Koncerty i inne wydarzenia muzyczne

Zaczęty przez GregWatson, Wrzesień 06, 2014, 17:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

miniabyr

Szkoda życia na chujowy dźwięk !

wiki

Cytat: miniabyr w Wrzesień 08, 2019, 00:07
WIKI  zerknij tu jeśli pytasz o ForTune http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=425.0
Miniabyr, dzięki za linka.😀😀😀
Poczytam, zapoznam się
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

frywolny trucht

W Ciechocinku, gdzie dom zdrojowy stoi...
... i tężnie :) Wdychamy jod.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

W powietrzu sam seks :) Podśmiechujki erotyczne, flirciki. Wielu wyczynowców w lykrze ganiało wokół drewnianych stojaków z jakimś świerkiem, po którym spływała solanka. Eeee, może to był zapach solanki, a nie seksu...

No ale my tu nie po to. Jeszcze przyjdzie czas na turnusy w sanatoriach, w których- z tego co szłyszę od ciotek- dochodzi do niezłych ekscesów :)
My tu na koncert przyjechali:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Nie mam zdjęć z zewnątrz. Tutaj znajdziecie sporo zdjęć tego klimatycznego obiektu: http://ciechocinek.pl/places/teatr-letni/
I coś ode mnie:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#705
Organizacja zabezpieczeń to niemal całkowita anarchia. Przeciwieństwo koncertu Korteza. Dwóch ochroniarzy przy głównym wejściu, którzy tylko patrzyli pobieżnie na bilety. Zero trzepania toreb, plecaków. Zero zasieków, w dodatku teatr ma mnóstwo bocznych wejść, które były otwarte, a których nikt nie obstawiał. Sala z dwoma bocznymi i jednym z tyłu na górze mogła pomieścić z 500 osób? Bilety po ok. stówce. Koncert miał się zacząć o 19.00, ale ludki tak się schodzili, że zaczął 15 minut później. Zaczął bez wstępu dwoma utworami, po których nastąpiło symboliczne przywitanie. Ciekawa koncepcja. W zasadzie zero interakcji z publicznością, muzycy podświetleni od tyłu, nie było widać ich twarzy. To jakiś nowy trend. Małe koncerty, izolacja od publiki, naparzanie swojego materiału, bis i nara. To znaczy- tak nie do końca, bo wyjście saksosofonisty i napieprzanie solówy z fotela w pierwszym rzędzie, było chyba próbą jakiejś interakcji :) Tak jak Kortez, gdy po zagraniu całego materiału raczył spytać, czy nie jest nam zimno i może starczy? Czy jakoś tak, w każdym razie interakcja jest ograniczona do dania z siebie wszystkiego przez obie strony. Bo i artyści wypadli zjawiskowo muzycznie, a i publika dawała ognia :) Teatr letni ma miejsca numerowane, foteliki, co utrudniało pląsy, ale były ciągi komunikacyjne, które zostały wykorzystane. Im bliżej końca koncertu tym bardziej publika na stojaka dygała jakieś paralityczne ruchy ;)

Muzycznie- wybitne doznanie, kawałki to przekrój z paru płyt, te starsze troszkę przearanżowane, dwie perkusje, które dobitnie pokazywały, że to ma sens, akustycznie- świetnie wszystko dobrane, żadnego dudnienia bez sensu, przekaz czytelny, zrównoważony tonalnie, a dynamiczny.

Ciekawostka. Po czym poznać audiofila na koncercie Lao Che? Siedzi jakby był u siebie na kanapie szukając sweet spot-a :) A po wszystkim skupia się na jak najlprecyzyjniejszym odbiorze przekazu ze sceny. Fani w tym czasie bujają bez sensu głową, bujają się na boki dramatycznie tracąc na jakości przekazu :) Dobra, w audiofila bawiłem się tylko gdzieś do połowy koncertu, a potem godność poszła na manowce :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

moon

ECM50 Warsaw Festival – warszawskie święto legendarnej monachijskiej wytwórni ECM Records na jej 50 urodziny!

