Blog Grega - czyli co tam piszczy u Watsona

Zaczęty przez GregWatson, Sierpień 05, 2018, 10:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

vasa



Cytat: GregWatson w Listopad 19, 2018, 20:57
No i upolowałem takie cosik.
Oj, ładny cosik [emoji7]
Naprawdę ładny.
Skąd przybywa?


[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

GregWatson

Skandynawia. Jak się okazało gość ma kilka takich cacek różnych modeli Micro. Jakiś pasjonat. Jeszcze z nim rozmawiam. Jak już wszystko będzie dopięte to opiszę historyję.  :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

amati74

Uuu gratulacje widzę że nie rzucasz słów na wiatr

cdt


elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Piterski

GregWatson gratuluje zakupu :D
Cóż za ramie będziesz tam miał?

Cytat: moon w Listopad 19, 2018, 11:59Cytat: Piterski w Listopad 17, 2018, 18:44

    Jako fan bonda mam ją już od kilku lat. Ściągałem ją z USA.


Piotr, pewnie tego nie masz;)

No nie tego nie znałem  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Dziękuję koledzy. Też jestem podekscytowany. Jak na razie zawiśnie tam ramię oczywiście Micro  MA-505 a docelowo wrzucę coś dłuższego. Plinta wygląda znajomo bo to podstawa gramofonu BL-91L. Dorzucono silnik na zewnątrz oraz pomkę coby nikt nam płyty nie zajumał z talerza.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Piterski

Cytat: GregWatson w Listopad 20, 2018, 09:42Jak na razie zawiśnie tam ramię oczywiście Micro  MA-505 a docelowo wrzucę coś dłuższego. Plinta wygląda znajomo bo to podstawa gramofonu BL-91L.

Z tego co się pobieżnie zorientowałem jest 91 i 91L do krótszych i dłuższych ramion.
Jeśli to będzie wersja 91L to jak przewidujesz rozwiązać kwestię odległości montażowej ramienia?
Czy to jest tak, że ten pierścień montażowy obracasz o określony kat i w ten sposób dopasowujesz do ramienia 9 lub 11"?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

cdt

Cytat: GregWatson w Listopad 20, 2018, 09:42Dorzucono silnik na zewnątrz oraz pomkę coby nikt nam płyty nie zajumał z talerza.
Problem krzywych płyt w każdym razie masz już załatwiony . Zapewne poprawi to też wszelkie rezonanse . Luxman zastosował to w modelu PD 555 który był potwornie drogi . Dziś to rozwiązanie stosowane jest też tylko w tych mega drogich gramofonach . Ide o zakład że poprawi to pracę każdego ramienia znacząco .

elem

W PD 555 też była pompka i inne patenty robione przez MS. Nowe, drogie TechDasy to też dzieła pana inżyniera z MS.

Rózniaste drogie werki słuchalem w RCM ale TechDas (pompka!) jest dla mnie nie do pobicia.  Z prostowaniem krzywych płyt przez przyssanie to raczej przesada. Poważnie krzywe proste sie nie zrobią, ale lekko odgięte przy koncowej krawędzi będą proste.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

GregWatson

W przypadku pierścieni montujących ramię to one mają możliwość obrotu ale tych pierścieni trochę jest i stosuje się je w zależności od tego jakie ramię chcemy osadzić.

W podanym linku w dolnej części tej strony jest opisane do jakiego ramienia jaki krążek:

https://audio-heritage.jp/MICRO/etc/rx-2000.html


Co do TechDasy to projektantem był ten sam gość który projektował dla Micro Seiki:

http://audiocafe.pl/gramofony-ramiona-wkladki-i-przedwzmacniacze/micro-seiki/msg6167/#msg6167

Trochę tego i trochę tamtego też.

Piterski

A jakie są założenia tego patentu? To znaczy co on ma zapewniać, jakie zjawiska niwelować?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Idealne przyleganie do maty i tym samym zbieranie przez igłę sygnałów w porównywalnych warunkach na podobnym poziomie. W przypadku płyt o zmiennych parametrach geometrycznych (pofalowane) sygnał ten jest różny na różnych odcinkach płyty (zmienia się nacisk igły jak i prędkość liniowa).

Chyba to było założeniem takiego rozwiązania. A na ile skuteczne to widać na poniższym filmiku - ok 15 sekunda filmu:

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1896.msg208752#msg208752
Trochę tego i trochę tamtego też.

dino

Gratulacje  ;D
Strasznie mnie ciekawi ten patent z podciśnieniem.

GregWatson

Byłem na prezentacji TechDas Force One we Wrocławiu i wyglądało to imponująco. Jak w życiu to się sprawi - ano zobaczymy. Ale i bez pompki też można słuchać - nie jest to zależne w żaden sposób.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

dino

Ja to bardziej kojarzę z B&O.
A nawet nie wiedziałem że "Air Force" ma taki patent  ;D

Piterski

Myślałem, że jeszcze jakieś ma ukryte funkcje bo Darek wspomniał o wygaszaniu rezonansów i coś mi tu nie pasowało. Mówimy oczywiście o prostej płycie nie pofalowanych plackach.
Teraz powinieneś się zacząć rozglądać za MA505L :D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

cdt

Generalnie to może się rozejrzeć za każdym ramieniem . Nie jest ograniczony do jednego  :) . To jest uniwersalny werk . I tak na chłopski rozum to gdy płyta mniej drga to chyba i rezonans będzie mniejszy . Ergo podtrzymuje swoją opinie że przyzsawka poprawi działanie każdego ramienia

Piterski

A czemu płyta w dobrym stanie ma drgać, z jakich przyczyn? Dla mnie to rozwiązanie jest tylko doskonalszą wersją docisku płyty i stosowanych czasami jeszcze pierścieni dociskowych. To na pewno poprawia warunki stabilnego ułożenia płyty ale nie determinuje rezonansu układu ramię wkładka.
Na zaprezentowanym filmie widać, że płyta jest przysysana na obrzeżu i w środku. Nie wiem jak w modelu Grega (na zdjęciu tego dobrze nie widać), tam jest chyba tylko w środku tak jak działa docisk.

Do Mikro Seiki szkoda było by nie założyć ramienia tej firmy tym bardziej, że MA505 jest genialne a tak to będzie miał jeszcze 11" :). Sam miałem chrapkę na BL91L z takim ramieniem, ale nawinął się Pionier za ludzkie pieniądze i na tym poprzestałem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.


dino

Cytat: cdt w Listopad 21, 2018, 10:30Generalnie to może się rozejrzeć za każdym ramieniem .

Ktoś tu chyba nie lubi MA 505 ?   ;)

cdt

ja lubię ma 505. Przecież je mam. Ale to nie jest jedyne ramię MS. A ten gramofon pozwala wybrac. Co do pompki nie porównywał bym tego rozwiązania z dociskiem . To jak porównanie wrotek z samochodem tym i tym pojedziesz

dino

Cytat: cdt w Listopad 21, 2018, 13:37
ja lubię ma 505. Przecież je mam. Ale to nie jest jedyne ramię MS. A ten gramofon pozwala wybrac. Co do pompki nie porównywał bym tego rozwiązania z dociskiem . To jak porównanie wrotek z samochodem tym i tym pojedziesz
Pompka działa na całą powierzchnie płyty. Docisk jest punktowy.
Jak pompka jest w zestawie to tylko pozazdrościć bo nie ma lepszego sposobu na unieruchomienie płyty na talerzu.
Nie wiem co na to specjaliści od grających mat i ich wpływu na dźwięk.