w gazetkach,można też jak się okazuje Sensora,dla mnie wybór jest oczywisty.

vasa

#266
Cytat: jamówię w Grudzień 04, 2016, 10:20Nie bardzo rozumiem Cię vasa. Sensor może komuś grać,lub nie ale jest to hiendowe pre i w wielu hiendowych systemach na całym świecie
Wybaczcie Panowie. (Jamówię, Elem) Ale mam do tych pre (Sensory i TheRIAA) stosunek, co najmniej, ostrożny.
To są bez wątpienia dobre lub bardzo dobre preampy. Natomiast hajendem się stały po konsekwentnej promocji w wykonaniu kilku Redaktorów testujących je na łamach, razem z innymi sprzętami ze stajni RCM-u.
Nie jestem pewien czy w sparingu rozegranym pomiędzy preampem Ahai, Kuleszy i RCM-u wybralibyście akurat Sensora. Wszystkie wymienione preampy wykonane są w oparciu o scalaki, są starannie zaprojektowane, odpowiednio zasilane i mają tyle ustawień że można je dopasować do niemal każdej wkładki.
Który byłby najlepszy? Nie wiem. Przepaści pomiędzy nimi nie ma a oceny wynikałyby już bardziej z preferencji oceniających niż z różnicy jakości.
W mojej ocenie najlepiej grające preampy to te zbudowane w oparciu o trafa i bańki. To niektóre z nich grają najlepiej, dystansując te na układach scalonych. Są drogie, są mało uniwersalne, czasami kapryśne. Ale chyba jednak najlepsze.
Jednak każda technologia ma swoje ograniczenia. Ta oparta o układy scalone również i tyle. Cudów nie ma.
Tak jak jestem skłonny uwierzyć Maszy że stare trafa Technicsa połączone z jego pre "łeb urywają" tak nie uwierzę (dopóki nie usłyszę) że pre na scalakach można nazwać hajendem.

Ja mam preamp zrobiony przez Kuleszę. Wyłączyłem mu sekcję MC i podłączyłem trafa. Tak już zostało.
Niejedna osoba pisała że pre LAR-a połączone z trafami przechodzi do następnej ligi.
Skąd takie cuda? Może jednak te 0,5mV to nieco za mało dla scalaka. Obsłuży oczywiście taki sygnał ale to nie jest to co scalaki lubią najbardziej ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

elem

spoko Vasa, nie ma z czego się tłumaczyć :) W wątku o Husarii napisałem w jakich aspektach jest lepsza od Sensora Prelude a co bardziej odpowiada mi w pierwszym rcmowskim pre. Zapewniam Cię, że słuchałem go wcześniej niż pokazały sie dobre recenzje. Raz jedyny kupiłem coś pod wpływem recenzji, bo akurat mi się Altusy zepsuły. I to był początek choroby  :-\
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

vasa

Cytat: elem w Grudzień 04, 2016, 18:00spoko Vasa
No staram się.
Walerianę wziąłem, posta przeedytowałem żeby na hamego nie wyjść i głęboko oddycham

;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kawosz

#269
Oj tam oj tam . Wszystko jest kwestią całego toru . Jakie było zdziwienie w tym również moje jak Pre AN zagrało gorzej niż pre wbudowane w luxmana c1010 . Porównywaliśmy to u mnie . Za wzmocnienie sekcji MC robił mój luxman CX-1 .Wspomniany c1010 przegrał jednak z lampowym technicsem 30A . Trafa dedykowane do 103r przegrały z technicsem na baterie . Technics na baterie poległ z luxem CX-1 . Tyle zmiennych . Nowe trafa Maćka pięknie zgrywały się z Technolem 30A więc u niego z AN też musi być dobrze . Krzemowy moon u Pawła napędzą jego OTTO i gra to super . Ważne że Elem sprzedał Altusy i tego się trzymajmy ;D :P

ps. Nie wiem czy to ma sens ale lepiej chyba dać pre krzemowe do lampowego wzmaka niż odwrotnie ?

vasa

Cytat: kawosz w Grudzień 05, 2016, 00:42Ważne że Elem sprzedał Altusy i tego się trzymajmy
A one właśnie stały się legendarne i zaczęły nabierać wartości
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

tatachabera

Chyba nie ma co generalizować w temacie wyższości lampowców nad krzemowcami czy odwrotnie. Wszystko zależy od preferencji słuchacza oraz czy dany klocek wpasuje się w resztę systemu.
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

Piterski

Każdy ma swoje oczekiwania i preferencje co do dźwięku.
Takim przykładem zupełnie innego brzmienia jest kolumna, której posłuchałem wczoraj wraz z naszym kolegą z forum. Były to kolumny Audiophil Referenz.



Głośniki niskotonowe wydały mi się znajome i okazało się, że miałem racje są to przetworniki Gorlich.
Kolumn słuchałem krótko około 30 minut. Moim zdaniem sam przetwornik Gorlich narzuca im charakter brzmienia. W pewnych względach wydała mi się wyjątkowa ale z wyraźnie zaznaczonym charakterem brzmienia. Z jednej strony doskonale kontrolowany bas ale dominujący w każdym nagraniu, nie buczał nie brumił ale mocno powiększał instrumenty z tego zakresu. Góra pasma i górna średnica wydały mi się bardzo efektowne. Kolega słuchał ich dwie godziny i jest w kropce ja bym ich pewnie nie kupił.

