Analogowe łamigłówki techniczne.

Zaczęty przez frywolny trucht, Marzec 02, 2015, 19:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

kangie

Chce tylko dodac, ze powyzsza moja wypowiedz ma charakter subiektywny, czyli "Moim zdaniem".

elem

S/N w przypadku napędu to..., no właśnie, co producent ma na myśli? Niepożądane drgania przenoszone z napędu na układ ramię/wkładka?  S/N całego układu napęd/ramię/wkładka?

Można zmulić każdy system gramofonowy na wiele sposobów ale być może pasożytnicze wibracje mogą wpłynąć na układ ramię/wkładka  tak, że nie poradzi sobie z rozdzielczą prezentacją wysokich częstotliwości - teoretyzuję.
Zakładam, że wszystko w testach było ustawione idealnie.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

W jakiej intencji współczesne wkładki gramofonowe mono mają 4 piny, gdy tym z epoki wystarczały dwa?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Może dlatego żeby można je połączyć z okablowaniem ramienia?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Dlaczego wprowadzono duży otwór w singlach 45 obr/min? Wymagają takie dodatkowego gadżetu ( krążka na szpindel), który zawsze się gdzieś zawieruszy. Tymczasem są przecież single z małym otworem i działają normalnie.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

#55
Ze względu na mało precyzyjny mechanizm w... szafach grających :)

Serio.




frywolny trucht

Dzięki ( obu panom) bym się sam nie domyślił za Chiny chyba :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Aktualnie mam mam taką zagwozdkę. Wkładki MC HO i LO. Po co? W jakiej intencji się to robi? dlaczego Benz Micro Glider S występuje w trzech wersjach. Low , Medium, High. Cena taka sama, po co to? Żeby lepiej dopasować do pre? Czy LOW jest bezwzględnie najlepsza i tylko lichością pre idziemy na pewne kompromisy?

Specifications:

Output Voltage    (3.54 Cm/sec)   2.5 (Glider SH), 0.8 (Glider SM), 0.4 (Glider SL)
Stylus Shape      Micro Ridge
Internal Ohms    90 (Glider SH), 24 (Glider SM), 12 (Glider SL)
Loading Range     >1,000 (Glider SH), >240 (Glider SM), >120 (Glider SL)
Weight              6.8 grams
Compliance          14 (Glider SH), 14 (Glider SM), 15 (Glider SL)
Tracking             1.6 – 1.9 grams
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 29, 2015, 21:22Aktualnie mam mam taką zagwozdkę.
Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 29, 2015, 21:22Czy LOW jest bezwzględnie najlepsza i tylko lichością pre idziemy na pewne kompromisy?
Dokładnie tak. Im mniejsza ilość zwojów cewki tym mniejsza masa drgająca i niższy opór elektromechaniczny drgań cewki w polu magnesu. Ergo dokładniejsze czytanie informacji z rowka.
A ponieważ preampy mają swoje ograniczenia wzmocnienia i szumy własne to Benz ( i nie tylko ) ułatwia ludziom życie.

Wkładka o której piszesz ma impedancję wewnętrzną 12, 24 i 95 Ohm, a technicznie im mniej tym lepiej.
Zwróć uwagę że podatność też się różni. Wg podanych danych niewiele ale prawdopodobnie w różnych wersjach są inne zawieszenia żeby wynik końcowy był podobny.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Niedomagania pre można ratować dobranymi trafami? Czyli wersja wypas: najniższy woltaż ale koszt dodatkowych traf. Wersja minimum- wyższy woltaż, aby ratować pre. Tak? Dzięki za wyjaśnienie.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kangie

Vasa, a czy może masz już jakieś trafa w systemie / systemach? Czy piszesz czysto teoretycznie, podobnie jak kolega ahaja? :)

Piterski

Rozmawiałem kiedyś z jednym z kolegów z forum AS, który ma na codzień do czynienia z bardzo drogimi i przejrzystymi urządzeniami które nie wnoszą do toru własnego charakteru.
W jego opinii trafa dopasowujące wpływają na dźwięk nie zawsze w sposób pozytywny. Z jego doświadczeń wynikało, że potrafią wycinać cześć informacji. W tańszych systemach gdzie pojawiają się zakłócenia trafo je eliminuje co może powodować poprawę.
Ja trafa nie mam i jeszcze nie słyszałem ale nie neguje żadnej z koncepcji czy opinii bo sądzę, że w zależności od systemu takie sytuacje mogą występować.
Mówię to ponieważ bardzo rzadko ale czasem udaje mi się posłuchać bardzo wyśrubowanego systemu Hi-End i to jest zupełnie inne granie, inny sposób prezentacji tej samej płyty. To nie sprowadza się tylko do prostego słychać więcej i barwa lepsza.
Wracając do traf, nie jestem elektronikiem, ale jeśli dobrze rozumiem, trafo to układ pasywny wzmacniający sygnał. W przyrodzie nie ma nic za darmo więc jeśli wzmacniamy napięcie sygnału to jakimś kosztem?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

kangie

#63
Piterski, moim zdaniem nie istnieje MC LO bez traf. Wszystkie systemy, które słyszałem i które grały wybitnie, oparte były własnie na trafach.

Oczywiście układ pasywny, to elektrycznie coś kosztem czegoś. Prosta zasada zachowania energii. Ale przyrost dźwięku jest na tyle wysoki, że takie rozważania są wg mnie stratą czasu.

Moim zdaniem trafo nic nie wycina, a pomaga preampowi odczytać pełną informacją z rowka płyty.

