Maty i slipmaty

Zaczęty przez GregWatson, Sierpień 17, 2014, 11:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Ponad 1,5 kg może być wyzwaniem dla łożyska. Szczególnie gdy zakładamy już jakiś solidny wagowo docisk. Widziałeś jak znosi próbę czasu taka oryginalna mata? Jestem bardzo ciekaw jak się utlenia ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GregWatson

Oglądam te maty miedziane, które są dostępne na necie. Przyznam się że wyglądają różnie.  Trzeba było by spytać się jakiegoś fachowca znającego się na metalach czym można taką matę zabezpieczyć.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Pboczek

Jestem ciekawy o co chodzi z tą miedzią, to odwrotny kierunek w stosunku do takiego np. akrylu na talerzu. Na myśl przychodzi tylko ekranowanie. Wydaje mi się to jakieś mało przyjazne dla płyt. Chyba że to ma być jedna z warstw?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

GregWatson

Firma Micro Seiki zrobiła matę miedzjaną do wszystkich gramofonów swoich z najwyższej półki. Gramofony te mają wytrzymałe specjalne zawjeszenia oraz odpowiednie łożyskowanie.

Same talerze w nich ważą po kilka, kilkanaście kilo.

Po zrobieniu tej maty będę miał trochę zabawy przy testowaniu slipmat bowiem do dyspozycji będę miał kilka: akrylowa,  grafitowa, miedziana i może mi się jeszcze innego uda pożyczyć do testów np. karbonową.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Bacek

Cytat: Pboczek w Listopad 21, 2022, 21:02Na myśl przychodzi tylko ekranowanie.
Przy metalowym talerzu to pod kątem ekranowania taka mata nic już nie wniesie. Może gdyby była ze stali węglowej, co z oczywistych względów jest niemożliwe. Ot złote a skromne i dodatkowo ciężkie.

GregWatson

Micro wypuściło jeszcze slipmatę wykonaną ze skórki kangura.

Trochę tego i trochę tamtego też.

Pboczek

Mieli fantazję w tym Micro.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

GregWatson

Taka dziwna bo idzie na talerz z pompą ssącą.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Piterski

Miedziana faktycznie zniweluje działanie pompy ale ta kangurza jakoś tak mi kształtem pasuje pomiędzy uszczelki.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Tak dokładnie jest. Ponieważ talerz wyposażony  jest w uszczelki wymyślono żemata będzie miała właśnie taki kształt.




Trochę tego i trochę tamtego też.

miniabyr

Ja poluję na outring Kenwood  ds20 . Miałe , używałem , działa zaskakująco tak, że szczeka opada ze zdziwienia.  Niestety drogie jest jak piorun . Współczesne wersje nie są wcale tańsza.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

krzysiow122

Witam - temat maty miedzianej był szeroko rozpatrywany na forum "lencoheaven" - nie pamiętam tylko jak ta zakładka się nazywała. Tam robi je i sprzedaje ktoś z Tajwanu lub Australii. Z tego co pamiętam to ta mata nie jest jednolita w swojej grubości, oraz ma nawiercone otwory w kształt ślimaka, ponoć bardzo dobrze redukuje to nie pożądane rezonanse. Byli też tacy, którzy kupili blachę i próbowali je robić, tylko mieli problemy z zachowaniem idealnej prostości. Może trzeba by ją prostować tak jak się robi blachy mechanizmów w dużych zegarach (jest to jak by ściskane między dwoma elementami z dużą ilością kolców). Na tym forum wszyscy chwalili te maty.
DIY Klon Sun Audio 2A3/6sn7,  Monobloki DIY SET 300B/6SN7,  kolumny DIY Audio Nirvana Super 10" i CASTLE ISIS; CD  Grundig 8400 MK II,   Lenco L-75 Mod - Nuda Mini, Ad Fontes - Dl 110,  PC audio: HP 5740 Daphile -> DAC PCM 1794 + XMOS U8, RPI4/AlloBoss 1.2

GregWatson

Właśnie matę z akrylu mam w części środkowej tam gdzie zachodzi label wyfrezowaną w postaci ślimaka. No chyba że chodzi o całą powierzchnię maty.
Trochę tego i trochę tamtego też.

wiki

Cytat: miniabyr w Listopad 22, 2022, 16:03
Ja poluję na outring Kenwood  ds20 . Miałe , używałem , działa zaskakująco tak, że szczeka opada ze zdziwienia.  Niestety drogie jest jak piorun . Współczesne wersje nie są wcale tańsza.
O coś od Kenwooda.....
Mam i odtwarzacz, mam i integre dual mono.... 😀
A! I mam jeszcze odtwarzacz kasetowy....
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

wiki

Moim zdaniem mata miedziana (oprócz innych możliwości, np. wyciszanie rezonansów) przede wszystkim chroni wkładkę od wszystkich zakłóceń od napędu (silniki, itp. które mogą znajdować się pod płytą.
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

GregWatson

Temat lekko zapomniany ale pozwolę sobie wrzucić parę swoich zdań.

Szykuje się dłuższy artykuł o tym zjawisku ale mam na początek do wszystkich gorącą prośbę a mianowicie czy możecie skrobnąć czy korzystacie z tego typu akcesorium i co to jest?
guma, metal, szmata😀 czy futerko z kota? Tak trochę żartobliwie ale chciłbym się dowiedzieć jak duże jest to zjawisko i na czym najlepiej wam to wychodzi bez uzasadnienia. Jeśli nie korzycie napiszcie że tak właśnie jest.
Będę zobowiązany i zapewniam, że ten temat rozwinę.
Trochę tego i trochę tamtego też.

il cattivo

Korzystam, gruba guma ze względów technicznych.

vasa

Używam takiej z twardej gumy.
Kilka miękkich próbowałem (korek, filc, jakaś gąbko/mata syntetyczna) ale było albo gorzej, albo nielepiej. To została firmowa.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Firmowa guma dość miękka.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

U mnie firmowa do gramofonu Oracle, raczej twarda. Zalecają by była trwałe przyklejona do talerza i ma na sobie warstwę kleju pod taśmą 3M.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

moon

z nowym Pioneerem fabryczna guma, raczej grubsza. w Fonciaku mialem jedynie taka przyklejana na talerze od Pawla Zontka.
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Pboczek

U mnie to taka guma nie małej grubość.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

dyletant

Ja mam W-Mat akrylową o grubości 3mm w kolorze niebieskim tj Darkblue.

Świetnie się komponuje z niebieskim podświetleniem gramofonu. I dźwięk nie jest zmiękczony przez firmową gumową matę.

sheykk

Taki zbieg okoliczności kolega przyniósł takie dwie karbonowe maty naklejone na jakieś pcy?.
Co to warte jeszcze nie wiem, nigdy nie używałem Yamaha ma taką solidną gumę.

GregWatson

No właśnie dziś odbieram dwie maty przesłane mi do przetestowania - węglowa i grafitowa. Stąd było moje pytanie. Później wrzucę fotki.
Zapowiada się długie testowanie.
O wynikach oczywiście powiadomie w odpowiednim czasie. Bardzo dziękuję za pomoc i odpowiedzi. Zobaczę co z tego całego wyjdzie.
Trochę tego i trochę tamtego też.