Mój GRAMOFON

Zaczęty przez TomFon2017, Lipiec 01, 2017, 15:48

Poprzedni wątek - Następny wątek

TomFon2017

#1275
Aby zaprzeczyć moim wymaganiom co do kabli i zasilaczy postanowiłem i zakupiłem zasilacz do przedwzmazniaczy gramofonoych z dwoma wyjściami 9V ......posłucham za pare dni czy to coś da...
Piszę w liczbie mnogiej...PRZEDWZMACNIACY.. bo mam dawa ramiona i każde ma swój przedwzmacniacz. 9V, a zsilacz ma dwa takie wyjścia...
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Pboczek

Cytat: TomFon2017 w Listopad 28, 2024, 21:17Aby zaprzeczyć moim wymaganiom co do kabli i zasilaczy postanowiłem i zakupiłem zasilacz do przedwzmazniaczy gramofonoych z dwoma wyjściami 9V ......posłucham za pare dni czy to coś da...
Piszę w liczbie mnogiej...PRZEDWZMACNIACY.. bo mam dawa ramiona i każde ma swój przedwzmacniacz. 9V, a zsilacz ma dwa takie wyjścia...


Myślę że to dobry kierunek i jestem ciekawy efektu.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805+ PreMcGennett + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Bacek

Cytat: TomFon2017 w Listopad 28, 2024, 21:17Piszę w liczbie mnogiej...PRZEDWZMACNIACY.. bo mam dawa ramiona i każde ma swój przedwzmacniacz. 9V, a zsilacz ma dwa takie wyjścia...

Czyli jest szansa na pętlę masy i podbity humm?

wiki

Jeżeli dasz dwa całkiem różne w budowie zasilacze , jeden aby był, a drugi wypasiony to nie sądzę abyś nie słyszał różnicy.
A zwłaszcza w przedwzmacniaczu gramofonowym.

Jeżeli weźmiesz dwa przypadkowe zasilacze to może się okazać, że tej różnicy nie usłyszysz.
I czasem nie chodzi o cenę, bo można kupić drogo słaby zasilacz...
Kolumny JBL, transport, przetwornik, TVC, końcówka mocy (pro audio).
Działka: JVC sx3, Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz

Pboczek

Przypominając sobie rozczarowanie TomaFona graniem innej wkładki, zaczynam mieć obawy o ocenę zmian wywołanych zasilaczami.


Cytat: Bacek w Listopad 29, 2024, 18:06
Cytat: TomFon2017 w Listopad 28, 2024, 21:17Piszę w liczbie mnogiej...PRZEDWZMACNIACY.. bo mam dawa ramiona i każde ma swój przedwzmacniacz. 9V, a zsilacz ma dwa takie wyjścia...

Czyli jest szansa na pętlę masy i podbity humm?

To dopiero byłoby niepocieszające. :(
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805+ PreMcGennett + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

TomFon2017

#1280
Cytat: wiki w Listopad 29, 2024, 18:30Jeżeli dasz dwa całkiem różne w budowie zasilacze , jeden aby był, a drugi wypasiony to nie sądzę abyś nie słyszał różnicy.
A zwłaszcza w przedwzmacniaczu gramofonowym.

Jeżeli weźmiesz dwa przypadkowe zasilacze to może się okazać, że tej różnicy nie usłyszysz.
I czasem nie chodzi o cenę, bo można kupić drogo słaby zasilacz...
Nie zamierzam podłączać dwóch RÓŻNYCH zasilaczy tylko JEDEN który posiada dwa wyjścia - każde po 9V. Więc każdy z przedwzmacniaczy będzie zasilany z osobnego wyjścia tegoż zasilacza - sądzę, że konstruktor przewidział różne "negatywy" i jego konstrukcja je pomija ! Skoro konstrukcja zasilacza pozwala na zasilenie dwóch niezależnych układów 9cioma V - to chyba powinno być OK!

Dlatego też umieściłem opis tego zasilacza - by zapoznać czytających mój wpis z jego parametrami................ Poniżej dodatkowe foto...
A co do stwierdzenia... "Czyli jest szansa na pętlę masy i podbity humm?"...hmmm...szansa jest - dla pocieszenia - jak to sugerowano w starym powiedzeniu związanym z szympansem ....... ale czy będzie miała miejsce..no cóż ..może tak może nie, a zasilacza kupiony więc i sprawdzę :-) dodam, że kupiłem w miarę tanio z okazji Black Friday :-)
   
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

TomFon2017

#1281
Wynik odsłuchu :
Po podłączeniu zasilacza do przedwzmacniaczy i maksymalnym rozkręceniu wzmacniacza jest zdecydowana poprawa - szum dobywający się z głośników znacznie zmniejszył się -  "wyłagodniał". Przy odsłuchu naprzemiennym jednego i drugiego przedwzmacniacza - jest podobnie. Poprzednio "zakłócenia" były różne. Natomiast czy poprawiło to odsłuch muzyki....cholera wie. Ale, że kasę wydałem i zasilacz jest zwany AUDIOPROFI to powiem ...może tak, może nie..na korzyść TAK. hehehe. :-)
Poprzednio, przedwzmacniacze zasilane były, dodanymi do nich, zwykłymi zasilaczami AC/DC.
Na pewno, zmiana zasilania wnosi sporo na PLUS - to nie ulega wątpliwości !
A co do sugesti, że "Czyli jest szansa na pętlę masy i podbity humm?" to w tym wypadku nic takiego nie ma miejsca !!!
Polecam zapoznać się raz jeszcze z konstrukcją tego zasilacza:
https://audiomaniacy.pl/index.php?action=dlattach;attach=76984
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Pboczek

Jest progres, moje gratulacje. Można sądzić, że skoro szum zmniejszył się i złagodniał, to lepiej, bo wyraźniej słychać dźwięk. Znaczy się jest poprawa, da się czysto posłuchać muzyki, zakłócenia nie zakrywają brzmienia. Przynajmniej tak być powinno.

Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805+ PreMcGennett + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

TomFon2017

:-)I tak też napawam się tym...dzięki :-) bo to co stwierdzasz to czysta prawda
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

TomFon2017

#1284
I znowu słucham Dire Straits - Brothers In Arms.... to jest TO - a powiem, że zawsze brzmi bajecznie :-)
A co ciekawe.....mam płytę analogową wytłoczoną w dawnej "czechosłowacji" - podobno bliską oryginału, a brzmi gorzej niż ta z Biedronki kupiona 4 lata temu ...... diabli wiedzą o co w tym wszystkim chodzi ? oczywiście wykluczam wydanie na CD ...bo to brzmi znowu inaczej, tak  jak to ma miejsce na CD DDD w porównaniu z ADD które gra zdecydowanie lepiej.....a mam je wszystkie
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Piterski

Tylko czy te ADD czy DDD ma znaczenie skoro podobnież właśnie ten album był rejestrowany cyfrowo?
Moim zdaniem większe znaczenie może mieć mastering.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Mastering albo jakość tłoczenia lub wyeksploatowanie czeskiej płyty drapanej niedokładnie ustawionym tipem, czy na zbyt dużym nacisku.
Cyfrowy dźwięk choć nieco inny, dobrze zgrany, brzmi świetnie.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805+ PreMcGennett + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

TomFon2017

#1287
Było tak :  najpierw "analogowe" nagranie (czarna płyta) 1985r - potem przeniesione na CD ADD - a dopiero po ładnych paru latach zrobiono remastering w cyfrze i wydano na nowo na CD DDD. Mam obie wersje CD ADD i CD DDD + oczywiście pierwszą rejestracje na czarnej płycie. Wersja CD ADD według mnie brzmi lepiej, choć najlepszy klimat ma czarna płyta z pierwszej rejestracji. (zapomnijmy o czeskim wydaniu) A prawdą jest, że ten zespół jako jeden z pierwszych zarejestrował to nagranie cyfrowo, choć na poczatek płytę z tym nagraniem  wypuścił analogową - "czarną"
A tak dla ciekawości to pierwsza masowa produkcja CD ruszyła z końcem 1982 roku.
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Piterski

Zarejestrowali ją cyfrowo czyli cyfrowe wydanie jest najbliższe oryginału.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

TomFon2017

Jak by nie mówić :-)
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Marcinus

Cytat: TomFon2017 w Grudzień 10, 2024, 20:07Było tak :  najpierw "analogowe" nagranie (czarna płyta) 1985r - potem przeniesione na CD ADD - a dopiero po ładnych paru latach zrobiono remastering w cyfrze i wydano na nowo na CD DDD. Mam obie wersje CD ADD i CD DDD + oczywiście pierwszą rejestracje na czarnej płycie. Wersja CD ADD według mnie brzmi lepiej, choć najlepszy klimat ma czarna płyta z pierwszej rejestracji. (zapomnijmy o czeskim wydaniu) A prawdą jest, że ten zespół jako jeden z pierwszych zarejestrował to nagranie cyfrowo, choć na poczatek płytę z tym nagraniem  wypuścił analogową - "czarną"
A tak dla ciekawości to pierwsza masowa produkcja CD ruszyła z końcem 1982 roku.
Raczej nie było tak jak piszesz. Ten album był pierwszym w historii, który został zrealizowany cyfrowo i do tego pierwszym w historii rocka, który został najpierw wydany na CD.

TomFon2017

Byłem przkonany, że ten album został najpier wydany na czarnej płycie, a dopiero potem na CD
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

miniabyr

Tu macie opis jak nagrano DS. Nagranie    Wbrew pozorom sporo tam jest analogu!
Audiofil to specyficzny człek. Jak mu powiesz, że żona się puszcza, a córka to już lepiej nie wspominać - przytaknie. Ale kiedy mu powiesz, że jego sprzęt ciut chu.owo gra- nóż w plecy.

TomFon2017

#1293
Pierwsza wydana płyta na CD to płyta Billy'ego Joela 52nd Street lub The Visitors grupy ABBA , a z tego co znalazłem to Dire Straits Brothers In Arms  - "Okazją do przyjrzeniu się temu albumowi jest jednak nie analog, a cyfra, wydana pod koniec roku 2005, czyli w 25-lecie powstania, to nowa wersja tego albumu" to cytat z poszukiwań w internecie........... choć zapewne dotyczy to wydania Japońskiego CD DDD
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Piterski

Cytat z artykułu Wojciecha Pacuły
"album "Brothers in Arms" został nagrany całkowicie w technice cyfrowej. Stąd pewne rozbawienie, kiedy spoglądając dzisiaj na okładkę płyty LP widzimy piękne zdjęcie z gitarą dobro, a pod nim napis "full digital recording"."

I kolejna ciekawostka
"Pytań jest zresztą więcej, bo materiał na LP został nieco inaczej zmiksowany i poddany innej edycji niż materiał, który ukazał się równolegle na CD."
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Wg mnie na winylu słabiej od pozostałych są nagrane dwa utwory: Money for Nothing i Brother in Arms, czyli dwa singlowe hity. Jakby chcieli ukarać tych co kupili winyl a nie cd. (Nawet nie wiedziałem że mam wydanie z 1985 r.)
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805+ PreMcGennett + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Bacek

