Pre LAR LPS-1 made in Poland

Zaczęty przez kangie, Czerwiec 05, 2014, 08:24

Poprzedni wątek - Następny wątek

dino

Cytat: Piterski w Sierpień 22, 2017, 22:54Ja kiedyś podobny efekt zauważyłem w wzmacniaczu lampowym przy założeniu pewnych lamp teoretycznie do niego pasujących.
Jakie lampy zmieniłeś na "teoretyczne" ?

Piterski

To nie ja tylko właściciel wzmacniacza.
Miała zasilanie (bodaj że anody) na górze bańki, nie było nóżki na dole.
Chodzi mi o to, że czasem się łapiemy na tym, że coś gra spektakularnie, a nie prawdziwie.
W tym wypadku chodzi mi o scenę i przestrzeń.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

dino

Cytat: Piterski w Sierpień 23, 2017, 08:48Chodzi mi o to, że czasem się łapiemy na tym, że coś gra spektakularnie, a nie prawdziwie.

Na znanej i lubianej wystawie pokoje, w których gitara akustyczna nie jest "wielkości" kontrabasu omijane są jak zaczadzone :)

Therion

Założyłem DL103R i w LAR zacząłem mieszać przełącznikiem. W sumie na kazdym zakresie gra dobrze. Mam ustawić go na 200? Ta wkladka ma chyba 100Ohm, takiego zaakresu nie ma.

Potencjometr powędrował oczywiscie na koniec, ujawniajac przy tym smutny koniec (szelesci).

Brzmienie fajne.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

rudy-102

Cytat: Therion w Sierpień 26, 2017, 10:26(szelesci).
U mnie też szeleści i to prawie od nowego. Na szczęście szeleści tylko podczas zmiany ustawienia, potem jest dobrze. To pewnie wina tego, że mało nim się kręci, poza tym chyba Ahaja kiedyś wspomniał, że ten potek to nie najwyższych lotów.

Therion

Tak, u mnie też tylko podczas regulacji, później już nie.

Chiba go wymienię na coś mądrzejszego.

A pod koniec wzmocnienia nie masz lekkiego bruumu w słuchawkach?
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

rudy-102

Gram w połączeniu z SUT i ustawione mam na jakieś 45 %, ale nie pamiętam żeby brumiło jak słuchałem bez traf. Może coś z kablami nie tak?

dino

Cytat: Therion w Sierpień 26, 2017, 12:58Chiba go wymienię na coś mądrzejszego.

Zdecydowanie.
Lepszym rozwiązaniem jest miniaturowa drabinka rezystorowa  na obrotowym wyłączniku. 8 pozycji powinno wystarczyć. Rezystory 1 %.

Therion

Cytat: rudy-102 w Sierpień 26, 2017, 16:47
Gram w połączeniu z SUT i ustawione mam na jakieś 45 %, ale nie pamiętam żeby brumiło jak słuchałem bez traf. Może coś z kablami nie tak?


Nie nie, z kablami jest ok. To nawet nie brumienie, tylko takie "tło" - nie opuszczaj igły, daj wzmacniacz na full, to nie ma ciszy jak z CD, tylko taki  lekki szumek. Ale fakt, że u mnie gram na samym LAR i potencjometr w nim jest ustawiony niemal na full.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

ahaja

Z cd też nie ma ciszy.
Jest wtedy kiedy włącza się jakąś funkcję i automatycznie załączają się układu mutujące, zwierające sygnał do masy. W momencie kiedy zaczyna lecieć muzyka sedes szumi również i to znacznie. W cichych fragmentach doskonale to słychać.

Podobnie mozna zrobić z sygnałem z gramofonu - zewrzeć go do masy. Cisza jak w sedesie (cd).

dino

Cytat: ahaja w Sierpień 27, 2017, 21:56Z cd też nie ma ciszy.
Jest wtedy kiedy włącza się jakąś funkcję i automatycznie załączają się układu mutujące, zwierające sygnał do masy. W momencie kiedy zaczyna lecieć muzyka sedes szumi również i to znacznie. W cichych fragmentach doskonale to słychać.

Podobnie mozna zrobić z sygnałem z gramofonu - zewrzeć go do masy. Cisza jak w sedesie (cd).
Wot i cała tajemnica "cichego" CD.  ;D
Ostatnio naprawiałem taki układ "mute" w pianinie Yamahy (bo cicho nie było  8))

vasa

Cytat: dino w Sierpień 27, 2017, 22:14w pianinie Yamahy
Będziesz przed gośćmi szpanował ? :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Therion

Powiedzcie mi taką rzecz:

