O przeciwwadze.

Zaczęty przez jafi, Marzec 15, 2021, 19:55

Poprzedni wątek - Następny wątek

GB

Cytat: jafi w Marzec 17, 2021, 13:01
Cytat: GB w Marzec 17, 2021, 12:53Silikon lub klej na ciepło.
Boże broń.

Przecież chcę mieć możliwość różnych nastawów.
Silikon lub klej aplikować na końcówkę śrubki i pozostawić do zastygnięcia. To spowoduje, że śruba nie będzie rysowała ramienia.

Pozdrawiam,
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

frywolny trucht

Można i bez narzędzi. Widok z boku. Zwróćcie uwagę, że otwór przeciwwagi nie jest osiowo. Na dole dodatkowa, precyzyjna przeciwwaga.
Ja wam nie powiem jak się u mnie odbywa potencjalne przesuwanie nacisku, bo za często żongluję wkładkami.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

No niestety ale w tym ramieniu jakie ja miałem i tak nacisk zmieniał się w zależności od położenia wkładki na płycie.
Dlatego zawsze ustawiałem go tak by mieścił się w zakresie optymalnego. Przypuszczam że to zjawisko nie było jednostkowym przypadkiem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

masza19

A czy to przypadkiem nie było spowodowane brakiem AS w tym ramieniu?

Piterski

Myślę, że raczej niedoskonałością geometrii ustawienia łożysk w kardanie.

Żeby nie było, że się czepiam bo Koetsu Black zaśpiewała słodko i cudownie.

Warto jednak nacisk sprawdzić w kilku punktach by ustawić go optymalnie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Nie, to nie kwestia antyskatingu, ale kojarzycie ramiona z aktywnym tłumieniem?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Mam takie, czy jest coś z tymi ramionami o czym powinienem wiedzieć?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Andrzej wydumał sobie, jak dobrze pamiętam, że siła razy ramię musi być ( w cudzysłowie) tłumiona dodatkowo na igiełkach Cardana. To miejsce jest skręcone ciasno, ale wg konstruktora z rozmysłem. Stąd te dziwne różnice nacisku, one wcale nie wynikały z miejsca na płycie, tylko z geometrii pionowej płyty, w jakiej fazie było ramię. Pozycja na płycie nie miała znaczenia. Tak to sobie wymyślił, żeby igła opornie reagowała na niedoskonałości płyty. Nie było latania góra- dół.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

No ok to jak wytłumaczyć to, że mam ramie z tłumieniem dynamicznym i nacisk mi się nie zmienia czy to z nim czy bez niego.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Maciek podjarał się jak wrażliwe jest ramię na filmiku. W AF konstruktor wyszedł z innego założenia- tłumimy. I tyle. Cała historia. Co konstruktor to wizja.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Ja się wcale nie dziwię, że się podjadał czułością tego ramienia bo sądzę, że do twardej wkładki z ciężkim body będzie lepsze niż tłumione, sama jego masa zapewni mu odpowiednie trzymanie bez tłumienia. Jak wkładka była by miękka i podatna to tłumienie może poprawić jego tracking i nie wykończyć zawieszenia wkładki.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

jafi

Teraz "szukam" dźwięku przez zamianę śrubek w przeciwwadze. 8)

Niewątpliwie jest to bardzo wrażliwe miejsce, ale nie ma się czemu dziwić, bo na tym samym ramieniu jest przecież i wkładka i igła.
Tu każda zmiana jest dobrze słyszalna. Jak wcześniej wspominałem słychać wyraźnie materiał z którego wykonana jest przeciwwaga i wg. mnie najlepszą opcją jest stal węglowa.

Mosiądz wypada zbyt jasno i trochę krzykliwie.

Brąz jest ciekawy, jakby ciemniejszy z dobrym wypełnieniem - trochę czaruje.

Nieciekawie w tym porównaniu wypada oryginalna przeciwwaga Technicsa.
Dźwięk jest jakby zamazany, pozaokrąglany, mało otwarty.

Wracając do śrubek: zamieniłem tą, którą już pokazywałem na inną - na zdjęciu poniżej.
Sprawy nabrały złego obrotu (nie jestem nietoperzem - każdy by usłyszał): balans tonalny przesunął się do góry, zabrakło podstawy i wypełnienia.

Wniosek/wnioski: wyciągnijcie sami. :o

Pboczek

#37
U mnie także nacisk jest różny, zależnie od miejsca w którym go sprawdzam. Wykonywałem fikołki z matami, poziomowaniem, by to zweryfikować ale jest różnie w zależności gdzie wagę postawić. Trzeba uśredniać z końca i początku płyty, tak mi zostało.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

ziko369

Ooo...trzeba się pobawić 🙃

ociecprac

#39
Przeciwwaga stosowana w gramofonach Technics SL-M1, SL-M2.
Dynamiczne tłumienie, czyli na sprężynie, pojemnik z płynie tłumiącym - gęsta ciecz. Naciąg sprężyny regulowany.....

Warto jeszcze wiedzieć, że w przypadku Technicsa, w przypadku tradycyjnych rozwiązań przeciwwagi, większość przeciwwag ma tą samą średnicę i ten sam gwint, ale, i to jest ciekawe, różną wagę, od powiedzmy około 60g do bodajże 120g, i  różne zastosowane materiały, z których przeciwwagi są wykonane. Co daje spore możliwości różnych kombinacji......  Bo, powieszenie na Technicsie, zestawu headshell+wkładka o wadze zestawu np 10g, to takie proste nie jest, ale możliwe ;-) 
   

ociecprac

#40
Przeciwwaga w gramofonie Lenco L-830 DD
Przeciwwaga jest metalowa, ale zawieszenie przeciwwagi jest na miękkiej, grubej gumie, otwór gumowy posiada gwint.
Popularne rozwiązanie , stosowane min w gramofonach firmy Dual, która rozwinęła tą koncepcję, w niektórych modelach była możliwość regulacji, w zależności od podatności zastosowanej igły....

Tutaj widać jeszcze dwa ciekawe mechanizmy.
Regulacja wysokość windy, na pokrętle, a nie na śrubce- żadnych śrubokrętów - świetne, wygodne rozwiązanie
Siła antyskatingu, w zależności od zastosowanego szlifu igły, oraz, co ciekawe, temperatury otoczenia:-)

Pboczek

Sprawdzałem nacisk w TP21 Thorensa i wygląda na to, że przez pół roku się nie zmienił.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite