Obalamy mity audio

Zaczęty przez elem, Październik 31, 2017, 11:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

Therion

Cytat: Ma_ki w Czerwiec 14, 2020, 22:21Osobiście nie wierzę w odróżnienie kabli.


Luuuudzie...

Czego nie rozumiecie???


Jeżeli WASZ sprzęt ktoś przewiezie z Waszego domu do jakiejś sali odsłuchowej, to napewno rozpoznacie go za kotarą?

A teraz dwa wzmacniacze, w warunkach osłuchowych, które są nowe dla Was, to jeżeli nie brzmią skrajnie odmiennie, to weź rozróżnij! Ale jeżeli zrobisz to we własnym domu, w którym spędziłeś kilka lat słuchając swojego audio, to usłyszysz nawet taką zmianę jak zmiana kabli.

Proste?



HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

frywolny trucht

Proste
Trudno jest zorganizować grupowy odsłuch, bo zawsze ktoś przyszedł w gości i nie do końca zna system tak dobrze jak gospodarz :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

nosferartur

Cytat: Therion w Maj 20, 2021, 19:46Proste?

Odróżnienie sieciówek, a co tam, interkonektów, czy głośnikowców z pomocą własnego sprzętu, we własnym domu, w 4-5 podejściach bez żadnej pomyłki, w ciemno, nie będzie dla Ciebie wcale takie proste.
Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

frywolny trucht

To zależy. One potrafią być bardzo podobne, ale też potrafią się dość mocno różnić.
Ogólnie to dla mnie żaden mit nie został obalony. Jest sporo ludzi, którzy słuchają muzyki do kotleta i odbierają proces zerojedynkowo. Gra= super, nie gra= zepsute. Dwa- sporo takich testów ma gotową tezę, by zrobić z audiofila idiotę.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

dyletant

Nawiązując do filmiku chciałbym podpytać w ważnej kwestii dot testu ale i Waszych upodobań. Gość twierdzi mniej więcej tak:
95% muzyki
95% poprawnie skonstruowanych i wykonanych klocków (brak zniekształcen) zabrzmi bez roznicy
Uwaga przy avarage volume level.

Tu mnie nurtuje kwestia jaki jest wasz ulubiony avarage volume level?
Ja się pokusiłem o zmierzenie u siebie i wygląda to tak
- Około 65db przy 3m od głośnika dla trójka równoramiennego zmierzone  tel android i apka makita mobile tool że sklepu. Tak mogę słuchac.... I słuchać...
-72db dla seansów krótkich gdzie jest dobra zabawa lub poszukiwania tego czegoś audiofilskiego  :o
>74db lubudubu łubudubu fajna muza dla prezesa naszego klubu


Pboczek

Nigdy nie zastanawiałem się nad tym jak głośno słucham. Zazwyczaj tyle ile można, żeby nie pojawiły się oznaki przesterów. To jest to różny poziom głośności w zależności od realizacji. Głośnie generalnie lepiej gra, dźwięk staje się dociążony, dostaje szczegółów, dynamitu, obraz rysuje się przestrzenniej. Lubię słuchać dość głośno, bo trochę jestem głuchy. 😀
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Therion

Cytat: nosferartur w Maj 20, 2021, 20:12
Cytat: Therion w Maj 20, 2021, 19:46Proste?

Odróżnienie sieciówek, a co tam, interkonektów, czy głośnikowców z pomocą własnego sprzętu, we własnym domu, w 4-5 podejściach bez żadnej pomyłki, w ciemno, nie będzie dla Ciebie wcale takie proste.



Z sieciówkami zgoda, IC słyszę, bo mam skrajnie rozne, głośnikowe - dwóch miedzianych no name nie rozróżnię, ale Transparenta w ciemno. Wkładki w ciemno... Co jeszcze?
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

frywolny trucht

Cytat: Pboczek w Maj 20, 2021, 21:19Zazwyczaj tyle ile można, żeby nie pojawiły się oznaki przesterów

To bardzo głośno. Sądzę, że percepcja na takich poziomach odsłuchu może być zakłócona. Kiedyś, będąc studentem na tzw. plenerze, puściłem sobie na full walkmana. Przechodziłem przy tym przez powaloną kłodę nad bagnem. Duża była, szeroka. Normalnie bym przeszedł z zamkniętymi oczami, ale tak mi łomot zakłócił percepcję, że wylądowałem po jaja w bagnie. Dobrze, że kłoda była w zasięgu rąk, bo byśmy tu sobie nie pierdzielili po próżnicy :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Bo jeśli słucha się muzyki na pograniczu możliwości kolumn, często stawia na pierwszym miejscu możliwości tych kolumn, a one przecież są stałe, to co? Owszem jakiś zestaw może trzymać je lepiej, lub gorzej za ryj, ale jak się szuka granicy przesteru, to jest co najwyżej głośniej lub ciszej? W tym przypadku zmiana kolumn ma decydujące znaczenie.

Tymczasem ja po zamoczeniu przyrodzenia w podlaskim bagnie nie słucham aż tak głośno. Mam te same głośniczki, a napędza je trzeci zestaw elektroniki. I każdy grał inaczej.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Pboczek

Wyraziłem się mało dokładnie. Chodziło mi o przester piecyka, a ten ma 40 W i gra ok. godz. 12. Wzmacniacz powinien dostać odpowiednią porcję prądu, żeby osiągnąć optimum możliwości, mam wrażenie, że wtedy nie tyle przybywa głośności, co dynamiki i charakteru dźwięków. :D 


Kiedy wpisać w wyszukiwarę, skrzypce i ślepe testy, wychodzi moc wyników. Wszystkie jednak dotyczą eksperymentów niejakiej dr Claudii Fritz, których było kilka. Wynika z nich, że grupy instrumentów są do odróżnienia, nie do odróżnienia jest ich wiek. Ale poczytajcie jak robione były jej testy. Nie było to słuchanie próbek, a i tak wyszło na nieoczywiste.

https://www.rp.pl/Nowe-technologie/305179890-Wspolczesne-instrumenty-lepsze-od-stradivariusow.html

https://kopalniawiedzy.pl/stradivarius-skrzypce-zabytkowe-wspolczesne-nowe-Claudia-Fritz-Joseph-Curtin,14852
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Przy okazji zmierzę poziom ale u mnie jest to zazwyczaj sześćdziesiąt kilka dB. To mi daje najlepszy komfort.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

ziko369

Cytat: dyletant w Maj 20, 2021, 20:37makita mobile tool
Ten poziom dB to aby napewno jest oki? Zainstalowałem i poziom tła zerowy, to jest niemożliwe...

Piterski

Ja używam miernika dźwieku w komórce i poziom tła nie może być zerowy, nawet w środku nocy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

dyletant

#488
Telefony mają opcje wycinania tła aby w głośnych pomieszczeniach mikrofon zbierał tylko rozmówcy. Ja to mam powyłączane. Tło mam na poziomie 30-40db. W nocy bliżej dolnej granicy.

No dobra. Sprawdziłem jeszcze raz. Mam ustawienia czułości
Wysoka, średnia , niska i auto. Przy wysokiej obecnie tło to około 62dB, niska około 4dB. W trybie auto jest 36dB.

Oczywiście obiektywne będzie skalibrowane urządzenie jak ma Piotr. Telefon to forma zabawy... Ale jakże kształcącej. Na AVS większość pomieszczeń z racji warunków notowała wartości okolo czy nawet ponad 80 dB - taka ciekawostka. Przy takich poziomach to mi sieciowi nawet grają  ;)

ziko369


ziko369

#490
Napewno mitem nie jest różnica między CD a winylem...
Jakbym słucham na takim poziomie CD to już dawno byłby to łomot i jazgot nie do zniesienia...

ziko369

#491
Niezły test dla systemu...jak tu graty wytrzymają to jest Victoria!!!
Byłem parę lat temu w Domu Kultury w Kolbudach...zarąbista sala koncertowa...na SBB...był normalnie odlot 😈

To jest boskie...Dzięki Tomasz💪

Pboczek

A na iphona są jakieś apki do decybeli?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Znalazłem coś w temacie kabli. Może to kogoś zainteresuje.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Wojtek

Niskie tony w głośniczkach od turystycznego radia grają najlepiej.

Bacek

Cytat: Piterski w Luty 26, 2023, 11:47Znalazłem coś w temacie kabli. Może to kogoś zainteresuje.
Powiedzdiał bym że bez zdziwienia. No może z małym, spodziewałem się że z tego śmieciowego kabelka może z jakiś jeden czy kilka bitów się przekręci, ale widać że nawet ze starym spdif nie jest aż tak źle, choć tutaj chociaż w teorii istnieje możliwość że coś się rozjedzie.

wiki

Jak ja lubię takie naukowe dowody....
Jak miałem takie kable w moim systemie.... To dla mnie najważniejszy był korektor dźwięku.... Bez niego jakoś nie chciało brzmieć.
I najważniejsze ustawienie korektora, w literę V.
Kto miał taki korektor to był Bożyszcze.... 😀

A dziś zmieniam kable cyfrowe i słyszę różnice w dźwięku, cóż, już tak mi się porobiło.... 😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Piterski

Dlatego to wkleiłem bo skoro słychać różnice to można by się zacząć zastanowić z czego to wynika i gdzie ewentualnie jest błąd w założeniu. Pewnie trzeba by pomiaru sygnału dokonać na wyjściu ze wzmacniacza i tu porównywać.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Piterski w Kwiecień 03, 2023, 10:54
Dlatego to wkleiłem bo skoro słychać różnice to można by się zacząć zastanowić z czego to wynika i gdzie ewentualnie jest błąd w założeniu. Pewnie trzeba by pomiaru sygnału dokonać na wyjściu ze wzmacniacza i tu porównywać.
Oczywiście nie sprawdzamy czy te różnice naprawdę słychać.
Wszak to by było niegrzeczne poddawać w wątpliwość czyjeś stwierdzenia.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Bacek

@vasa, gdyby nie ty, czuł bym się bardzo inny na tym forum :).