dlaczego ramię jest lepsze ?

Zaczęty przez vasa, Październik 03, 2014, 21:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

vasa

Cytat: tatachabera w Marzec 04, 2016, 11:03W takim razie będzie Jelco SA-750LB.
Czy to ramię ma możliwość precyzyjnej regulacji azymutu? Będzie mniej czułe na błąd kątowy i antyskating ale konieczność właściwej regulacji azymutu jest bardzo istotna.
No i pytanie o preamp bo taki zestaw jak planujesz to da już naprawdę wyczynowy sygnał. Tylko trzeba by go jakoś obrobić.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

christo

Cytat: vasa w Marzec 04, 2016, 12:48Czy to ramię ma możliwość precyzyjnej regulacji azymutu?
Wygląda na to, że ma. Jest śrubka w mocowaniu koszyka, pozwalająca na zmianę azymutu.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

ahaja

Albo na fifnym headshellu a jak takowego nie ma to  śrubką pod rurką mocującą gniazdo headshella.

Elem
Nie wyrok. ;-) Takie tam moje obserwacje i zabawy 'z' i 'bz' tłumieniem olejowym. Pamiętam jak któryś ze złotoustych zawiesił Dl103 na 10g ramieniu ... i zaczęło mu 'grać' jak zalał oliwą ... ;-)
Pamiętać należy też, że takie tłumienie dodaje masy efektywnej bo obciąża ramię ...


frywolny trucht

Tak sobie kminię, że jak już tak luksusowo kombinujesz, fajnie by było mieć VTA i azymut ustawiany w locie.
To jest dopiero wypas.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

Azymut w locie? Które ramiączko tak się wygina?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub


elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Mam! Ramię Reed 3P, ale widziałem już gdzieś wcześniej. Kuzma? Nie pamiętam.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102


rudy-102

Kurcze. Na raty piszesz i już myślałem, że masz na prawdę :)

elem

Ramię za ponad 100 000 zł?  Na gramofonie za 300 000 zł prezentuje się świetnie.

http://soundrebels.com/sat-pickup-arm/

Nie załapałem się na odsłuch, może następnym razem. Michael Fremer pod wrażeniem:

https://www.stereophile.com/content/swedish-analog-technologies-tonearm

Producent:

http://swedishat.com/index.html
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Marek20


elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

vasa

Cytat: Marek20 w Wrzesień 20, 2017, 12:32A dlaczego nie tangenjonalne?
Tangencjalne ma zaletę zerowego kąta prowadzenia oraz trochę wad :(
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

#65
Ja tu widzę inne pytanie. Skoro za 100 tys. to dlaczego nie 200?

Cytat: vasa w Wrzesień 20, 2017, 12:47
Cytat: Marek20 w Wrzesień 20, 2017, 12:32A dlaczego nie tangenjonalne?
Tangencjalne ma zaletę zerowego kąta prowadzenia oraz trochę wad :(

W zamyśle. Ten Revox, który tu był opisywany miał błąd kąta prowadzenia: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1614.0
Pół stopnia błędu ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Marek20

Cytat: vasa w Wrzesień 20, 2017, 12:47
Cytat: Marek20 w Wrzesień 20, 2017, 12:32A dlaczego nie tangenjonalne?
Tangencjalne ma zaletę zerowego kąta prowadzenia oraz trochę wad :(
Miałem ostatnio gramofon SABA PSP 480 z takim raminiem, na dodatek z tradycyjnym mocowaniem wkładki, produkowały ten model i inne firmy.
Sterowanie full elektryka.
Rzecz w tym ze w wykonaniu SABY ten gramofon to zabawka, lekki plastik, plus lekki talerz plus od spodu zamkięcie obudowy cięzką metalową płyta, ktora wazyla tyle co cały gramofon.
Niestety sam napęd do bani, wykonanie na poziomie tanich gramofonów. Nawet nie testowałem, bo byłaby to strata czasu.
Są jednak modele, top modele w zasadzie wszytkich uznanych producentów z takimi ramionami, wyglądają intrygująco, no i jest jeszcze pan z Nysy, z kilkoma kosmicznymi modelami, o rownie kosmicznych rozwiązaniach kostrukcyjnych.
Tanie te zabawki nie są, ale korci mnie zakup.
Klasyczne są nudne

Marek20

Przyjechał wczoraj jvc z ramienie STAX UA-7, klasyczne, jak podano w instrukcji, ramię ma bład śledzenia ponizej 0,1 stopnia. Chciałem posłuchać, ale nie ma przewodów które wpina się do ramienia,  a z drugiej strony do phono, ale nigdzie w Polsce nie mogę znaleźć takowych,poza przewodami firmy Cardas ktore kosztują ok 
2 tys.

elem

Gerwazy, nie rozwalaj kolejnego wątku swoimi zakupami. Załóz jakiś autorski i trzymaj sie jednego miejsca
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Marek20

Cytat: elem w Wrzesień 20, 2017, 13:29
Gerwazy, nie rozwalaj kolejnego wątku swoimi zakupami. Załóz jakiś autorski i trzymaj sie jednego miejsca
Tak zrobię, ze tez nie wpadłem na tak oczywiste rozwiązanie

vasa

Jacek (Umka) zachwycił się zestawem gramofonowym za willę z ogrodem, gdzie samo ramię kosztuje pół dobrego auta :)
Pewnie cały set gra dobrze i można się zachwycić.
Ale moją uwagę zwróciła inna kwestia. Dlaczego to horrendalnie drogie ramię, do zaprojektowania którego zaprzęgnięto całą wiedzę techniczną tego świata jest dziewięciocalowe?
Inne "najlepsze" ramię gramofonowe świata - Cobra Continuum Audio Labs też jest dziewięciocalowa !  :o
Pogięło ich? Nie wiedzą że 9 cali daje większy błąd prowadzenia? Nie znają się?
Fontek ma wędkę, Karnisz ma wedkę a najdroższe ramiona świata robią o długości 9cali  >:(
Ktoś tu kogoś robi w jajo, albo Jacek chrzani i to ramię wcale nie gra a producent bezczelnie doi łosia albo coś z tym błędem prowadzenia jest nie tak ???
Jak z przysłowiowymi kablami :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

miniabyr

Ja zastanawiam się stale odkąd mam ramię 14 calowe dlaczego z uporem maniaka proponowane są ramiona 9 calowe.  I nie chodzi mi o to aby wszystkie ramiona były 14 calowe. Myślę że standardem powinno być ramię 12 calowe.  Przy obecnej technologii nie ma żadnego problemu z wytworzeniem takiego ramienia. Kompletna niedorzeczność jest różnica w cenie między ramieniem 9 calowym a 12 calowym. Nie wiem skąd tak wielka różnica się wzięła.. Po prostu robią nas w balona.  :o
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Marek20

Trafiło mi sie ramię Stax ua-7 to ramíe 9 calowe, jest tez dostepne tego samego producenta ramię 12 calowe, bardzo zblizona kontrukcja.
Dla 9 calowego producent podaje błąd kąta śledzenia ponizej 0,1 stopnia, dla 12 calowego, ponizej 0,08
No nie wiem, czy warto ze względu na ten parametr zawracać sobie głowę ramieniem 12 calowym.

PiPi

Cytat: miniabyr w Wrzesień 21, 2017, 09:24Ja zastanawiam się stale odkąd mam ramię 14 calowe dlaczego z uporem maniaka proponowane są ramiona 9 calowe.  I nie chodzi mi o to aby wszystkie ramiona były 14 calowe. Myślę że standardem powinno być ramię 12 calowe.  Przy obecnej technologii nie ma żadnego problemu z wytworzeniem takiego ramienia.
Japonce mają za małe pomieszczenia co ogranicza wielkość ich sprzętów nie mówiąc o dużych gramofonach , dlatego lubią 10"  . U nas za to te drugie połowy oglądać nie chcą czegoś takiego u siebie w salonie jak wielkie tt :) .

elem

Cytat: elem w Wrzesień 20, 2017, 11:09Ramię za ponad 100 000 zł?  Na gramofonie za 300 000 zł prezentuje się świetnie.

http://soundrebels.com/sat-pickup-arm/

Nie załapałem się na odsłuch, może następnym razem. Michael Fremer pod wrażeniem:

https://www.stereophile.com/content/swedish-analog-technologies-tonearm

Producent:

http://swedishat.com/index.html

Posłuchałem zanim pojechało do Warszawy. Nie wiem czy coś pisać...  Dźwięk jak z taśmy matki ( nie kopii od Sedlaka :) ). Jestem załamany. Ceną.
Jestem oczarowany tym, że tak wiele siedzi w czarnym rowku. Masakra :)

Jak ktoś jest na Audio show, to można posłuchać w Tulipie (sala RCMu)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe