Kalibracja wkładki gramofonowej

Zaczęty przez rommel, Maj 28, 2014, 19:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Andrew

Cytat: ziko369 w Wrzesień 26, 2020, 10:52
Cytat: Andrew w Wrzesień 26, 2020, 10:30Z ciekawości
Pasuje do mojej wkładki Grace😋

To ciekawy patent :-)
To Jico to oni są trochę tacy fajansiarze, napisane, że igła SAS, wspornik boron, a na zdjęciu oferty, zupełnie coś innego
No chyba, że przemiał taki, ze nie ma czasu aby uaktualnić oferty :-)


Andrew

#376
Cytat: Kangie w Wrzesień 26, 2020, 10:54
Cytat: Andrew w Wrzesień 26, 2020, 10:37Teraz czas na kolejne wygibasy, z czego najciekawsze, wydaje mi się, albo i nie, ustawienie VTA/SRA
Zawsze lubiłem tę zabawę!


Jakbym tak policzył ile razy użyłem regulacji VTA w tym Technicsie to by palców u obu rak wystarczyło, spokojnie, a zamontowałem wielokrotnie więcej wkładek.
Teoretycznie wiem co i jak, ale praktycznie nie bardzo mi się chce z tym walczyć.
Tutaj mają taki kątomierz, w "niezwykle" atrakcyjnej cenie, nie wiem tylko czy użyteczność jest równie atrakcyjna

https://www.winyle.pl/kalibracja/7075-bloczek-regulacji-vta-sra-i-azymutu-smartstylus.html

     
   

miniabyr

Ów przyrząd ze zdjęcia kosztuje tylko 520 zł ! To dorzuć drugie tyle i kup program . Ustawisz azymut ,sprawdzisz obroty i częstotliwość rezonansową . A SRA to pięknie ustawiał Malewicz robiąc odpowiednie zdjęcie w powiększeniu ,mierząc kąt o jaki trzeba podnieść lub opuścić ramię . Cała reszta "przyrządów " nadaje sie na postawienie na półkę bo to zabawki są .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Bacek

U Chińczyków podobne ustrojstwo kosztuje 30pln. Co prawda bez sra ale sra i tak się tym nie sprawdzi, nie tą skala.

Andrew

Cytat: miniabyr w Wrzesień 26, 2020, 11:36
Ów przyrząd ze zdjęcia kosztuje tylko 520 zł ! To dorzuć drugie tyle i kup program . Ustawisz azymut ,sprawdzisz obroty i częstotliwość rezonansową . A SRA to pięknie ustawiał Malewicz robiąc odpowiednie zdjęcie w powiększeniu ,mierząc kąt o jaki trzeba podnieść lub opuścić ramię . Cała reszta "przyrządów " nadaje sie na postawienie na półkę bo to zabawki są .

Tysiaka za nie w pełni funkcjonalny program, w okrojonej wersji? To równie atrakcja cena, jak za ten kątomierz:-)
Zrobię to sam w darmowym komputerowym oscyloskopie, i edytorze dźwięków, plus płyt testowa



miniabyr

Cytat: Andrew w Wrzesień 26, 2020, 13:49Tysiaka za nie w pełni funkcjonalny program, w okrojonej wersji?
A co w nim brakuje ?Jeśli uważasz że jest za mało, to kup wersje Pro.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Andrew

Cytat: miniabyr w Wrzesień 26, 2020, 14:27
Cytat: Andrew w Wrzesień 26, 2020, 13:49Tysiaka za nie w pełni funkcjonalny program, w okrojonej wersji?
A co w nim brakuje ?Jeśli uważasz że jest za mało, to kup wersje Pro.

Za 2k.
Dam sobie radę z użyciem darmowego oprogramowaniem.


Bacek

Z płatnych programów ale nie za drogich jest Virtinis Multi Instrument. W zasadzie wersja za 49 USD powinna wystarczyć a  za 99USD będzię juz wypasem.
To w sumie ogólno-pomiarowy kombajn a nie dedykowany. Ale corsstalk do azymutu i całą masę oscyloskopowo-fftowych, thd i inne rzeczy ma.

vasa

Cytat: Mateo2 w Październik 01, 2020, 21:42Czy ja dobrze kombinuję z tym rezonansem,
Dobrze kombinujesz.
Tylko że trudno będzie znaleźć wkładkę o takiej podatności.
Denon jest niby twardy ale jak go zmierzyć to okazuje się że ma podatność 13. Twarde Japończyki spod znaku Koetsu po pomiarach też nie są takie twarde (15 i 19)
Okazuje się że najtwardsze (z pomierzonych) są Dynavector DRT XV-1t i Sumiko Paolo Santos - oba o podatności 10cu. Czyli w Twoim przykładzie dostajesz rezonans w 11Hz.
Dobra wiadomość jest taka że pomierzone i deklarowane podatności Ortofona są identyczne. Czyli jeżeli powiesisz na swoim ramieniu SPU Royal N to dostaniesz swoje 12Hz.
Tylko po co ? :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Bacek

No to wracając do OC9III. Na 505-3 rezonans wychodzi 7.3Hz czyli też bez szału. Nie mogę dojść do pewnego źródła masy efektywnej tego ramienia. Jedne źródła mówią o 7g z wkładką (2.5g), inne że bez. W tej drugiej wersji nadal pasowała by podatność koło 39. Choć z drugiej strony tam headshell jest tak filigranowy że skłaniał bym się jednak do tych 7-2.5g czyli 4.5g. Problemem może być to że wkładka jest w górnej granicy wagi dla tego ramienia więc przeciwwaga jest maksymalnie wykręcona a to też zwiększa masę efektywną.

