Witajcie w "małpiarni" czyli znów strugamy "wariata". Klon EAR834.

Zaczęty przez McGyver, Czerwiec 18, 2018, 13:44

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jeremy

U mnie w irku i w całym systemie tez ostatnio zmiany,
W końcu skończyłem projektować zasilacz no i w końcu dojechały Lundahl'e całość brzmi dużo lepiej, ale musze się jeszcze ze wszystkim osłuchać.
Na przestrzeni ostatnich dwóch lat sporo się w systemie zmieniło, ale mogę powiedzieć ze standardowo najwięcej zmieniła w systemie jednak ... wkładka. Cały system stał się w końcu czarny, tak jak lubię. Dużą uwagę w projektowaniu zasilacza jak i składaniu systemu przywiązałem do tego jak prowadzę masę. Całość jest cicha, czarna i bezszelestna. W końcu jakieś małe sukcesy w dziedzinie analogowego dyi  :P

wiki

Jeremy, bardzo, bardzo ładnie to wygląda....😀😀😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

jimmi

Jeremy masz Audynki jak moje ze strzałkami. Gdzie są zewnętrzne okładziny tego kondensatora?
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

sonus_fan

Obawiam się, że Jeremy Ci nie odpowie, bo jest nieaktywny od roku.

Sądząc jednak z tego co widać na płytce, okładzina zewnętrzna jest po lewej stronie kondensatora (przy ułożeniu zgodnym z kierunkiem tekstu)

Jeśli potraktujemy część znaczka firmowego jako czarną kreskę, to wszystko się zgadza :)

P.S.

Oczywiście mogę się mylić, bo wzrok juz nie ten :D

Ale zajrzyj sobie tu:

http://www.jimmyauw.com/2010/04/24/observing-inner-and-outer-foil-of-some-popular-capacitors/

Widać jak na dloni, jak można jednoznacznie określić, gdzie jest zewnętrzna okładzina.

jimmi

Faktycznie , to już rok..
Zastanawia mnie jednak po tym co napisałeś, po jasny gwint, ta kulawa strzałka? Ten materiał z oscyloskopem wczoraj czytałem, stąd tutaj na forum zadaję pytania odnośnie tych Audynów, bo do końca nie mam jasności co do nich. Na tą wilę, obracam się na zasadach hipotez/założeń.
(Na marginesie dodam, że połowa tego forum zakładała te  Audyny a nadal jest niejasność co do nich  ::))
No nic, pozostaje mi obróćić kondzie zgodnie z Twoją radą i sprawdzić.
Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Piterski

Sprawdzałem kiedyś u kolegi na oscyloskopie tak kondensatory Clearity Caps i nie było żadnej różnicy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Melepeta

Chyba muszę z ciekawości też sprawdzić. Oscyloskop w pracy mam.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

jimmi

Cytat: Piterski w Marzec 15, 2022, 09:12Sprawdzałem kiedyś u kolegi na oscyloskopie tak kondensatory Clearity Caps i nie było żadnej różnicy.
Znasz ich wpływ na brzmienie Piterski? Ceny jak widzę są przyjazne portfelowi.
https://www.soundimports.eu/de/brands/claritycap/

A swoją drogą offtopową dodam jeszcze mfajną lekturkę:
https://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Piterski

Miałem 3-4 różne, które wypróbowywałem. Inaczej się one zachowują w elektronice, a ja testowałem je w zwrotnicy.
Starałem się by uzyskać w sumie jak najbardziej równe brzmienie ale bez wyostrzania i wytypowałem właśnie CC.
Starałem się trochę kierować wskazówkami z testów jakie wkleiłeś. Teraz troszkę doprawiłem je bocznikami Duelunda, bardziej z ciekawości bo nie zamierzałem już nic zasadniczo zmieniać.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

jimmi

Skończyłem na dniach przedwzmacniacz stereofoniczny z lampkach 6111WA. Właśnie tam na wejście dałem Audyny. Gra tak fajnie, że uważam projekt za skończony. Myślę teraz o kondziach do phonostage. Generalnie takie równe brzmienie bez dominacji jest przeze mnie lubiane i fajnie byłoby zaaplikować tam, coś lepszego od podstawowego miflexa.. (Ale i cenowo przystępnego)
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Piterski

Miflex ten brązowy dla mnie w zwrotnicy ma swój wyraźny charakter, bardzo fajny ale ma.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

jimmi

Brazowy podobno fajny. Moglby byc zamiast czarnego plastikowego. Tylko drogo wyceniony jest. Potrzebuje takie 4,7uf 4szt.
Ostatnio siedze i szukam gdzie najtaniej. Duelund Alexander, tez by sie nadal 😉👌
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

jimmi

Cytat: Piterski w Marzec 16, 2022, 22:03
Miałem 3-4 różne, które wypróbowywałem. Inaczej się one zachowują w elektronice, a ja testowałem je w zwrotnicy.
Starałem się by uzyskać w sumie jak najbardziej równe brzmienie ale bez wyostrzania i wytypowałem właśnie CC.
Starałem się trochę kierować wskazówkami z testów jakie wkleiłeś. Teraz troszkę doprawiłem je bocznikami Duelunda, bardziej z ciekawości bo nie zamierzałem już nic zasadniczo zmieniać.

Ostatnio zmieniłem zwykłego miflexa (nie miedzianego, tylko tego czarnego) na jantzen superior na wejściu w końcówce mocy i zmiana jest pozytywnie bardzo wyraźna.
Mam też już kwestie, że nie chce za wiele zmioeniać i ciekawi mnie taka operacja z bajpasem. Jak to u Ciebie wygląda po takim zabiegu?
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Piterski

Bardzo subtelna różnica ale podobnież trochę trwa zanim się to ułoży. Ja tak zrobiłem to trochę dla fantazji bo nie mam pomysłu co tu by jeszcze...  ;D no i już mi się też nie chce ich wlutowywać i sprawdzać jak jest bez. Czekam na sieciówkę do Melepety i kończę grzebanie w sprzęcie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Melepeta

Piotrze, wczoraj nie dałem rady. Może za tydzień. A dzisiaj wpiąłem z powrotem te kable, które mieliście do odsłuchu. No i zagrało :)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Piterski

Arku, czekam spokojnie i cierpliwie i zupełnie nie czuj żadnej presji. Jak to mówią co nagle to ...  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Rangefinder

Zacząłem zbierać komponenty, aby złożyć tego klona. Zastanawiam się nad tym jak silne wzmocnienie ma EAR. Jako pre używam klona Kondo, który dysponuje dosyć silnym wzmocnieniem. Zastanawiam się, czy EAR bez problemu zgra się z Kondo.

jjacek

Zastanawiam sie nad zrobieniem czegos podobnego . Koledzy  widze , ze kilka urzadzen ruszylo , jakies koncowe wnioski po chwili korzystania z urzadzenia.. warto nie warto z tym walczyc ?

christo

Cytat: jjacek w Czerwiec 24, 2023, 10:56
Zastanawiam sie nad zrobieniem czegos podobnego . Koledzy  widze , ze kilka urzadzen ruszylo , jakies koncowe wnioski po chwili korzystania z urzadzenia.. warto nie warto z tym walczyc ?
Cześć. Złożyłem dwa. Pierwszy po taniości dla kolegi. To miał być taki eksperyment. Efekt był na tyle interesujący, że drugi złożyłem dla siebie na nieco lepszych bebechach. Pożyczyłem znajomemu do posłuchania - już nie oddał. :)
Właśnie gromadzę podzespoły na trzeci. Myślę, że sporo już na ten temat wiem. Oba klony zrobiłem na podstawie tego wątku i podobnego na AS. Myślałem nawet nad zrobieniem jakiegoś podsumowania i instrukcji co i jak. Autor wątku nie prowadził go zbyt spójnie.
Teraz będę posiłkował się tym co znalazłem na lenco heaven z modem Thorstena Loesch'a. Jeśli masz jakieś pytania - pisz. Postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć. Z rzeczy ważnych - kondensatory RIAA. Silver mica 1%. U nas (amptone, lampyelektronowe) dostępne są 5%. Oczywiście można ale trzeba kupić więcej i dobierać. Czy to się opłaca - nie wiem. Jednoprocentowe Cornell Dubilier są w farnell'u. Darmowa wysyłka pow. 200 netto. Można dobrać tam trochę rezystorów, kondensatorów. Może faktycznie uda się wskrzesić ten wątek.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

