Ustawiamy azymut, na poważnie.

Zaczęty przez Jakub, Wrzesień 27, 2015, 13:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

MAC

Cytat: miniabyr w Grudzień 06, 2015, 11:32Jak wiecie ja stosuję to przy kalibracji moim Feickertem.
To kiedy pijemy bimbrozje u mnie?

vasa

Cytat: masza w Grudzień 06, 2015, 17:16
Cytat: miniabyr w Grudzień 06, 2015, 11:32Jak wiecie ja stosuję to przy kalibracji moim Feickertem.
To kiedy pijemy bimbrozje u mnie?
Sugerowałbym rozdzielić te czynności :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Cytat: Piterski w Listopad 21, 2015, 23:18Mam tylko do wyboru dwukanałowe od standardu CD do studyjnej jakości.

No moment, a dwa kanały to nie stereo?

Cytat: masza w Grudzień 06, 2015, 17:16To kiedy pijemy bimbrozje u mnie?

Czy to jest forma zaproszenia?  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

Cytat: vasa w Grudzień 06, 2015, 17:31Sugerowałbym rozdzielić te czynności :)
Jeśli zachowamy odpowiednią kolejność to może się udać :)

MAC

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 06, 2015, 18:20
Czy to jest forma zaproszenia?  ;D

Nie bezinteresownego ale oczywiście, że tak :)
Tzn nie bezinteresownego w stosunku do miniabyra a całe reszta chętnych tym chata bogata co ukradnie tata  ;D

miniabyr

Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC


miniabyr

A może chcesz żeby razem z  Feickerta przyprowadził  Dziadka?
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

Mówisz, że to juz najwyższy czas powiedzieć Gośce?
Trochę sie boje. Bierzesz to na siebie?  ;D

miniabyr

Gośka! Ja Miniabyr biorę to na siebie. :P
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

Tak to i ja bez strachu potrafię.
Wejdziesz, wypakujesz starucha i powiesz, że taki tu będzie mieszkał  :D

miniabyr

Cytat: masza w Grudzień 06, 2015, 21:23
Tak to i ja bez strachu potrafię.
Wejdziesz, wypakujesz starucha i powiesz, że taki tu będzie mieszkał  :D
Nie bój się będę z Tobą................najwyżej schowam się za ciebie.Ot co,filuternie pomyślane
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

vasa

Cytat: christo w Grudzień 06, 2015, 11:20REWELACJA!
Kolega Christo jak sobie azymut ustawił tak przepadł :(
Gdybyś tak znalazł wolną chwilkę to może jakiś elaboracik nt wiadomy, po ochłonięciu z pierwszego wrażenia ?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

christo

Cytat: vasa w Grudzień 07, 2015, 22:45Kolega Christo jak sobie azymut ustawił tak przepadł
Nie przepadł, nie przepadł..! Azymut ustawiłem i teraz mam problem! Płyty, które są gorzej zrealizowane lub kiepsko wytłoczone, brzmią strasznie. Wcześniej tego nie było (po prostu słychać było mniej i tyle!). Fakt! Te lepsze grają jak marzenie! Wyłażą też jak grzyby po deszczu niedostatki przedwzmacniacza i inne takie. I na co mi to było? Do fifla z tym analogiem... :(
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

vasa

Cytat: christo w Grudzień 08, 2015, 09:46teraz mam problem! Płyty, które są gorzej zrealizowane lub kiepsko wytłoczone, brzmią strasznie. Wcześniej tego nie było (po prostu słychać było mniej i tyle!). Fakt! Te lepsze grają jak marzenie! Wyłażą też jak grzyby po deszczu niedostatki przedwzmacniacza i inne takie.
Znaczy reakcja organizmu jest prawidłowa :)
Lekarstw jest masa i wszystkie drogie :-\
Np można dołożyć drugie, ciężkie ramię z DL-103 na końcu i gorzej zrealizowane płyty odtwarzać na Denonku :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

christo

Cytat: vasa w Grudzień 08, 2015, 09:50Np można dołożyć drugie, ciężkie ramię z DL-103 na końcu i gorzej zrealizowane płyty odtwarzać na Denonku
Musiałbym najpierw dołożyć nowy gramofon! :) Na początek jednak zacznę od przedwzmacniacza albo ugryzę temat traf - czytam wątek o step-up'ach i im bardziej czytam, tym bardziej nic nie rozumiem... :)
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

vasa

Cytat: christo w Grudzień 08, 2015, 09:57im bardziej czytam, tym bardziej nic nie rozumiem...
Czyżbyś  to był Ty Puchatku ?  :D :D :D

A co do traf to sprawa jest banalnie prosta - trzeba napisać do Ahai  :P :P :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Jakub

Dzisiaj, przy okazji smarowania łożysk ramienia, ustawiłem azymut jeszcze raz.

Udało mi zmniejszyć przesłuchy o 2/3 względem poprzedniego ustawienia.  8)

Co ciekawe, w takim ustawieniu prawy kanał podaje ciutkę mocniejszy sygnał, ale w normalnym odsłuchu tego nie słychać.

Piterski

Ja dziś ustawiłem azymut u siebie w moim AdFotesie. Za ekran oscyloskop robił mi 46" telewizor.
Najpierw zapodałem sygnał z CD o częstotliwości 1000Hz i ustawiłem czułość obu kanałów by uzyskać różnicę na trzecim miejscu po przecinku. Następnie poszła płyta o której była już mowa na forum.
  Uczyłem się tego z godzinę bo wyrównanie sinusoid nie stanowiło problemu, trudniej było uzyskać zbliżony poziom przesłuchów. Byłem bliski równowagi z 3-4 razy i chciałem lepiej i rozjazd...  >:(
  Nie poddałem się jednak, nabrałem wprawy tak że łapałem poziom bliski równowagi bardzo szybko. Dopiero tu w kilku praktycznie minimalnych ruchach, lepiej zerkać z dystansu na cały koszyk z wkładką, ustawiłem poziom przesłuch na obu kanałach w bardzo zbliżonym poziomie.
  Z CD sygnał jest sztywny, a na płycie przy przesłuchach jednak lekko pulsuje (zmienia swoje natężenie) tak że nie jest to idealnie stała wartość. Starałem się ustawić je tak by mieściły się w praktycznie identycznych zakresach. Pomógł mi duży obraz krzywych na telewizorze, a potem kontrolne obserwowanie wskazań liczbowych dla obu kanałów.

Efekt jest taki, że kurna aż mi ciarki przeszły po plecach  :o.
Wszystkie aspekty dźwięku się poprawiły, jak to czytałem w tym wątku więcej dźwięku w dźwięku, a poza tym wszytko stało się bardziej namacalne. Muzycy się przybliżyli na scenie bardziej do przodu. Nawet barwa jest jak gdyby bardziej naturalna stąd te wspomniane ciarki. Z przestrzenią to raczej u mnie nie jest źle. Kuzyn ostatnio skomentował to, że mam pokój wypełniony dźwiękiem. Teraz jest z przestrzenią jeszcze lepiej.

Wniosek jest jeden nie żałuje ani jednej złotówki wydanej na przyrząd i płyty w celu prawidłowej kalibracji ramienia.

Jeśli są takie ramiona w których można regulować azymut za pomocą jakiejś śruby, a nie luzując i kręcąc koszykiem to będę kiedyś kompletował gramofon z takim ramieniem. Ta wisienka na torcie to były tak drobne korekty, że nie wyobrażam sobie kupna gramofonu bez takiej regulacji.

Koledzy jeśli jeszcze nie ustawialiście azymutu za pomocą tego programu to czas najwyższy!
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Piterski w Luty 20, 2016, 19:36Koledzy jeśli jeszcze nie ustawialiście azymutu za pomocą tego programu to czas najwyższy!
Amen!

Coś mi się wydaje że można by już zacząć formułować puentę do zawieszenia pod bannerem.
Np. taką: najtańsza MC LO jest lepsza niż droga MM.
Jak masz już MC LO to kup dedykowany SUT.
Jak już masz MC LO i odpowiedni SUT to ustaw azymut.
Usiądź i słuchaj :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Mariuszu, ja się zastanawiam czy SUT by mi wniósł tyle co ta operacja z azymutem.
Nie mogę w prost uwierzyć w efekty. Naprawdę ciężko nie przekląć by nie podkreślić słów podziwu dla efektu jakiego jestem świadkiem. WOW :o ... to zdecydowanie za mało.
Aż córka powiedziała tato jak ty mówisz, a teraz siedzi i słucha Jacksona
I pomyśleć że ja kombinowałem z kablami i wstawiałem posrebrzaną miedź w miejsce Cardasa lub Ramsesa. Było pod pewnymi aspektami lepiej ale robiło się z lekka klinicznie, a tu taka jazda po dokładnej regulacji.

Nie wiem czy pisałem jak kombinowałem z antyskatingiem i efekt był taki, że wywaliłem ciężarek zupełnie bo były efekty uboczne. Teraz to ramię przechodzi mi testy bez szmerania.