Cytat: Marcinus w Grudzień 11, 2024, 19:16
Cytat: TomFon2017 w Grudzień 10, 2024, 20:07Było tak :  najpierw "analogowe" nagranie (czarna płyta) 1985r - potem przeniesione na CD ADD - a dopiero po ładnych paru latach zrobiono remastering w cyfrze i wydano na nowo na CD DDD. Mam obie wersje CD ADD i CD DDD + oczywiście pierwszą rejestracje na czarnej płycie. Wersja CD ADD według mnie brzmi lepiej, choć najlepszy klimat ma czarna płyta z pierwszej rejestracji. (zapomnijmy o czeskim wydaniu) A prawdą jest, że ten zespół jako jeden z pierwszych zarejestrował to nagranie cyfrowo, choć na poczatek płytę z tym nagraniem  wypuścił analogową - "czarną"
A tak dla ciekawości to pierwsza masowa produkcja CD ruszyła z końcem 1982 roku.
Raczej nie było tak jak piszesz. Ten album był pierwszym w historii, który został zrealizowany cyfrowo i do tego pierwszym w historii rocka, który został najpierw wydany na CD.
Brothers in Arms was one of the first albums recorded on a [color=var(--color-progressive,#36c)]Sony 24-track digital tape machine[/color]. The decision to move to digital recording came from Knopfler's constant striving for better sound quality. "One of the things that I totally respected about him," Dorfsman observed, "was his interest in technology as a means of improving his music. He was always willing to spend on high-quality equipment."[color=var(--color-progressive,#36c)][10][/url][/font][/size][/color]

TomFon2017

Nagranie na taśmie cyfrowej to wiemy. Ale chodzi o płytę - czy pierwszą wydaną była płyta czarna czy CD. Według mnie czarna.
REVOX C221 CD PLAYER...DAT SONY PCM-2700...DAT SONY DTC 60ES...TAPE RECORDER REVOX PR99 MKIII...Headphone Amplifier CanAmp...Słuchawki AKG K400 i AKG K601...monitory bliskiego pola TAPCOS5...PRO9TL Domestic Monitor by Chris Rogers

Piterski

Z tego co widzę w bazie Discogs to 1985 wydano ją na LP, CD kasecie. Czyli na wszystkich trzech nośnikach w tym samym czasie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

miniabyr

Z artykułu z HF wynika ,że materiał owszem został nagrany cyfrowo, jednak z powodów technicznych nie został zmiksowany w domenie cyfrowej i na dodatek został zgrany na taśmę analogową . W zasadzie można by to zapisać tak DAA.  Cytat z artykułu
Płyta "Brothers in Arms" była jedną z pierwszych, reklamowanych jako DDD, czyli z zachowaniem cyfrowej ścieżki sygnału, co potwierdzał również napis na okładce "Full Digital Recording". Owo DDD to jednak pewna mistyfikacja. Materiał, nagrany w trzech miejscach - Air Studios w Montserrat i Londynie oraz Power Station w Nowym Jorku został zarejestrowany na 24-ścieżkowym, cyfrowym, szpulowym magnetofonie Sony PCM-3324 w formacie DASH, z parametrami 16 bitów/44,1 kHz (lub 48 kHz - tego nie jestem pewien, jako że rekorder miał przełączaną częstotliwość samplowania). W owym czasie zmiksowanie takiego materiału w domenie cyfrowej, z wysoką jakością, było jednak niemożliwe. Dlatego z wielokanałowego wyjścia magnetofonu sygnał doprowadzony był do analogowej konsoli SSL4400, tutaj - wciąż w domenie analogowej - odpowiednio skompresowany (przy technice wielościeżkowej jest to nie do uniknięcia), poddany korekcji EQ i wzbogacony o efekty i pogłosy. Dopiero po takiej obróbce następowało zgranie na analogowy magnetofon stereofoniczny i przejście z powrotem do domeny cyfrowej. Nie wiadomo na 100%, czy płyta LP została wykonana z taśmy-matki analogowej czy cyfrowej (16/44,1).
Audiofil to specyficzny człek. Jak mu powiesz, że żona się puszcza, a córka to już lepiej nie wspominać - przytaknie. Ale kiedy mu powiesz, że jego sprzęt ciut chu.owo gra- nóż w plecy.