Menu główne

Mój GRAMOFON

Zaczęty przez TomFon2017, Lipiec 01, 2017, 15:48

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Cytat: TomFon2017 w Czerwiec 13, 2022, 23:38ojawił się jeszcze jeden MAŁY problem - kwestia przełączania  ramienia 14 cali na drugie 9 cali z użyciem tego samego przedwzmacniacza gramofonowego.
Problem można rozwiązać zamawiaj stosowny preamp u Krzysztofa (ahaja) i piszę to jak najbardziej poważnie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

TomFon2017

#676
Też zastanawiałem się nad preampem z dwoma wejściami, ale tak na logikę to przełączanie selektorem nie powinno nic złego wnosić..... przełącznik mechaniczny, który w nim zamieszkuje, odcina całkowicie jedno wejście od drugiego, a styki to styki jak w kabelku łączącym wkładkę z kabelkami w ramieniu. Takich stykowych połączeń jest w gramofonie z jednym ramieniem kilka, np : ramię - preamp,  preamp - wzmacniacz, no a we wzmacniaczu drzemie jeszcze selektor wielu wejść. Dlatego poszedłem tą drogą, a jak pisałem w odsłuchu nic się na minus nie zmienia - oczywiście na moje ucho... :-\ :-\ :-\  Odsłuchu dokonywałem na jednym ramieniu bez selektora i na dwóch ramionach z selektorem.
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

TomFon2017

#677
A już tak sobie żartując ... może taki selektor poprawia jakość dźwięku,,, tak jak zmiana jedno metrowego kabla zasilającego za 10 zł na kabel za 10000zl ;D ale tego nie usłyszę bo kasy brak :o
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Bacek

Przełączanie przed pre i za pre to jednak zupełnie inne światy. Zupełnie inne poziomy sygnałów to ja ednak są. Prawdziwi zboczeńcy dopuszczają połączenie nielutowane tylko przy wkładce.

TomFon2017

#679
Ale po wkładce lutowanych jest już kilka.... choć powiem, że konstruując moje ustrojstwo zboczeńcem jestem, ale czy prawdziwym?  ;D ;D ;D
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Pboczek

Nie ma co sobie racjonalizować stosowania takiego przełącznika, bo nie powinno być dla niego miejsca w świadomie składanym zestawie, który ma aspirować do dobrego grania. Takie elementy, wbrew pozorom wpływają na jakość dźwięku.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Sam preamp Krzyśka nie dość, że obsługuje dwa ramiona to jeszcze przeniesie Cię na inny poziom.
Tak więc nie ma co się szczypać i warto dobry phono stage kupić.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

TomFon2017

Okrasa łamie zasady w kuchni ja też chciałbym je łamać, acz w kuchni gramofonowej. Może się uda, może nie. Tak też płytą, której ostatnio nagminnie słucham to płyta Dr. Feickert Adjust.... Tak jak pisałem... przy użyciu przełącznika pasywnego dla obu ramion nie dzieje się nic co by mogło mówić o zmianie dźwięku na niekorzyść choć do teraz, jako miernika, używałem moich steranych dźwiękiem uszu. Za parę dni urlop i wtedy zaprzęgnę do testów program wow and flutter i poczynię pomiary oscyloskopem z użyciem powyższej płyty :-\ z przełącznikiem i bez. To na tzw. dobry lub zły początek..... Dzięki za porady bo one też uczą.
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

TomFon2017

#683
Tak jak obiecałem będę dzielił się moimi ważeniami również z odsłuchu. Genialnie pomaga selektor wpięty między dwa ramiona a przedwzmacniacz - oba ramiona (wkładki) suną równolegle po płycie, a gra wybrana selektorem.
Wkładki: pierwsza to - AT95E, a druga to - AT VM95E. Pierwsza próba to odsłuch obu wkładek na pustej ścieżce - ZERO RÓŻNICY - i cisza. Druga próba to odsłuch płyty testowej - tutaj różnicą jest rezonans wkładki - wkładka na ramieniu krótkim AT95E ma rezonans 7Hz, a na ramieniu długim VM95E rezonans 8Hz. Dodam, że obie wkładki idą po płycie bez żadnego bujania czy to góra-dół czy lewo-prawo. Potem zapodałem jedną z moich ulubionych płyt   Dire Straits - "Brothers In Arms" i tu już dużo słychać różnic przy przełączaniu ramion. Moje wrażenia ogólne to: wkładka AT VM95E na długim ramieniu jest ostrzejsza (selektywniejsza) od wkładki AT95E na krótkim ramieniu. Choć ta na krótkim ramieniu ma cieplejszy dźwięk, jest jakby milszy, ale mnie szczegółów. Cholera wie którą wybrać - raz mam wrażenie że jedna to TO, raz, że drugą to TO!!! :-[ :-[ :-[. Chyba zostanę przy obu >:( Żałuję, że do prób nie kupiłem dwóch tych samych, które pokazałyby prawdę w porównywaniu dwóch ramion - krótkiego i długiego!!
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Piterski

Na jakim preampie gramofonowym robiłeś te testy? Czy obie wkładki mają identyczne parametry elektryczne?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

wiki

No właśnie miałem Ci pisać, że jak chcesz porównać ramiona to powinieneś powiesić te same wkładki..... 😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

TomFon2017

#686
Parametrów tych samych nie mają, bo różnią się choćby z racji modyfikacji związanej z nowym pomysłem firmy AT dla wkładki AT95E. Przedwzmacniacz, którego używam do odsłuchu jest ten sam dla obu wkładek.
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Piterski