LPS-1 ma zakresy 20 50 200 500 1000 4700

wkładki MM grają poprawnie tylko na zakresie 4700

ale nie mam wkładek MM, mam tylko MC. Zakres dla nich powinienem ustawić zależnie od impedancji, tak? Dla AT09 np. powinienem ustawić 100, skoro nie ma to ustawiam 200. Ale gra dobrze na każdym zakresie, a mam wrażenie, że najlepiej na 500. Zostawić tak? Dlaczego gra dobrze nawet na 4700? Gain jest takie samo, przestawianie zakresównie wpływa na siłę sygnału.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

malg

Ustawiasz według wskazanie producenta, jesli nie ma takiej w pre to najbliższa w górę (ale zawsze możesz poeksperymentować na słuch)
Ogólnie zasada jest taka (dotyczy MC):
   load = imped.wkładki x 10

A wkładki MM mogą mieć też load: 100K i 33K (ale one są mała stosowane)
np. Stanton 780 4DQ
   100K jesli gra quadro,
   47K jeśli stereo








elem

Cytat: Therion w Wrzesień 20, 2017, 12:36Ale gra dobrze na każdym zakresie

Miałem u siebie LARa przez dwa tygodnie i też zaobserwowałem małe róznice przy zmianie obciążenia MC. Widocznie LAR tak ma :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Therion

Cytat: malg w Wrzesień 20, 2017, 19:54Ogólnie zasada jest taka (dotyczy MC):
   load = imped.wkładki x 10

Producent na stronie podaje: Recommended Load Impedance   20 ohms

Czyli ustawiam na 200. Ale mam wrażenie, że na 500 gra lepiej (niewielka różnica, ale...) przełączanie na jeszcze wyższe już nie wnosi poprawy, ale i nie degraduje dźwięku. Nawet na 47000.


HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

elem

A w drugą stronę? Jak gra przy 20 ohmach?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

ahaja

20ohm to ewidentne minimum, poniżej którego nie powinno się schodzić. Nie w sensie, ze coś się uszkodzi, ale zbyt mało dźwięku wyczytanego z rowka dochodzi do wzmocnienia.

Najlepiej wypośrodkować x15 (10...20x). Oczywiście wstępnie, potem doszlifować. Im wyższa tym twardszy, ostrzejszy dźwięk.
Im wyższa, tym mniejsza strata sygnału również a co za tym idzie i głośność.

elem

Krzysiek, oczywiście, masz rację. Zapytałem tylko w celach poznawczych czy to coś zmienia w brzmieniu. Bo może coś jest walnięte, jesli nie ma zmian miedzy nastawami 20 i 47000 ohm.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

ahaja

Ano.
Ja odniosłem się do wpisu Theriona o obciążeniu podawanym przez producenta.
Jasne, że powinna być różnica w brzmieniu.
Lar ma zdaje się również na wejściu układ SSM2019 jaki sam stosuję w Husarii. Może być jednak różnica w zastosowaniu/zaimplementowaniu tego obciążenia wejściowego. Stąd może być taka sytuacja gdzie jest to mało słyszalne ... ale z drugiej strony jak tak jest to to nie działa tak jak powinno.

malg

Cytat: Therion w Wrzesień 21, 2017, 09:42
Cytat: malg w Wrzesień 20, 2017, 19:54Ogólnie zasada jest taka (dotyczy MC):
   load = imped.wkładki x 10

Producent na stronie podaje: Recommended Load Impedance   20 ohms
to bardzo mało, aby na pewno 20 a nie 200
a wkładka jaką ma impedancję?

elem

Cytat: Therion w Wrzesień 20, 2017, 12:36Dla AT09 np. powinienem ustawić 100, skoro nie ma to ustawiam 200. Ale gra dobrze na każdym zakresie, a mam wrażenie, że najlepiej na 500.

Therion, mówimy o AT OC9 II? Rw-12 ohm, obciążenie około 100 ohm, ale 200 też powinno być ok.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Therion

Tak, o ATOC9 II.

Zainteresowało mnie, że gra lepiej na przełączniku ustawionym na 500 i więcej (nawet 47.000) Niewiele, ale takie mam wrażenie.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

dino

Ja w swoim pre mam obciążenie dla MC 47K. I tak gra najlepiej. Wszystko zależy od topologi przedwzmacniacza.
O ile pamiętam LAR nie był zbyt czuły na zmiany impedancji.
Jak wspominał Krzysztof impedancja wejściowa powinna być co najmniej 10 razy większa niż impedancja wkładki i czasami 100 Ohm może nie wystarczyć.
Uważam, że im wyższa impedancja wejściowa dla MC tym lepiej bo mniej i tak słabiutkiego sygnału jest zwierana do masy.
Warto poeksperymentować i poszukać możliwie najwyższej. Objawy są z reguły takie, że przy wyższej impedancji poprawia się odtwarzanie niskich tonów.

Piterski

Cytat: dino w Wrzesień 21, 2017, 22:12Objawy są z reguły takie, że przy wyższej impedancji poprawia się odtwarzanie niskich tonów.
Też tak myślałem z moim Sensorem i Dynavectorem, a okazało się że go zgasiłem.
Teraz ma 67 Ohm i jest git.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.