Zakup nowego auta

Zaczęty przez Piterski, Lipiec 10, 2021, 08:58

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Cześć koledzy, może mi doradzicie. Moje stare A3 staje tak okoniem że muszę myśleć o jego wymianie szybciej niż zakładałem.
Zastanawiałem się nad autem używanym ale już poprzedni taki kupiłem. Miał być na 5-6 lat a jeżdżę nim już 11. Przy okazji wychodziły jakieś ślady napraw za pomocą trytek. Dlatego waham się czy nie kupić nowego w cenie najlepiej nie większej jak 90-100 tyś.
Zainteresowały mnie auta Kia Ceed, Xceed, Hundai i30. Czyli raczej kompaktowe. Jeśli macie chęć podzielić się swoimi doświadczeniami i coś poradzić to jestem chętnie posłucham propozycji i waszych opinii.Na przykład zastanawiałem się czy brać skrzynię manualną czy dwu sprzęgłowy automat. Rocznie robię koło 10tys. w tym z 80% to jazda miejska.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

tomasz_pianista

Półtora roku temu kupowałem samochód, więc jestem na bieżąco. Też segment C, czyli wszystkie Golfy, Megane, Corolla, Ceed, Astra itp.

Ogólnie wszystkie modele są podobnej jakości, nie ma co się oszukiwać. Najlepiej jest wybrać jak najnowszy samochód (np.jak ja kupowałem auto, to nie było jeszcze Golfa VIII, tylko VII zaprojektowany w 2013 roku). Czyli np.odpuściłbym Civica, Megane i Peugeot 308, bo zaraz wchodzi mowy model.

Oprócz tego moim zdaniem nie warto pchać się w silniki 3 cylindrowe, jest z nimi więcej problemów. Warto mieć światła LED, bo w Ceed np.są dopiero w wersji L z tego co pamiętam.

Ja wziąłem golasa Corollę w kombi, silnik w miarę daje radę, 1.2 w benzynie manual. Wyszło 76 000, bo w moim wieku to się ma inne wydatki:P ale jest wszystko, Led, android auto,  kamera cofania itd. Jak dużo jeździsz po mieście, to hybryda fajnie się sprawdzi, nie spalisz więcej niż 5 litrów. Z silnikiem 1.8 zmieścisz się w budżecie, tylko hatchback jest mały, zwłaszcza miejsce z tyłu. Kombi to już wielkie auto, największy rozstaw osi w segmencie.

Xceed też fajne auto, tylko musisz wziąć z silnikiem 1.5 turbo, nie wiem ile to wyjdzie, ale może być ciężko w 100k. Jeszcze bardzo fajna opcja to Proceed, trochę szpanerski, ale są dobrze wyposażone. Hyundai odpuść, bo trochę jakość w środku jest słabsza niż w Kia, gorzej też zaprojektowane.

Także Corolla, nowy Golf, Proceed/Xceed, Focus (tutaj 3 gary). Corolla najmniej traci na wartości, zwłaszcza w hybrydzie. No i najpopularniejszy model, więc części i naprawa będą tanie.
Grupa ratowania poziomu.

tomasz_pianista

Pamiętaj, że do ceny zakupu musisz doliczyć lakier, alarm, opony/koła na zimę lub wymiana ma całoroczne, ubezpieczenie + ewentualnie jakieś wyposażenie.

U mnie katalogowo było 72, z ubezpieczeniem, qlsrmem, oponami całorocznymi + pakiet wyposażenia (i felgi zmieniłem) wyszlo 80.
Grupa ratowania poziomu.

Moriarty

Cytat: tomasz_pianista w Lipiec 10, 2021, 09:51Jak dużo jeździsz po mieście, to hybryda fajnie się sprawdzi, nie spalisz więcej niż 5 litrów.