Warszawa na trzy dni stanie się gospodarzem obchodów 50-lecia legendarnej firmy muzycznej ECM Records. To niepowtarzalna okazja, by doświadczyć jej fenomenu
w szerszej perspektywie — nie tylko muzycznej, ale i wizualnej.

Niezmiennie od jej powstania w 1969 roku, Edition of Contemporary Music prezentuje najwyższy poziom artystyczny realizowanych projektów. Jej założyciel Manfred Eicher przez pięć dekad niezależnej produkcji muzycznej przyciąga artystów, którzy wraz z nim tworzą słynne brzmienie ECM, czyli ,,najpiękniejsze dźwięki zaraz po ciszy". Keith Jarrett, Chick Corea, Arvo Pärt, Jan Garbarek czy wreszcie Tomasz Stańko — otwierają długą listę twórców tego liczącego ponad 1600 nagrań katalogu z muzyką jazzową i klasyczną, sięgającą rozmaitych muzycznych kultur i tradycji. Każde z tych wydawnictw cechuje oryginalność artystyczna, mistrzowskie wykonanie oraz rygorystyczne standardy produkcji. ECM to dziś marka, która w świecie muzyki stanowi jednoznaczne potwierdzenie najwyższej jakości, która przenosi odbiorcę na inny poziom słuchania i przeżywania muzyki.

Festiwal, odbywający się w dniach 25-27 listopada w Centrum Praskie Koneser w samym sercu Starej Pragi, to przede wszystkim sama muzyka — siedem niezwykłych koncertów artystów tworzących dla wytwórni ECM.

Festiwal otworzy projekt szwedzkiego basisty Björna Meyera, autora pierwszego w historii ECM albumu poświęconego elektrycznej gitarze basowej solo. Dzięki unikalnemu podejściu do instrumentu, artysta tworzy przestrzeń hipnotyzujących dźwięków, skomponowanych subtelnie i naturalnie, jak oddychanie.

Następnie na scenie pojawi się trio duńskiego gitarzysty Jakoba Bro. Wraz z członkami tego zespołu, kontrabasistą Larry Grenadierem i perkusistą Jorge Rossym, konstruuje krajobraz dźwiękowy swoich utworów z niekiedy ledwie zaznaczonych melodii. Minimalistyczne, pełne klimatu i głębi improwizacje wprowadzają słuchaczy w stan uważności i wyciszenia.

Drugiego dnia wystąpi Trio Torda Gustavsena. Ten norweski poeta fortepianu znany jest z powoli rozwijających się, głęboko lirycznych utworów. Jego ostatni album ,,The Other Side", nagrany z wiernym perkusistą Jarle Vespestadem i nowym basistą Sigurdem Hole'em, odsłania wpływy norweskiej muzyki dawnej, fascynację Bachem, sięgając zarazem tradycji improwizacji. W Warszawie Sigurda Hole'a zastąpi znakomita basistka Ellen Brekken.

Tarkovsky Quartet zamknie drugi festiwalowy wieczór.Tworzą go François Couturier (fortepian), Anja Lechner (wiolonczela), Jean-Louis Matinier (akordeon) oraz Jean-Marc Larché (saksofon sopranowy). Muzyka kwartetu w inteligentny sposób łączy muzykę klasyczną z elementami improwizacji. Poszczególne utwory inspirowane postacią Andrieja Tarkovskiego są jak intymne refleksje artystów na temat jego twórczości opowiedziane za pomocą nie słów, a dźwięków i ciszy.

Trzeci dzień odbywający się pod patronatem Deutsche Bank Invites ECM50 to aż trzy koncerty. Saksofonista altowy Maciej Obara, który swój znakomity debiutancki album
dla ECM nagrał w 2017 roku, na Festiwalu przedstawi materiał z najnowszej płyty
,,Three Crowns". Album swoją premierę będzie miał dzień wcześniej w katowickim NOSPR. Kwartet, w którego skład oprócz Obary wchodzą pianista Dominik Wania, kontrabasista Ole Morten Vågan oraz perkusista Gard Nilssen, słynie z żywiołowych, błyskotliwych improwizacji, by następnie otoczyć słuchacza wyrafinowanymi dźwiękami pełnymi nostalgii.

Włoski pianista młodego pokolenia Giovanni Guidi i jego kwintet zaprezentuje program z albumu ,,Avec le temps" w bogatym składzie: Francesco Bearzatti (saksofon), Roberto Cecchetto (gitara), Joe Rehmer (kontrabas), João Lobo (perkusja). Emocjonalne kompozycje lidera, dające muzykom pole do swobodnej gry pełnej pasji, prowadzi tytułowy utwór autorstwa Léo Ferré, a kończy czuły hołd dla Tomasza Stańko — oba o bolesnej tęsknocie i stracie.

W finale festiwalu wystąpi Trio Marcina Wasilewskiego, z wybitnym pianistą i kompozytorem Marcinem Wasilewskim, Sławomirem Kurkiewiczem na kontrabasie i Michałem Miśkiewiczem na perkusji. Nasze gwiazdorskie Trio niezmiennie w tym samym składzie nagrywa dla ECM od 2002 roku, wtedy jeszcze jako członkowie kwartetu Tomasza Stańko. Muzycy zachwycają własnym stylem wykrystalizowanym przez 25 lat pracy artystycznej. Na scenie są jak jeden organizm, którego brzmienie rozpoznawane jest przez słuchaczy na całym świecie.

Obraz wzbogaci dźwięk. Dzięki wystawie fotografii, słuchacze odbędą podróż w przeszłość młodego Manfreda Eichera i całej plejady twórców ECM, uchwyconych w studiu nagraniowym czy sali koncertowej. Będzie również okazja obejrzeć w powiększeniu słynne cover arts, czyli okładki albumów, stanowiące integralną część każdego wydawnictwa ECM. Wreszcie w studyjnym kinie mieszczącym się w Muzeum Polskiej Wódki — poznać projekty filmowe ECM, wśród których znajdują się nie tylko genialne koncerty Keitha Jarretta, ale też filmy o twórcach, takich jak Charles Lloyd czy John Abercrombie oraz unikalne projekty multimedialne, jak ,,Holozän" czy ,,Radhe Radhe".

Organizatorami ECM 50th Anniversary Warsaw Festival są agencja Golden Mine we współpracy z Universal Music Polska oraz ECM Records. Partnerami wydarzenia są: Centrum Praskie Koneser, Deutsche Bank Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Urząd Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy m.st. Warszawy, Związek Artystów Wykonawców STOART - Związek Artystów Wykonawców, Instytut Muzyki i Tańca Włoski Instytut Kultury w Warszawie, Instytut Francuski / Institut français de Pologne à Varsovie, Yamaha Music Europe Oddział w Polsce, Woodys Backline

Całe wydarzenie honorowym patronatem objęły Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie Ambasada Niemiec oraz Ambasada Królestwa Danii Embassy of Denmark in Poland

Patronat medialny: Trójka - Program 3 Polskiego Radia Co Jest Grane24 Jazz Forum Jazzarium.pl JazzSoul.pl JazzPRESS Magazyn Audio

Program koncertów ECM50 Warsaw Festival, 25- 27 listopada 2019:

25 listopada, poniedziałek, godz. 19:00
Björn Meyer Solo
Jakob Bro Trio

26 listopada, wtorek, godz. 19:00
Tord Gustavsen Trio
Tarkovsky Quartet

27 listopada, środa godz. 19:00
Deutsche Bank Invites – ECM50
Maciej Obara Quartet
Giovanni Guidi Quintet
Marcin Wasilewski Trio

Miejsce koncertów:
Centrum Praskie KONESER, Sala Butelkownia
Plac Konesera 3, Warszawa
(Metro Dworzec Wileński)

Koncerty rozpoczynają się o godz. 19:00
Wejście od godz. 18:15

Bilety do nabycia: na www.eventim.pl/ECM50WarsawFestival
oraz w punktach sprzedaży Eventim.
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

dino

Życie: młodość, wiek średni i ...fajnie dzisiaj wyglądasz.

Tak wczoraj zaczął Jaromir Nohavica w Hali Stulecia we Wrocławiu.
Dla mnie to od lat fenomen ( i zawsze o tym mówi), że kilka tysięcy Polaków przychodzi posłuchać Czecha. I to śpiewającego (głównie) po czesku.
Było magicznie.
I był to chyba jedyny koncert, gdzie nikt nie mówił, żeby nie machać non stop komórkami a ludność sama z siebie prawie ich nie wyciągała.
A jeżeli już to bardzo dyskretnie.
Na ostanie 2 kawałki poproszono o komórki.
I standardowy u Nohavicy ..brak zabawy w schodzenie i wchodzenie na bis.
Czekamy na kolejny przyjazd. Pewnie za rok.
Bo dwu godzinny koncert praktycznie "mignął" i do domu.


Kangie

Cytat: dino w Październik 24, 2019, 19:57Tak wczoraj zaczął Jaromir Nohavica w Hali Stulecia we Wrocławiu.
Ajjajajajaj, przegapiłem :( Zazdraszczam możliwości uczestnictwa w tym koncercie. Jeszcze nie tak dawno zachwycałem się płytą tego artysty.

Post #6381
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=36.msg252469#msg252469

dino

Staramy się szpiegować Jaromirka - jak będzie następnym razem to dam znać.
Korci mnie wyjazd (gdyby był) do Pragi do O2 Arena.
Znajomi byli na 60 leciu Nohavicy i do tej pory są zachwyceni - facet z gitarą i 15 tysięcy "zaczarowanych" ludzi.

wiki

Cytat: Kangie w Październik 25, 2019, 07:57
Cytat: dino w Październik 24, 2019, 19:57Tak wczoraj zaczął Jaromir Nohavica w Hali Stulecia we Wrocławiu.
Ajjajajajaj, przegapiłem :( Zazdraszczam możliwości uczestnictwa w tym koncercie. Jeszcze nie tak dawno zachwycałem się płytą tego artysty.

Post #6381
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=36.msg252469#msg252469

Nawet się udałem do wspomnianych wpisów...
Trochę poczytałem... No i znalazłem mój wpis 6411...
Czytam i w myślach słucham płyty...  :) :D ;D
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Alexander

Chyba warto się zainteresować, bo jeszcze są bilety, ale to pewnie długo nie potrwa... :)
A nie zobaczyć Pata na żywo w akcji to strata niepowetowana  :) 

krzysiek

Cytat: Alexander w Listopad 15, 2019, 22:02
Chyba warto się zainteresować, bo jeszcze są bilety, ale to pewnie długo nie potrwa... :)
A nie zobaczyć Pata na żywo w akcji to strata niepowetowana  :)

Parę tygodni temu na FB wpadło mi info o koncercie w Sopocie. Tyle razy żałowałem, że koncert jest w Wawie i nie stać mnie na bilet+podróż+hotel. Tym razem nie muszę nigdzie dojeżdżać i trafiło się miejsce w 4 rzędzie :D
Modwright KWI-200, Dynaudio Special 25, Chord Qutest, poprzednio na forum jako blackholesun

