Dociski i stabilizatory

Zaczęty przez GregWatson, Wrzesień 14, 2014, 23:11

Poprzedni wątek - Następny wątek

Kangie

W końcu ruszył u mnie projekt i co najważniejsze - wdrożenie outerringu do płyt winylowych. Zrobiliśmy tooling trzymający stalową płytę w ryzach. Poszliśmy na maksa z ilością sztuk, zaprzęgnęliśmy do tego odbróbkę CNC, został najważniejszy kształt do wykonania czyli linia bliska igły gramofonowej. Czyli jest jeszcze ryzyko niepowodzenia, ale ilość sztuk do testów jak widać spora.
Stal austenityczna, kwasoodporna, nie reagująca na żadne magnesy. Trzymcie kciuki by się udało ;)

wiki

Kangie, jesteś szalony.... 😀😀😀
Powodzenia, powodzenia w projekcie.... 😀
Trzymam kciuki..... 👍👍👍
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

il cattivo

Łukasz super inicjatywa! Znając Twoje zamiłowanie do szczegółów, to będzie bardzo dopracowany projekt.
Jeśli będziesz potrzebował ochotników na testy, to kontakt do mnie masz ;)

wiki

Cytat: il cattivo w Sierpień 13, 2021, 20:00Znając Twoje zamiłowanie do szczegółów, to będzie bardzo dopracowany projekt.
Też tak sobie pomyślałem.... ale jakoś w słowa nie obrałem... 😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

ziko369


EmilioE

ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

Kangie

#182
Panowie, czas chyba powiedzieć "Dość!" i przestać lecieć w przysłowiowego CH. To żart Prima Aprilisowy - spóźniony. Co prawda to mój projekt z firmy w której pracuję, ale nie przełoży się wprost na wykonanie outerringu. To pierścienie do zbiorników hydraulicznych, co prawda średnice zbliżone, aczkolwiek większa grubość przekroju jak na typowy outerring. Dużo by trzeba było jeszcze zdjąć materiału, żeby geometrycznie i wagowo podpasował. No i materiał nie taki jak trzeba. Ferrmagnetyk lubiący magnesy.

Rozmawiałem z tokarzem o outerringu. Jest to do zrobienia, ale przy jednej sztuce całkowicie nieopłacalna sprawa. Sam materiał żeby pozyskać, to już koszt (pomijam kwestię czy materiał wyjściowy to rura czy płyta/blacha), nie mówiąc o precyzyjnej technologii, żeby uzyskać pożądane odchyłki płaszczyzny (0,1mm) oraz bicia promieniowego i osiowego rzędu 0,02 nawet do 0,05mm. Żeby uzyskać takie odchyłki maksymalne i nie pokaleczyć powierzchni uchwytem tokarskim czy to trój- czy czteroszczękowym, trzeba wykonać oprzyrządowanie - pakiet pierścieni / krążków technologicznych, co zajmuje czas i pieniądz.

Miniabyr już kiedyś pisał w wątku o moim protraktorze DIY jak rozmawiał z P. Zontkiem. I podobne są spostrzeżenia.

Zatem Panowie, sorry że Was wkręciłem. Projekt mój, wdrożenie moje, ale nie moje prywatne i niestety nie do gramofoniarstwa. Wybaczcie, ale chciałem troszkę rozruszać Dział Analogu / DIY  ::)

EmilioE

Żartownik z Ciebie!  :D
Trudno, będzie sobie igiełka jeździć z góry na dół.
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

elem

Należy się samobiczowanie i filmik z tej operacji na forum!

dobrze, że docisk do mycia, to nie był żart  :P
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

miniabyr

#185
No żartowniś jeden ! A zapewne podniósł ciśnienie kilku maniaków . Miałe dwa razy na dłużej do czynienie z takim zewnętrznym dociskiem i szczególnie jeden raz zrobiło  to na mnie olbrzymie wrażenie. To działa super tylko musicie mieć cierpliwość . Najlepszy z tych które sprawdzałem to był outring VPI do ich gramofonów . Bajka i przyjemność w zakładaniu. To wtedy również przekonałem się jak on wpływa na ustawienie poprawnego azymutu robiąc pomiar bez i z outringiem . Niestety cena np Clearaudio to 6000 zł.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

audiokawosz

Zapewne też wpływa na zużycie łożyska . Do swojego DD bym go nie założył. Do idlera też bym miał obawy.
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

audiokawosz

#187
Z dociskami podobnie. Ciężkiego boję się używać . Mam lekkie dociskające na szpindel . Unieruchamia płytę bardzo dobrze. Za to dźwięk z nim zupełnie mi się nie podoba. Robi się za sterylny.
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

il cattivo

Cytat: Kangie w Sierpień 14, 2021, 08:46To żart Prima Aprilisowy - spóźniony.

To Ci łobuz :D

masza19

Ansuz Darkz Record Stabilizer
Z tytanowymi kulkami (po uj tam tytan?  :o )
Za jedyne (w zależności od wersji)
Prices:
d•tc: €4,000
T2: €5,400
T2 Supreme: €6,700


masza19

Ja się więc pytam... Ile musi kosztować gramiak do tego docisku?  ;D ;D ;D

GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

vasa

Cytat: masza w Październik 29, 2021, 12:35
Ja się więc pytam... Ile musi kosztować gramiak do tego docisku?  ;D ;D ;D
Nie wiem. Ale to jedna z tych firm audio które najbardziej lubię. Same najważniejsze elementy; dociski, stopki, kable zasilające.
To nie jest dla tych co mają kiepski słuch albo mało rozdzielcze systemy [emoji21]
https://ansuz-acoustics.com/products

Wysłane z mojego LM-G850 przy użyciu Tapatalka

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

GB

#193
Cytat: vasa w Październik 29, 2021, 13:06
Cytat: masza w Październik 29, 2021, 12:35
Ja się więc pytam... Ile musi kosztować gramiak do tego docisku?  ;D ;D ;D
Nie wiem. Ale to jedna z tych firm audio które najbardziej lubię. Same najważniejsze elementy; dociski, stopki, kable zasilające.
To nie jest dla tych co mają kiepski słuch albo mało rozdzielcze systemy [emoji21]
https://ansuz-acoustics.com/products

Wysłane z mojego LM-G850 przy użyciu Tapatalka
Kable też sprzedają?

PS.

Są kabelki, pewnie w tej samej rozsądnej cenie co dociski.

______________
Pozdrawiam
Grzegorz
______________
Pozdrawiam
Grzegorz

audroc

Witam
Przeczytałem cały ciekawy temat i chciałbym sie podzielić swoimi doswiadczeniami na temat docisku.
Na wstępie powiem że uparłem sie na jego stosowanie, miałem sporó różnych w różnych gramofonach.
Moim zdaniem wpływ docisku słychać dopiero przy bardzo drogich wkładnach MCLO, szczególnie na najlepiej nagranych płytach, gdzie kazde wybrzmienie nabiera precyzji, zmniejsza sie bałagan itp.
Ale mój wpis dotyczy bardziej technicznego rozwiązania problemu z unoszącymi sie krawędiami płyt na skutek obrazowanego tu docisku w części środkowej maty. jak widać na fotkach całkowicie płaska mata (moja to plaster winyla) niweluje ten problem.
nawiasem mówiąc ostatnio modne rozwiązanie w bardzo drogich gramofonach, gdzie zamiast maty skleja sie na stałe podobny płat winylowy na ciezki metalowy talerz.
Ciekaw jestem waszych opinii co do zarówno winylu jako maty, ale też docisku w różnych konstrukcjach gramofonów.
Pozdrawiam.

Pboczek

Chyba z bardzo drogimi wkładkami mc to przesada. Jeżeli zestaw jest dobrany, stoi, nie kiwa się, to docisk słychać także przy wkładkach mm. Ogólnie dociski słychać, a producenci pewnych gramofonów sprzedają karuzele z fabrycznymi.

Co do wklejania płyt na talerz nie słyszałem. Oracle przykleja swoją kauczukowo/gumową matę, lecz nie chodzi tu krawędzie płyt tylko o "właściwości soniczne".

Płyta na zdjęciu może być wygięta i wtedy docisk to pogłębia, a potrzebny jest outring lub prostownica. Ogólnie to masz na Thorensie niezbyt lekki docisk. Ja bym nie nadwyrężał tego silnika, zwłaszcza że taki sam skutek można uzyskać stosując inne, lżejsze.

Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

audroc

Cieszę się że z Twojego wpisu, ale troszeczkę się nie zrozumielismy:
- mam właśnie firmowy komplet gramofon/docisk
- chodziło mi właśnie o własciwości soniczne tych wklejanych warstw, jak przypomnę sobie model to wkleję info
- zamiast stosowania dodatkowych urządzeń tak sobie wyglądających podczas pracy typu te prostujące płyty, lepiej zastosować właśnie płaska matę. Są nawet takie z metalowym środkiem pod docisk np. Marantza dostepne w tej chwili na Allegro.
Co do ciężaru docisku ciekaw jestem innych opinii. Na chwilę obecną "sonicznie" jest mi super z tym firmowym ciezkim i podpieram sie opinią innego forumowicz że przy ciężkim 3-5 kilogramowym talerzy dodatkowe 0,5 kg niewiele złego wniesie.
Inna sprawa to kilka osób pisało że taki docisk zaburza konstrukcję i zamysł producenta. Tu się nie zgodzę- po założeniu docisku cały talerz łącznie z ramieniem ida proporcjonalnie o mm czy 2mm do dołu. Dodatkowo są przecie spięta stalowym naciągiem, tworząc konstrukcyjna całość.
jeśli chodzi o brzmienie to ewidentnie z takim dociskiem i matą poprawia się precyzja wybrzmień, bez utraty ciepełka i wokali, nie mówiąc juz o prostym ułożeniu płyt.

audroc

"...Talerz gramofonu Pro-Ject X-tension 9 wykonano ze stopu na bazie aluminium. Pro-Ject nie podaje jego składu, jedynie informuje o długim czasie poświęconym na znalezienie optymalnych proporcji.

Metal wytłumiono na dwa sposoby - od spodu, w wyfrezowanym blisko obrysu wgłębieniu, umieszczono termoplastyczny elastomer (TPE), najprawdopodobniej Sorbotan; od góry tłumi drgania mata z winylu, wykonana z poddanych recyklingowi czarnych płyt, spieczona z talerzem w wysokiej temperaturze...".

Pboczek

To że docisk ma logo Thorens, nie znaczy że pasuje do TD160. To nie jest lekki docisk, ja bym nie obciążał silnika, skoro są lżejsze rozwiązania.

Efekty soniczne mat trzeba osłuchać samemu, co firma, producent, to inne patenty, nie znaczy lepsze. 
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

tomasz_pianista

Docisk nie jest żadnym obciążeniem dla silnika, przecież to napęd paskowy. Natomiast środek ciężkości zawieszenia Thorensa nie jest na szpindlu, tylko raczej pomiędzy ramieniem a szpindlem.

Dlatego jak dodajemy ciężki docisk, to zawieszenie po pierwsze za dużo schodzi na dół, po drugie jest krzywo wypoziomowane.

Najlepiej ustawiać zawieszenie razem z dociskiem, ja w starym TD160 miałem twarde sprężyny od Linna, które bardzo dobrze sprawdzały się razem z dodatkowym dociskiem.
Grupa ratowania poziomu.