Micro Seiki MA-505 - ustawienia i regulacja

Zaczęty przez GregWatson, Listopad 22, 2015, 13:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

masza19

Od 1,5k $ zapłacisz ok 1400zł

Piękne to ramię  U+1F44D


Ale to tłumienie można w prosty sposób zdemontować jak w SME


Kangie

Cytat: masza w Październik 30, 2021, 21:04Ale to tłumienie można w prosty sposób zdemontować jak w SME
Ja to wiem.

wiki

Nie ma to jak hobby.....
Kosztowne..... 🙃

GregWatson, super zakup....
W końcu to Micro Seiki, Twoja marka.... 😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, TVC, końcówka mocy (pro audio).
Działka: JVC sx3, Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz

Kangie


GregWatson

Trochę mi wkłek ubyło bo pozbyłem się DD-40 z dwoma ramionami. Na jednym wisiał Ortofon Quintet Black a na drugim Micro VF-3200.

Teraz pewnie posłucham najwyższy model wkładki Micro czyli Micro LC80W co potrafi z headshellem H-808.
W ostateczności mam jeszcze Denonka DL-103R.

Na ten moment nic lepszego nie mam.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Kangie

#80
Jaka jest masa zastępcza tego ramienia? Standardowe 9 i 5/16-cala MA505 ma 16,5g.

GregWatson

Potraktuje jako wersję L. Chyba że coś dokładniejszego znajdę.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Kangie

Cytat: GregWatson w Październik 30, 2021, 21:10W ostateczności mam jeszcze Denonka DL-103R.
Z tym Denonem zaśpiewa jeśli będzie miało 25g. Ewentualnie headshellem trzeba będzie dostroić masę efektywną.

Koniecznie płyta testowa, bo Gerwazy z młotkiem w ręku czyta. ;)

Kangie

Cytat: GregWatson w Październik 30, 2021, 21:17Potraktuje jako wersję L. Chyba że coś dokładniejszego znajdę.
20g - jest dobrze. Da się headshell Micro H-303 i będzie git. Można dać cięższy headshell.

GregWatson

Miałem chrapkę na to ramię ale...
Micro MAX-282 ale cenowo po za zasięgiem.

Trochę tego i trochę tamtego też.

Kangie

Pod jaką wkładkę. Micro? Czy coś od innego producenta?

Ty to jesteś jednak maniak!  >:D

GregWatson

Micro LC80W

A o taką:
Trochę tego i trochę tamtego też.

Kangie

Złote, ale skromne. ;)

Greg, ciśnienie mi podniosłeś! Jak to zagra?? Spać nie będę dzisiaj mógł! ;)

GregWatson

MA-505LXII jest ulepszoną wersją modelu MA-505X.

M-505LXII jest długą odmianą MA-505XII. Dodatkowo, MA-505SII wykorzystuje teflonowany, współosiowy srebrny drut, który charakteryzuje się wysoką prędkością transmisji.

MA-505SII wyposażony jest w mechanizm regulacji nacisku igły niezależny od części obrotowej ramienia, co pozwala na regulację nacisku igły podczas odtwarzania płyty.

Mechanizm zrzutu oleju jest zamontowany w celu zapewnienia zdolności śledzenia przed wypaczeniem płyty i w celu zmniejszenia rezonansu niskich częstotliwości spowodowanego wypaczeniem. Zmniejsza to szczyt rezonansu niskich częstotliwości (5-10Hz) ramienia tonowego, a także zapobiega rezonansowi systemu przetwornika, który występuje w synchronizacji z wypaczeniami i mimośrodowością.

Podstawa ramienia to duża 600g mosiężna podstawa ramienia z podwójnym systemem tulei zaciskowych w celu redukcji zewnętrznych wibracji.

Dynamiczny typ równowagi jest przyjęty, aby zapewnić wysoką wydajność śledzenia.
W MA-505XII zastosowano sprężyny wykonane ze starannie dobranych materiałów i wysokiej precyzji wykonania. W połączeniu z drutem wolframowym, MA-505XII jest w stanie osiągnąć liniowość w zakresie od 0,25g do 3g ciśnienia igły.