OK, to ja dorzucę parę groszy a propos hybryd, choć nie mam nawet prawa jazdy - a co! :P

Żona jeździ hybrydą, firmową Toyotą RAV4. No i po fakcie wyszło na jaw, a chyba się o tym głośno nie mówi (Ania czytała mnóstwo opinii przed decyzją o hybrydzie), że w Polsce - przy naszych zimach - hybryda ma, że tak powiem, spore minusy ujemne, gdy nie jest garażowana przy temperaturach około zera i poniżej. To warto brać pod uwagę przy decyzji o kupnie.
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

tomasz_pianista

W zimie trudno jest rozgrzać silnik z hybrydy, ale jeździłem sporo Yarisem mojej mamy i nie było żadnych problemów w zimie.

Natomiast na trasy hybryda nie ma większego sensu, zwłaszcza silnik 1.8, wyje i wcale nie jest bardziej oszczędny.

Natomiast ja w ogóle nie lubię automatów/CVT:)
Grupa ratowania poziomu.

cortes

Cytat: tomasz_pianista w Lipiec 10, 2021, 13:29Natomiast ja w ogóle nie lubię automatów/CVT:)
Bo skrzynie CTV można spokojnie porównać do dobrego skutera. Czyli szału nie ma, przy ciut większej prędkości wyje niemiłosiernie. Wiem coś o tym, bo jeżdże firmowym Aurisem. I jeszcze jedno, rzeczywiste spalanie ma mieście oscyluje w granicach 7,9-9 l/100 km. Wyliczenie z tankowania a nie z tego co pokazuje komp. Przyznaje jednak, że automat na miasto jest fajną rzeczą. Pomimo, że wcześniej byłem ortoksyjnym zwolennikiem manuali (prywatne auto mam w manualu). Niemniej jednak, gdyby kiedyś dane mi było zmieniać auto, będę szukał automatu. Oczywiście pod jednym warunkiem. Musi by odpowidniej mocy i pojemności silnik, bym nie miał wrażenia jazdy skuterem, jak w w/w Toyocie.  :D.

audiokawosz

Cytat: tomasz_pianista w Lipiec 10, 2021, 13:29Natomiast na trasy hybryda nie ma większego sensu
Oczywiście że ma tylko hybrydą trzeba się nauczyć jeździć. Mam Priusa . Na autostradzie wycia nie zauważyłem . Za to spalanie tak jest zdecydowanie niskie.
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

masza19

#7
Odpuść Kie...
Toyota (jeśli Ci nie przeszkadza wschodni dizajn) jest ok chociaż ja jestem europejskim patriotą (pod względem wyglądu, azjatyckie poczucie estetyki otwiera mi scyzoryk w kieszeni ;) )
Dzisiaj na bank wchodziłbym w hybrydę. 1,5 roku temu wybrałem diesla ale przez te 1,5 roku oferta hybryd  zmieniła się kolosalnie.

Mój faworyt  U+1F44D





Piterski

Szczerze mówiąc nie specjalnie mam ochotę na hybrydę bo planuje używać to auto, jeśli się tylko da, to nawet 10 - 15 lat. Powinno mi to dać około 200tys. km.
Dlatego nie rozważam wersji hybrydowych z dodatkowym silnikiem elektrycznym.
Zastanawiałem się nad automatem ale tak sobie myślę, że dla mnie bezpieczniejsza będzie wersja manualna bo pewnie wytrzyma więcej niż dwu sprzęgłowa skrzynia automatyczna. Sprzedawcy nie są wstanie nic powiedzieć o przebiegu przy jakim ten automat powinien działać bez zarzutu co nie nastraja mnie do tego rozwiązania pozytywnie.
O Kia słyszałem sporo pozytywnych opinii, ale do Skody zajrzę.
Tak jak wspomniałem nie chcę specjalnie dużego auta więc ograniczam się do hatchbacka.