Napisałem ten wstęp dlatego, że słuchałem na tych kolumnach Patricia Barber - Companion i składankom VLM.
W pewnym momencie zapytałem sprzedawce czy sprawdzał przy jakiej częstotliwości ma rezonans w pomieszczeniu. Fuknął na mnie że on słucha muzyki a nie dźwięków. A ja się chciałem tylko zorientować czemu mam wrażenie dziury na średnicy i mocnego ale dobrze kontrolowanego dociążenia na basie.

To można odnieść też do tych naszych dyskusji na temat Sensorów, Husarii i innych pre lampowych.
Każdy słucha na innym sprzęcie i ma inne preferencje i stąd to co pasuje jednemu nie spasuje drugiemu.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: tatachabera w Grudzień 05, 2016, 09:03nie ma co generalizować w temacie wyższości lampowców nad krzemowcami czy odwrotnie.
Ja jednak pozostanę przy swoim generalizowaniu. Wynika ono z tego czego słuchałem. I w kilku najlepszych konstrukcjach pre gramofonowych krzemu w torze jest bardzo niewiele.
Ostatnio w trakcie dyskusji Lenek stwierdził że odpowiedź impulsowa lamp jest znacznie lepsza niż elementów krzemowych. Sprawdziłem potem czy to prawda i z czego wynika. Okazało się że prawda (dzięki Lenek) a wynika z różnicy pojemności elementów. Pojemność lampy to ok 5pF a elementu krzemowego jest o rząd lub dwa rzędy większa.
Nie wiem ile elementów krzemowych musi zostać "załadowanych" prądem w trakcie grania układu na układach scalonych ale na pewno nie jest tego 2 czy 3 tylko pewnie dziesiątki lub setki. Może to jest przyczyna, może coś innego. Jednak efekt jest słyszalny, głównie w aurze, pogłosie i lokalizacji. Czyli wszędzie tam gdzie mamy do czynienia z takim dźwiękowym planktonem.
Cytat: Piterski w Grudzień 05, 2016, 09:19zapytałem sprzedawce czy sprawdzał przy jakiej częstotliwości ma rezonans w pomieszczeniu. Fuknął na mnie że on słucha muzyki a nie dźwięków. A ja się chciałem tylko zorientować czemu mam wrażenie dziury na średnicy i mocnego ale dobrze kontrolowanego dociążenia na basie.
Kawoszu, jako osoba zdająca sobie sprawę z wpływu fizyki i techniki na dźwięk chciałeś poszukać przyczyny takiego a nie innego odbioru. Podobnie jest z moimi dywagacjami nt wpływu przyjętego rozwiązania na dźwięk preampa.

Chyba nie ma sensu ciągnąć tego dalej bo żeby się przekonać do jakiejś tezy (lub nie) to trzeba dźwiękiem w ucho dostać :) i żadne opowieści tego nie zastąpią. Natomiast gdybyście mieli okazję posłuchać dobrego japońskiego pre lampowego to warto to zrobić. Człowiek (czyli ja) przekonuje się po raz kolejny jaka zaskakująca ilość informacji siedzi w tej zabytkowej technologii.

PS. Jakiś czas temu pisaliście (Masza chyba?) o japońskim pre z ogromnymi trafami co to kosztowało tyle co auto. Co to była za firma bo mi ją Niemiec z mózgu wymiótł :(
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kawosz

#274
Cytat: vasa w Grudzień 05, 2016, 09:42Cytat: Piterski w Dzisiaj o 09:19
zapytałem sprzedawce czy sprawdzał przy jakiej częstotliwości ma rezonans w pomieszczeniu. Fuknął na mnie że on słucha muzyki a nie dźwięków. A ja się chciałem tylko zorientować czemu mam wrażenie dziury na średnicy i mocnego ale dobrze kontrolowanego dociążenia na basie.
Kawoszu, jako osoba zdająca sobie sprawę z wpływu fizyki i techniki na dźwięk chciałeś poszukać przyczyny takiego a nie innego odbioru. Podobnie jest z moimi dywagacjami nt wpływu przyjętego rozwiązania na dźwięk preampa.

A co ja mam Vasa do posta Piterskiego :) . A co do tego kosmicznego pre to żebym nie przekręcił nazwy to AudioTekne . Słuchał Miniabyr i do dziś ma ten dźwięk w głowie :)

http://www.ebay.pl/itm/AUDIO-TEKNE-TM-9501PCS-Amplifier-no-western-audio-note-shindo-kondo-300b-/232152859101?hash=item360d6381dd

Chyba to ta firma

I pre  :)
http://www.ebay.pl/itm/Audio-Tekne-LT-9701Line-preamplifier-western-audio-note-shindo-kondo-/232152862366?hash=item360d638e9e