Mam taką płytę wydawnictwa Suprahon z roku 1979.



Słuchałem jej wcześniej przed zabawą w regulacje i właśnie na niej testowałem wpływ IC.
Teraz na moim zestawieniu Cardas Ramses gra tak że trudno uwierzyć, że to tłocznia z tej strony żelaznej kurtyny.Nie dość że dylemat kafelkowy poszedł w diabły to słyszę na niej więcej niż dotychczas.
Doznania nieocenione, tak wiec Chłopaki odpalać komputerki i do roboty, lekko nie będzie sami zobaczycie ale kurna warto ponad 1000 krotnie.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Jakub

Fajno, fajno!

Ja niedawno sprawdzałem czy ten programik poradzi sobie z pomiarem sygnału bezpośrednio z wkładki.
Można spokojnie podłączać gramofon bezpośrednio do komputera z pominięciem preampa.

Piterski

Tak nie próbowałem.
Zaufałem Sensorowi ale wcześniej sprawdziłem jak karta zbiera sygnał 1000Hz bo dokładna kalibracja to jest na prawdę wykonywanie korekt na granicy percepcji. Typu drgnęła ta wkładka czy nie? Po sygnale jednak te korekty widać ale zanim doszedłem do wprawy byłe blisko ze 3-4 razy tylko próbowałem jeszcze lepiej.
No i się opłaciło po stokroć było warto alleluja ;D.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

#73
Cytat: Jakub w Luty 20, 2016, 22:12Ja niedawno sprawdzałem czy ten programik poradzi sobie z pomiarem sygnału bezpośrednio z wkładki.
Można spokojnie podłączać gramofon bezpośrednio do komputera z pominięciem preampa.
Tutaj jest pewna zagwozdka, której nie potrafię rozwiązać. Otóż - jaki jest błąd pomiaru sygnału na wejściu do kompa?
Obawiam się że to może być np 0,1mV i wtedy pomiary mogą się rozjechać. Dlatego u siebie robiłem to na sygnale z preampu a dla kontroli zamieniłem kanały i sprawdziłem jeszcze raz.
Cytat: Piterski w Luty 20, 2016, 22:19
No i się opłaciło po stokroć było warto alleluja ;D.
A o jaki, mniej więcej, kąt masz przekoszony headshell teraz?
Cytat: Piterski w Luty 20, 2016, 19:36Jeśli są takie ramiona w których można regulować azymut za pomocą jakiejś śruby, a nie luzując i kręcąc koszykiem to będę kiedyś kompletował gramofon z takim ramieniem. Ta wisienka na torcie to były tak drobne korekty, że nie wyobrażam sobie kupna gramofonu bez takiej regulacji.

Zapraszamy do lektury :) http://www.reed.lt/products/tonearms
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

christo

Cytat: Jakub w Luty 20, 2016, 22:12Ja niedawno sprawdzałem czy ten programik poradzi sobie z pomiarem sygnału bezpośrednio z wkładki.
Można spokojnie podłączać gramofon bezpośrednio do komputera z pominięciem preampa.
Nie ma żadnego problemu. Ja tak właśnie ustawiałem azymut. Chciałem w ten sposób wyeliminować wszystko to, co może (ewentualnie) wnieść preamp.
Cytat: vasa w Luty 20, 2016, 19:52Np. taką: najtańsza MC LO jest lepsza niż droga MM.
Hmm... Myślę, że to nadmierne uproszczenie. Eliptyczna MC (AT33ev) zagrała u mnie lepiej niż eliptyczne MM'ki i MCHO Denona (DL-110) ale już niekoniecznie lepiej niż AT440MLb. To oczywiście mogło wynikać z wielu przyczyn: MC była z drugiej ręki, ewentualne niedostatki sekcji MC w preampie (choć nie wydaje mi się - mam nawet wrażenie że mój preamp bardziej nastawiony jest właśnie na wkładki MC), słabe raczej ramię (ale z możliwością pełnej konfiguracj: vta, azymut).
Fakt - nie mam aż tak dużego doświadczenia jak niektórzy koledzy (ze trzy gramofony, trzy różne przedwzmacniacze, 10 różnych wkładek). Na podstawie tego co sam miałem, bardziej bym się skłaniał ku stwierdzeniu, że tania MC jest lepsza niż droga MM ale z tym samym szlifem. To też jest uproszczenie bo pojawia się taki sferyczny Denon 103 (którego nigdy nie słyszałem ale wszyscy go chwalą). No i oczywiście indywidualne preferencje.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910