Oglądałem VW i drogo, a uroku te auta za grosz dla mnie nie mają. Hunday i30 może i byłby i ok ale jak przyrównać wnętrze do KIA to też od niej odstaje, ale fakt jest tańszy. Może jeszcze jakieś marki warto obejrzeć?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

audiokawosz

Toyoty robią po 400 tysięcy i jeszcze są chętni na ich kupno. Rozumiem że znacznie przekraczają budżet.
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

masza19

#10
Cytat: audiokawosz w Lipiec 10, 2021, 18:13
Toyoty robią po 400 tysięcy i jeszcze są chętni na ich kupno. Rozumiem że znacznie przekraczają budżet.
Raczej nie o kasę bo Corolla w hybrydzie zaczyna się w cenniku poniżej 100k

Jechałem raz nad morze Aurisem w hybrydzie śfagra. Pizgnął mi ponad 10l przy 140-150 km/h. Wielki Kodiagu w dieslu przy 180 spala na autostradzie średnio 10. Hybryda jest świetna na miasto ale pamiętajmy, że po mieście jeździmy 90% przebiegu.
Dlatego moim następnym będzie hybryda.


Co do skrzyni, nie mam pojęcia jak się na długich dystansach sprawują skrzynie bezstopniowe z hybryd ale wiem co się dzieje z dwusprzęgłowymi DSG. To są zajefajne skrzynie ale do 150k km. Do aut w leasing na 2-4 lata jak najbardziej, na własność na dłużej... tak sobie. Problem w tym, że wiele modeli samochodów już nie oferuje w manualu  >:(

audiokawosz

To super oferta . Dla mnie nie ma odwrotu od hybrydy . Śmiesznie niski koszt eksploatacji. I tak jak pisałem długowieczność .Producent zaleca wymianę pompy wody przy 200 tysiącach :)
Pisze o toyocie
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

masza19

Cytat: audiokawosz w Lipiec 10, 2021, 18:27długowieczność
Z tym stwierdzeniem to bym jednak poczekał dłuższą chwilę... Długowieczne to były dieasle Peugeota PSV i Mercedesy W124  :)

audiokawosz

Cytat: masza w Lipiec 10, 2021, 18:22Pizgnął mi ponad 10l przy 140-150 km/h
Mi moja trumna w zeszłym roku spaliła znacznie mniej. Fakt że 150 nie cisnąłem. Pamiętaj że każde zdjęcie nogi z gazu odłącza spalinówkę . Umiejętnie jadąc spali Ci 6L  w trasie . Tylko co to za różnica 6 czy 10 . Siłą tych konstrukcji jest niski koszt serwisowy. Klocki tarcze olej . Dobra już nie reklamuje bo mi Japońce nie płacą .
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

EmilioE

Nietypowo: Fiat Tipo 1,4 turbo benzyna. Od 2021 już nie oferowany, ale jeszcze może resztki u dilerów są. Teraz już tylko litrówki są w ofercie. Rozsądna cena, dobre osiągi, cichy, nieprzekombinowany, silnik sprawdzony od lat. Tanie części i serwis. Wyposażenie bardzo fajne, mówię o wyższej wersji. Takie das auto...
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

audiokawosz

Cytat: masza w Lipiec 10, 2021, 18:33poczekał dłuższą chwilę.
Zanim kupiłem swój egzemplarz testowałem kilka innych. Jeden miał najechane 420 tysi i się turlał :D . Oczywiście licznik miał cofnięty ;) Wyszło po sprawdzeniu . Taksiarze zwani złotówkami są dowodem że to tanie wozy.
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

Piterski

Wrzuciłem w konfigurator Corollę i wyszło z 100tys. Czyli max co chciałem wydać a tu jeszcze trzeba pomyśleć o ubezpieczeniu.
Przejadę się obejrzeć. Toyoty mają wzięcie u złodziei i dlatego nie bardzo mi się uśmiechała.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

masza19

Cytat: audiokawosz w Lipiec 10, 2021, 18:36Taksiarze zwani złotówkami są dowodem że to tanie wozy.
Świntoprowda... Na miasto z hybrydą może konkurować jedynie full elektryk  U+1F44D