Kangie

W lutym 2010 zabrałem żonę do Hali Stulecia na Koncert Pata Metheny'ego Solo & Orchestrion. To sa słynna maszyneria inżynierska odpalana przez artystę. Pat przypominał mi wtedy Niemena, który po stanie wojennym odciął się od ludzi, muzyków i zatrudnił do pracy swoje komputery.
Wg nas pierwsza połowa koncertu wiała nudą, plumkaniem. Gratka raczej dla rasowego fana. Zaś druga połowa to był majstersztyk. Zresztą było to widać po reakcjach publiczności. Zobaczyłbym jegomościa raz jeszcze, bo to chyba najlepszy żyjący gitarzysta, cokolwiek oznacza "najlepszy" ;)

gratefullde

Cytat: Alexander w Listopad 15, 2019, 22:02
Chyba warto się zainteresować, bo jeszcze są bilety, ale to pewnie długo nie potrwa... :)
A nie zobaczyć Pata na żywo w akcji to strata niepowetowana  :)
Bilety kupione. Dzięki za info [emoji2]
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

paul_67

Dzisiaj koncert Perfectu we Wrocławiu.Nie chcę, ale muszem jechać :)

gratefullde

Cytat: Kangie w Listopad 16, 2019, 05:41
W lutym 2010 zabrałem żonę do Hali Stulecia na Koncert Pata Metheny'ego Solo & Orchestrion. To sa słynna maszyneria inżynierska odpalana przez artystę. Pat przypominał mi wtedy Niemena, który po stanie wojennym odciął się od ludzi, muzyków i zatrudnił do pracy swoje komputery.
Wg nas pierwsza połowa koncertu wiała nudą, plumkaniem. Gratka raczej dla rasowego fana. Zaś druga połowa to był majstersztyk. Zresztą było to widać po reakcjach publiczności. Zobaczyłbym jegomościa raz jeszcze, bo to chyba najlepszy żyjący gitarzysta, cokolwiek oznacza "najlepszy" ;)
Kangie, Pat większości się wydaje, że smuci. Ale proszę się zagłębić, wsłuchać... ileż tam się dzieje. To wielowsrstwowa Muzyka, czasami skomplikowana w swej fakturze, koronkowa... On komponuje nie pod gitarę, gitara w tym uczestniczy ale ważny jest całokształt. Dla mnie to jest geniusz. Wymyka się z szablonów, tworzy coś swojego. Niepowtarzalnego.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Kangie

Andrzej, wiem co mówię, choć wiem o co Ci chodzi. Wiem co czułem w pierwszej połowie koncertu. Nuda. Orchestrion to nie był majstersztyk wg mnie. Znacznie lepiej wychodziło mu granie z ludźmi. Druga część koncertu - znacznie lepiej.

Jako gitarzyście - wkurza mnie ciemna barwa jego instrumentu. Jak długo żyję - nie znoszę tej barwy. Może po 50-tce odwidzi mi się...

Alexander

Cytat: Kangie w Listopad 16, 2019, 21:03wkurza mnie ciemna barwa jego instrumentu
Zaraz ciemna, pastelowa jest! I dlatego za nią przepadam  :)

Kangie

Wykastrowana z góry i szklistości / fenderowskiej szklanki, dlatego nie kocham, ale akceptuję. Dotyczy to wszystkich jazzmanów. Ciemna barwa. Mnie kojarzy się z brudnymi, nie wymienianymi od lat strunami.

Alexander


wiki

Cytat: Alexander w Listopad 16, 2019, 21:09
Cytat: Kangie w Listopad 16, 2019, 21:03wkurza mnie ciemna barwa jego instrumentu
Zaraz ciemna, pastelowa jest! I dlatego za nią przepadam  :)
Ja też uważam, że pastelowa, ale żeby zaraz przepadać?
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Alexander

No tak już mam. Bezwzględne uwielbienie dla Pata.
Ostro też czasem brzmi, posłuchajcie tego
https://www.youtube.com/watch?v=XncKznOrZ7Q

Kangie

Cytat: Alexander w Listopad 16, 2019, 21:18No cóż...może po 50-tce 
Soprany w uszach zdeczka się przytępią, to może coś będzie na rzeczy ;)

Pastelowa - dobre porównanie.

Alexander

Kiedyś usłyszałem jak na koncercie Travels Pat zapytał mnie swoją grą czy z nim pójdę...i poszedłem, porwał mnie
https://www.youtube.com/watch?v=l4jIbLYE3gQ