Numer modelu            MA-505XII/M-505LXII
Długość całkowita      375mm
Długość efektywna     282mm
Wysięg                            12mm
Kąt przesunięcia          17°30'
Kąt błędu śledzenia    1°10' lub mniej
Zakres regulacji wysokości 42-70mm (od powierzchni płyty silnika do powierzchni montażowej wkładu)
Odpowiednia waga wkładu  3 do 10.5g
Waga cząstkowa         9g do 16,5g
17,5g do 24g (z opcjonalną wagą pomocniczą)
Czułość pozioma 25mg
Wrażliwość na ruch pionowy 25mg
Zmienny zakres ciśnienia iglicy 0 - 3g odczyt bezpośredni
Tłumik siły wewnętrznej -  Typ napięcia sprężyny
Ustawienie siły anulowania -  Odpowiadający ciśnieniu igły
Podnośnik ramieniowy o opóźnionym działaniu z amortyzatorem przy podnoszeniu - Regulacja wygięcia muszli głowicy
Przewód wyjściowy z wtyczką 5P o niskiej pojemności (55pF/m)
Łuska głowicy 9,7g
Złącze głowicy Złącze SME typ 4P
Złącze pozłacane na twardo
Opcjonalna waga cząstkowa B (1,000 jenów)

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
Trochę tego i trochę tamtego też.

vasa



Cytat: GregWatson w Listopad 17, 2021, 20:16
MA-505LXII jest ulepszoną wersją modelu MA-505X.

M-505LXII jest długą odmianą MA-505XII. Dodatkowo, MA-505SII wykorzystuje teflonowany, współosiowy srebrny drut, który charakteryzuje się wysoką prędkością transmisji.
Może mnie ktoś [emoji362] oświecić. O co chodzi w tym zdaniu?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

GregWatson

Już.

Tak wyglądają różnice między poszczególnymi wariantami ramienia modelu MA-505.



MA-505 Mk I - oryginalne ramię dynamicznie wyważone MA-505. Ramię 9 "" S "z okablowaniem miedzianym. Nadal bardzo dobre jak na dzisiejsze standardy

Mk II - MkII to ulepszona wersja MkI

MA-505 Mk III - 9 "proste ramię z okablowaniem miedzianym. Zostało zaprojektowane do współpracy z wkładkami o bardzo wysokiej zgodności, które były modne w latach 80.

MA-505 L - 12-calowa wersja ramienia Mk II. Nigdy nie widziałam takiego, który byłby oparty na Mk I, ale może ktoś inny.

MA-505 S to ramię 9 "MkII, rzekomo okablowane srebrnym drutem.

MA-505 LS to 12-calowa wersja ramienia MA-505 S.

MA-505 X - 9-calowe ramię MkII o cięższej podstawie

MA-505 XII - ulepszona wersja MA-505 X. Zawiera cięższy wspornik montażowy ramienia i mechanizm zrzutu oleju

MA-505 LX - 12-calowa wersja MA-505 X

MA-505 XS - ramię 9 "MA-505 X z okablowaniem srebrnym

MA-505 LX II - ulepszona wersja 12-calowego MA-505 LX. Takie same ulepszenia jak MA-505 XII

Trochę tego i trochę tamtego też.

zeroqll

Jest trochę błędów w tym co napisałeś.

MA 505 mk1- produkowane w latach 75-78, mechanizm VTA i VTF ustawiany w locie, ciężarek boczny lateral ballance, miedziane okablowanie, wersja długa potocznie nazywana L (76-78) to przedłużona wersja tego ramienia. Znaki szczególne, brak oznaczeń na tyle ramienia.

MA 505 X i S- produkowane w latach 78-80, X wersja z okablowaniem miedzianym, S ze srebrnym. Przedłużone wersje potocznie nazywane LX i LS. Znaki szczególne- litera X lub S na tyle ramienia. Jest do dokładnie to samo ramię z zewnątrz co mk1, różnica polega jedynie na dodaniu oznaczeń X lub S dla rozróżnienia okablowania. Podstawy są identyczne. Wraz z wprowadzeniem tych modeli Micro dodało możliwość zakupienia tłumika olejowego (takiego jak w wersji X II i III) i mosiężnego pierścienia montażowego o wadze 550g

MA 505 X II i S II- produkowane w latach 80-81, X wersja z okablowaniem miedzianym, S ze srebrnym, olejowy tłumik w standardzie, przeprojektowana podstawa i mechanizm VTA (mniejszy skok o 16mm). Wersja przedłużona LX II, nie było wersji długiej ze srebrnym okablowaniem. Znaki szczególne- litera X lub S na tyle ramienia i inny kształt podstawy (wycięcie przy dźwigienkach windy i VTA).

MA 505 III- produkowane w latach 81-92, brak lateral ballance, wymienne rurki ramienia prosta i S (w standardzie prosta), podstawa wizualnie podobna do wersji X II z takim samym skokiem VTA, tłumienie olejowe w standardzie, okablowanie miedziane, brak wersji przedłużonej.

To wszystkie wersje ramienia które było oferowane jako osobny produkt, istniały jeszcze inne które były zintegrowane z gramofonami Micro.

Greg mam pytanie odnośnie tej podstawy z LX II, czy tam istnieje możliwość regulacji VTA w locie, czy to jest tylko pierścień zaciskowy i trzeba wysokość regulować ręcznie.

kangie

MAM 505 nie ma VTA ustawianego w locie. Odkręcając dźwignią kolumnę ramienia idzie ona płynnie samoczynnie do góry do pełnego zakresu. Żeby obniżyć, trzeba przycisnąć ręką. Uwalisz w ten sposób igłę. VTA nie jest w locie. W locie jest tylko VTF.
Life is too short for boring HiFi.

zeroqll

Nieprawda. To o czym piszesz występuje w wersji która jest w gramofonie DD 7, DD 40. Standardowe ma VTA ustawiane w locie.

Piterski

Darek, ma lub miał MA505 w Luxmanie to może napisze jak to wyglądało u niego.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

kangie

Piszę o MA505 w DD-40. Gramofon niegrzebany.
Life is too short for boring HiFi.

zeroqll

Kangie pisałem, że

Cytat: zeroqll w Listopad 18, 2021, 11:02To wszystkie wersje ramienia które było oferowane jako osobny produkt, istniały jeszcze inne które były zintegrowane z gramofonami Micro.

Te zintegrowane występowały w DD6, DD7 (40), DD8 (DQ50), DD35, DD100 i BL 81. W zasadzie w każdym jest to w jakiś sposób okrojona wersja, zazwyczaj właśnie na mechanizmie VTA (brak regulacji w locie), czasami ze zintegrowaną z podstawą windą, ewentualnie z brakiem lateral balance.

kangie

OK. Nie wiedziałem. Wiem, że u siebie VTA w locie nie zrobię, bo uwalę igłę.

Dzięki za uświadomienie.
Life is too short for boring HiFi.

GregWatson

Znalazłem kilka stron z ciekawymi opisami ramion, głównie na stronach japońskich.  Czasem te tłumaczenia mogą być deczko odmienne od tego co czytamy w manualach tych ramion. Zamierzam szczegółowo opracować takie opisy na podstawie stron japońskich. Niektóre opowieści ciężko jest zweryfikować. Chwilowo wysyłam opisy które są ogólnie dostępne i też są niedokładności.
Te ramię MA-505 LX II ma przyjść dopiero koło 15 grudnia i wówczas będę mógł zweryfikować opisy netowe z tym co zobaczę.
Sporo też jest materiałów o podstawowych wersjach ramion MA. Jak już uda mi się skompletować i napisać taki materiał to wrzucę na stronę forum do pewnego uzupełnienia czy też poprawienia. Sporo materiałów mam po japońsku jak pisałem więc z dosłownym tłumaczeniem może być różnie.

Nie ma dobrych opisów nawet na stronach Micro Seiki w wydaniu holenderskim uważanym za jedne z lepszych. Gdzieś tam słyszałem że budowana jest polska wersja tej firmy i wchodząc tam niestety wygląda bardzo ale to bardzo skromnie. Może z czasem będzie rozbudwana ale teraz nie wnosi prawie nic.
Trochę tego i trochę tamtego też.

zeroqll

Mam DD7 i wiem, że tam jest VTA na sprężynie. Osobiście drażni mnie to rozwiązanie, bo ciężko jest precyzyjnie ustawić wysokość.

Wszystkie informacje które podałem bazują na doświadczeniach własnych i japońskich stronach, zazwyczaj z notami katalogowymi, łącznie z ceną która obowiązywała w danym czasie. Niestety na anglojęzycznych forach sporo jest błędów, jak np ten o istnieniu wersji mk2.

Greg a MK3 ma VTA w locie, czy zacisk?