Bacek

#385
Cytat: Mateo2 w Październik 02, 2020, 09:40Patrz jeszcze, w swoich testach, nie tylko tej wkładki, jak jest amplituda tego rezonansu. Wkładki grają z różnym poziomem głośności, aby to jakoś porównać, musisz w próbkach ustawić ten sam poziom głośności, po przegraniu próbki do komputera. 

Wyrównanie poziomów między wkładkami nic nie wniesie. Powyżej 10Hz masz poziom bez rezonansu, czyli amplituda jakieś 6dB. Na Technicsie z tą wkładką było podobnie. Różnica w decybelach to w końcu nie konkretne napięcie/amplituda ale "krotność".

Za długo nie słuchałem ale na Dualu gra lepiej, bardziej wyrównanie także zupełnie bym jej nie skreślał. Można by tam ew pokombinować z jakąś przeciwwagą która była by bliżej gimbala, nawet dołożyć jakiś brązowy pierścień na sztywno od strony gimbala, a za nim oryginalną przeciwwagę do regulacji.

vasa

Cytat: Mateo2 w Październik 02, 2020, 17:28Gdzie wypada szczyt to jedna sprawa, a druga sprawa jak jest amplituda tego rezonansu
Słusznie napisał.
A dodatkowo to jeżeli mamy rezonans daleko od poziomu sygnału użytecznego to możemy mieć też w pompce częstotliwość tegoż rezonansu :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

vasa

Cytat: Mateo2 w Październik 02, 2020, 17:56w zakresie, gdzie występuje rezonans płyty winylowej, czyli 5-7 Hz.
Znowu błąd nazewnictwa.
A tak na dobrą sprawę pojęcia nie mam skąd Ci wyskoczyły te 5-7Hz :o
I nie wskazuj mi obrazków ani nie paś argumentami że "chyba wiedzieli co robią" bo argument z autorytetu to słaby argument jest.
Płyta wiruje z częstotliwością 0,55Hz to dlaczego 6 jest bee a 11 cacy?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Bacek

#388
Cytat: Mateo2 w Październik 02, 2020, 17:28Jeśli jedną próbkę będziesz miał przegraną, załóżmy z poziomem - 20 dB, a drugą z poziomem, złóżmy -15dB, czyli dużo głośniej, ta aby te próbki porównać,  jak jest amplituda rezonansu w zakresie do 20 Hz, amplituda, a nie na ile Hz wypada szczyt rezonansu,  musisz ustawić w obu identyczny poziom głośności. Wtedy będzie widać, w której próbce jest wyższa a w której niższa amplituda rezonansu, przy tym samym poziomie głośności. Gdzie wypada szczyt to jedna sprawa, a druga sprawa jak jest amplituda tego rezonansu

Zupełnie nie rozumiem przesłania. Nie musze widzieć dwóch tych samych poziomów żeby znać amplitudę. Zwyczajna matematyka. 18-12=6dB. Jak sygnał podbiję o 10 decybeli do wyrównania z inna teoretyczną wkładką to nadal będzie to samo ale 8-2 czyli nadal 6dB. Decybele przy pogłaśnianiu to nie wolty żeby trzeba było coś wyrównywać w takim wypadku.

W każdym razie posłuchałem dziś OC9/III na Dualu trochę głośniej i równolegle 1210 + DL110. OC9 rozniosło Denona w puch. Większy bas, dynamika szczegółowość, naturalność. Nawet nie ma co wsłuchiwać się w niuanse, Denon jest przy niej suchy jak wióry. Także to nie jest zła wkładka i basu na pewno jej nie brakuje.

Bacek

#389
Nie wiem co konkretnie nagrywaleś. Ja nagrywałem swerp 25-5hz który na płycie ma taki sam poziom dla każdej z tych częstotliwości. Amplituda dokładnie wynika z różnicy pomiędzy głośnością w miejscu gdzie nie ma rezonansu do miejsca gdzie ten rezonans występuje. Pierwsze liczby które przytoczylem dokładnie widać na screenie który wyżej zamieściłem.
Nie rozumiem gdzie tu jest problem czy trudność.
6dB rezonansu oznacza tyle że sygnał w punkcie rezonansu ma 2x wyższe napięcie niż przy pozostałych częstotliwościach. Wkładką telepie bardziej ale tu pewnie już nie jest tego w stanie przetworzyć na napięcie. Możliwe że przy niższym poziomie sygnału (ale tego zakodowanego w rowkach płyty) różnica była by większa a ale z jednej strony po co to sprawdzać tak. Przy porównaniach oczywiście trzeba wkładkom zapewnić te same warunki, ale podniesienie napięcia wzmacniaczem czy sztucznie programem nic tu nie zmini.

Bacek

#390
Cytat: Mateo2 w Październik 02, 2020, 20:40
A tak z ciekawości, to jak obciążyłeś tego Denona 110, bo ona do wejścia typu MM to zupełnie nie nadaje się, mimo, ze można go podłączyć do mm i będzie działał :-)
Denon jest oczywiście podłączony do pre MM, obciążony 2k (specjalnie dla niego zmodyfikowałem najniższy nastaw), wzmocnienie najmniejsze dostępne bodajże 32dB w teorii mogę podciągnąć do 45. Ale jakoś nie odczuwam potrzeby skoro poziom na głośnikach jest ok. Wzmacniać sygnał w pre tylko po to żeby ściąć go na wejścu wzmacniacza potencjometrem ma nikły sens.

Ze wzmocnieniami trochę popłynąłem. Dawno do środka nie zaglądałem. To VSPS Ahai. Najmniejsze wzmocneinie jest 40 max 52. Ustawione 47.5
Ale to specyfika aktualnego systemu, w poprzedniej konfiguracji jechałem na 40.

Bacek

Z takimi założeniami sukcesu poza dl103 ci nie wróżę. A i tak wszyscy obciążają ja mocniej bo przy takim "nie gra".

Jutro spróbuję zmierzyć jeszcze raz Dl-110. Wydaje mi się że u mnie rezonans wychodził gdzieś koło 16-18.

virtualfan

#392
Popełniłem zakup wkładki Ortofon Quintet Black i podzielę się z Wami moim doświadczeniem.
Wkładeczka wyciągnięta z zaplombowanego pudełka wyglądała tak.
Napisałem do Ortofona, w odpowiedzi odpisali:
"Wspornik na zdjęciu nie jest wyśrodkowany. W modelach z ruchomymi cewkami ważne jest, aby wspornik znajdował się pośrodku otworu w kierunku poziomym. Jeśli wspornik znajduje się poza środkiem, może to wpłynąć zarówno na odtwarzanie dźwięku, jak i na śledzenie." Zalecili kontakt ze sprzedawcą w kwestii wymiamy.
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

virtualfan

Zaprzyjaźniony sprzedawca, mocno zdziwiony tym faktem stwierdził, że pierwszy raz mu się to zdarza.
Ale bez problemu wymienił wkładkę na nową. Podejście numer dwa. Niby lepiej ,ale...
Znowu mail do Ortofona i odpowiedź:
"Odchylenie na zdjęciach drugiej wkładki mieści się w akceptowalnym minimum. Aby zachować porządek, przeczytaj o wyrównaniu wkładki i pielęgnacji igieł w naszym FAQ HiFi".

I co wy na to? Wkładka nietania, firma uznana i takie coś?
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

ziko369


frywolny trucht

Dyskwalifikacja. Dziwna sytuacja ( nie czuję jak rymuję). Shibata i takie jaja? Ktoś ( vasa?) ostatnio pisał, że zmienił się zarząd Ortofona i polityka sprzedażowa.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Październik 06, 2020, 00:01Ktoś ( vasa?) ostatnio pisał, że zmienił się zarząd Ortofona i polityka sprzedażowa.
Ano. Następne pokolenie weszło.
Może Alexander coś napisze. On ma lepsze dojścia.
Gdybym rozważał kupno Ortofona to bym ostro czesał sklepy w poszukiwaniu jakichś NOS-ów.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Nawet bez tych linii odniesienia efekt jest nie akceptowalny.
Daj sobie może z nia spokój i zastanów się nad taką. Sprawdź tylko w tabeli jak Ci wypadnie rezonans.

https://www.winyle.pl/wkladki/7077-wkladka-mc-dynavector-dv-20x2-h.html

PS. U mnie na MA505 grała bardzo dobrze tylko nie pamiętam na jakim headshelu, ale chyba oryginalnym. Trzeba by poszukać w moich wpisach.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

virtualfan

Cytat: Piterski w Październik 06, 2020, 08:39
Daj sobie może z nia spokój i zastanów się nad taką.

Zastanawiałem się, tylko cena trochę zaporowa jak na moje obecne możliwości. A nie mam u siebie dojścia do "zaprzyjaźnionego dostawcy" i lepszych cen :). I chciałem też bardziej zaawansowany szlif.
Tego Ortofona kupiłem spooooro taniej. Ale jak widać po efekcie - niekoniecznie wymarzony zakup.
Spróbuję jeszcze powalczyć ze sprzedawcą.   
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

frywolny trucht

Mnie się chyba udało. To znaczy, jeśli jest jakaś odchyłka to na tyle niewielka, że raz mam wrażenie, że jest w jedną stronę, a raz, że w drugą. Żeby w łeb nie dostać- uznałem, że jest prosto.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93