jjacek

Ten "temat" to juz 54 strony . Sam probowalem sie przekopac przez to ale... sie poddalem .
Fajnie gdyby ktos zebral same fakty schemat , lista czesci, gdzie kupic PCB , trafo, obudowa, jakie  kondensatory wypadly najlepiej. Sam wiem najlepiej jak drogie jest experymentowanie by osiagnac optymalny dzwiek.
To wymaga sporo pracy by zrobic takie przejrzyste kompedium wiedzy, ale moze zachecic  osoby , ktore nie czuja sie zbyt pewnie  w takich projektach DIY . Najgorzej kiedy ktos sie podpali na samym poczatku przygody z DIY,  wlozy mase pieniedzy i czasy i..cos nie zadziala , nie zagra no to wiadomo..  :'(
Ja po zrobieniu elekit tu-8600 chce dodac kolejne rzeczy w tym lampowym torze . Mialem nawet na oku vincent pho-701 ,ale to zadna sztuka i zabawa kupic takiego gotowca g . Postawie na cos takiego jak  tutaj... to jest ambitniejsze wyzwanie.

wiki

Jeżeli mogę coś podpowiedzieć.....

To warto pomyśleć o lepszym zasilaniu do tego projektu, tak myślę.
Ja to przerobiłem w moim przedwzmacniaczu lampowym.

Ten tutaj zasilacz, nawet na bardzo dobrych kondensatorach Mundorfa okazał się gorszy od zasilacza od Muzga.
Relacja w moim wątku od postu 75. Warto poczytać i się zastanowić.
Tu link:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=3265.msg256113#msg256113
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

christo

Cytat: jjacek w Czerwiec 24, 2023, 16:27Ten "temat" to juz 54 strony . Sam probowalem sie przekopac przez to ale... sie poddalem .
Na LencoHeaven wątek ma bodaj 146 stron! :) Faktem jednak jest, że McGyver prowadził to w sposób dziwny. Na pewno nie ułatwiał ale mniejsza o to.
Do budowy zasilacza można wykorzystać jakiś kit z AVT, poszukać czegoś na Allegro czy też kupić płytkę z Chin, choćby taką jak ta: https://pl.aliexpress.com/item/1005001690826017.html
Można też kupić tzw. złotą płytkę PCB, która ma zasilacz w zestawie. Właśnie na takiej płytce będę budował swój (mam nadzieję) egzemlarz. https://pl.aliexpress.com/item/1005002631763952.html
Cytat: wiki w Czerwiec 24, 2023, 19:16Ten tutaj zasilacz, nawet na bardzo dobrych kondensatorach Mundorfa okazał się gorszy od zasilacza od Muzga.
Całkiem możliwe choć ja raczej sugerowałbym zbudować zasilanie po kosztach a jak efekt będzie zadawalający zainwestować ewentualnie w lepszy zasilacz.
Jeśli chodzi o podsumowanie - mogę narysować schemat z tego wątku.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

jjacek

Cytat: wiki w Czerwiec 24, 2023, 19:16Ten tutaj zasilacz, nawet na bardzo dobrych kondensatorach Mundorfa okazał się gorszy od zasilacza od Muzga.
Ile kosztuje orientacyjnie zasilacz "Muzga"  nie widze tego na stronie , czy probowales zasilac to 1 trafem i 1 takim zasilaczem ..?

wiki

Ja zastosowałem te:
https://muzgaudio.com/produkt/zasilacz-stabilizowany-do-ukladow-lampowych/

Brałem dwa bo robiłem zasilanie dual mono.
Jeden powinien spokojnie wystarczyć. Tam są trzy opcje radiatorów w zależności pewnie od mocy. Zresztą można dopytać Muzga.

A tu jest jakiś jeszcze inny:
https://muzgaudio.com/produkt/zasilacz-do-przedwzmacniacza-lampowego/
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka