MyślenickiKlubChujowegoAudiofila

Zaczęty przez mariobro12, Listopad 28, 2021, 18:50

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pboczek

Cytat: vasa w Marzec 23, 2024, 21:24Oracle Delphi + unipivot Kuzmy + ZYX + Borbely + LM + Tannoy Stirling + nieistotne kable.


Oooo z Delphi musiało być dobrze, a jeszcze w takim towarzystwie! Pamiętasz na jakich lampach słuchaliście?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

GB

Normalnie opis lamp czyta się jak poezję gurnych lotów. I jak to w piezji bywa nie wszytko jest dla mnie zrozumiałe.
______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Pboczek

Siedziałem, słuchałem i doszedłem do wniosku że trzeba zacząć sprawdzać te 805.

Zacznę od Full Music (są na promocji 😬) dojadą i do świąt powinny być wygrzane.

Artur, jak trzeba aplikować takie starsze egzemplarze, w czym jest problem?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

vasa

Cytat: Pboczek w Marzec 24, 2024, 09:51Oooo z Delphi musiało być dobrze, a jeszcze w takim towarzystwie!
Było świetnie. Ale nie bez wad. Niestety kiepskie tłoczenia były nadal kiepskie. :(
Cytat: Pboczek w Marzec 24, 2024, 09:51Pamiętasz na jakich lampach słuchaliście?
Oczywiście że nie. Ale może nie zapomnę zapytać to Ci napiszę.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Pboczek

#1004
Cytat: vasa w Marzec 24, 2024, 23:21Niestety kiepskie tłoczenia były nadal kiepskie. :(

To prawidłowo, znaczy że gra referencyjnie, inaczej nie przyjmuję.

Mariusz ale piecyk chyba nie dał się zbytnio rozkręcić na tych kolumnach, one nie potrzebują takiego wygaru.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

vasa

Cytat: Pboczek w Marzec 25, 2024, 08:45ale piecyk chyba nie dał się zbytnio rozkręcić na tych kolumnach
No nie.
Te kolumny rzeczywiście nie potrzebują elektrowni i (prawie) żaden wzmacniacz nie musi z nimi pracować na full.
Dlaczego sądzisz że powinien lecieć na maxa?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Pboczek

#1006
Na maksa to nie, jestem sporo przed połową skali.
Zauważyłem nie tylko przy ostatnio sprawdzanych pre gramofonowych, że ten samo poziom głośności uzyskany z pre i na wzmacniaczu daje inne wrażenia dźwiękowe i lepiej jest kręcić wzmacniacz, niż podnosić gain w pre.

Lubię dźwięk z rozkręconego wzmacniacza, nie grającego na minimum mocy. Może to głuchota wieku?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

vasa

#1007
Cytat: Pboczek w Marzec 25, 2024, 12:50Zauważyłem nie tylko przy ostatnio sprawdzanych pre gramofonowych, że ten samo poziom głośności uzyskany z pre i na wzmacniaczu daje inne wrażenia
Z tym się w pełni zgadzam. Też się tym bawiłem 🙂

Cytat: Pboczek w Marzec 25, 2024, 12:50lepiej jest kręcić wzmacniacz, niż podnosić gain w pre.
A z tym się nie zgadzam. Bywa różnie. Zaryzykuję twierdzenie że możesz mieć lepszy wzmacniacz niż pre 😁
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Cytat: Pboczek w Marzec 25, 2024, 12:50[...]
Lubię dźwięk z rozkręconego wzmacniacza, nie grającego na minimum mocy. Może to głuchota wieku?
Wcale nie głuchota, ja też mając taką możliwość nie podbijam zbyt mocno wzmocnienia na Sensorze. On z sam siebie daje większe napięcie na wyjściu niż większość phono, ale i tak z tym nie przesadzam.

Z technicznego punktu widzenia, jeśli się mylę proszę mnie poprawić, to potencjometr we wzmacniaczu tłumi sygnał. Słyszałem też że w większości przypadków taka optymalna wartość oscyluje w granicach ok.11
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Potencjometr tłumi. Też pamiętam że do godz. 11.00 jest optymalnie ale w tranach. To oczywiście jest umowne, bo od któregoś momentu pojawia się przester i jest to zwykle po połowie skali. 

W lampach to wygląda trochę inaczej ale nie pamiętam dokładnie w czym tkwi różnica. 😀

Mam wrażenie że wraz z większym wzmocnieniem, dźwięk nabiera masy i dostaje głębszych wybrzmień. Jak gra dobrze to lubię przyłożyć, a nie trzymać się mikroskali. 
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Może ma to wpływ na charakterystykę pracy lamp mocy. Ja mając przedwzmacniacz lampowy w końcówką tranzystorową też tak ustawiałem ją by na przedwzmacniaczu lampowym operować w okolicy przysłowiowej 11.
Jak było dużo mniej lub poz to nie grało to tak synergicznie. Oczywiście to wszystko są osobiste odczucia i odnoszą się do konkretnego systemu.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Doszły, założone, bias ustawiony, grzeję.

Nóżki wyglądają jakby były używane, nic o tym nie było w sklepie? Coś też stukało w jednej, możliwe?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Pboczek

Słucham na lampach Full Music od ponad 30 godz. Opisy lamp pochodzące od Psvane i Full Music jakie zamieściłem wyżej, w pewnym stopniu dał mi wyobrażenie na temat ich produktów. Nie traktowałem tego jako bajkopisarstwa, a jako handlowy opis dwóch zasadniczo odmiennych kierunków, wpisujących się w inne preferencje słuchaczy i różne charakterystyki brzmieniowe zestawów audio. Ciekawy jednak byłem jak to co sobie wyobrażam, ma się do rzeczywistości.
Prym w produkcji i sprzedaży chińskich lamp aktualnie dzierży Psvane i z tego co sam u siebie słyszałem, nie odstawia kaszany. Pojawił się natomiast nowy gracz, podobnie jak Psvane, profesjonalnie i atrakcyjnie marketingowo prezentowany – Linlai.
Firma Full Music, posiada biedną, firmową stronę na której nie znajdziemy zbyt aktualnych, szerokich informacji (http://www.tube-fullmusic.com). Jak podają internety, stoi za nią jeden człowiek w sweterku w serek i pewnie garaż. Od pewnego czasu – co przekazał mi dotychczasowy polski dystrybutor, nie ma z fabryką żadnego kontaktu.
Moje Full Music 805 SL jak wynika z metki, zostały wyprodukowane w 2021 r. ,,SL" to prawdopodobnie Special Line, w odróżnieniu od niższej ,,D" i wyższej ,,SE" Special Edition. Aktualnie ta seria nie widywana jest raczej w ofertach, ostały się gdzieś resztówki po kątach. Obecnie w sprzedaży widuje się 805 od tego producenta ,,S" lub bez oznaczeń. Niestety nie miałem możliwości zakupić SE, ponieważ egzemplarz jaki posiada dystrybutor jest rozklekotany. Tak w ogóle, zgodnie z jego zapewnieniami, wszystkie lampy z tej fabryczki wyglądają na traktowane bez czułości.
Od pierwszego włączenia 805 SL słuchać, że to coś innego od stockowych Psvane wkładanych do Line Magnetic 805. Full Music SL dają dociążony i pełen masy dźwięk. W przeciwieństwie do podstawowych Psvane, nie pokazują jedynie konturów, cieniowanego wnętrza i nie czarują, a grają z mięsistym, żywym wypełnieniem. W pierwszych godzinach słuchania musiałem to sobie przekładać na swoje doświadczenia i upodobania. Prezentacja jest diametralnie inna, trzeba zastanowić się nad tym co znało się dotychczas i co się w zasadzie podoba. Doszedłem do wniosku, że to z czym m.in. kojarzyła mi się lampa jak lekkość wybrzmień, poświata, są próbą zamaskowania braków, efektem WOW, który nie ma wiele wspólnego z naturalnym graniem. Dźwięk SL nie jest lekki, efektownie czarujący, a namacalny i konkretny.
Line Magnetic 805 na stockowych nie dawał powodów do narzekania na cokolwiek. Głębokość niskich, kontrola, dynamika, muzykalność, dawały pełne zadowolenie. Obecnie zaś to jak nisko, zwarcie potrafi chodzić bas i wszystko trzyma się razem jest zaskakujące.
W poszukiwaniu pre gramofonowego szukałem m.in. wypełniania, większej cielesności, choć do końca nie wiedziałem jak to może wyglądać. Czytając opisy lamp wyżej przytoczone, wydawało mi się że to właśnie Full Music może być kierunkiem. Nie rozczarowałem się, dostałem mocny, doskonale prowadzony a pozbawiony upiększeń dźwięk, który wydaje się być żywy i naturalny (który to już raz?:).
Pewnie sprawdzę kiedyś także dalsze Psvane i Linlai ale na razie chciałbym nacieszyć się graniem 805SL i zobaczyć czy coś jeszcze się w nich zmieni. Wysłuchałem już wielu lubianych płyt i choć każda gra inaczej (!) niż dotychczas, żadna mnie nie zawiodła. 
Kolega z Klubu po osłuchaniu Full Music powiedział że takie granie kojarzyło mu się wyłącznie z tranzystorem i nie wiedział że lampa może dać coś podobnego. Dodam, że znowu jestem zaskoczony tym jak za sprawą nie specjalnie drogich przecież lamp, dostałem zupełnie nowe wrażenia muzyczne. Po raz kolejny tor analogowy w lampowym wydaniu sprawił mi niespodziankę, a poszukiwanie pre gramofonowego nabrało nowego odniesienia.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

cortes

Super, że jesteś zadowolony i masz przetarte kolejne szlaki zmian w dźwięku za stosunkowo małą kasę. Ja ostatnio również robiłem małe porównania ale w lampkach 6SN7 Linlai Gold. Bardzo szczegółowa i detaliczna lampka bez wyostrzeń. Z raczej neutralnym basem. Jak dla mnie najbliżej jej brzmieniowo do Sylvanii 6F8G.                          (z przejściówką) . Drugą na tapecie mam 6sn7 Psvane UK Hifi Gold. Podobno wymaga bardzo długiego wygrzewania. Mam na niej nalot 9h i jak na razie jest po ciemniejszej stronie z głębszym basem.

Pboczek

Czy przejściówka to jest coś takiego, co pozwala założyć lampę z czapką anodową?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

cortes

Cytat: Pboczek w Kwiecień 07, 2024, 20:41Czy przejściówka to jest coś takiego, co pozwala założyć lampę z czapką anodową?
Tak dokładnie.

Pboczek

Cortes, 6SN7 mam jedną na wejściu, u ciebie podobnie, czy para?

Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

cortes

W moim piecu (Cayin Soul 170i) na wejściu pracują dwie ECC83/12AX7. Natomiast lampy  6sn7 pracują u mnie jako sterowniki również w ilości sztuk dwie. Miałem na wejściu 6sn7 we wcześniejszym Cayinie (sterownikami były dwie lampy 300B). Jak nie bawiłeś się z lampkami 6F8G + adapter polecam spróbować.

Pboczek

Pokręciłem coś. Jedną to mam 6SL7 na wejściu i dwie 6sn7 które już kiedyś wymieniłem na Psvane T II (cv181) - fajne granie: aksamit, głębokość, detal.

Czyli że sterujące robią dużą robotę? Tyle co wejściowe, czy bliżej im do mocy?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

cortes

Cytat: Pboczek w Kwiecień 08, 2024, 20:19Pokręciłem coś. Jedną to mam 6SL7 na wejściu i dwie 6sn7 które już kiedyś wymieniłem na Psvane T II (cv181) - fajne granie: aksamit, głębokość, detal.

Czyli że sterujące robią dużą robotę? Tyle co wejściowe, czy bliżej im do mocy?
Z mojego doświadczenia powiem tak, iż we wcześniejszym wzmaku (sterowniki 300B) większą zmianę dźwiękową robiły wejściowe lampy 6sn7. W obecnym większą zmianę dźwiękową robią również 6sn7 tym razem jak sterowniki. Wnioski moje są takie, że wszystko zależy od konkretnej amplifikacji. Lampy mocy również dają kolejne możliwości. Oczywiście pod warunkiem, że w danym typie mamy wybór. Przy triodzie 845 używałem jednej sprawdzonej wersji i nie mieszałem nic w tej materii. Natomiast aktualnie przy KT170 jest jedna wersja i pod tym względem audionervosa jest wyłączona, że tak się wyrażę fizjologicznie.



Pboczek

Jakie 300b przerabiałeś na sterujących?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

cortes

Fabryczne Cayina, EH Gold i Gold Lion. 

Pboczek

Byłem wczoraj na koncercie Dekady Jazzu/ Jazz Hop Festiwal w NOSPR. Szedłem z niepewnością, bo nadmiar znanych nazwisk nie zawsze idzie w parze z rezultatami no i ten mariasz gatunków muzycznych. Ale było dobrze i obyło się bez wpadki, jeden solista wg mnie był małym nieporozumieniem, co można przemilczeć.
Miśkiewicz, Dudziak w świetnej formie, Napiórkowski podobnie. EABS, Kuba Więcek - nowe, jazzowe, świeże, choć nie klasyczne granie.

Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Alexander

Cytat: Pboczek w Wczoraj o 13:24Byłem wczoraj na koncercie Dekady Jazzu/ Jazz Hop .... Kuba Więcek - nowe, jazzowe, świeże, choć nie klasyczne granie.


Co grał Więcek? Materiał z Hoshii?

Pboczek

Grał z EABS, ichniejsze, po swojemu. Z Henrykiem Miśkiewiczem z Winobrania Namysłowskiego. 

Nie znam Hoshii, mam dwie pierwsze, a ta to już będzie czwarta?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite