Zakup nowego auta

Zaczęty przez Piterski, Lipiec 10, 2021, 08:58

Poprzedni wątek - Następny wątek

rudy-102

Cytat: Ape w Lipiec 15, 2021, 20:04Wtedy też będziemy zarabiali te 5-6 x więcej, więc to nie problem.
Wcale nie. W cenie paliwa około 80% to różne podatki. W pądzie na razie chyba tylko VAT. Jak wszyscy będą zmuszeni przesiąść się na elektryki to automatycznie spadnie sprzedaż paliw. W budżecie i to w każdym europejskim kraju nagle zabraknie miliardów, które tak łatwo wpływały. Wtedy zaczną podnosić ceny prądu.

Co do smrodu i emisji ciepła to się zgadzam.

rudy-102

Cytat: Piterski w Lipiec 15, 2021, 20:07Benzyna i inne ropopochodne nie będą coraz tańsze.
Oczywiście, że nie będą bo ich cena będzie sztucznie zawyżana do bardzo bolesnego poziomu, tak że nawet ostatni twardziele zmiękną.

rudy-102

Cytat: Piterski w Lipiec 15, 2021, 20:07o paliwach kopalnych, których sobie sam nie wydobędziesz.
O właśnie. A prąd teoretycznie możesz sobie sam wyprodukować np. na dachu. I tym momencie pomysłowi politycy wpadają na pomysł, że za prąd który sam wyprodukujesz i sam zużyjesz musisz zapłacić podatek. Fajne?

traumeel


Piterski

#54
Cytat: rudy-102 w Lipiec 15, 2021, 22:36O właśnie. A prąd teoretycznie możesz sobie sam wyprodukować np. na dachu.
Dlatego rozwiązaniem są ogniwa paliwowe na wodór, który nie jest spalany tylko zamieniany w aucie na energię elektryczną. Ta zaś napędza silniki elektryczne takiego auta. Toyota Mirai, Hyundai Nexo wprowadzają niż II generację aut, a koleni duzi gracze też się do tego przymierzają.
Prąd z paneli słonecznych i wiatraków nie trzyma parametrów i trzeba go prostować poza tym nie zawsze jest wtedy kiedy możesz go wykorzystać, ale w Kalifornii już testują małe "przydomowe" wytwórnie wodoru zasilane z takich zródeł prądu, a tak zmagazynowany wodór możesz wykorzystać wtedy kiedy go potrzebujesz nie kiedy jest tylko słońce lub wiatr.

https://club.autodoc.pl/magazin/top-6-aut-na-wodor#Zasada_dzialania_samochodu_napedzanego_wodorem
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Z tego co kojarzę akumulatory litowo- jonowe w samochodach składają się z szeregu osobnych cel, połączonych ze sobą szeregowo. Nie trzeba wyrzucać całego magazynka, wystarczy usunąć uszkodzony moduł. Inna sprawa, że kilka razy one dają się regenerować zanim wyzioną zupełnie ducha.

https://www.auto-swiat.pl/dobry-warsztat/porady-dla-kierowcow/akumulatory-do-aut-elektrycznych-czy-rzeczywiscie-sa-tak-drogie-i-niebezpieczne-jak-o/nyysvhv

"W praktyce okazuje się jednak, że akumulatory wytrzymują znacznie dłużej, choć w znacznej mierze rzeczywista ich trwałość zależy też i od sposobu eksploatacji. W przypadku popularnych hybryd, np. Toyot Prius poprzednich generacji znane są przypadki uzyskiwania przebiegów przekraczających 700 000 km na fabrycznym akumulatorze, bez spadku jego parametrów w sposób utrudniający eksploatację. W przypadku aut z napędem w pełni elektrycznym rzeczywiste wyniki w dziedzinie trwałości też wyglądają całkiem optymistycznie."

https://globenergia.pl/jak-wyglada-recykling-akumulatorow-litowo-jonowych-lepiej-niz-nam-sie-wydaje/

Jak już się ogarniemy z kopalniami, prądem, wodorem- przyjdzie czas na opony, które nie tylko hałasują, ale ścierając się zostawiają rakotwórczy pył, który się unosi i który wdychamy.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

W mojej Ravce też aku jest pod kanapą. Naprawa wygląda na dość prostą. Ciekawe jak w full elektrykach, gdzie baterie są większe i rozłożone na podłodze karoserii.

https://www.youtube.com/watch?v=bqj0XKdlGzY
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

jjacek

Nie znam konca tej historii :-\
Jaki zostal dokonany wybor samochodu???

frywolny trucht

W sumie to rzeczywiście się rozeszło po kilku wątkach. Kia Ceed GT Line w trzecim najszybszym kolorze błękitnym. Z placu. Nie wiem jaki silnik.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Melepeta

Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Piterski

Kia Ceed 1.4 T-GDI rocznik 2020. Na wersje sportowe się nie porywałem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

jjacek

Sprawdzilem jak to wyglada . Calkiem , calkiem .. gratki i oby sluzyl bezawaryjnie dlugie latka :np:

Piterski

Dzięki  :), liczę na to, że posłuży.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

ziko369

Piotruś, ile taka przyjemność jeśli można wiedzieć?
Muszę też coś zakupić...

dyletant

W walucie forum jeden albo parę dobrych wzmacniaczy :D.

Wdzięczne autko. Skoro nie sportowe to można w spokoju muzyka się delektować.
Może będzie wątek jak doposażyć aby wyszla  KiaAudio dla audiofila.

Kangie

Cytat: Piterski w Lipiec 16, 2021, 09:27Dlatego rozwiązaniem są ogniwa paliwowe na wodór, który nie jest spalany tylko zamieniany w aucie na energię elektryczną.
Warto uściślić tę wypowiedź, bo jest jeden błąd. W ogniwie paliwowym wodór jest utleniany, czyli w mowie potocznej - spalany. Produktem utleniania wodoru jest woda / para wodna, czyli rzecz jak najbardziej przyjazna atmosferze.
W latach 90-tych zajmowałem się chwilowo zagadnieniami "Fuel cell modelling", zatem nie przechodzę wokół takich tematów obojętnie.
Problemem jest pozyskiwanie i magazynowanie wodoru. A jeszcze większym problemem jest całkowite uniezależnienie się od ropy naftowej.

P.S. Gratulacje z okazji zakupu nowej fury. Szerokości i radości z jazdy. Jak to mówią "Freude am fahren"!

GB

Cytat: Kangie w Sierpień 02, 2021, 23:21
Cytat: Piterski w Lipiec 16, 2021, 09:27Dlatego rozwiązaniem są ogniwa paliwowe na wodór, który nie jest spalany tylko zamieniany w aucie na energię elektryczną.
Warto uściślić tę wypowiedź, bo jest jeden błąd. W ogniwie paliwowym wodór jest utleniany, czyli w mowie potocznej - spalany. Produktem utleniania wodoru jest woda / para wodna, czyli rzecz jak najbardziej przyjazna atmosferze.
W latach 90-tych zajmowałem się chwilowo zagadnieniami "Fuel cell modelling", zatem nie przechodzę wokół takich tematów obojętnie.
Problemem jest pozyskiwanie i magazynowanie wodoru. A jeszcze większym problemem jest całkowite uniezależnienie się od ropy naftowej.

P.S. Gratulacje z okazji zakupu nowej fury. Szerokości i radości z jazdy. Jak to mówią "Freude am fahren"!

Takie buty.
https://youtu.be/HOZaXRB0pv4

PS.
I co z rolkami?




______________
Pozdrawiam
Grzegorz
______________
Pozdrawiam
Grzegorz

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Kangie

Cytat: GB w Sierpień 03, 2021, 08:29Takie buty.
https://youtu.be/HOZaXRB0pv4

PS.
I co z rolkami?
Otóż to, najczystsza woda, o ile rura odprowadzająca będzie czysta ;)

Rolki załatwione. Gość zwlekał dobę z odpowiedzią. Zaproponowałem partycypację w kosztach, ale nie dopłatę w kwocie przez niego podanej. Zaproponował dopłatę 80zł. Zgodziłem się i zrobiłem przelew. Rolki rewelacyjne, trzymają stopę nawet bez zawiązywania sznurówek, bez zapinania klamr - a po ich zapięciu - sama przyjemność z jazdy. Stary model Seba GT80. Wyzwanie - czeka mnie praca nad lepszą techniką jazdy, bo one umożliwiają wręcz wszystko.

Piterski

Cytat: ziko369 w Sierpień 02, 2021, 20:15
Piotruś, ile taka przyjemność jeśli można wiedzieć?
Muszę też coś zakupić...
Koszt zależy przede wszystkim od wersji silnikowej. Ja przyjąłem założenie iż w rachubę nie wchodzą silniki 3 cylindrowe i pojemności rzędu 1 litra. Tak więc z pułapu 60 tys przeszedłem na około 80 tys.
Potem to już kwestia dodatków w tym konkretnym przypadku trafiłem na auto z ceną wyjściową 87 tys.
Z tym, że widziałem jeszcze bogatszy czyli max co KIA oferuje z elektronicznymi zegarami w manualu za około 80 tys.
Jedyna wada to kolor biały, który ja jeszcze bym przełknął, ale zegarów elektronicznych nie chciałem. 
Z konkurencji oglądałem VW Golf ale tu cena przekraczała 114 tys więc znacząco ponad to co byłem wstanie jakoś udźwignąć. Część wziąłem w kredycie. Do tego wynegocjowałem przystępną polisę ubezpieczeniową i GAP na 5 lat.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

muda44

Cytat: Piterski w Sierpień 03, 2021, 11:49
Cytat: ziko369 w Sierpień 02, 2021, 20:15
Piotruś, ile taka przyjemność jeśli można wiedzieć?
Muszę też coś zakupić...
Koszt zależy przede wszystkim od wersji silnikowej. Ja przyjąłem założenie iż w rachubę nie wchodzą silniki 3 cylindrowe i pojemności rzędu 1 litra. Tak więc z pułapu 60 tys przeszedłem na około 80 tys.
Potem to już kwestia dodatków w tym konkretnym przypadku trafiłem na auto z ceną wyjściową 87 tys.
Z tym, że widziałem jeszcze bogatszy czyli max co KIA oferuje z elektronicznymi zegarami w manualu za około 80 tys.
Jedyna wada to kolor biały, który ja jeszcze bym przełknął, ale zegarów elektronicznych nie chciałem. 
Z konkurencji oglądałem VW Golf ale tu cena przekraczała 114 tys więc znacząco ponad to co byłem wstanie jakoś udźwignąć. Część wziąłem w kredycie. Do tego wynegocjowałem przystępną polisę ubezpieczeniową i GAP na 5 lat.
Nie pchaj się w 1l , PSA nowe 1,2 TURBO mogą być dobrym wyborem . Zwróć uwagę na C4 . Bardzo komfortowe zawieszenie  od  wersji wyposażenia drugiej od dołu. Tylko zapomnij w tych małych silniczkach o eco spalaniu przy dynamicznej jeździe .

vasa



Cytat: muda44 w Sierpień 03, 2021, 21:28
Nie pchaj się w 1l , PSA nowe 1,2 TURBO mogą być dobrym wyborem .
A mnie się wydawało że jak kupuję auto z silnikiem 2.0 zamiast 3.2 albo 4.0 to taki eco jestem.
Ewidentnie nie nadążam [emoji15]

[emoji486][emoji1660]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

muda44

Cytat: vasa w Sierpień 03, 2021, 22:59


Cytat: muda44 w Sierpień 03, 2021, 21:28
Nie pchaj się w 1l , PSA nowe 1,2 TURBO mogą być dobrym wyborem .
A mnie się wydawało że jak kupuję auto z silnikiem 2.0 zamiast 3.2 albo 4.0 to taki eco jestem.
Ewidentnie nie nadążam [emoji15]

[emoji486][emoji1660]


A po co Ci do miasta 2.0?
1,2 Pure Tech w zimie po około 3km już jest rozgrzany. Do tego automat w mieście - rewelacja.
Miałem kilka miesięcy Clio 4 z 1,2 turbo i skrzynią EDC. Jazda po Wrocławiu to była czysta przyjemność. Tu BMW 530D Touring takim klocem był. Role odwróciły się na autostradzie.

ziko369