Maty i slipmaty

Zaczęty przez GregWatson, Sierpień 17, 2014, 11:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

wiki

Też czekam na opinie innych użytkowników.
Zadowoleni?
Co tam w dźwięku się Wam pozmieniało?
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

sheykk

Moja miała dużo opiłków grafitu chyba nie zdmuchnięto sprężonym powietrzem trochę się na czyściłem rolką nagaoka dzisiaj położyłem ustawiłem vta i słucham a jak jutro znajdę czas to zdejmę ,założę , zdejmę i założę, porównam i coś napiszę.

il cattivo

Pytanie kieruję do Kolegów, który nabyli grafitową matę Pana Wojtka Padjasa.
Zauważyłem, że moja mata się wypaczyła i strasznie mocno faluje. Mata leży zawsze na talerzu gramofonu i nie jest ściągana, przekładana itd.
Próbowałem temat opanować kładąc ją na płaskiej powierzchni i przygniatając kilkoma sztukami płyt, aby wyprostować pod wpływem ciężaru. Efekt był taki, że mata wyprostowała się na dosłownie pół godziny po czym pofalowanie wróciło do poprzedniego poziomu. Zastosowanie docisku do płyt tylko nieznacznie niweluje tą nierówność i to tylko w przypadku płyt 180g (lub więcej). Standardowe cienkie winyle nie są wystarczająco sztywne i mata nie poddaje się pod ich naciskiem.
Skalę tego falowania można zobaczyć na załączonym filmiku. Czy ktoś z Was również spotkał się z tym problemem?

GregWatson

U mnie grafit jest prosty jak stół ale mata karbonowa pofalowana jest dokumentnie.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Piterski

Sprawdziłem u siebie i faktycznie delikatnie mi się w jednym miejscu unosi na samym brzegu.
U Ciebie jest bardzo mocno pofalowana, ja bym w tej sprawie napisał do p. Pajdasa bo widocznie w procesie łączenia źle został on wykonany i materiał pręży mimo, że ją prostujesz. Mogła się też do tego przyczynić temperatura.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

il cattivo

Też brałem pod uwagę potencjalny wpływ temperatury, no ale jednak aż tak gorąco jeszcze nie jest a gramofon stoi w takim miejscu, że promienie słoneczne go nie sięgają.
Trzeba będzie zwrócić się do Pana Wojciecha, tak jak Piotrze napisałeś.

Bartolo

U mnie też jest zwichrowana. Dajcie znać, jak rozwiązaliście problem... Bo ,,śmierdzi" bublem. 
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

il cattivo

Temat pofalowanej maty rozwiązany. Polecam kontakt z Panem Wojtkiem, to osoba godna zaufania.

Piterski

I jak załatwiłeś, wymienił Ci?
U mnie jak przyszła to faktycznie jedną stroną trochę odstawała i pomyślałem o jej wymianie ale jako ze podkład jest elastyczny trochę ją delikatnie z wyczuciem, zacząłem w rękach prostować i efekt jest taki że dosłownie delikatnie w jednym miejscu nie lezy idealnie płasko na talerzu.
Może nakleję promieniście kilka krótkich pasków z taśmy 3M i w ten sposób ją przykleję do talerza.
Na razie mi się po prostu nie chciało tego poprawiać przy tym jak to u mnie wygląda.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

il cattivo

Tak, dostałem nową sztukę, idealnie równą.
Jakby mi "bujało" tak, jak u Ciebie Piterski, to bym pewnie nawet nie zwrócił uwagi (kilka moich płyt faluje bardziej niż to, co widać na Twoim nagraniu). Dobrze, że udało Ci się trwałe zniwelować tę wcześniejszą krzywiznę.
Nowa mata, którą otrzymałem od Vinylspot jest jednak wyraźnie sztywnjejsza i masywniejsza od poprzedniego egzemplarza, zaś producent potwierdził, że wprowadził pewne zmiany w jej konstrukcji.

Piterski

To co u mnie zostało jest już faktycznie pomijalne, jak sam zauważyłeś płyta potrafi mieć większe nierówności. Może ją kiedyś złapię tak jak pisałem by przylegała idealnie jak guma która miałem bo ona już u mnie zostanie. Jestem z niej bardzo zadowolony.

Co do zmian o których pisałeś to czy jest grubsza? Użyli innego czy tylko grubszego podkładu?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Co do kwestii docisku, to nie jest wcale bardzo ciężki waży około 700 gram. Nie zakłóca pracy napędu tak by to wyłapała np. aplikacja na telefon, różnica w masie w stosunku do wagi samego talerza nie jest taka by ten silnik i łożyskowanie miały to odczuć. Jestem przekonany, że te silniki były stosowane w całej rodzinie gramofonów i spokojnie były przewidziane na to by pracować z talerzami tych topowych model. Nik nie projektował w tamtych czasach urządzenia na "styk" na okres gwarancji.

Jego użycie u mnie nie służy prostowaniu płyt, aczkolwiek zapewnia ich lepsze przyleganie. Na macie grafitowej przy zbieraniu kurzu szczoteczką węglową w aksamitnym wkładem płyta mi się potrafi ślizgać, a ten docisk to niweluje. Jeśli mam zakładać docisk z zaciskany na trzpieniu nakrętką to ten jest znacznie bezpieczniejszy. Miałem takie rozwiązanie w Project 6.1 i wiem ile z tym jest zachodu i jakiej się tam czasem używa siły, a tu sobie talerza nie przytrzymam i jest na sztywno.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Bacek

Cytat: Piterski w Czerwiec 10, 2024, 13:08Nie zakłóca pracy napędu tak by to wyłapała np. aplikacja na telefon, różnica w masie w stosunku do wagi samego talerza nie jest taka by ten silnik i łożyskowanie miały to odczuć. 
Masa w pobliżu osi obrotu silnika niewiele zmienia jeżeli chodzi o silnik i jego sterowanie. Większy wpływ mógł by mieć outer ring. Czy sterowanie ma ciężej to też kwestia dyskusyjna, zależy od sterowania.