Pogotowie gramofonowe tomasza_pianisty ;)

Zaczęty przez tomasz_pianista, Marzec 10, 2018, 17:57

Poprzedni wątek - Następny wątek

tomasz_pianista

Dzisiaj w końcu będę miał trochę czasu na posłuchanie. Ledwo się mieszczą te drapaki koło siebie:) Mogę przełączać jednym przełącznikiem między gramofonami, co jest bardzo wygodne do porównań. Oba podłączone przez SUT.

Posiedziałem jeszcze nad kalibracją, niestety jedyna wkładka która jakkolwiek pasuje (compliance) do SME 3009 III, którą posiadam to Denon dl301 mkII.

To dość dobra MC, ale nie jest tak bardzo angażująca. Trochę pogmerałem w ustawieniach i teraz jest fajnie 8) W SME III mam też fluid damper, jeszcze nie próbowałem z tym gadżetem.

"Przespałem" się z kolorem tej obudowy i teraz już mi się zaczęła podobać. Jeszcze nie odpicowałem w 100% tego gramofonu, ale jak na moje oko wygląda ładnie, klasycznie. Jak ktoś się nie zgadza to dostanie bana >:D  Prawdziwe drewno ma swój urok, jakoś nie przepadam za fornirami.
Grupa ratowania poziomu.

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

EmilioE

Piękne, piękne oba sa!
Czysta analogowa pornografia.  ;)
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Bladelius Brage + Cabasse Clipper M2 / Triangle Australe 260, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II

tomasz_pianista

W Garrardzie jak w końcu się "ogarnę" planuję zmienić lub zmodyfikować plintę. Podobają mi się takie dość klasyczne obudowy, ta na zdjęciu est od Vinylista (kosztują kupę kasy). Tylko chciałbym mieć dwa ramiona, a chcę zachować jakieś normalne proporcje. Ewentualnie myślę o dodaniu spodu do tej co mam + wymiana paskudnych nóżek. Fajne są też z łupka walijskiego, tylko w PL raczej jest ciężko z dostępnością materiału.
Grupa ratowania poziomu.

Andrew

Gramofony bez pokryw. Tragedia w użytkowaniu.

tomasz_pianista

Mam pokrywy, zdejmuje do odsłuchu. Inaczej nie wyobrażam sobie życia. To ze starego gramofonu. Na ogół zamawiam klejone pleksi 5mm, dość tanio wychodzi i spełnia swoją rolę. Na zdjęciu może nie wygląda jakoś super, ale w rzeczywistości nie boli. Trochę widać nierówności w aplikacji kleju, ale to nie jest eksponat muzealny.

Moim zdaniem pokrywa podczas słuchania muzyki może zbierać sporo "muzyki", musi mieć dobre zawiasy, żeby nie wpływało to pracę wkładki.
Grupa ratowania poziomu.

Taniofil

Cytat: tomasz_pianista w Wrzesień 26, 2020, 14:51Jeszcze go spróbuję "dostroić", lekkie wytłumienie, jakieś "tweaki". Oczywiście talerz do polerki.

Czym wytłumiasz taką drewnianą plintę?

tomasz_pianista

Wszystkie maty bitumiczne dają bardzo dobre efekty. Tylko co za dużo to nie zdrowo, trzeba to robić stopniowo. W moim odczuciu każdy "mod" powinien być odwracalny, zwłaszcza jak mam do czynienia z klasycznym gramofonem. W Garrardzie nie wyklejałem napędu żadnym shitem, to zbyt muzealny eksponat:)

Maty wyciszają napęd, można uzyskać trochę bardziej zwarty dźwięk. Natomiast za dużo wytłumienia trochę zabija naturalność dźwięku.

TD125 sam w sobie jest wyjątkowo cichy, właściwie nie słyszalny nawet jak sobie teraz słucham głośno solowego fortepianu ( A. Brendel - Sonata h-moll Liszta ). Łożyska Thorensa, zwłaszcza te z TD125 mk I i 150 mk I to świetna sprawa. W 125 jest bardzo porządny silnik i zasilanie, trzyma obroty bez zarzutu.