Pamiętasz jak niedawno pisałeś o człowieku, u którego byłeś i usłyszałeś niesamowite brzmienie, które ciężko opisać? No własnie, ilu ludzi ma takie brzmienie w domu? I ja na przykład liczę się ze zdaniem takich osób. Szkoda że znam ich tak niewielu ;)

Cytat: Piterski w Wrzesień 30, 2015, 09:33Rozmawiałem kiedyś z jednym z kolegów z forum AS, który ma na codzień do czynienia z bardzo drogimi i przejrzystymi urządzeniami które nie wnoszą do toru własnego charakteru.W jego opinii trafa dopasowujące wpływają na dźwięk nie zawsze w sposób pozytywny. Z jego doświadczeń wynikało, że potrafią wycinać cześć informacji. W tańszych systemach gdzie pojawiają się zakłócenia trafo je eliminuje co może powodować poprawę.
Teraz zadam pytanie: czy byłeś u niego w domu i posłuchałeś jak system gra? Czy tylko rozmawiałeś z nim na PW. To ważne.

frywolny trucht

Cytat: kangie w Wrzesień 30, 2015, 07:14Vasa, a czy może masz już jakieś trafa w systemie / systemach? Czy piszesz czysto teoretycznie, podobnie jak kolega ahaja?

Ma na pewno dwa. Na spotkaniu w Buku się nimi bawiliśmy. Ładnie poproszę o zaprzestanie już personalnych wycieczek.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kangie

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 30, 2015, 10:15Ma na pewno dwa. Na spotkaniu w Buku się nimi bawiliśmy.
Jakiś model podasz czy to tajemnica? Z ciekawości pytam, bo interesuję się tematem traf.

P.S. I grało, czy raczej "smyrało po piętach"? ;)

gratefullde

Cytat: Piterski w Wrzesień 30, 2015, 09:33W jego opinii trafa dopasowujące wpływają na dźwięk nie zawsze w sposób pozytywny

Być może trafa są źle dobrane do wkładki, co może wpływać negatywnie na brzmienie. Ale generalnie trafa dopasowujące to to co dodaje brzmieniu przejrzystości, drajwu i wydobywa z vinyla o wiele wiecej informacji. Po zastosowaniu traf, nie ma powrotu do korzystania z samego pre bo jawi on się wtedy jako muł bagienny azaliż utopiony on już i bul bul bul się z niego wydobywa....
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

kangie

Cytat: gratefullde w Wrzesień 30, 2015, 10:47(...) bo jawi on się wtedy jako muł bagienny azaliż utopiony on już i bul bul bul się z niego wydobywa....

Kiedy ja żem była panną, panieneczką,
To żem ja sikała cieniutką strużeczką;
A odkąd ja żem za mąż wydana,
bul, bul, bul ... jak ze dzbana


I tak jak mąż babie - dają trafa melomanowi ;)

Autor mi nie znany ;)

elem

Cytat: gratefullde w Wrzesień 30, 2015, 10:47Po zastosowaniu traf, nie ma powrotu do korzystania z samego pre bo jawi on się wtedy jako muł bagienny azaliż utopiony on już i bul bul bul się z niego wydobywa....

to oznacza, że rzeczone pre ma przyzwoitą sekcję MM i do doopy sekcję MC.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

kangie

Cytat: elem w Wrzesień 30, 2015, 10:50to oznacza, że rzeczone pre ma przyzwoitą sekcję MM i do doopy sekcję MC.
To oznacza, ża trafa słabe były albo system nie ten teges ;)

gratefullde

Cytat: elem w Wrzesień 30, 2015, 10:50to oznacza, że rzeczone pre ma przyzwoitą sekcję MM i do doopy sekcję MC.

Tak, to możliwe. A wszystko jak zawsze/prawie zawsze rozbija się o pieniądze i klasę sprzętu. Zapewne mój zestaw: LAR + trafa, przegra z droższym, dobrze wykonanym projektem. Tylko róznica w kasie bedzie spora....
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

Gregg Watson ma podobne spostrzeżenia jak ja, po zastosowaniu traf z LAR'em. Dopiero wtedy to pre dostaje skrzydeł...
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

elem

Cytat: gratefullde w Wrzesień 30, 2015, 10:54Tylko róznica w kasie bedzie spora....

I tak i nie, zależy ile kosztują trafa. W Audio Tekne kosztują majątek, lecz sam producent podaje, że RIAA rozjeżdża sie +/-  1,5 dB  a pasmo kończy się na 15 kHz (przez trafa właśnie). A mimo to gra fantastycznie, jak piszą koledzy w innym wątku :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

kangie

#73
Trafa nie dodają skrzydeł tylko LARowi. Jest dużo preampów, które współpracują z trafami.
LAR jest totalnie tanim preampem, który przez swoją cenę powinien być skutecznie omijany przez audiofili. W teorii nie powinien grać, bo "krzem", bo tani, mały i z nieznanej manufaktury. Sekcja MC jest w nim całkiem przyzwoita. U mnie bez traf nic nie muli.

gratefullde

Cytat: elem w Wrzesień 30, 2015, 11:00
Cytat: gratefullde w Wrzesień 30, 2015, 10:54Tylko róznica w kasie bedzie spora....

I tak i nie, zależy ile kosztują trafa. W Audio Tekne kosztują majątek, lecz sam producent podaje, że RIAA rozjeżdża sie +/-  1,5 dB  a pasmo kończy się na 15 kHz (przez trafa właśnie). A mimo to gra fantastycznie, jak piszą koledzy w innym wątku :)


Z tego wniosek, że parametry nie zawsze grają ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9