Jaki to preamp?
Z tego co widzę to różnią się nieznacznie poziomem wyjściowym sygnału. Igłę mają taka samą z szlifem eliptycznym. Żądnych innych informacji o nich nie znalazłem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

TomFon2017

Preamp to maksymalnie tani acz zupełnie niezły ART DJ PRE II - tak na początek :(,ale odsłuch z niego pokaże zapewne również różnice przy zmianie ramion czy wkładek
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Piterski

To wkładek z takiego poziomu jak te dwie to faktycznie wystarczy, słyszałem jak grał z jakimś podstawowym modelem AT z pomarańczowym body.
Jeśli jednak włożyłeś tyle pracy i kasy w gramofon to pomyśl o przyzwoitych wkładkach i preampie.
Jako przykład to pamiętam jak u Kawosza podłączyliśmy chyba AT440 do Sensora, taki ruch na wyrost, i co ta wkładka pokazała. Tak więc preampa nie ma co marginalizować. Więc jak już kupisz jakieś przyzwoite wkładki to pomyśl czy nie warto wypróbować preampów Krzysztofa.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

TomFon2017

Masz rację - trzeba wywalić parę złotych na coś lepszego i znowu opiszę jak to słychać. A tak nawiasem co sądzicie o przedwzmacniaczu Yaqin MS-12B bo chodzi on za mną od paru miesięcy?
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Piterski

Nie znam zaś opis techniczny jaki znalazłem to jakiś miszmasz. Na forum winylnet jest gość o ksywce bodaj Mise i on robi klony preampów lampowych Audio Nota, może warto z nim pogadać.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

TomFon2017

REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

TomFon2017

Testuję, testuję i na razie gram przy użyciu opisywanego schematu... Przełączanie ramion przy użyciu niepolecanego selektora daje wiele pozytywnych wyników......... ZERO negatywnych efektów...natomiast łatwe porównanie między ramionami. W trakcie odtwarzania i przełączania selektorem  ramion dużo szybciej odkryłem złe ustawienie poziome jednej z wkładek.... dalej bawię się i oczekuję, ze będzie lepiej... choć czekam porad!!!
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

TomFon2017

Spotkanko z kilkoma obywatelami zwariowanymi na punkcie dźwięku dobiegło końca - zanim zaczął działać DANIELS uznali, że ramię 14-sto calowe mojego projektu odtwarza dźwięk OK - oczywiście w stosunku do ramienia FONOMASTERA 9 cali. Takie pochwały powodują (nie wymieniając nazwisk), że osiągnąłem  to o czym
prawie marzyłem.......słucham dalej  >:D
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Pboczek

Cytat: TomFon2017 w Czerwiec 22, 2022, 21:13ZERO negatywnych efektów

Bo tych szukasz może w innych aspektach brzmieniowych, takich jak wynikające z płyty testowej? Zmieniasz ramiona i wkładki w locie i z tego masz już sporo różnic, a gdzie tam szukanie wpływu przełącznika.

Jeżeli mogę zapytać, to pojemność kabli dostosowałeś do wkładek, są takie same czy inne?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

TomFon2017

Kable robione są z tego samego kabla "Mogami 2582", jedynie kable w ramionach są różne.
Zdaję sobie sprawę z tych wszystkich różnic, ale na razie szukam różnic w brzmieniu dlatego słuchałem jednego ramienia z pominięciem selektora jak i drugiego również z pominięciem selektora. Na ucho, czy to z selektorem czy nie, różnicy nie słyszę. Ramię krótkie gra jak grało kiedy było zamontowane jako jedyne więc kable to inna para kaloszy na potem i w tym masz rację. Ale czy wstawiając nową wkładkę wymieniamy również kable ? Dla spokoju zamówiłem igłę do wkładki AT95E, którą mam w zapasie. Kiedy przyjdzie odpalę oba ramiona na tych samych wkładkach - ciekawy jestem jakie będą różnice w stosunku do tych obecnych.
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Pboczek

Zmieniając wkładkę MM dopasowujemy do niej pojemność układu, w czym rolę odgrywają nastawy w przedwzmacniaczu oraz sam kabel RCA pomiędzy gramofonem a przedwzmacniaczem tzn. jego długość, wtyki. W zależności od parametrów wkładki, odpowiednio należy dobrać pojemność.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

TomFon2017

#698
Niestety, ale mój przedwzmacniacz nie ma takiej regulacji - dlatego gram i słucham różnic w brzmieniu dwóch ramion na tych samych ustawieniach. Są przedwzmacniacze za niebotyczną kasę, które umożliwiają to, ale teraz mnie na to nie stać - bo wydatek na wkładkę i takie ustrojstwo to paręnaście tysięcy by sięgnąć tzw. prawie szczytu :pij:. A mnie chodzi o to by dźwięk brzmiał poprawnie i nie puścił mnie z torbami ;D >:( ;D Dodam, że będąc u Pawła Zontka słuchałem brzmienia jego gramofonu i  jestem przekonany, że kasa jaką trzeba zapłacić za to ustrojstwo nie rekompensuje wrażeń brzmieniowych !!! jedynie powala wizualnie.
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Pboczek

Przesadzasz z tymi cenami, bo przyzwoite przedwzmacniacze nie kosztują fortuny. Ale skoro budżet nie puszcza, to możesz pojemność skorygować kablami pomiędzy gramofonem i pre, jeżeli masz ze dwie różne długości takich. Zobacz jaką masz pojemność wejściową wkładki, sprawdź ile ma twoje pre i postarają się dobrać dłuższe lub krótsze rca w zależności od potrzeby. W ten sposób ustawisz równowagę tonalną wkładki, nie będzie gubiła części górnych czy dolnych zakresów.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite