Otwarty Klub Dyskusyjny Moriarty & Co.

Zaczęty przez Moriarty, Maj 17, 2020, 14:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

Moriarty

YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

Moriarty

Namawiałem kiedyś dżentelmenów z YB Audio na wprowadzenie do oferty kolumn zrobionych pod wzmacniacze na lampach małej mocy, jak 300B. No to wreszcie zrobili, nawet dostałem dedykację. Z jednej strony się cieszę, z drugiej... w każdej kolumnie siedzi po pięć bardzo drogich Ellipticorów, więc raczej nie ma sensu się łudzić, że kiedyś na to uzbieram :-\ Tak czy owak świetnie, że ktoś w Polsce robi tak ambitne konstrukcyjnie kolumny. Jeśli grają tak, jak się zapowiada, to bajka.

http://yb-audio.pl/realizacje/epicsymp/
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

spookyghost

Już zastanawiam się nad zmianą domu żeby do sali u weszły. :)
Quadral Titan MK III; klon Dartzeel NHB-108 (modyfikowany); Luxman DA-250; Sony CDP 557 ESD

spookyghost

Quadral Titan MK III; klon Dartzeel NHB-108 (modyfikowany); Luxman DA-250; Sony CDP 557 ESD

EmilioE

Ale czad!!! Potwory, ale piękne!  :)
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 / Triangle Australe 260 + Bladelius Brage, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

Moriarty

Cytat: spookyghost w Czerwiec 21, 2023, 11:10Miało być salonu*

No właśnie, rozmiary tych kolumn to dla mnie kolejny powód, by nie brać ich pod uwagę. Trzeba chyba mieć salon zrobiony z iście amerykańskim rozmachem przestrzennym, by był sens o nich myśleć. Gdybym jednak miał warunki i kasę, to pewnie już dziś bym się umawiał na odsłuch. Kuszące są! :)
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

Pboczek

180 kg szt., to są potwory. Impedancja 4ohm, 300b to rozrusza?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

tytus

Niezłe łupinki, to ile 300B na jedną trza😁
W klimacie płyty powyższej Ella and Basie zacna jest. I objąć w posiadanie nada🤸

Piterski

Cytat: Pboczek w Czerwiec 21, 2023, 16:06
180 kg szt., to są potwory. Impedancja 4ohm, 300b to rozrusza?
Ważniejszy jest raczej przebieg tej impedancji i skuteczność głośników, a ta moim zdaniem nie jest taka zła bo dla niskotonowego podawana jest 95 dB, z średniotonowych i kopułek też mają je o podobnej skuteczności.
Poza tym dlaczego Piotrze zakładasz, że to są kolumny do lampy SE? Na mnie największe wrażenie to zrobiły kiedyś wielkie lampowe piece od firmy BAT. Lampa 300B to do kameralnej muzyki i wokali ładnie czarowała ale była mało uniwersalna jeśli chodzi o bardziej wymagający repertuar.
 
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Nic nie zakładam, tylko się zastanawiam nad możliwościami takiej 300b.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Moim zdaniem poza pewnymi cechami brzmieniowymi nie są one porażające.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Moriarty

#611
Gdzieś już na tym forum wspomniałem ostatnio, że jestem w trakcie kompletowania dyskografii (na CD) Staśka Gajeckiego, w pewnych kręgach znanego jako Stan Getz, Jest tego od groma i ciut ciut, sam zaczynam się czasami w tym gubić, w wyniku czego pewną płytę kupiłem dwa razy :). Aby to jakoś ogarnąć, stworzyłem plik tekstowy, w którym uporządkowałem te wydawnictwa chronologicznie, za punkt odniesienia przyjmując najstarsze na danej płycie nagranie (nierzadko takie płyty były składane z różnych sesji nagraniowych, dokonywanych w różnych terminach i składach). Zgodnie z tą klasyfikacją ustawiam sobie płyty Staśka na półkach (tak, pluralis nie jest tu błędem, na jednej się już nie mieszczą), by później szukać ich z pisemną ściągawką w ręku.
Ale są jeszcze, jak się okazało, inne benefity takiej klasyfikacji. Jeden dość oczywisty - łatwiej jest śledzić muzyczną ewolucję artysty, rozumieć, skąd się co wzięło. Ale też łatwiej o odkrycia, w wyniku których można po prostu  osłupieć ze zdziwienia, ale i z podziwu dla kreatywnej potencji artysty.
Zerknąłem sobie właśnie na jesień 1957, konkretnie na październik, i zwyczajnie mnie zatkało. Facet po prostu nagrywał bez przerwy, i są to wszystko znakomite płyty, a przy tym bardzo różnorodne!

7 października 1957: Stan Getz And J.J. Johnson ,,At The Opera House"
Tego dnia zagrał jeden z dwóch koncertów z puzonistą J.J. Johnsonem zarejestrowanych na tej płycie. Ten drugi miał miejsce trochę ponad tydzień wcześniej, 29 września 1957.

10 października 1957: "Stan Getz And The Oscar Peterson Trio"
Sesja z kategorii all stars. Trio pianisty Oscara Petersona było wtedy na absolutnym topie, Peterson był wirtuozem tego instrumentu.
               
11 października 1957: Herb Ellis ,,Nothing But The Blues"
Zaledwie dzień po sesji z triem Petersona Stan Getz nagrywa album z gitarzystą tego tria, Herbem Ellisem. Odmienny w charakterze repertuar - zgodnie z nazwą, same bluesy.

12 października 1957: Gerry Mulligan/Stan Getz ,,Getz Meets Mulligan In Hi-Fi"
Trzeci dzień z rzędu (!) w studiu nagraniowym. Tym razem w duetach z najwyżej cenionym w tamtych latach saksofonistą barytonowym - i chyba najwybitniejszym w historii - Gerrym Mulliganem. Żeby nie było za łatwo, panowie wymieniają się w niektórych nagraniach instrumentami!
                                                                             
15 października 1957: Ella Fitzgerald ,,Like Someone In Love"
Co za lenistwo - Getz pozwolił sobie na dwa dni przerwy między nagraniami! Bo ja wiem, może to akurat był weekend?... :) Tym razem akompaniuje solówkami w kilku balladach śpiewanych przez Ellę Fitzgerald na bodaj najlepszej jej płycie w karierze. W każdym razie - mojej ulubionej.

20 października 1957: Stan Getz ,,England 1958/Chicago 1957"
Już pięć dni później Getz gra koncert w Chicago, który po latach trafił na tę płytę.

To wszystko nagrał Stan Getz w jeden miesiąc. Precyzyjniej - w ciągu dwóch tygodni października 1957 roku.
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

sheykk

Trudne zadanie sobie postawiłeś. Aby podtrzymać Cię na duchu łączę się w słuchaniu.Ja zgromadziłem 25 pewnie tych najważniejszych.

wiki

Moriarty, ponownie chylę czoła Twojej znajomości tematów muzycznych.....

Proszę, pisz tak więcej..... 😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Pboczek

Nieźle 😀.

Moriarty jak szukam i sprawdzam czy mam go gdzieś, to widzę że nie on jeden nagrywał tak hurtowe ilości płyt. Mieli zdrowie jazzmani i chyba głód kasy.

Sheyyk, które albumy przypadły ci najbardziej do gustu?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite