MyślenickiKlubChujowegoAudiofila

Zaczęty przez mariobro12, Listopad 28, 2021, 18:50

Poprzedni wątek - Następny wątek

Old Man Kensey

Dziś dla równowagi słucham sobie p. Konstantego Kulki z LP. Szkoda, że dziś nikogo z 🇵🇱 nie ma w finałowych etapach, lecz może kiedyś się doczekamy.

Piękny dzień się zapowiada, więc przyjemnej soboty 😊
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

Pboczek

Kolejny konkurs dopiero za 5 lat. Na zakończenie tegorocznego święta, mam przed sobą koncert laureatów w NOSPR w Katowicach na który wybieram się w piątek. Będę miał okazję zapoznać na żywo azjatycką technikę i wyrobić sobie opinie o zwycięzcach.

Tymczasem jeszcze o Wieniawskim. "Jeno Hubay, węgierski wirtuoz, chyba najtrafniej określił istotę geniuszu Wieniawskiego. Nie można go porównać z innymi wielkimi skrzypkami. Jest on, podobnie jak Paganini, Ernst, Vieuxtemps, Joachim i Laub, tylko samym sobą, ma własną indywidualność, odrębną fizjonomię, własną wartość. Główną cechą jego jest olśniewająca technika, ale tylko jako środek, a nigdy jako cel. Pełny ton, mający potężny wolumen, jest nawet w lekkim piano soczysty. Perlisty tryl, cudowne srebrzyste staccato, brawurowa pewność oktaw i innych podwójnych dźwięków, nieskazitelna czystość flageoletów – to wszystko byłoby niczym innym, jak tylko luźnie rozsypanymi klejnotami, gdyby ich mistrz swoją szlachetną sztuką nie spoił w brylantowy diadem. Jego kantylena, której słodycz przepojona jest zawsze łzami, zniewala wszystkie serca (...). Jest to gra uczuciowa, natchniona. Wieniawski to najidealniejszy przedstawiciel szkoły francusko-belgijskiej, dowodem – jego namiętność, patos, wytworność i elegancja. Wieniawski daleki jest od purytanizmu np. Joachima, który gra ze spokojem półboga, i każe przed sobą klękać i zdumiewa, ale nie rozgrzewa. Wieniawski daleki jest od sentymentalizmy niemieckiego, ale i od słodyczy włoskiej, od której nie był wolny Paganini. Nawet w chwilach najwyższego uniesienia, porywu i żaru, nie przekracza nigdy linii szlachetnego smaku."
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

vasa

Cytat: Pboczek w Październik 21, 2022, 13:51Zwraca się uwagę na to że Azja zdominowała dzisiejszą wiolinistykę. Czy należy nad tym ubolewać, nie wiem?
Azja uprawia europejską wiolinistykę od lat. W 1977 roku kupiłem świetną płytę z koncertami Paganiniego nagraną przez Shizukę Ishikawa (w 1972 zajęła drugie miejsce w konkursie Wieniawskiego).
Później słuchałem wielu innych skrzypaczek i skrzypków z dalekiego wschodu.
Ale kiedy się zastanawiam nad światowym Top 5 wiolinistyki to tam nie ma nikogo urodzonego na wschód od Uralu.
Nie zgadzam się z osądem (dość częstym) że Azjaci są świetni technicznie ale w ich wykonaniach brak "ducha". Bo doskonale potrafią wykonywanym perfekcyjnie utworom nadać indywidualne rysy interpretacyjne. Czego przykładem tegoroczna laureatka - powszechnie chwalona nie tyle za technikę co, właśnie za interpretację.
Dlaczego więc jak zapytałem koleżanki i kolegów melomanów o ich typy to wymieniali Joshuę Bell'a, Hilary Hahn czy Perlmana a dalekowschodnich nazwisk brakło?
Trochę mi się rachunki nie zgadzają, w konkursach skrzypcowych od lat zwyciężają goście z far east a na deskach sal koncertowych brylują Europejczycy i Amerykanie ???
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Pboczek

#578
Czyli może nie do końca Azja zdominowała, bo konkursy to jedno, a popularność drugie. Niewątpliwie zwycięstwo może być trampoliną do sukcesu ale nie koniecznie gwarantem.
W przedostatnim konkursie było podobnie, przypomnę:
I Veriko TCHUMBURIDZE, Gruzja/Turcja
II Bomsori KIM, Korea Południowa
II Seiji OKAMOTO, Japonia
IV NLuke HSU, USA
V Richard LIN, Tajwan/USA
VI Maria WŁOSZCZOWSKA, Polska
VII Ryosuke SUHO, Japonia.

Osobiście nie mam nic przeciwko różnorodnemu "pochodzeniu" muzyki i jej wykonań. Przypisywanie jej zrozumienia określonym kręgom kulturowym, może nie jest całkowicie pozbawione uzasadnienia bo np. romantyzm jest epoką która nie miała swojego odbicia w Japonii, ale też nie może być traktowane ortodoksyjnie. Żyjemy w czasach, czy tego chcemy czy nie, mieszania się kultur. Myślenie zaś o zachodnim świecie w kategoriach lepszych i ubolewanie nad dominacją Azji wobec naszego dorobku jest okcydentalizmem.

Dwa pierwsze nazwiska z poprzedniego konkursu zostały ze mną i wydaje mi się że są rozpoznawalne, choć nie wiem jak z ich popularnością, bo tej nie śledzę.

Skrzypce to nie jest azjatycki instrument, kilka wieków zajęło mu dotarcie do tej części świata.


Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Old Man Kensey

Veriko to dzisiaj już uznana artystka, zresztą na Konkursie także wymiatała i w mojej opinii, wygrała zasłużenie... Choć Bomsori Kim znacznie częściej wydaje płyty, ot, taki paradoks.
Tutaj bardzo zacna płyta z zapisem wykonań konkursowych Veriko.
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

tomasz_pianista

I jak wrażenia z NOSPRu? Ja nie byłem, niestety praca mnie zatrzymała, ale żona słuchała na żywo i ten Brahms zrobił na niej wrażenie.
Grupa ratowania poziomu.

Pboczek

Pierwsza klasa. :) Brahms był zagrany z głębokim przeżyciem ale adekwatnym bez popadania w patos, w pełni naturalnie. Gra z dużą ekspresją, ale też wyczuciem kiedy i ile. Jak na 20 letnią osobę było to nad wyraz dojrzałe, świetnie czuje ten koncert. Zebrała owacje na stojąco, zasłużone.

Karmenowa też mi się podobała, grała II koncert Wieniawskiego. Wysłuchałem z przyjemnością. Bardzo subtelna była w tym graniu.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Pboczek

Mycie, suszenie, słuchanie. Na zimowo, wczoraj pierwszy śnieg. :)

Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

wiki

Ja tam swoich CD nie myję i nie suszę.....  ;)

Choć ostatnio płyta The Doors kupiona używana przeskakiwała więc wziąłem się na różne sposoby aby było dobrze.....

Nie udało się.
A dlaczego?
Bo patrząc pod światło było widac na 9 i 10 utworze takie prześwity..... Jakby ktoś nadepnął płytę (na piasku?) i powstały "wyrwy", na których nawet korekcja błędów w odtwarzaczu nie daje sobie rady....
A szkoda......
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Pboczek

Cd jest wygodne ale mycie winyli też można polubić. Nie może być zaległości w czystości, bo idą Święta i trzeba pomyśleć o prezentach dla siebie. Płytowych.  :D
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

wiki

Chcesz powiedzieć, że powiesz tak jak moja żona.....
Właśnie zrobiłam "zakup" w mojej szafie i założyłam sukienkę jak nową?
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Pboczek

Chciałem powiedzieć że kolejka płyt do umycia zawsze się uzbiera. Nowe tego zazwyczaj wymagają, stare z kolekcji niekiedy się domagają. Mam pudełko do którego takie odkładam i czekam jak będzie gromadka. Trzeba uwolnić w nim od czasu do czasu miejsce, zwłaszcza teraz, kiedy będą świąteczne zakupy.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

mariobro12

Piotrze widze ze jest ruch w plytach, bardzo dobrze :) Sluchaliscie ostatnio jakis nowosci? ja mam odlozona sterte nowych zakupow z ktorymi zglosze sie do klubu jak tylko bedzie okazja. Chwilowo znowu mam nawrot chorubska.. straszne.

Pozdrawiam wszystkich ktorzy nie choruja!

Wrzucam mala zajawke, tego co odkrylem :)

https://www.youtube.com/watch?v=s_S9JeSgyjo

Pboczek

Zdrowiej!!! Omijają Cię słuchowiska. Z nowych staroci było ostatnio Talking Heads, fajne granie, współczesne tłoczenie co prawda. Świetne wydanie z serii TonePoet, Blue Train, Coltrana. To dwu płytowa edycja z niepublikowanymi wersjami utworów z sesji. Oczywiście musiały być trzy epokowe Ninki Simone, bo to świeże zakupy. Była Legenda Wieniawskiego.

Kuruj się na sobotę. Zamierzasz rozstawić takie instrumentarium jak na filmie? Ona naśladuje naturę, czy coś?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

mariobro12

hehe rozstawiac to bede tylko krzesla do siedzenia :) ta pani wpadla mi w ucho ostatnio, ale ocenisz sam, ogolnie to bardzo ciekawie eksploruje dzwieki natury polaczone z elektroniczna przestrzenia.

Pboczek

Skoro już o kobietach. Wg czasopisma BBC Music Magazine które zestawiło w 2019 r. 174 największych kompozytorów w historii na pierwszym miejscu plasując J.S.Bacha, niejaka Kaija Saariaho jest numerem jeden wśród żyjących. Zajęła 17 pozycję ever. Jest Finką, urodzoną w 1952 r., a od kilku lat jej kariera nabrała niesamowitej prędkości. Mariusz jej musimy posłuchać!
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Pboczek

Dwa zapisy na żywo. Trzy płytowy, koncertowy z Brighton 1975 r. Drugi studyjny, pochodzący z sesji rejestrowania albumu ,,Monster Movies" w 1969 r.
Ten trzy płytowy ma kontynuację, dwa kolejne koncerty. I bardzo dobrze, nie trzeba będzie się zastanawiać na kolejnymi zakupami płytowymi.



Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

wiki

A czemu by sobie nie zapuścić?

Can Live
1975

Się słucha....
1
2
3
4
5
6
7

👍
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Pboczek

Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Pboczek

#594
Can po 1975 r. zaczęło grać nieco inną muzykę od prezentowanej wcześniej. Płyty: Monster Movie (1969), Tago Mago (1971), Ege Bamyasi (1972), Future Days (1973), Soon Over Babaluma (1974) są ponad oryginalne muzycznie, a realizacyjnie stanowią wzorzec przestrzennego, efektowego dźwięku. 

W 1975 r. płytą "Landed" wylądowali niestety na ziemi i mniej lub bardziej, zaczęli grać muzykę jak inni. Koncert z 1975 w Brighton jest na szczęście osadzony we wcześniejszych klimatach. Utwory na płytach nie są zatytułowane, posiadają numery i stanowią rekompozycje dotychczasowych. Słucha się tego jak nowego ale częściowo znanego materiału. Płytę wydano w wydawnictwie zespołu SpoonRecords z jakością do jakiej zespół przyzwyczaił.

Zamówiłem już Stuttgart z 1975 r., dalsze trzy płyty podsumowującego lotu z przed muzycznego lądowania.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

wiki

Cytat: Pboczek w Grudzień 03, 2022, 06:46
:) Co myślisz o tej muzyce?
Słuchałem tylko z Tidala poprzez tableta i słuchawki, czyli tor taki do zapoznania się nic więcej.
Ale i tak wydawało mi się, że jest nieźle nagrana.
Co do muzyki to w sumie dość monotonna w pierwszej odsłonie ale mająca taki element wciągania słuchacza w te ich rytmy. Trochę jakby słuchacz wpadał w trans jak się dobrze zsynchronizuje z dźwiękami....
Muszę powtórzyć słuchanie tej płyty bo mnie zaintrygowała.... 😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Pboczek

#596
Tak, to jest muzyka transowa, która zagania, niesie i wciska słuchacza tam gdzie chce.
Po 1975 r. coraz więcej zespołów bawiło się w tego typu psychorocka. Spowszedniało to, stało się powtarzalne, monotonne. Tymczasem m.in. Can byli prekursorami takiego grania, robili to niezwyczajnie oraz - co zawsze podkreślam - ich realizacje na tle każdego rodzaju muzyki, są wyśmienite. Płyty grają cudnie.
Jak ktoś napisał w recenzji, ich muzyka to podróż po dźwiękach począwszy od Epoki kamienia przez Bacha do Stockhausena. Od Orientu, Azji, przez Subsaharyjską Afrykę, Europę, do rewolucji kulturalnej lat 60/70 XX w. i industrializację.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Pboczek

Jest jeszcze jedna płyta z udanych wg mnie oczywiście, Soundtracks z 1970 r.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Pboczek

Mariusz ostatnio przyniósł płytę z numerem pt The Message. To chyba pierwszy scratch na płycie, nazywany wtedy cuttingiem i tak samo sampel. Słyszałem to już kilka razy przy jakiś okazjach, zwykle z teledyskiem. Na płycie, co prawda było to pierwsze tłoczenie, zabrzmiało to genialnie. Rytm, flow, rymy składające się na The Message. Przerwy między scratchami/cuttami takie wyraźne, długie, ciemne. Fajnie to kontrastowało z bitem. Bardzo dobre, szkoda że tylko ze dwa utwory z tej płyty są takie, Grandmaster Flash and The Furious Five.

Może Mariusz umieści zdjęcie? 🙂
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

wiki

Cytat: Pboczek w Grudzień 09, 2022, 15:06
Jest jeszcze jedna płyta z udanych wg mnie oczywiście, Soundtracks z 1970 r.
A na pierwszym utworze to ten wokal to tak trochę nie "wyje"?
Czy to moje tylko złudzenie...... z Tidala?
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka