Poszukuję modelu kolumny po numerach zwrotnicy TONSIL

Zaczęty przez m.kowalski, Luty 07, 2021, 21:47

Poprzedni wątek - Następny wątek

tomcio

Zwrotnica zwrotnicą ale w tej Wrześni montowali sobie co i jak chcieli.

Ze strony unitraklup.pl masz np taki cukierek jak ZGC-50-8-44 (na średniotonowym dodatkowe kondensatory, czyli zwrotnica mogła być uniwersalna do kilku kolumn):

Piterski

Cytat: tomcio w Luty 09, 2021, 00:23[...]zwrotnica mogła być uniwersalna do kilku kolumn
Czyli już wiadomo dlaczego grało to tak jak grało, zazwyczaj tragicznie? Może jednak konstruktorzy nie byli tak leniwi i zwrotnice były modyfikowane pod nowe modele głośników różniących się parametrami? Nawet w kolumnach Electro Voice Delta były wprowadzane zmiany i w pojemności kondensatorów i w wielkości cewek. Inna sprawa, że tylko na papierze bo do montażu wewnątrz szły identyczne cewki nie różniące się miedzy sobą wyglądem i parametrami.

Zwrotnica to filtr elektryczny i jej parametry powinny być dobrane pod konkretny głośnik i założone częstotliwości "cięcia". Czyli skoro nie mamy wiedzy i możliwości dokonania pomiarów to nie powinno się stosować przypadkowych głośników. Obudowa jej pojemność też ma znaczenie bo wpływa na charakterystykę pracy przetwornika itd.

Dlatego nie rozumiem co nasz kolega chce zrobić, sklecić coś przypadkowego czy zbudować klon kolumn Tonsila.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

tomcio

Myślę, że chodzi tu o sklecenie czegoś przypadkowego tak jak nasz rodzimy producent robił. Ale wtedy dobry efekt można uzyskać metodą prób i błędów.

Wszyscy nasi producenci sprzętów z dawnych lat robili jak mogli i z tego co akurat było pod ręką.
Proponuję ustawić naciąg sprężyny antyskatingu w "kultowym" GS-424 ADAM zgodnie z serwisówką. Każdy ADAM, którego miałem w rękach miał przestawione to ustawienie już jak wychodził z "fabryki" - instrukcji nie zmieniono chyba do końca produkcji. Problem polegał na tym, że stosowano inne sprężynki niż pierwotnie założono.