Reed Muse 1C napęd idlerowy lub paskowy

Zaczęty przez jafi, Wrzesień 27, 2021, 10:45

Poprzedni wątek - Następny wątek

jafi

Cytat: TomFon2017 w Czerwiec 06, 2022, 21:05
Tak z ciekawości - jak zmieni się brzmienie po założeniu tradycyjnej gumowej maty ??? na plus czy na - ?
...... i założeniu docisku w granicach 550g..?
O dociski mnie nie pytaj - nie używam.
Natomiast gumowe maty leżą na półce, bo te ze skóry grają wg. mnie lepiej. Nie ma powrotu do gumowych.
Oryginalna Reeda też jest ze skóry, ale cieńszej i dźwiękowo odstaje na niekorzyść od tej grubszej, którą używam.

TomFon2017

#151
OK - dzięki ;).. ale u mnie jest odwrotnie, może to moje uszne preferencje, bo każdy ma swoje ;D
..... by uzasadnić - po założeniu docisku 533g w moim gramofonie dzwięk staje się głębszy, jakby bardziej soczystszy.
Mój syn z uchem dużo młodszym też to potwierdził, ale...........słucha muzyki tylko z komórki jak większość młodego pokolenia >:D więc może to tylko brak tzw. punktu odniesienia !!!
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

jafi

Filmik żyje własnym życiem. :)
Nawet jednego lajka dostał. ;)
Dużo, czy mało - nieważne.
Dla mnie pokonanie następnej bariery - zamieszczania filmików w necie.  :pij:

Od rana Michel Legrand/Phil Woods.
Zwraca uwagę, bo dobrze nagrana.
Muzyka, której rzadko słucham. Ociera się o easy listening, sound track z "Ekstradycji", ale także o ambitny jazz + adaptacja Claude`a Debussy "Claire de Lune".
Polecam!


Piterski

Tak się zastanawiałem nad tą regulacja azymutu za pomoca tej wajchy.
Nie widziałem tego mechanizmu na żywo ale wolał bym takie rozwiązanie na zasadzie śruby mikrometrycznej z duża dokładnością wykonania i pasowania i skalą. Do azymutu machanie wajchą nie jest konieczne powinno się go ustawić raz, a dobrze.

Jacku nie traktuj tego co napiszę jako czepialstwa ale miałem rację, że zmiana wysokości kolumny ramienia, w tym konkretnym przypadku, to jest bardziej bajer niż regulacja. Na filmie doskonale pokazałeś to o czym pisałem, że to ramię pływa góra dół.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

TomFon2017

#154
W całej rozciągłości tego problemu zgadzam się z PITERSKIM U+1F44D choć ramię z jego regulacją wygląda bajerancko!!!, ale dlaczego tak buja - może docisk by coś zmienił ?
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Pboczek

Więc Piotr by nie chciał takiego ramienia i TomFon. 😮

Dlaczego regulacja VTA jest bajerancka? Prosto się to robi, szybko i skutek jest jak trzeba. Azymut wajchą ustawiasz, zostawiasz i zapominasz. Nie sądzę żeby to się rozkalibrowywało. Co Wam nie pasuje? 🙄
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

TomFon2017

Masz chyba rację, czepiamy się jak prawdziwi POLACY - wchodzę pod stół i szczekam...Dzięki za połajanki :(
Pozdrawiam :)
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

jafi

Ziarna nieufności padły na glebę. Co wyrośnie? ;)

Tymczasem nie miałem do tej pory okazji tak regulować ramieniem w czasie odtwarzania płyty (słyszeć co robię) w gramofonach, które posiadałem, posiadam, tak jak w Reed 3P. A trochę ich było/jest. Tu wyliczanka... w pamięci. 8)