Mimo wszystko chętnie poeeksperymentuję. W gramofonach jest mnóstwo zmiennych, począwszy od materiału obudowy, wytłumienia, okablowania, synergii wkładki z ramieniem, ustawień w przedwzmacniaczu... Może uda się coś poprawić:)

Dzisiaj przesłuchałem z 10 płyt na Thorensie, ogólnie się wkręciłem:) Nawet jakieś sweet fotki porobiłem:)
Grupa ratowania poziomu.

Taniofil

Ja mam Mk II.
Chyba tylko plintę wykleję. Widziałem, że ludzie wyklejają całe chasis od spodu. Ale chyba nie ma potrzeby.

Tam bym akurat maty bitumicznej nie dawał, tylko piankę kauczukową, żeby wyeliminować ewentualne ,,dzwonienie".

Bacek

Cytat: tomasz_pianista w Wrzesień 27, 2020, 14:21
Moim zdaniem pokrywa podczas słuchania muzyki może zbierać sporo "muzyki", musi mieć dobre zawiasy, żeby nie wpływało to pracę wkładki.
Bo łatwo łapie drgania z powietrza i robi się mały pogłos + inne zniekształcenia. Mniej szkodzi gdy gramofon ma odprzęgnięte chassis. Ta Twoja i tak jest dość gruba, możesz spróbować dać na kant jakieś małe odbojniki silikonowe. Coś tam jeszcze powinno polepszyć choć oczywiście przez zawias też przełazi.
Ja niestety muszę się przyzwyczaić do słuchania z pokrywa bo na stanie pojawił się kot i w wypadku gdy ktoś zostawi otwarte nie te drzwi o nieszczęście nie trudno.
W planach mam właśnie plintę ze zintegrowaną pokrywą która albo będzie odsprzęgnięta albo niezależna od gramofonu. Coś na wzór tej z Denona DP-100M.

Taniofil

Ja wczoraj skończyłem strugać ubranko dla mojego Thorensa.



tomasz_pianista

No i pięknie! Normalnie inwazja TD125 i SME 9' :)

Jak dźwiękowo?
Grupa ratowania poziomu.

Piterski

Ślicznie się prezentuje w tym jasnym drewnie  :D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Ape

Pytanie do znawców, czy Thorensami TD 145 lub 150 MKII warto się zainteresować?


Wysłane przy użyciu Tapatalka

Głośnikowy opornik

tomasz_pianista

Zależy co lubisz i w jakiej formie. Moim zdaniem każdy Thorens z wczesnych ma potencjał na bycie dobrym gramofonem. Miałem zarówno TD145 jak i TD150.

Ogólnie talerze, łożyska i silniki są bardzo zbliżone, również koncept zawieszenia. Ja mam natomiast jakiś wewnętrzny problem z ramionami Thorensa, nie podobają mi się wizualnie, a ich jakość wykonania również odstaje w porównaniu do np. SME.

W 145 masz półautomat, jak chcesz prościej to TD160.

Tu moja 145:) Kupiłem kawał czasu temu bez obudowy i dałem do niego takie ubranko. Sprzedałem ją za jakieś śmieszne pieniądze do Francji...
Grupa ratowania poziomu.

Ape

Cytat: tomasz_pianista w Październik 01, 2020, 10:15
Zależy co lubisz i w jakiej formie. Moim zdaniem każdy Thorens z wczesnych ma potencjał na bycie dobrym gramofonem. Miałem zarówno TD145 jak i TD150.

Ogólnie talerze, łożyska i silniki są bardzo zbliżone, również koncept zawieszenia. Ja mam natomiast jakiś wewnętrzny problem z ramionami Thorensa, nie podobają mi się wizualnie, a ich jakość wykonania również odstaje w porównaniu do np. SME.

W 145 masz półautomat, jak chcesz prościej to TD160.

Tu moja 145:) Kupiłem kawał czasu temu bez obudowy i dałem do niego takie ubranko. Sprzedałem ją za jakieś śmieszne pieniądze do Francji...
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
No właśnie nie wiem co lubię [emoji3]
Miałem niedawno gramofonik marki Technics, niby solidny i polecany na innym forum, ale zupełnie mnie nie urzekł.
Dlatego śmiało mogę powiedzieć, że chce nabyć swój 1-wszy gramofon. Nie chcę nowych "plastikowych" budżetowych.
Cóż jak coś nabęde to się pochwale, no chyba że któryś z kolegów będzie coś oferował, to także chętnie rozważę.


Wysłane przy użyciu Tapatalka
Głośnikowy opornik

tomasz_pianista

Jeszcze się projekt TD125 nie zakończył, ale dziś walczyłem z plintą do TD 150:)

Ten gramofon był kupiony jako trup, teraz już jest sprawny i nabiera kształtów. Plinta oraz armboard są szersze o 2cm od oryginału. Plinta jest również grubsza, przez co gramofon wygląda dostojniej i daje większe możliwości w montażu ramienia. (w oryginalnym trudno wcisnąć nawet Jelco, a co dopiero SME z sankami na ukos). Ogólnie to wygląda trochę jak Linn Sondek:P

Udało mi się wyciąć otwór na gniazdo IEC, właściwie to plinta już jest gotowa do polakierowania. Tutaj wymarzyła mi się plinta w lakierze fortepianowym, więc będę męczył znajomego stroiciela:P

Ogólnie to bardzo trudno jest doprowadzić amatorskie projekty do końca, np. w tej obudowie mnóstwo rzeczy musiałem poprawiać, przycinać, skracać, wycinać. Masakra. Nie dziwię się, że na ebay czy innych portalach często pojawiają się niedokończone gramofony, strasznie to pożera czas. Wczoraj robiłem ze 2 godziny, dzisiaj pewnie też... Czas oczekiwania u stolarzy czy innych fachowców liczy się w miesiącach, a nie tygodniach.

Tutaj już chyba jestem na ostatniej prostej, zostało mi:
- polakierować plintę
- fornir na armboard
- zamontować gniazdo zasilające
- wytłumić
- zamówić pokrywę
- zamówić nóżki
- wyregulować (zawieszenie tutaj jest na sztywno, moim zdaniem fajnie się to sprawdza)
- wypolerować talerz i kosmetycznie dopieścić.

No i będzie gotowe XD
Grupa ratowania poziomu.

tomasz_pianista

A, no i oczywiście ramię to Jelco 250 ST:)
Grupa ratowania poziomu.

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

tomasz_pianista

Dzięki! Póki co tylko przymiarki, myślę że wersja finalna będzie bardzo stylowa 8)
Grupa ratowania poziomu.

Taniofil

Ciekawi mnie czy ktoś się bawi w dokładanie kontrolera obrotów z td125 do td150.

tomasz_pianista

Mam już pasujące nóżki, sam je "customowałem", bo były czarne. Pokrywa też już jest, myślę, że do plinty dołożę podstawę jak na tym zdjęciu, lepiej się to dopełnia. Tylko trochę szerszą, tak jak górna część plinty. Trudno jest uchwycić ten kolor plinty, zwłaszcza, że światło dzisiaj takie trupie.

Jeszcze muszę trochę zawieszenie dopieścić, ale ogólnie już jest OK. Do SME dałem trochę tłumienia 50 000 CST, jest lepiej, fajniejszy kontrast.

Bardzo ładnie gra ten Thorens, dużo bardziej analogowo, ogólnie to jestem z niego zadowolony:)
Grupa ratowania poziomu.

ziko369

Tomasz...nawiązując do wątku 5 10 15 😋jak zalecasz zatem ustawić przeciwwagę?