masza19

Cytat: Piterski w Lipiec 10, 2021, 18:42
Wrzuciłem w konfigurator Corollę i wyszło z 100tys. Czyli max co chciałem wydać a tu jeszcze trzeba pomyśleć o ubezpieczeniu.
Przejadę się obejrzeć. Toyoty mają wzięcie u złodziei i dlatego nie bardzo mi się uśmiechała.
Jak audi Ci pozwoli to poczekaj do stycznia. -20% z cennika za rocznik masz jak w banku.
Pamiętaj tylko, że alufelgi od Toyki to tylko kwestia czasu jak zajumają  ;D

vasa

Cytat: Piterski w Lipiec 10, 2021, 18:42Wrzuciłem w konfigurator Corollę i wyszło z 100tys.
Olej to.
Bierz taksówkę :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Melepeta

A ja taniofil jestem. I preferuję używane samochody (sprzęt audio też). Jak pomyślę, że wydam 100 tys. zł i po wyjechaniu z salonu od razu jestem w plecy kilkadziesiąt tysi, to mi przechodzi chęć na nowe. A do tego co roku dalsza utrata wartości.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

traumeel

Cytat: Piterski w Lipiec 10, 2021, 18:00O Kia słyszałem sporo pozytywnych opinii

Cytat: audiokawosz w Lipiec 10, 2021, 18:13Toyoty robią po 400 tysięcy i jeszcze są chętni na ich kupno.

U mnie są dwa samochody: Toyota Avensis Combi 2009 r., benzyna 1.8, pierwszy właściciel, przejechane trochę ponad 300.000 km i ponadtrzyletnia Kia Optima Combi, benzyna 2.0, pierwszy właściciel, przejechane blisko 150.000 km.
W Toyocie z większych napraw wymieniłem sprzęgło ok. 230.000 km, Optima póki co, bez zarzutu. Oba auta bardzo lubię, zużycie paliwa porównywalne. Na długie rodzinne wypady wygrywa Optima większym komfortem i ilością miejsca w środku, porównywalnym tylko do Superba.

KonradK

Dziwne że tego tutaj nie było:
https://m.cda.pl/video/10748822

Co do hybryd, to pamiętajcie że toyota produkuje je od 1997, dlatego wszystko jest przemyślane, dopracowane. Dwa silniko- generatory i niewysilona benzyna (niezawodny silnik, wtrysk pośredni itp.) są sprzężone z sobą przekładnią planetarną prostą jak budowa cepa. Odpada dużo gratów do zepsucia się: rozrusznik, alternator, rozrząd( łańcuch), sprzęgło, skrzynia automatyczna...
Nie wiem jak reszta producentów, ale wiem że niektórzy robią zwykły samochód i do bagażnika wsadzają baterie i silnik elektryczny, dający napęd na tył. Widziałem jakiegoś peugeota hybrydowego z turbodieslem(!!).
Sam kupiłem używaną ponad dwa miesiące używaną hybrydową toyotę, po tym jak zostawiłem swoje Volvo S80 w dieslu w warsztacie i jechałem uberem priusem. Kierowca powiedział że tankuje LPG za 60zł i na taksie w wawie robi na tym 400km, a prywatnie 460km! Dodatkowo nic mu się nie psuło.

frywolny trucht

#23
Aktualna generacja hybryd Toyoty dopiero wchodzi do Lexusów. Dość śmieszna sytuacja. Dotąd aktualnie sprzedawany Lexus NX ma słabszy, starszy napęd niż generacja Ravki, którą posiadam. A różnice nie są bagatelne. Wycie ( OK- Lex jest lepiej wytłumiany), spalanie, osiągi. Aurisy też mają tą starszą, ale też bodajże nowa Corolla Hybrid w słabszej wersji to ukryta starsza opcja.

Ostatnia zima nie była jakaś dla Eskimosów, natomiast samochód nagrzewa silnik i wnętrze bardzo szybko. Bardzo- ludzie są w szoku. To samo z odparowaniem szyb. Nie spotkałem się dotąd z tak wydajnym samochodem. Acz nie każdy samochód miałem i nie każdy miałem możliwość poobserwować. Może są lepsze.
Ale tak, spalanie zimą jest większe. Pewnie mniej, ale załóżmy, że 1l/100km. Przy czym jak ktoś jedzie samochodem dwa kilometry i zostawia- będzie więcej. Pewnie i 2l/100km między zimą, a latem.

Tutaj dodam, że moja żona jakoś tak w każdym samochodzie ma o wiele większe spalanie niż ja :)

Gdybym zakładał, że kupuję samochód na 10- 15 lat to pewnie bym nie myślał o hybrydzie. Nie wiem. Natomiast takie planowanie wydaje mi się nieco absurdalne. Samochód może mi się znudzić, mogę dostać kryzysu wieku średniego, mogę go rozpieprzyć na słupie, może wyjść z fabryki felerny egzemplarz, który szybciej opchnę, żeby nie osiwieć, może po 3 latach zacząć rdzewieć... cokolwiek. To zlepek mechaniki i elektroniki- zawsze coś może pójść nie tak. Co jeśli za 10 lat producenci w ogóle nie będą już mieli w ofercie czystych spalinówek, a miasta zabronią wjazdu do centrum spalinówkom? Zbyt szybko zachodzą zmiany technologiczne. Za 10 lat ( a co jak szybciej?) może się okazać, że spalinówka się trzyma, ale może się okazać, że to pojazd Flinstonów, którego nikt nie chce. Może rolnik do wożenia się na pole za grosze odkupi.

To Audi nie miało mieć dożywocia? Co to się stanęło się?

p.s. Jest na takie rozważania osobny wątek motoryzacyjny ;) Chyba, że planujesz kupić BMW.

p.s. 2. Sytuacja na dziś jest o tyle dziwna, że wszyscy trąbią, że samochody wychodzą dużo gorszej jakości. Podzespoły sie pierdzielą, bo covid wykończył kadrę pracowniczą. Skoda wynajęła jakieś lotnisko, żeby składować wyprodukowane samochody, które czekają na określone podzespoły. Ludzie fiksują i szukają aut sprzed covid-a, a sprzedawcy- widząc to- podnoszą ceny.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#24
Dodałbym jeszcze, że na dziś trudno zmieścić się w 100 tys za hatchback-a klasy C ( Focus, Corolla, Astra, itp.) z sensownym wyposażeniem i trochę mądrzejszym od podstawowego silnikiem. Być może warto przychylniejszym okiem spojrzeć na "podniesioną" klasę B. Powinna być trochę tańsza, a samochód jest krótszy, poręczniejszy, może się okazać, że ma w kabinie tyle miejsca co hatchback klasy C, oraz większy bagażnik.

Rzuciłem okiem w cennik Toyota Yaris Cross i za 112 koła można mieć po kokardy wyposażoną hybrydę 4 x 4. Wersja Comfort plus pakiet TECH i pakiet Style, co będzie zawierało:

– Podgrzewane fotele przednie
– Przednie i tylne czujniki parkowania
– Układ detekcji przeszkód (ICS)2
– Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
– Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
– Kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (7")
– System multimedialny Toyota Smart Connect®
z kolorowym ekranem dotykowym (9" HD)
– 6 głośników
– Interfejs Apple CarPlay™, Interfejs Android Auto™
(połączenie bezprzewodowe)

– 17" felgi aluminiowe z oponami 215/55 R17
– Światła główne w technologii LED (Bi-LED)
– Światłowód w technologii LED w lampach tylnych
– Sekwencyjne światła kierunkowskazu tylnego (LED)
– Przyciemniane szyby tylne
– System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
– Podsufitka w kolorze czarnym

Zwykła benzynka w manualu 1.5 Dynamic Force 125 KM 6 M/T w tej wersji i z tymi pakietami: 88 koła.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93