Słucham jazzu z rana: Clifford Brown Max Roach


Piterski

Cytat: Pboczek w Czerwiec 07, 2022, 21:42Dlaczego regulacja VTA jest bajerancka? Prosto się to robi, szybko i skutek jest jak trzeba. Azymut wajchą ustawiasz, zostawiasz i zapominasz. Nie sądzę żeby to się rozkalibrowywało. Co Wam nie pasuje? 🙄
Piotrze pomyśl o tym jak o mechanizmie z jego dokładnością wykonania i luzami jakie tam mogą wystąpić. Dlatego taka dźwigienka jest bajerancka, ma zrobić wrażenie na nabywcy. Mechanizm podobny do działania mikrometru jest pewniejszy bo go nie przestawisz choćby przy odkurzaniu i zawsze dzięki skali masz kontrolę ustawienia.
Czy teraz wyraziłem się jaśniej? Ja samego udogodnienia nie neguje tylko wracam uwagę na samo rozwiązanie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Piterski w Czerwiec 08, 2022, 11:57
Cytat: Pboczek w Czerwiec 07, 2022, 21:42Dlaczego regulacja VTA jest bajerancka? Prosto się to robi, szybko i skutek jest jak trzeba. Azymut wajchą ustawiasz, zostawiasz i zapominasz. Nie sądzę żeby to się rozkalibrowywało. Co Wam nie pasuje? [emoji849]
Piotrze pomyśl o tym jak o mechanizmie z jego dokładnością wykonania i luzami jakie tam mogą wystąpić. Dlatego taka dźwigienka jest bajerancka, ma zrobić wrażenie na nabywcy. Mechanizm podobny do działania mikrometru jest pewniejszy bo go nie przestawisz choćby przy odkurzaniu i zawsze dzięki skali masz kontrolę ustawienia.
Czy teraz wyraziłem się jaśniej? Ja samego udogodnienia nie neguje tylko wracam uwagę na samo rozwiązanie.
To rozwiązanie pozwala posłuchać jak wpływa azymut na dźwięk.
W przypadku Feickert'a dostajemy informację o optymalnym ustawieniu i możemy ją zastosować lub nie.
A tutaj zakładamy słuchawki i się uczymy. Zarówno VTA jak i azymutu.
Jacek może wybrać na słuch najlepsze ustawienie a potem skonfrontować z pomiarami.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Cytat: vasa w Czerwiec 08, 2022, 12:24To rozwiązanie pozwala posłuchać jak wpływa azymut na dźwięk.
Przy ostrym szlifie wpływa nie tylko na dźwięk ale i na kondycję płyty.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Piotr, ustawienia przy pomocy takich dźwigienek w cale nie muszą się luzować, powinny trzymać ustaw.

Na pewno są też inne, nie mniej dogodne i może dokładniejsze mechanizmy ustawiania VTA i azymutu ale przy moim SME takie nie występują. Nie mam podziałek i blokad jak w mikrometrach. :)
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Piotrze w mikrometrze to śruba jest samohamowna i go nie przestawisz.
Wyraziłem tylko swoją opinię, że to udogodnienie moim zdaniem powinno być zrobione bardziej technicznie zaawansowane. Wskazałem jakie ja zauważam jego wady. Może tam są śruby kontrujące nie wiem.


Dobra nie zamierzam już tu Jackowi śmiecić swoimi przemyśleniami  ;)
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

jafi

Dzisiaj spróbuję nagrać filmik moim długo nieużywanym aparatem Canon EOS 1000D.
Okazuje się, że mimo tego, że to tylko YouTube dobrze słychać czym się nagrywa.
Pierwszy filmik został nagrany aparatem kolegi (takim bardzo dobrym), drugi który wklejam moim handy - Iphone 11.
No przepaść. :o


jafi

Canon odmówił współpracy: bateria nieużywana przez lata choć naładowana nie działa.
W poniedziałek ma przyjść nowa i wtedy...
Zobaczę jak z dźwiękiem z tego aparatu.
A może obraz też będzie ciekawszy?

jafi

Refleksji zebrało się parę po AVS 2022.

Pierwsza to taka, że Muse 3C z ramieniem 5T zagrał wyraźnie lepiej od Muse 1C z ramieniem 3P.
Można było tego oczekiwać biorąc pod uwagę przynajmniej zaawansowanie techniczne flagowego ramienia Reed 5T nie wspominając jego wysokiej ceny.
Ale nie zawsze droższe lepsze:
np. wkładka Hana MH, która była zawieszona na ramieniu 5T jest dużo tańsza od wkładki Ortofona Cadenza Black, która grała na ramieniu 3P, a dźwięk, o czym piszę wyżej był lepszej klasy.
Producent twierdzi, że gramofony Muse 1C i Muse 3C konstrukcyjne niczym się nie różnią.
Jedna różnica widoczna jest gołym okiem: inny materiał z którego wykonano gramofony + druga podstawa pod ramię na Muse 3C.
Nam udało się dostrzec jeszcze parę szczegółów istotnych lub nie we wnętrzu gramofonu.


Bacek

Cytat: jafi w Listopad 23, 2022, 09:25wkładka Hana MH, która była zawieszona na ramieniu 5T jest dużo tańsza od wkładki Ortofona Cadenza Black, która grała na ramieniu 3P, a dźwięk, o czym piszę wyżej był lepszej klasy.
No tak tylko w tym wypadku nie porównywałeś ramion a całe tory. Inne wkładki, stan każdej z nich nieznany, inna część pre, inne napędy. Dodatkowo mimo że to oficjalna prezentacja to nie możesz mieć pewności jak skalibrowane były same wkładki. Nie chcę szerzyć teorii spiskowych czy oszczerstw ale teoretycznie takie mogło być założenie że lepsze ramie ma grać lepiej.

Także jako porwanie całości coś to może mówić choć żeby mieć 100% pewności trzeba by samemu móc kontrolować warunki takiego porównania, natomiast żeby twiedzić że to że jedno z ramion gra lepiej to spora nadinterpretacja.

Piterski

Jacek, jak już piszesz o refleksjach to może warto by było scharakteryzować brzmienie obu wkładek bo sorry ale o wyższości Hanny nad Cadenzą nie uwierzę, chyba że wkładki były dopasowane na przysłowiową pałę. Słuchałem na różnych gramofonach obu i to tak jak pisać o wyższości SPU, czy Denona 103R nad innymi wkładkami.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

jafi

Spokojnie - Hana MH zamówiona. :)
Będę mógł bezpośrednio porównać w swoich warunkach na jednym ramieniu.
Ramię Reed 5t także dojedzie.

Było kilka zmiennych i celowo je opisałem. Nie staram się wyciągać pochopnych wniosków.
To bardziej moje przypuszczenie, że głównym sprawcą poprawy dźwięku jako całości było ramię 5T.

Cadenza Black na ramieniu 3P była ustawiona przed wystawą przez nas.
Hana MH przyjechała na wystawę z ramieniem 5T i gramofonem Muse 3C (zarówno wkładki, jak i ramienia nie słyszałem przedtem) i ustawienia dokonał producent na miejscu.
No i gramofon podobny, ale nie taki sam.

GB

Na czy polegają różnice konstrukcyjne obu ramion?
______________
Pozdrawiam
Grzegorz

jafi

Cytat: GB w Listopad 23, 2022, 18:06
Na czy polegają różnice konstrukcyjne obu ramion?

Przede wszystkim 3P jest ramieniem obrotowym, a 5T kątowym 90 stopni tangencjalnym.
5T jest zoptymalizowane do minimalnego błędu śledzenia rowka. Pomaga w tym laser napędzany silniczkiem.
Dla porównania błąd śledzenia ramion obrotowych wynosi 1,2 - 2,5 stopnia, a ramię 5T +/- 4 minuty!
Nie wymaga również antyskatingu.

jafi

Tutaj grafika, która ilustruje różnice błędu śledzenia dla ramienia 5A (takie jak 5T tylko bez lasera) i ramion obrotowych.


jafi

Do obejrzenia filmik (ponad 10 minut) - instrukcja montowania ramienia 5T.
Parę istotnych cech konstrukcyjnych można wychwycić.




jafi

Ramię Reed 5T w drodze do mnie. :)
Nie tylko wypada mieć, ale trzeba mieć. ;)
Nie miałem takiego zamiaru przed posłuchaniem - cena odpychała.
Teraz myślę inaczej.
Ktoś na wystawie powiedział, że podziwia to ramię, które starą technikę gramofonową przenosi w XXI wiek.
Powiedział też, że nie stać go na zakup, a nerki nie chce sprzedawać.
Dla mnie będzie to ramię spełnieniem marzeń. A pieniądze ... raz się nie ma, raz się ma.

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.