Menu główne

Roon

Zaczęty przez masza19, Lipiec 11, 2021, 19:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

christo

Chciałbym odkopać temat. Ktoś z was korzysta bądź korzystał z ROON'a? Testuję to od 2 dni. Roon core zainstalowany na komputrze Intel NUC z procesorem i3 szóstej generacji z 8 GB RAM. System postawiony na dysku SSD M2. Dodatkowo drugi dysk SSD jako przestrzń na dane. Całość obsługuję z tabletu. Odtwarzacz to RPI z Volumio i kartą Hifiberry digi pro.
Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne oczywiście jak już przejdzie się przez gąszcz ustawień. Cena trochę odstrasza - na razie jestem na okresie próbnym. Jeszcze nie zdecydowałem czy zostanie ze mną na dłużej. Do tej pory grałem z cyfry na Volumio z nieistniejącym już planem Virtuoso. Roczny koszt to ok. 130 zł. 
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

Bartolo

Spróbuj tego Jplay Femto, albo jRiver. 
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

dyletant

Alternatywnie jak już masz malinę to można zamiast volumio użyć Moode - bezpłatne i dysk z muza wpiąć bezpośrednio do maliny.

BR20-T

Z 3-ki jriver, roon i audiorvana najlepiej wypadł jriver. Gra na Mac z modyfikacja zasilania.
Dla mnie bas i brak takiej dziwnej szpilki był wyznacznikiem. Dac to soekris podłączony  po xlr.
Roon'a można mieć za darmo pod warunkiem ze nie słuchasz streamu. Ja gram tylko z plików.

frywolny trucht

#29
Byłem ostatnio na odsłuchach polegających na wyborze streamera, ale gwiazdą wieczoru był cały ten ROON. Szajba co on wyciąga z Tidala. No i jak tu do tego podejść? Jest płatny, chce serwera, żeby ściągać strumień z innego serwera (Tidal). Karkołomne. Jak się do tego zabrać, żeby było prosto, szybko i przyjemnie?

Dożywotnia licencja ROON - 700 USD. Drożej niż streamer WiiM jaki posiadam :) Co byście zaproponowali dziś na serwer?

Gdyby ktoś chciał poczytać co to w ogóle takiego ten ROON, to oględnie jest tutaj:
https://www.tophifi.pl/blog/post/roon-wszystko-co-powinienes-wiedziec.html

Wersja na PC: https://account.roon.app/pl/create


ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Pboczek


Gdybym miałbym myśleć o kolejnych urządzeniach, komputerach, programach, abonamentach żeby posłuchać, to chyba odechciałoby mi się muzyki. 
Pewnie to wszystko fajne, wygodne, nowoczesne i robi wrażenie ale nie dla każdego.

Ostatnio słyszałem opowieść o obwiedni dźwięku, co jest w uproszczeniu jego narastaniem, trwaniem i wybrzmiewaniem. Podobno cyfrowy przekaz jest pozbawiony tej właśnie części brzmienia, tzn. jest dźwięk ale brakuje obwiedni i nie można usłyszeć tego co z pure analog.


Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

To już coś mi mocno naciąganie brzmi, a skąd niby się ma brać ta obwiednia i niby czemu to zapis cyfrowy ma być jej pozbawiony?
Ostatnio ostro się sprzeczaliśmy na spotkaniu KAIM o "wybrzmiewanie basu" w przekazie cyfrowym po LAN, a z zastosowaną konwersją optyczną sygnału. Owszem bas miał więcej "luzu" ale czy to akurat o to w tym wszystkich chodzi o słuchanie zakłóceń, pogorszenie braku kontroli itp?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

To jest zapewne odwieczny spór o to co gra lepiej, dlaczego lepiej i dla kogo.
Obwiednia to raczej coś innego niż poluzowanie, czy zakłócenia. Chodzi raczej o mniejsze zróżnicowanie dźwięku w stadiach narastania i wybrzmiewania.
Od pewnego czasu nie słucham cyfry, po za Tidalem do herbaty, nie mam więc należytych warunków by porównać inne nośniki tak skrupulatnie i bardzo to sobie chwalę.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Cytat: Pboczek w Październik 14, 2024, 14:46Chodzi raczej o mniejsze zróżnicowanie dźwięku w stadiach narastania i wybrzmiewania.
No to w tym przypadku można to tak potraktować, bo takie padały argumenty, a wszystko działo się na sygnale z Tidala. Ja Cię Piotrze poniekąd rozumiem tylko istota sporu jest to czy to co słyszysz to wybrzmienia czy brak kontroli, ewentualnie ja bym to nazwał echem zakłóceń sygnału. Są osoby, które taką prezentację preferują ale ja się wtedy pytam czy po to mamy wydawać tyle kasy by słyszeć dźwięk miły czy raczej wierny.
W tym momencie pyta pytanie, a skąd wiem że to tak brzmiało w studiu nagraniowym. 
Fakt nie było mnie tam ale skoro jestem wstanie usłyszeć więcej szczegółów (nie dźwięków) w tym brzmieniu to stawiam, że chyba o to chodziło realizatorowi nagrania, a teorie o braku obwiedni to są dla mnie bajki z mchu i paproci bo zakładam, że przy współczesnych metodach rejestracji cyfrowej można zarejestrować pełne brzmienie.
Inna kwestia to to co nam dostawcy streamingu wysyłają by ich kosztowało to jak najmniej, na ile jest to algorytmami czyszczone by zachować przepustowość złączy.
Z tego powodu w domu stosuje tylko nośniki trwałe. Za każdym razem dostanę ten sam pakiet cyfrowy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Mnie się od pewnego czasu wydaje, że trzeba szukać takiego dźwięku jaki się komu podoba. Nie specjalnie kierować się tym co autor/realizator miał na myśli, tylko własną przyjemnością słuchania. Każdy wie dobrze, co mu lepiej gra i to nie musi być obiektywne. Jak ma być naturalnie, to na koncert trzeba się udać. Fajnie jest natomiast porozmawiać o tym dlaczego podoba się to, a nie tamto.

Wypytam przy okazji o ,,obwiednię" autora koncepcji, jak będzie okazja.

Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Jasne że ustawiamy sprzęt pod w własne preferencje tylko często spotykam się z dorabianiem do tego ideologii w celu uzasadnienia wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia. To w temacie upodobań.

Jednak pozostaje jeszcze kwestia obiektywna porównań i tu wierność efektu z zamierzeniami realizatora uważam za kluczową. Inaczej nie ma płaszczyzny do rozmowy bo o gustach się nie dyskutuje.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Cytat: Piterski w Październik 15, 2024, 08:59i tu wierność efektu z zamierzeniami realizatora uważam za kluczową


Ale jak to sprawdzić bez udziału realizatora? Można weryfikować np. strój instrumentów ale nie obejdzie się bez muzyków. Ile kolumn, wzmacniaczy, źródeł, tyle różnych brzmień. Które jest wierniejsze?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Moim zdanie można bo czasem wyraźnie słychać, szczególnie w tych nowszych produkcjach, że w nagraniu jest więcej informacji. Przykładowo głos wokalistki jakieś zabawy z dźwiękami z instrumentów.
Jeden powie, że ale ona nie ma takiego miękkiego głosu, że coś mu szeleści, a tu słychać że wokalistka śpiewa prawie w mikrofon. I o to się sprawa rozbija. O ilość informacji.

Byłem raz u Pawła w studiu nagraniowym puścił mi fragment przez monitory studyjne i mimo, że na dłuższą metę, nie chciał bym tak słuchać to jednak nie można uwalić połowy informacji zalać niekontrolowanym basem i uzasadniać to analogowym miękkim brzmieniem.
Oczywiście przegięcie w drugą stronę też jest nie wskazane, czyli nadmierne uwypuklenie szczegółów zawartych w nagraniu. Kiedy ta informacja jest to możemy ten przekaz łagodzić ale nie nazywać estetyki mułu i wodorostów analogowym brzmieniem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

cortes

Cytat: Pboczek w Październik 15, 2024, 11:07
Cytat: Piterski w Październik 15, 2024, 08:59i tu wierność efektu z zamierzeniami realizatora uważam za kluczową


Ale jak to sprawdzić bez udziału realizatora? Można weryfikować np. strój instrumentów ale nie obejdzie się bez muzyków. Ile kolumn, wzmacniaczy, źródeł, tyle różnych brzmień. Które jest wierniejsze?

Na kanale 0db obecnym na yt gość przy okazji testu ,,słuchawkofonów" za 25 kilo pln powiedział min. mega uniwersalną rzecz. Mianowicie, że każda nagrana muzyka jest tylko iluzją podobnie jak film. 

nosferartur

To nieprawda! U mnie artyści między głośnikami są realni. Zawsze zastanawiam się jak ja ogarnę żarcie i picie, gdy skończą. Glen Gould, purytanin, dam radę, ale Berlińscy Filharmonicy i ten Karajan...
Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

Pboczek

Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

vasa

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

nosferartur

Słyszałeś może na żywo Johna Coltranea, Jimi Hendrixa, czy Mariję Callas? Może ktoś z Was słyszał? To co zostało zarejestrowane, muzyka, głosy, słyszymy realnie. Wiadomo, że artyści nie wylezą z tych nagrań i nie zapalimy razem. Litości! Słuchamy nagrań. W jaki sposób oceniacie jakość reprodukcji. Kiedy sprzęt oddaje to co należy, w sposób w jaki należy? Większość z Was nawet nie słucha ,,plumkania", czyli muzyki granej na instrumentach akustycznych (tych,o których brzmieniu coś tam wiadomo), nigdy nie była na takowych koncertach, to do czego chce porównać to co słyszy? Kiedy jest dobrze?
Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

vasa

Cytat: nosferartur w Październik 15, 2024, 20:42Większość z Was nawet nie słucha ,,plumkania", czyli muzyki granej na instrumentach akustycznych (tych,o których brzmieniu coś tam wiadomo), nigdy nie była na takowych koncertach, to do czego chce porównać to co słyszy? Kiedy jest dobrze?
No ładnie. Nawet nad awatarem mam napisane że słucham klasyki :(
A klasykę gra się na instrumentach akustycznych. I, co prawda, Callas rzeczywiście nigdy nie słuchałem na żywo, ale byłem bardzo małoletni jak skończyła karierę.
A co do brzmienia instrumentów na żywo i z głośników to już lata temu doszedłem do smutnego wniosku, że często to co słyszę z głośników brzmi lepiej niż na żywo i unplugged.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

nosferartur

Vasa wiem czego słuchasz, to nie było do Ciebie, może nawet nie bezpośrednio do Pboczka, ale do koneserów naturalności, neutralności i wiarygodności, którą zapewnia nam nasz ,,hardware".
Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

Piterski

#45
Jak do mnie to też kulą w płot bo o wiarygodności nie pisałem tylko o informacji z nagrania jaka sprzęt jest wstanie przekazać dalej. Tak jak napisał cortes, to jest iluzja. Możesz tylko uzyskać obraz rozmazany, przejaskrawiony lub coś pośrodku i tu zaczyna się pole do indywidualnych preferencji.

PS. Generalnie ja ma już to za sobą tylko zaczynam się już mniej hamować jak słyszę teorie o obwiedni dźwięku (Poboczku to nie jest uwaga do Ciebie). To jest jak z tym filmem z kanału Hejterzy i tym nawijaniem makaronu na uszy przez sprzedawcę. Są w śród nas też tacy apostołowie co to pozjadali wszystkie rozumy świata i ciągle budują ten swój system i zawsze jest to absolut, a cała reszta jest głucha.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.