Czy to Transrotor MM Uccello?

Zaczęty przez BloodHar, Grudzień 31, 2021, 16:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

BloodHar

Dostałem propozycję odkupienia wkładki z uszkodzoną igłą. Zdjęcia poniżej. To wkładka z gramofonu Transrotor. Wydaje mi się że to MM Uccello. Czy można gdzieś dokupić igłę do takiej wkładki? I druga sprawa, czy taka wkładka już z nową igłą, to będzie znacząca poprawa w stosunku do Ortofon 2m Blue którą mam?
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

masza19

#1
TR Uccello to był Goldring chyba GX1012

ok 1000zł
Ile ci krzyknęli za te zwłoki?


BloodHar

Za dobra flaszkę, czyli powiedzmy że 100. Więc niby nic, ale jeśli igła kosztuje ~1100 zł, to łącznie wychodzi już 1200. A nie wiem czy ta wkładka jest jakaś super, czy po prostu podstawowa. Bo do tych 1200 można też trochę dołożyć i kupić np. Nagaoka MP-150 o której myślałem. Co Wy o tym myślicie?
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

BloodHar

Tutaj znalazłem na czeskiej stronie, dokładnie ten model. W przeliczeniu wychodzi nowa ponad 2000. Ja wiem że ceną się nie należy sugerować, w szczególności jeśli chodzi o akcesoria do produktów znanych marek.

https://www.pphifi.cz/produkty/detail/19-gramofony/5569-transrotor--uccello-reference-mm
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

GP412

#4
W dzisiejszych czasach cena nie stanowi o niczym..Z Transrotora to tu jest tylko napis na body.Zresztą te wkładki dla Goldringa produkuje właśnie Nagaoka..
Lubię gramofony..i kukam w wkładeczki

BloodHar

To co byście zrobili?

a) do body Transrotor/Goldring dokupić igłę od 1042 (bo chyba igły są wymienne w obrębie serii 1000?). I mam wkładkę MM o zaawansowanym szlifie, za stosunkowo nieduże pieniądze.

b) kupić Nagaoka mp-150

c) kupić podstawową wkładkę MC typu Ortofon Quintet Blue

Ja bardzo początkujący jestem. Więc nie znam ze słyszenia brzmienia tych wkładek. A z wkładkami jest ten problem że nie można posłuchać przed zakupem..
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

sonus_fan

Ja bym tej wkładki nie brał.

Co do pozostałych to kwestia gustu.
Napisz czego oczekujesz, to może da się coś doradzić.

BloodHar

W moim systemie w torze phono, ewidentnie brakuje basu. Wiem że go brakuje, bo w torze cyfrowym wszystko działa bardzo fajnie. W tym momencie w ciągu dnia gram na DAC, a wieczorem jak chcę żeby przekaz nie był bardzo absorbujący, to właśnie słucham z płyt. Po tym jak zmieniłem z phono wmontowanego w gramofon, na zewnętrzne Tube DS to ogólnie muzyka z winylu bardzo mi się podoba. Ale właśnie brakuje trochę basu do optimum.
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

sonus_fan

#8
Może spróbuj innego przedwzmacniacza, Twój project jest uważany za jasny. Więc może tu jest główny problem. Trudno  mi doradzić Ci jaki konkretny model, bo moje przedwzmacniacze dłubię sobie sam :)
U mnie wymiana pre z tranzystorowego z wejściem na fecie na taki bardzo prosty, złożony z trzech bipolarów zasilanych z akumulatora poprawiła sytuację, zwłaszcza na basie. Może to kwestia wyższej pojemności kondensatorów na wyjściu i innej konstrukcji sekcji odpowiedzialnej za krzywą RIAA. Mam wkładkę MC plus SUT.
Dużo zależy od samych płyt. Niektóre wydania zwłaszcza z lat 70-tych, a także część lubianych z niewiadomego mi powodu wydań japońskich ma go bardzo mało, a czasem wcale.

audiokawosz

Cytat: BloodHar w Grudzień 31, 2021, 18:41c) kupić podstawową wkładkę MC typu Ortofon Quintet Blue
Najlepsza opcja
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

BloodHar

Sonus_fan a możesz podrzucić linki na temat możliwych topologi budowy przystawek phono? Ja z wykształcenia jestem automatykiem, więc coś tam rozumiem z elektroniki. Też mam przeczucie że niektóre rzeczy w audio nie zależą od ceny, tylko od właściwego doboru. A jakąś tam stacja lutownicza jest, i multimetr też się znajdzie.
Będę też dążył żeby kupić w końcu wkładkę MC. Może być że właśnie tą od Ortofon Blue. Jednak jak się człowiek nie przekona, to po tym nie wie.
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

GP412

#11
To ja powiem tak..
Kup wkładkę o bardzo małej indukcyjności z jak najlepszym wspornikiem na jaki Cię stać może być pręt z boru (niestety to pełny pręt-Namiki) lub aluminiowy anodyzowany (utwardzany) wspornik o konstrukcji zwężającej się..Rodzaj szlifu jest drugorzędny (albo inaczej to kwestia..gustu) ważne by ostrze było bardzo wysokiej jakości.. czyli lekkie typu nude (nie każde ostrze typu nude jest lekkie-wystarczy porównać ostrza igły atn-95en i ortofon 2M Blue-piękne i małe i co za tym idzie lekkie są ostrza Ogury które stosuje..Ortofon).
Zasada działania wkładki jest drugorzędna choć bardzo ważna jest mała indukcyjność co wkładki MC oferują z automatu..choć mają za to inne wady..
Lubię gramofony..i kukam w wkładeczki

BloodHar

#12
Czy ja w takim razie dobrze liczę wg wzoru ze strony Ortofon?

Resonance frequency can be calculated by using the formula
f = 1000 : (2 x π x √ (M x C)) where:
f - Cartridge resonance frequency in Hz
π - 3.14159265359...
C - Cartridge compliance lateral in µm/mN
M - Total tonearm system mass which is a sum of Mass of cartridge, Mass of headshell and screws and Effective mass of tone arm (all values in gram).

Moja obecna częstotliwość rezonansowa: 8,12 Hz

Gdybym wymienił na Ortofon MC Quintet Bronze to zmieni się na: 8,96 Hz

Założyłem masę ramienia z headshell 12 g, wkładka 2m blue ma masę 7,2 g i podatność 20, natomiast MC Quintet ma 9 g i podatność 15. Więc w zasadzie nie muszę wymieniać headshella? Myślałem jeszcze o wymianie headshella przy wymianie na wkładkę MC, na Ortofon LH-4000. Ale z nim częstotliwość rezonansu to 7,79 Hz, czyli gorzej niż przy obecnym układzie. No chyba że możecie polecić jakiś odpowiedni wagowo headshell, o przyzwoitej jakości?
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

ahaja

Wejdź sobie na sklep Thakker'a i poszperaj za MC ze stajni Audio Technica.
Większy wybór, lepsze ceny i zapewne granie - ze względu na to, że seria Quintet z graniem Ortofona znanym z wcześniejszych serii nie ma nic wspólnego. A cena +-2700 za QBronze jest miernym kawałem.

Podpinając wkładkę MCLO do preampa z niedoborem basu - nie dostaniesz go więcej.

BloodHar

Mam też w planie wymienić pre. To które mam, w zasadzie dostałem. Ale i tak gramofon, gra na nim znacznie lepiej niż na tym wbudowanym. Na Ortofon dostałem ofertę jak poniżej.
MC Quintet Blue - 1399 zł
MC Quintet Bronze - 2099 zł

To nie wątek żeby pytać o pre, ale chętnie zapytał bym o takie które ten bas właśnie ma. Najlepiej żeby jeszcze można było wypożyczyć, i przekonać się czy rzeczywiście się wpasowuje w system.
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

BloodHar

Myślę że alternatywnie było by mnie stać na AT-OC9XML.
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

frywolny trucht

Przyznam, że jestem skonsternowany. Wszystkiego czego bym się spodziewał po tym Technicsie i pre, to brak tonów wysokich, a nie niskich. Mam Quintet Bronze na SL 1200 GR i jest nudna jak flaki z olejem. Zdecydowanie wolę Hana EL, czyli na ordynarnym wsporniku aluminiowym,  z ostrzem z syntetycznego diamentu. No i QB raczej kosztuje 3 koła, a nie nie 2.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

BloodHar

Frywolny, mam taki sam wzmacniacz jak Ty. Więc wiesz że basu on ma sporo. Kolumny też potrafią go oddać. Dodatkowo przez to że wzmacniacz ma sporą wydajność prądową, to ten bas jest krótki i fajnie kontrolowany. I tak to gra na cyfrze.
Na torze analogowym mam więcej góry, której w moich głośnikach jest mniej. Ale za to ten bas odpada. Może to interkonekty? Mam  takie jak na zdjęciach. To Monster Cable. Mają pojemność 0,40 nF i 0,19 nF. Więc podpiąłem na parze tych o mniejszej pojemności z Technics do pre. Już sam nie wiem.
I dostałem ofertę na Ortofon MC Bronze właśnie za 2100. Stąd o niej myślę, bo chce coś kupić przed podwyżkami w nowym roku.
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

BloodHar

#18
Musiałem przyciąć zdjęcie żeby się zmieściło.

A mam jeszcze na oku nową Ortofon MC Rondo Blue za 2400.

Pre mam ustawione na pojemność 147 pF. Pre jest w zasadzie nowe. Więc raczej w nim samym wszystko działa, w sensie lampy nie są zużyte itp.
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

ahaja

#19
Kabel 400pF to patologia do toru analogowego z MMkami.
190pF również nie jest zbyt szczęśliwe. W pre masz 150pF a okablowanie w gramofonie ma jakieś 30pF...

Jest taki przewód jak Van Damme Lo Cap 55 - 55pF/m - warto z niego zrobić interkonekt. Ma wadę: jest gruby i sztywny stąd wtyki muszą być takie by wszedł.
Jest jeszcze Sommer Sinus Control - ma 75pF/m i wejdzie praktycznie do każdego wtyku. Ma też dodatkową żyłę do uziemienia.
Albo Sommer Cable Spirit LLX - ma 52pF/m.

Seria Rondo MC gra bardzo dobrze.

BloodHar

Kurcze, słuszna słuszność. Zmieniam na najniższe ustawienia 47 pF w pre, i kombinuje przewód o niskiej pojemności. Mój błąd. Dzięki za zwrócenie uwagi.
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

Piterski

Jeśli nie boisz się prampów DIV to wypożycz do odsłuchy Buphono2. Kolega Wydra z forum winyl.net właśnie kończy już jego finalną wersję.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

BloodHar

A czy ekran jest do przylutowania z obu końców przewodu do masy konektora chinch? Nie chce zrobić jakiegoś podstawowego błędu.
Obecnie używam: Wharfedale Linton + Roksan K3 wzmacniacz zintegrowany + Innuos Zen Mk3 + Topping D90 mqa. Od niedawna Technics SL-1500C + Ortofon 2M Blue + Tube Box DS.

Bacek

Cytat: ahaja w Styczeń 02, 2022, 11:10Albo Sommer Cable Spirit LLX - ma 52pF/m.
W porównaniu do van Damme ten jest dość elastyczny i zauważalnie tańszy. Różnica w pojemności na granicy pomiaru i dokładności wykonania.

Bacek

#24
Cytat: BloodHar w Styczeń 02, 2022, 14:52A czy ekran jest do przylutowania z obu końców przewodu do masy konektora chinch
Jak koncentryk z jednym przewodem to ekran z obydwu stron. Jak dwie żyły plus ekran ma kanał to ekran z jednej strony.

Ten pierwszy rodzaj z odpowiednim przewodem da mniejsza pojemność.

W tym drugim zazwyczaj podawana jest tylko pojemność między żyłami ale w takim połączeniu i ekran się do pojemności dokłada.